Visa ett inlägg
Gammal igår, 11:23   #34
BroderH

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 6226

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Analys och andelsystem V85 Tingsryd 2026-05-16
Nedanstående system och analys finns på Facebooksidan Montins Miljoner där även länk till andelssystemet finns. 100 kr per andel.

Idag väntar en lite speciell V85-omgång då tävlingarna avgörs i Tingsryd. Det är Sveriges enda milebana som mäter 1 609 meter. Det betyder att hästarna (i de flesta lopp) bara behöver springa i två kurvor, samt att banan har ett långt utslagsgivande upplopp. Jag tycker det är extra roligt att spela då det blir annorlunda förutsättningar jämfört med en vanlig travbana.

V85-1
Vi inleder för ovanlighetens skulle inte med ett stolopp, men loppet är ändå öppet. Favorit är 2 Chribo Hill som nog kanske är bästa hästen, men lång vila och hårdare motstånd än tidigare gör att det känns vanskligt att spika. Jag tror mest på 1 Sven the Forestman som kommer att få ett fint lopp, kanske t o m ledningen? I så fall blir han svårslagen. Jag vill också varna för 8 J.H. Oliver och 9 Phantom le Soleil som båda är bättre än resultatraden. Given på kupongen är också 10 Digital Brodde.
Jag streckar: 1 – 2 – 10 – 9 - 8

V85-2
I andra avdelningen har jag bra känsla för att skrällen 6 Staro Thunder Road kan räcka hela vägen. Hästen har gjort flera bra insatser under våren, men blir nu bortglömd p g a en lite sämre insats senast. Han har bra kapacitet för klassen och till endast sex spelprocent är han ett fynd! Jag vågar dock inte spika, utan plockar med fyra hästar bakom.
Jag streckar: 6 – 2 – 9 – 8 - 7

V85-3
Dagens största favorit ser 10 Rendezvous Zon ut att bli. Detta är inte så konstigt då hästen är under kraftig utveckling för Robert Bergh. Senast var han trea i stentuffa Orebro Intn’l, men idag är motståndet betydligt enklare! Jag tvekar inte på att Robert Bergh löser den här uppgiften och spikar.
Jag spikar 10 Rendezvous Zon

V85-4
Nu kommer det (äntligen) ett stolopp och då med en spårtrappa. 12 Meghan B.R. har varit etta i sin kull i Norge som unghäst, och senast gjorde hon spännande debut för Daniel Redén. Så slutade dagen med galopp och lita på att man är revanschsugna den här gången. Jag tycker att hon möter lite enklare hästar än vad hon är van vid, och jag tror hon har toppchans att runda det här gänget. Jag spikar!
Jag spikar 12 Meghan B.R.

V85-5
Lägsta klassen är inte lätt att bena ut och jag streckar därför halva fältet. 6 Carros First King är berättigad favorit då han varit grymt bra på slutet. Det är dock inte en alldeles enkel häst, och han möter dessutom hårdare motstånd än tidigare. Det är många hästar med i loppet som är under kraftig utveckling, och jag tror det kan skrälla här.
Jag streckar: 6 – 1 – 2 – 5 – 10 - 8

V85-6
Silverdivisionen innehåller många fina hästar och många av dem kommer att han nått Gulddivisionen inom kort. Klar favorit är 4 Jackpot Mearas som troligen har toppchans från ledningen. Vägen dit är dock inte alldeles enkel, och jag tror det kan bli våldsamt tempo på detta lopp. Det gynnar min tipsetta 10 Savastano som fått ett lopp i kroppen efter vila. Då var han sjuk, och kommer med all säkerhet att vara mycket bättre nu. Jag finns hur han imponerade stort under Elitloppshelgen ifjol, och är han på väg mot den formen så blir han svårslagen.
Jag streckar: 10 – 4 – 5 – 2 - 9

V85-7
Milemästaren, som tillika är ett lopp för högsta klassen, innehåller två deltagare som redan är klara för Elitloppet. Det kan bli en sevärd duell mellan 2 A Fair Day och 4 Jobspost. Jag vill dock plocka med en tredje joker i form av 5 Double Deceiver som fått ett lopp i kroppen efter vila. Hästen är rysligt snabb och kan bli en obehaglig överraskning för många spelare till låg spelprocent.
Jag streckar: 2 – 4 - 5

V85-8
Vi avslutar med ett stolopp som har karaktären ”en eller alla”. Jag väljer det förstnämnda alternativet och spikar 3 I’M Still Standing. Hon hade tre raka segrar innan hon galopperade som gott gåendes under V85 på Jägersro för en månad sedan. Jag skriver det på olyckskontot, och tar Johan Untersteiner på orden när han säger att detta är stallets bästa chans idag.
Jag spikar 3 I’m Still Standing.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nicklas (+1), valo (+30)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat