Visa ett inlägg
Gammal idag, 10:33   #17
BroderH

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6039

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sju rätt tre veckor i rad för mitt andelsystem, vilket gett en nettovinst på 545 kr. Idag hoppas jag på full pott i en svårlöst omgång. Nedanstående analys och länk till mina spel (det vanliga 100 kr och ett chanssystem för 40 kr per andel) finns på Facebook under sidan Montins Miljoner.

Veckans V85-omgång avgörs på Åby där känslan är att våren är på intågande. Det finns gott om barfotatravande hästar samt flera årsdebutanter vilket är ett säkert vårtecken. Omgången ser riktigt svårlöst ut då det inte finns några givna spikar. Tipsexperterna är också väldigt oense kring vilka som är de bästa spikförslangen, vilket hintar om att utdelningen kan bli hög.

V85-1
Jag går ut stenhårt och chansspikar direkt i V85-inledningen. 3 Googoo Sensation var hårt betrodd när han startade på V85 för två veckor sedan. Då blev det galopp när han var på väg mot ledningen i starten. Den här gången är han lite bortglömd då spelprocenten är under 10%! Kanske därför att tränare Rick Ebbinge kör själv, men det ser jag inte som någon större nackdel. Håller han sig bara i rätt gångart så ser vägen ut att ligga öppen för ledningen här också, och då tror jag att han blir svårpasserad. Jag tycker det är en rolig spik i en öppen omgång då det finns frågetecken på samtliga motbud i loppet. 1 Gomari tror jag blir över från start. 2 Mr Carnation är väldigt osäker och kan bli stressad nu när han startar mitt i smeten. 6 Zehir vann ett billigt lopp senast och blir överstreckad här tycker jag.
Jag spikar 3 Googoo Sensation.

V85-2
Dagens största favorit är 8 Ideal Stone, vilket känns som många spikar då man inte hittar något bättre alternativ. 8 Ideal Stone är troligen bästa hästen här, men det är vanskligt att vinna från spår åtta. Jag vill gärna ha med 2 Global Embargo som kommer att sitta i en bra position. 3 Opening Night är för dagen förstärkt av Björn Goop vilket är intressant. Jag vill också ha med jätteskrällen 11 I.D. Hipster One som var favorit senast, men svek på en opassande bana. Nu är utgångsläget ett annat, men kapacitet finns att för att vinna det här loppet. Hästen går dessutom bra bakifrån.
Jag streckar: 8 – 2 – 3 - 11

V85-3
Detta är ett lite ovanligt lopp då hästar från Silverdivisionen möter Gulddivisionshästar i en spårtrappa. Jag streckar tre hästar, vilka jag tror kommer vara längst fram när upploppet nalkas. Jag tror att 6 Let Me In tar ledningen och släpper sedan till 7 Epson As. Sen beror det på i vilket läge Robert Bergh skickar fram favoriten Harpy. Kommer han tidigt så kan han få överta, men Bergh kan även vara nöjd med dödens. Drömscenariot är att 9 Harpy trycker upp farten och 6 Let Me In spurtar till seger via open stretch.
Jag streckar: 9 – 7 - 6

V85-4
Stodivisionen över lång distans luktar skräll lång väg. Jag streckar nio hästar och hoppas att jag täckt in alla vinstmarkeringar. Favorit är 7 MadisonSquare Kiss som har ett bra startläge med springspår. Klar tänkbar vinnare, men bara en av flera i min bok. Två roliga skrällar jag varnar för är 8 Pennyroyal Tea som körande Thomas Uhrberg verkar uppåt på och har ett bra smygläge här. 11 Pure Desire har tidigare varit hårt spelad på V85, och har nu fått två lopp nere i Frankrike på Vincennes. De loppen kan ha gett henne den hårdhet som krävs för att vinna på V85.
Jag streckar: 7 – 6 – 11 – 12 – 8 – 1 – 2 – 5 - 3

V85-5
Ytterligare ett långt lopp och nu i lägsta klassen. Även detta ett öppet lopp, där jag väljer att spika mig ur problemet. 6 Owen Bros har gjort två lopp för Johan Untersteiner, där båda slutat med seger. Förvisso i låga klasser, men hästen har sett fin ut. Anmärkningsvärt är att Stall Untersteiner tycker att detta är deras bästa chans för dagen, trots att de t ex har favoriten Ideal Stone i andra avdelningen. Jag tar rygg och spikar!
Jag spikar 6 Owen Bros

V85-6
Här kommer min tredje spik, och inte denna häst är favorit. 4 Tangerina har årsdebuten avklarad och har säkert gått framåt med det loppet i kroppen. Hon har ett perfekt utgångsläge och kommer att sitta i en bra position. Favoriten 1 Nikki Lane tror jag inte kan försvara innerspåret och kan få positionsproblem trots open stretch. Hon har dessutom heller ingen bra statistik inom V85. 6 Dancing Days gör en intressant debut för Johan Untersteiner, men jag rankar ner henne just för att det är årsdebut. 7 Nephyts Boko har ett svårt utgångsläge och kan få problem att komma till.
Jag spikar 4 Tangerina

V85-7
Dagens andra stoplopp är också en öppen historia och jag känner mig långtifrån säker med mina fem streck. Kanske är det så enkelt att 4 My Precious One vinner som favorit, men hon är inte att lita på. Då tror jag minst lika mycket på Stall Djuses andra häst i loppet, 5 Global Go Bajen Go som är betydligt mer travsäker. Jag varnar mest för 2 My Lady Emma som har ett bra startspår och där stallet maxar utrustningen till denna start. Det är också Carl Johan Jepsons val i loppet, trots att han hade chans att köra flera andra bra hästar.
Jag streckar: 4 – 2 – 5 – 8 - 3

V85-8
V85-avslutningen kan bli en rivit historia över kort distans. Favoriten 6 Nasha är snabb och siktar på ledningen. Jag vill dock se henne prestera mot sådant här bra motstånd innan jag vill gå på henne fullt ut. Kanske kan 5 BlaBlaBlaa hinna ner på innerspår före 6 Nasha och därmed få chansen på open stretch till slut? Han är mycket intressant med starter vecka-vecka, vilket Robert Berghs hästar brukar trivas med. Storskräll varning för 8 Phantom le Soleil som kan öppna bra och hitta ett bra läge trots svårt startspår.
Jag streckar: 6 – 5 – 1 – 8 - 9
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nicklas (+1)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat