Nedanstående analys och länk till andelarna finns på Facebook-sidan Montins Miljoner.
Dagens V85-omgång hämtas från Åby. Ett par stora favoriter blandas med några riktigt svåra lopp. V85-är ett svårt spel, så utdelningen blir troligen bra även om favoriterna infriar favoritskapet.
V85-1
Omgången inleds med ett lurigt stolopp, där jag chansar att gå kort med bara tre hästar. Jag tror att förhandsfavoriterna 3 Halina S.H. och 7 Sainz Zon hittar till ledningen respektive rygg ledaren, vilket är två gynnsamma positioner på Åby där det finns open strech att tillgå på upploppet. Jag plockar även med skrällen 10 Metaire som har två raka segrar och kommer till start med toppform.
Jag streckar: 3 – 7 - 10
V85-2
Här är 1 Nepthys Boko ganska stor favorit och kan mycket väl vinna loppet. Jag vill dock gardera med 2 Vicotoria L.L. och 3 Ebba Kuce. Denna trio är samtliga startsnabba och kommer att få bra positioner.
Jag streckar: 1 – 3 - 2
V85-3
Dagens största favorit blir 3 High on Pepper som möter endast fem hästar. Näst senast fick han stryk av 4 Karat River, men den här gången tror jag rollerna blir omvända. Detta då jag tror att 3 High on Pepper har bättre form nu än senast, samt att han troligen kommer hitta till ledningen. Sen blir det spel mot ett mål tror jag.
Jag spikar 3 High on Pepper
V85-4
Den fjärde avdelningen är den mest svårlösta och det känns som nästan vilken häst som helst kan vinna. Jag streckar åtta hästar och hoppas att det räcker, samt att det kan skrälla till. Jag håller 3 Dats Milian som tipsetta, och varnar för skrällen 11 Stratocruiser.
Jag streckar: 3 – 9 – 12 - 11 – 1 – 8 – 10 - 13
V85-5
Ytterligare ett lurigt stolopp som blev ännu svårare sedan favoriten 6 I’m Still Standing blivit struken. Därmed håller jag 3 Beauty Evo som tipsetta, men det är ingen bra spik. Jag streckar sex hästar och varnar främst för 8 Kapucine d’Inverne som har kapacitet att skrälla. Hon är också nerstruken ett spår, vilket är gynnsamt.
Jag streckar: 3 – 2 – 8 – 4 – 11 - 5
V85-6
I den sjätte avdelningen hittar jag omgångens andra singelstreck. 8 Xanthis Hilton var mycket bra senast och inte stort slagen av guldhästen Karat River. Nu möter 8 Xanthis Hilton bara hästar från Silverdivisionen vilket är en klar fördel. Startspåret är inte det bästa, han är startsnabb. Dessutom är det bara åtta motståndare vilket talar för att positionen ändå blir ok. 8 Xanthis Hilton är en rolig spik som höjer V85-värdet.
Jag spikar: 8 Xanthis Hilton
V85-7
Här är ytterligare ett lurigt lopp där det finns många tänkbara vinnare. Det finns frågetecken för flera av favoriterna tycker jag, vilket öppnar upp loppet. 1 Deadly Map har inte startat på nio månader. 3 Global Futurity har svag segerstatistik i större lopp, samt att 5 Don Quijote Face har lätt för att galoppera. Alla i den trion kan säkert vinna, men det finns som sagt tveksamheter att ta hänsyn till. Loppet roligaste skräll är 2 Winsalot som har hysterisk form och kan få en fin resa här på innerspår och lucka på open strech.
Jag streckar: 5 – 3 – 2 – 1 – 10 - 9
V85-8
3 Follow Him tror jag är en blivande topphäst. Nu har han ett lopp i kroppen efter vila. I comebacken var han mycket bra, och är säkert ännu bättre idag. 3 Follow Him blir stor favorit, men jag tvekar inte att spika ändå. V85 är svårt, och prickar man bara åtta rätt blir det bra betalt trots ett par favoritvinnare.
Jag spikar: 3 Follow Him
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|