Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-30, 18:43   #1
 
umebons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Monte Carlo
Inlägg: 338
Sharp$: 971
Standard

Baseball 2011


Tycker det är dags att börja diskutera kommande säsong i MLB. Hade tänkt att försöka att sätta mig in i baseball en gång för alla. Många har skrivit mycket positivt om denna ädla sport men det som tilltalar mig mest är utbudet av matcher varje dag och den mängd statistik som finns att tillgå. Dessutom tillhör jag den sjuka skaran som faktiskt tycker det är roligt att se en baseballmatch till min frus stora glädje (?).

Tanken med denna tråd är att få igång en givande diskussion för att själv kunna lära mig och inte falla i alla fallgropar på en gång. Eftersom vi har ett X antal riktigt duktiga spelare på denna sida, ingen nämnd ingen glömd, så hoppas jag att vi kan få en konstruktiv och givande diskussion.

Jag har den senaste säsongen försökt läsa på och känner att det ger en hel del men att det som ger mest är en dialog med andra för att utbyta tips och idéer. Personligen så kommer jag nog mest att vara den som ställer frågorna från början men hoppas kunna bidra med några konstruktiva sådana förhoppningsvis.

Var skall vi börja då??
Skulle vara trevligt om någon kunde bidra med några bra sidor med statistik som man kan ha nytta av när man skall hitta bra spel. Även sådana sidor som har statistik från tidigare säsonger som denna t.ex. Arch bidrag från en annan tråd.

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg

MLB, sen 2005

Alla fav (-105 och större): 8171-6051 SU (57.4%) vilket överensstämmer med sporten.
Av dessa vinster, vunna på RL: 5918 (72.4%), kan tyckas lite högt, men:

2010
Alla fav: 1380-992 SU (58%)
RL: 987 (71.5%)

Sen 2005, av de 6051 gångerna dogs vann så vanns det 4273 (70.6%) av dessa med 2+ runs
2010 dog RL: 670 (67.5%)

Sen 2005 vanns det sammanlagt 14759 matcher, 10571 (71.6%) av dessa på RL.

reservation för små avvikelser, men på det stora hela bör det vara korrekt
Ja, jag vet jag är tidigt ute, men vad f-n det är dags att börja läsa på om det skall bli resultat

Senast redigerad av umebon den 2010-11-30 klockan 19:17.
umebon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 20:33   #2
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

När börjar säsongen? Känns som en bra inledningsfråga om inte annat..
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 14:49   #3
 
Reg.datum: nov 2010
Ort: Stockholm.
Inlägg: 72
Sharp$: 205
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
När börjar säsongen? Känns som en bra inledningsfråga om inte annat..
I början av april.
Iamaweakishspeller är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-01, 17:59   #4
 
umebons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Monte Carlo
Inlägg: 338
Sharp$: 971
Standard

31 mars drar det igång på allvar!!

Tanken är dock att kunna utbyta olika strategier och tips för att förbereda sina spel på bästa möjliga sätt.

Är det någon som har någon bra bok om sabermetrics som ni kan tipsa om? Tittat lite på "Baseball Between the Numbers: Why Everything You Know about the Game Is Wrong" av Baseball Prospectus Team of Experts, Jonah Keri.

Någon som har tittat på den?
umebon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 09:31   #5
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Längtar till sjätte december och Winter meetings, mina kära A's förväntas värva aktivt(inte där dock) denna off season, och har ju redan fått ett par tillskott, dock skulle en alldeles för dyr slugger skulle inte vara helt fel, och de letar efter en power hitter till outfield då det inte direkt har varit det kraftigaste. Hoppas de blir av med Sopan Cust också.

Ska bli intressant att se om några fina props kommer upp innan säsongen börjar.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 10:13   #6
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 11
Sharp$: 662
Standard

MLB-tv är i mitt tyckte ett grymmt bra sätt att se matcherna om du inte tittat på det innan, har för mig att det ligger runt tusenlappen för hela säsongen.
Lillens är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 18:29   #7
 
umebons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Monte Carlo
Inlägg: 338
Sharp$: 971
Standard

Hade MLBTv ifjol och det blir nog ett abonnemang kommande säsong också.

Sonadar...själv håller jag på Red Sox så det blir spännande och se hur de värvar till denna säsong. Har du provat på att spela mycket underdogs på baseball? Känns som det system du kör på NHL borde fungera ganska bra på hemmaunderdogs i baseball? Att dels ta ML och dels köra RL till samma unitsvärde.

Om statistiken stämmer så skall ju underdogsen vinna 43-44% och då borde det fungera hyfsat. Är det någon som har statistik på hur ofta hemmadogs vinner i MLB?
umebon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 18:50   #8
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Prövade att filtrera mina runline spel över 3 i odds, har inget exakt för underdogs, men spelade rätt friskt på alternate runlines.

Över 76 spel har jag:
29-47
medelodds:3,61

över stor sample har man säkert lägre träffprocent, men det går nog ändå rätt enkelt att gå plus har jag en känsla av.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-02, 19:27   #9
 
umebons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Monte Carlo
Inlägg: 338
Sharp$: 971
Standard

Coolt...med träffprocent på 38% och medelodds på 3.61 så borde det genera hel del pengar. Snabbt räknat...tveksamt om det blev rätt så blir roi:n över 130% och det får man ju säga är OK .

Skulle vara spännande att ta del av de variablar som du använder dig av när du har plockat ut dessa 76 spel. Håller själv på att räkna på ett system så vi kan ju dela idéer med varandra. Du får gärna PM:a om du vill dela med dig.
umebon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 15:59   #10
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Red Sox far Adrain Gonzalez. Gillat honom innan, nu blir det ett nytt hatobjekt.

Annars ar val Dunn (till ChiSox), Theriot och Lance Berkmann (bada till Cards) stora namn som rort sig de senaste dagarna. Carlos Villanueva kommer till Blue Jays vilket jag ser som ett bra tillskott.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 16:29   #11
FAman
 
samans avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 3186
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Red Sox far Adrain Gonzalez. Gillat honom innan, nu blir det ett nytt hatobjekt.
Red Sox! World Series, here we come!
saman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 16:55   #12
 
Sonadars avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 258
Sharp$: 500
Standard

Cardinals ser ut att kunna bli farliga nästa år faktiskt. Hade hoppats på att A's kanske skulle lyckas landa Berkman men det var väl lite väl.
Sonadar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 16:58   #13
 
umebons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Monte Carlo
Inlägg: 338
Sharp$: 971
Standard

Framåt våren skulle vi kanske ha startat en intern props-tävling vilket lag som vinner/går längst i World Series. Vad tror ni om det?

Är fortfarande lite inne på att köpa en baseball-bok och läsa så här offseason. Någon som har något bra tips... gärna med sabermetrics.
umebon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 17:10   #14
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fantasy kanns val vettigare i sadana fall.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 18:58   #15
ojj
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 9
Sharp$: 1014
Standard

Hade tänkt mig ge mig in i mlb bettingen i vår också, men vet fan inte hur man ska börja. Följt transferna lite men då man är lite dålig på namnen så saknar man lite känsla för hur mycket man tror dom kan tillföra. Vad tror ni ska man fokusera på al eller nl nu när man har lite dålig koll eller ska man använda båda?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
ojj är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td