Ämne: V85
Visa ett inlägg
Gammal 2026-08-25, 19:58   #580
Strappa71

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 3496
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BosseEk Visa inlägg
Nu blev det betydligt mer intressant, Strappa!

Då förstår jag också varför dina siffror skiljer sig så mycket från mina. Vi pratar inte riktigt om samma Value, eftersom du logaritmiskt viktar ned de låga sannolikheterna, vilket inte är brukligt när spelvärde beräknas.

Det är naturligtvis helt okej att konstruera ett annat mått. Frågan blir då hur mycket bättre det faktiskt är än den ursprungliga kvoten, och det går väl egentligen bara att avgöra genom att köra båda metoderna på samma material.

"Det händer då och då" är däremot svårt att värdera. För att jämförelsen ska bli meningsfull behöver man veta hur ofta Top2Value faktiskt innehåller vinnaren, helst på ett komplett och i förväg bestämt material.

Jag är därför faktiskt nyfiken på din variant. Om du får fram ett tillräckligt stort material för V85 vore det intressant att jämföra din viktade Value med min vanliga Value, streckrank och odds på exakt samma lopp. Det vore betydligt mer intressant än att diskutera vilken metod som borde fungera, eller vid vilka tidpunkter ett odds som faktiskt varierar ska hämtas. Här kan vi faktiskt mäta skillnaderna istället för att "tycka".

Vänligen och helt "oförsvarligt",
-Bosse
När ska data hämtas? Så sent som möjligt. Svårare än så är det inte.

Det vanliga value:t ger för många "förslag" med låg sannolikhet. De vinner jättesällan, men kommer oftast ha enormt spelvärde. Dock blir det alldeles för långväntat. Så det har jag helt släppt och därav omviktning. Det handlar dock fortfarande bara sannolikheten från oddsen och spel%en. Men inte kvoten rakt av.

Jag ger bara ett tips om något som borde vara mer intressant än något som aldrig kunde fungera.

För mig handlar det här om att nugde-a i vad jag tror är rätt riktning av ren generositet. Mer än så kommer det inte att bli från mitt håll.

Du får gå vidare med det exakt hur du vill. Jag ska gå vidare med att försöka störa dig så lite som möjligt. Sry Sir.