V85 Färjestad 2026-02-06
Nedanstående analys och länk till andelsspel finns att läsa på Facebook-sidan: Montins Miljoner.
V85-finaler kryddat med två lopp inom Margaretas Tidiga Unghästserie bjuder Solvalla på denna lördag. Riktigt fin sport, och flera svårlösta lopp. Förhoppningsvis får vi se fina sportsliga prestationer och hög utdelning!
V85-1
Favoriten 7 Handfullofdollar har gjort det bra på slutet och vann så sent som förra helgen. Han har nu ett chansartat utgångsläge med spår långt ut på vingen, så det kommer att krävas en riktigt bra insats igen för att det ska bli vinst. Jag tror mest på 10 Romulus Tooma som ser ut att vara en stigande stjärna. Han har vunnit fyra av sina fem starter i karriären. Det har även 1 Matti Ruisama gjort, men han håller troligen inte ledningen vilket gör chansen oviss. Jag tar även med skrällarna 5 Staro Steven som kan leda loppet länge, samt 9 Blyger S.R.P. som verkar bli veckans snackis bland spelsajterna.
Jag streckar: 10 – 7 – 1 – 5 - 9
V85-2
Här möts relativt orutinerade ston vilket gör loppet svårbedömt. Favorit är 5 Facetime Queen som har bra chans att vinna loppet. Men just eftersom det är ston i början av sin karriär så väljer jag att gardera för att fånga upp en värdehöjande skräll. Jag varnar främst för 7 Digital Last som startat, och vunnit, en gång för duktiga Katja Melkio.
Jag streckar: 5 – 7 – 2 – 3 – 4 - 10
V85-3
Här är hingstarnas motsvarighet till stonas upplaga i det förra loppet. Dagens största favorit återfinns här; 4 Cold Blaze. Han är obesegrad efter fem framträdanden och detta kan mycket väl vara Mattias Djuses nästa affischhäst. Men av samma anledning som i stoupplagan, med orutinerade hästar så väljer jag att gardera. Stall Kolgjini har med 3 Gomari och 5 Mister Smartface, och de kommer inte ge något gratis till favoriten. Intressant info från en intervju jag läste är att stallet håller dessa som jämbördiga, men 3 Gomari är betydligt mindre streckad.
Jag streckar: 4 – 5 – 3
V85-4
Att spika en häst från Stall Johan Untersteiner har varit framgångsrikt i vinter och jag väljer att göra så i detta lopp. 2 Eminent Kronos har ett bra läge och mycket talar för att det blir ledningen hela vägen.
Jag spikar 2 Eminent Kronos.
V85-5
Här väljer jag samma recept som i den förra avdelningen. Spik på en Untersteiner-häst. Denna gång är det 1 Steady King som får förtroendet. I skrivande stund är han streckad på 40%, vilket troligen varit högre om han haft ett annat spår än ett. Många tror att han inte håller ledningen, men det tror jag att han gör. Då lär det bli spel mot ett mål. Håller han inte ledningen är hästen så pass bra att han kan vinna bakifrån också.
Jag spikar: 1 Steady King
V85-6
Avdelning sex är ett stolopp med spårtrappa. 12 Betting Pacer har tjänat överlägset mest pengar och är van betydligt hårdare motstånd. Hon bör han bra chans att vinna detta. Hon kan dock få hårt motstånd av 8 Glourius Rain om Rikard N Skoglund hittar en bra position från sitt svåra utgångsläge. Jag tar även med 2 Ackuratess och 4 Urbina Southwind, båda med bra form. Med dessa fyra ston känns loppet heltäckt!
Jag streckar 12 – 8 – 4 - 2
V85-7
På V85 brukar det krävas tre spikar om inte systemet ska bli för dyrt. Jag vill gärna att någon av dessa tre spikar inte ska vara favorit, för att få till en högre utdelning. Mitt val av ”chansspik” i denna omgång faller på 2 Kattbo Hunter. Han har gjort flera bra lopp i rad, i lite skymundan. Nu har han ett bra utgångsläge och får Carl Johan Jepson i vagnen, som vunnit med 2 Kattbo Hunter förut. Bakom honom tycker jag att loppet är öppet, så jag tar ställning i detta lopp.
Jag spikar 2 Kattbo Hunter
V85-8
Avslutningen är även den ett stolopp med spårtrappa. Loppet ser nästan olösligt ut och det finns alla chanser i världen att det kan skrälla här. Favorit är 15 Rya Håleryd som är en tuff märr, men det är svårt att runda samtliga på V85. Jag streckar sju hästar och hoppas att jag prickat in en skräll bland dessa.
Jag streckar: 15 – 6 – 10 – 11 – 3 – 12 - 13
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|