Nedanstående analys och länk till andelssystem finns på Facebooksidan: Montins Miljoner.
Denna lördag lockar ATG med en jackpot på V85, och en ensam vinnare kan ta hem hela 45 miljoner kronor. Axevalla har tidigare visat sig bjuda på höga utdelningar, och det finns stor chans till en ny jättevinst denna lördag.
V85-1
Jag går ut hårt med en spik direkt i 11 Celiaz. Hon gjorde ett bra lopp senast efter vila, och är troligen ännu lite bättre den här gången. Värsta motbudet 10 Urbina Southwind är struken, vilket lämnar vägen öppen för 11 Celiaz.
Jag spikar 11 Celiaz.
V85-2
Klass III-lopp brukar vara luriga då hästarna oftast är under utveckling. Detta lopp är inget undantag och det finns god chans för skräll. Jag håller 12 Mr Carnation som tipsetta, som till denna start är förstärkt med Örjan Kihlström i sulkyn. 12 Mr Carnation har galopperat i nio av elva starter, så det är ingen häst jag vill spika. Men kapacitet har han så det räcker och blir över. Loppets roligaste skrällidé är 5 Twigs Like U. som var hårt betrodd förra veckan på Bergsåker. Då blev hästen för hetsig, och start vecka-vecka tror jag är positivt för honom. Endast 4 spelprocent nu!
Jag streckar: 12 – 2 – 3 – 5 – 6 - 1
V85-3
4 Stens Rubin har radat upp segrar inom Rikstoton i vinter, och från ett perfekt utgångsläge lär det vara dags igen. Han blir skyhög favorit, men V85-spelet har visat att det kan bli miljonutdelningar även om en storfavorit vinner. Jag krånglar inte till det utan väljer att spika favoriten.
Jag spikar 4 Stens Rubin.
V85-4
Hästar från Bronsdivisionen möter Silverdivisionen i en spårtrappa, och jag tror att vinnaren vinns bland de sistnämnda. Berättigad favorit är 14 Keep Gamble som troligen är loppets bästa häst. Jag vill dock gardera honom och håller 15 Börtas Ankare som första utmanare. Han trivs med både distans och årstid, och får dessutom Carl Johan Jepson i vagnen idag. Jag streckar också ett par kantbollar och hoppas på skräll.
Jag streckar: 14 – 15 – 13 – 12 - 9
V85-5
2 Jula Redmile Champ blir ganska stor favorit, och han har även god segerchans. Jag vågar dock inte lämna in systemet utan skrällen 1 Twelve O’Clock som gjorde ett grymt lopp senast, och kan få ett perfekt smyglopp idag. Plockar även med 10 Diego Face som kommer till start med toppform.
Jag streckar: 2 – 1 - 10
V85-6
Veckans sjätte avdelning är ett stolopp över kort distans, två faktorer som ökar skrällchansen. Jag streckar sju av tio startande och hoppas på en skräll. Den jag främst hoppas då främst på 6 Ottens Lady Gaga som imponerade senast i comebacken och är nog ännu bättre nu.
Jag streckar: 10 – 3 – 4 – 6 – 1 – 2 - 11
V85-7
Den sjunde avdelningen är ett öppet lopp där jag väljer att försöka spika mig bort från problemet. 3 Xanthis Kimberly är knapp favorit, och jag väljer att tro att hon infriar favoritskapet. Detta då hon dels har chans att trava i ledningen för första gången i sitt liv, dels för att hon blir förstärkt med en av världens bästa kuskar i Magnus A Djuse. Två faktorer som jag tror är mycket positiva för 3 Xanthis Kimberly.
Jag spikar: 3 Xanthis Kimberly.
V85-8
I V85-avslutningen tror jag inte att det är så många hästar som kan vinna. Favorit är 2 Indy Boy, och han är definitivt en av dessa. Jag håller dock 6 Deadly Map som tipsetta då han var positiv efter lång vila senast. Veikko Haapakangas hästar känns på gång och jag tror 6 Deadly Map har högst segerchans här. Jag vill också ha med 4 Ninepoints King som har bra kapacitet för klassen, samt skrällen 1 Parish Crooks V.S. som har fint smygläge här.
Jag streckar: 6 – 2 – 4 - 1
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|