Citat:
Ursprungligen postat av snasl
Finns det någon anledning till att Daniel Wäjersten aldrig uttalar sig i Aftonbladets intervjuer? Finns det någon annan sida/tidning som typ har ensamrätt på hans uttalanden? Han finns ibland intervjuad på atg.se men då är det så dags.
Skulle t.ex. vara intressant höra hans kommentarer kring 5 Shogun R. R. i avdelning 7.
|
Daniel Wäjersten om dagen
Daniel Wäjersten intervjuades på stallbacken av ATG-live under fredagen och sade då så här om sina chanser på V85 idag.
6 Readly Brodde (V85-2)
- Han missgynnades lite av omstarten i Derbyt senast, så på grund av det så förstördes den dagen. Jag tycker att det här ser ut som en bra chans. Min bästa chans för dagen.
7 Punchboard (V85-2)
- Han har fått fina resor och gjort det bra på sistone, så om det klaffar för honom igen så kan han säkert sluta bland de tre främsta.
6 Griffin Kronos (V85-5)
- Han var inte som bäst senast och det kan ha varit så att de täta starterna där innan satte sina spår. Nu har det gått lite längre mellan loppen och jag tror och hoppas att han ska vara med utvilad i kroppen idag, och därmed också vara bättre än senast. Allt känns i alla fall bra för dagen.
5 Shogun R.R. (V85-7)
- Han har varit väldigt bra i två starter efter vila. Den värsta konkurrenten har ju dragit ett bättre läge den här gången och det ser ut som att vi kommer få göra grovjobbet utvändigt om Frank S.H., vilket så klart kan bli tufft. Oavsett så tror jag att min häst är inne i en bra period, och vi ska göra så gott vi kan för att vinna.
Värt att ta med är alltså att Readly Brodde är bästa chansen, Griffin Kronos ska vara bättre än senast och han låter väldigt nöjd med Shogun R.R