Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal idag, 20:17   #478
BosseEk

Reg.datum: apr 2018
Sharp$: 2422
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Med eller utan avtal tar jag tacksamt emot skapelsen!
Jag noterar att M.T.Tomorrows Hope är markerad och har starkt fallande odds i bilden. Den vann ju fast den var streckad till 19% samtidigt som förstahandaren hade 74% på bilden innan spelstopp. Intressant! Vad betyder siffrorna, 44 för M.T.Tomorrows och 52 för La Luca?

Kommer det att fungera för V75?

M.T.Tomorrows Hope var jag knappast ensam om att strecka, den stannade väl på 21% eller så. Siffrorna kommer från en form av "automatranking" som bygger på streck & trend, odds & trend, form, startspår, inbördes möten mm.

Som med all automatranking så fungerar det inte! Jag använder den för att hitta "guldkorn", bortglömda hästar som kan fungera vid garderingar MEN jag kollar alltid upp dessa innan de hamnar på lappen. Vid dagens omgång var M.T.Tomorrows Hope en av dessa. Automatrankingen satte den som A-häst efter La Yuca precis som streckprocenten. Dock pekade rankpoängen på mindre skillnad mellan dessa hästar än vad spelarkollektivet hade. Det är siffrorna du ser 44 och 52 rankpoäng.

Utöver denna häst tog jag rankades bl a 2 Sandysoul och 11 Harpy upp högre än streckprocenten - 5% och 6%. Båda travade fint in som tvåor i sina respektive avdelningar. Plumpen i protokollet står 3 Machan i avd 4 för. Den var snubblande nära att rankas som A-häst med 40 poäng vilket gjorde att den följde på 6 Bare Takeoff med 44 poäng och 9 Barack Face med 49 poäng. Nu vann den inte men jag flaggade för den i tråden för dagens V85 https://www.sharps.se/forums/846918-post14.html - skämskudde och blinkers på!

Programmet hämtar startlistor för de spel som arrangeras valt datum (dock ej Lotto ) och använder inofficiella url'er. Denna möjlighet kommer med stor sannolikhet att försvinna vilket gör att mitt intresse för att färdigställa programmet är i närheten av 0. Att starta ett aktiebolag med möjlighet till ATG-avtal för detta är inte aktuellt.

Till skillnad från dig tror jag att V85 har en framtid!

Allt väl,
-Bosse

Senast redigerad av BosseEk den idag klockan 20:27.
BosseEk är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat