Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden
Jackpottspöket har väl uppstått i och med V85? Har inget minne av att så många var lika upprörda när det blev jackpott på femmorna förr och då var ju ändå gränsen 10 kr. Jag tror att det är det åttonde loppet som är spöket. Det har blivit lägre vinstpooler för rader med mindre än 8 rätt och nu är det oftast bara 8 rätt som gäller och det är på gränsen till omöjligt att få. Att återgå till V75 tror jag skulle göra alla glada och det är inget fel i att höja radpriset till 60 öre till att börja med. Omsättningen hos ATG skulle gå upp, spelarna skulle bli glada så jag fattar inte varför man tvekar.
|
Jodå. JP var lika snett under V75-eran.
Det var bara alla rätt som gällde även med V75. För mig har det varit mycket lättare att få tillbaka en vettig andel av insatserna när jag inte klarat alla rätt på V85 än det någonsin var med V75.
Om något så var det ännu mer alla rätt som gällde under V75-tiden, och dessutom fler omgångar med ointressant låga allarättsutdelningar som man helt enkelt inte kan/bör/vill sikta på.
Det fanns inget som var bättre med V75 vs V85 förutom möjligen att det är en skvätt mer jobb att analysera V85 med en extra avdelning.
Gränsen för låg-utd-JP var 7 kr och 10 kr några år där i mittten på 1990-talet. Men de sista 30 åren med V75 var det 15 kr som gällde som JP-gräns.