Citat:
Ursprungligen postat av Skog
Ja upprepa har du minsann gjort de senaste dagarna. Jag är hemskt ledsen men du får helt enkelt läsa vad jag svarat dig.
Om man nu inte kan dra slutsatser efter 50 omgångar undrar jag hur du drar slutsatsen att utdelningarna berättar en annan historia? Vilken historia berättas?
ATG anser att man kan dra slutsatser redan nu. På vilka grunder tror du de utför förändringar av spelet?
Den historia utdelningarna berättar är enligt ATG bl a:
* 154 miljonvinster på sju månader. V75 levererade i snitt 158 miljonvinster per år mellan 2022 och 2024.
* Medianvinsten för åtta rätt på V85 är cirka 180 000 kronor. Medianvinsten för sju rätt på V75 var cirka 60 000 kronor.
* Vi kan konstatera att det är klart svårare att få åtta rätt på V85 än sju rätt på V75. Det är också därför utdelningarna blivit betydligt högre. Högre svårighetsgrad och högre utdelningar hänger ihop.
Det räcker nu, du gör bara bort dig ännu mer om vi fortsätter, jag lägger mig platt och "erkänner" att jag, ATG och övriga världen har fel. Jag vill bespara dig skammen och önskar lycka till med lottot.
Over and out i denna fråga.
|
det går inte att räkna fram något vettigt på de höga V85 vinsterna på Lördagarna
Vi har haft jackpot 16 lördagar och spelat 33 lördagar, efter nästa vecka 17 jackpot på 34 omgångar eftersom det var jackpot på Mp igår 6e Juni
Ja V85 ger högre är svårare ger högre utdelning, men en stor del av denna känsla ligger i alla dessa jackpotspengar man pumpat in i 8rätt
Så fruktansvärt stor skillnad är det inte i utdelning
Faktist så var elitloppslördagen den första alla rätt betalade över 10 miljoner med alla dessa jackpot man lockat med hade man nog räknat med fler
Och 1a och enda lördagsvinsten över 10 miljoner är en harry boy, snacka om att Lördagseftermiddagen gått åt Lotohållet
Utdelning V75 / V85 perioden vi kört V85, i regel samma banor även om det skiljer en del, typ Tungsryd i maj 2026 men i juni, efter elitloppet, 2025 men det skall väl egentligen inte påverka utdelningsstatistik
median utdeln / mittersta 129 082 v s 174 601
Median EJ jackpot 112 504 v s 48 141
Vet nu hur mycket ma nsockrat 8 rätt med , Totalt antal miljoner man fört över till 8 rätt