Ämne: Baseball 2011
Visa ett inlägg
Gammal 2010-11-30, 19:43   #1
umebon

umebons avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 971
Standard

Baseball 2011

Tycker det är dags att börja diskutera kommande säsong i MLB. Hade tänkt att försöka att sätta mig in i baseball en gång för alla. Många har skrivit mycket positivt om denna ädla sport men det som tilltalar mig mest är utbudet av matcher varje dag och den mängd statistik som finns att tillgå. Dessutom tillhör jag den sjuka skaran som faktiskt tycker det är roligt att se en baseballmatch till min frus stora glädje (?).

Tanken med denna tråd är att få igång en givande diskussion för att själv kunna lära mig och inte falla i alla fallgropar på en gång. Eftersom vi har ett X antal riktigt duktiga spelare på denna sida, ingen nämnd ingen glömd, så hoppas jag att vi kan få en konstruktiv och givande diskussion.

Jag har den senaste säsongen försökt läsa på och känner att det ger en hel del men att det som ger mest är en dialog med andra för att utbyta tips och idéer. Personligen så kommer jag nog mest att vara den som ställer frågorna från början men hoppas kunna bidra med några konstruktiva sådana förhoppningsvis.

Var skall vi börja då??
Skulle vara trevligt om någon kunde bidra med några bra sidor med statistik som man kan ha nytta av när man skall hitta bra spel. Även sådana sidor som har statistik från tidigare säsonger som denna t.ex. Arch bidrag från en annan tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg

MLB, sen 2005

Alla fav (-105 och större): 8171-6051 SU (57.4%) vilket överensstämmer med sporten.
Av dessa vinster, vunna på RL: 5918 (72.4%), kan tyckas lite högt, men:

2010
Alla fav: 1380-992 SU (58%)
RL: 987 (71.5%)

Sen 2005, av de 6051 gångerna dogs vann så vanns det 4273 (70.6%) av dessa med 2+ runs
2010 dog RL: 670 (67.5%)

Sen 2005 vanns det sammanlagt 14759 matcher, 10571 (71.6%) av dessa på RL.

reservation för små avvikelser, men på det stora hela bör det vara korrekt
Ja, jag vet jag är tidigt ute, men vad f-n det är dags att börja läsa på om det skall bli resultat

Senast redigerad av umebon den 2010-11-30 klockan 20:17.
umebon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat