Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal igår, 22:57   #447
johpet27

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 229
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Nej, jag menar det jag skriver. Nämligen att dagens enda allarättskupong tillföll en lottköpare. Var återfinns skicklighetsmomentet i det?

På temat medvetna missförstånd kan jag väl säga att det är lättare att få 7 rätt av 7 med 100% insats om du spelar 20000 rader för 10000 kronor än att få 8 av 8 om du spelar 1 rad för 30 öre..... Jag förstår vad du menar dock inte hur det hänger ihop med min fråga gällande skicklighetsspel kontra turspel.

Sen kan man väl säga att enligt ATG är den stora vinsten med V85 för spelarkoren den ökade medianvinsten "Medianvinsten för åtta rätt på V85 är cirka 180 000 kronor. Medianvinsten för sju rätt på V75 var cirka 60 000 kronor". Denna "fördel" försvinner och mer därtill om du väljer att spela med 30% insats.

Det är på riktigt illa, kanske måste ATG gå till banken för att klara driften och förpliktelser gentemot trav & galoppsporten nästa år. Svensk Travsport kan komma att ha skulder som är tresiffriga i miljoner 2027.

Kommer aldrig förstå mig på såna som tycker att Lotto är kul, särskilt inte när det drabbar hästsporten och spelarna.
Det hänger ihop med att det är troligare du får 8 rätt på v85 med spel för 30% av potten än om du spelar för samma totalinsats men på v75 och för 100% av potten.

Skulle V75 vara mindre lotto när ingen får 7 rätt eller Harry tar det mesta av degen?
johpet27 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat