Fredagsembryo
Avd 1
Plåsterryckning! Inleder med chansspik på
2 Flame (10%). Står 20 m bättre till än vid senaste vinsten. Men får lyssna på vad Bergh säger innan jag låser mig vid detta.
Avd 2
6 Crowe Motion nedstruken ett hack och blir därav förstarankad hos mig. Även
7 Ace Wibb får förbättrat läge. Räkna med startrusning av dessa två. Kan gå snabbt i början och tar därför med bästa stoet hos Westholm enligt honom själv,
11 Graces Bird (1%). Härdad i tuffare lopp.
Avd 3
Håller fast vid min första tanke; spik på
5 Global Federation. Spår 5 på kort auto är ju berömt och Berghs stallform är dokumenterad.
Avd 4
1 Keiser C.K. och
2 Voje Hero är norgetävlande kallblod som körs av svenska toppkuskar, Kontio och Jepson. De har även 20 m försprång till favoriten
8 Bleke Borken som oxå kommer med på kupongen trots att han har två raka galopper i raden. Hästen är bra, men kusken? Sen lägger jag även till
15 Månlykke A.M. som tack för lång och trogen tjänst. Han kan så klart vinna detta om han har en bra dag. 10% kan man inte missa! Jag får nog slänga in
13 BW Sture oxå som ett femtestreck.
Avd 5
1 Loxahatchee spikas. Omgångens bästa spik enligt mig.
Avd 6
Veckans fyndlåda: Norskan kommer hit med
6 Bellton Memphis som tog rekord i sitt senaste lopp och som gillar lång distans. 3 vinster och 1 andraplats på de 5 senaste starterna. Fås just nu till 1%. Jag vill även ha med favoriten
7 Masters DunderBeda som ståtar med tre raka och även Berghs andra,
9 Proffs som får Jepson i sulkyn. Han är ju oxå proffs.
Avd 7
2 Following är veckans kioskvältare. Melander rycker skorna och sätter up Rikard N i sulkyn. (1%)
9 H.C:s Crazy Horse är på G och måste bara med till 7%. Djuse tjuvtränade inför detta och nu åker bakskorna av. En Wäjernhäst till får plats,
11 Mellby Jinx som snart är mogen för stordåd.
Avd 8
Jag har kryssat för
7 Jimmy Adore, 9 Handfullofdollar, 10 Flory Lane och
11 Love to Know. Ser nu att alla fyra är mäktiga skrällar. Vad kul! Jag får nog hälla upp en Gammeldansk innan jag vågar titta på det åttonde loppet