Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.

Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se

Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-09-29, 14:39   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 5067

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Boden V85 3 okt

Dags för Bodens höstomgång. Det blir ett lokalderby där så gott som alla hästar kommer från norr. Den sydligaste jag hittar är en Solvalla-häst i avd 7. Bodens bästa tränare; Hanna Olofsson, Sandra Eriksson och Roger Nilsson brukar ställa i ordning rejält när V85-cirkusen reser upp till Sveriges nordligaste travbana. Jag bevakar deras kusar lite extra denna vecka.

Första strecken:

Avd 1
Snacket i ingressen ger mig 3 Mellby Medusa, 7 Arizona och 10 Sensitive Tile. Även Pihlströms 8 R.K. Klara vill jag ha med på makalös stallform. 15 ston på dubbla volter kan orsaka både omstarter och galopper, vilket kan bädda för Hannas häst som ska gå barfota nu.

Avd 2
Här hyr Hanna in Rikard Nils på 1 Jimmy Adore. Hm, förstärkning på en häst som nästan alltid är bland de tre första.

Avd 3
6 Inglourious Zet kan jag tänka mig att lämna ensam på kupongen, startsnabb Nilsson-häst med Wäjern i sulkyn!

Avd 4
Kallblod, två volter. Då tittar jag efter vanligtvis norgetävlande, som kommer till Sverige och får svensk toppkusk. Jag hittar 4 Haslehaugens Vår och 7 Lynodin. Det får nog bli ett lås på dom.

Avd 5
Jag fortsätter, med en dåres envishet, att strecka 10 Puskas Boko. Nu rycker man alla skor och snart sitter den där till bra procent.

Avd 6
Jag känner knappt igen en enda häst men fastnar för 9 Lupin Sisu som ju har en lysande rad. Vann senast på just lång distans, på just Boden!

Avd 7
Här kommer Stockholmar´n 3 Frank S.H. som gör en låååång resa för att vinna detta silverlopp.

Avd 8
Mer Roger Nilsson-tränat; 4 Irwin Zet i debut för sin nye tränare. MEN första starten i år, så man vet aldrig.... Jag tar nog med 8 Uno som extra streck. Minst....

En tidig utgångsrad som jag bygger vidare på under veckan....
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-02, 17:51   #2

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 644
Standard

Intervjuer AB

Spoiler:
V85-1, Stolopp, 2 140 m, volt
1 Adjacent Circuit (Leif Eriksson) är rätt hygglig tycker jag, men jag tror inte på seger. Läget blev kanon då hon sitter vid plankan. Lättas till aluminiumskor bak och eventuellt ryckhuva, säger Kjell-Ove Eriksson.

2 Waka Waka L.A. (Jenny Engfors) är det bara bra med och hon känns fin i jobben. Klaffar det så kan hon vara med där framme. Inga ändringar, säger Gunnel Fredriksson.

3 Mellby Medusa (Daniel Wäjersten) är stark och rejäl. Hon är tyvärr känslig från start och ingen att hålla i handen, men tar hon sig iväg okej har hon väldigt fin form för dagen. Skor bak nu och då blir hon lite mer stabil vilket ökar chansen för felfri avgång, säger Roger Nilsson.

4 Ajamaja (Ulf Ohlsson) är i fin form. Plats.

5 Gabor (Stefan Johansson) gjorde det bra senast, men hon hängde lite vänstertöm och var inte fullt körbar på upploppet. Vi hittade lite att behandla och det känns inte som hon tappat något i träningen. Hon är normalt travsäker och startsnabb så vi är inte slagna på förhand, säger Stefan Johansson.

6 Isolde Brick (Christian Månsson) har haft fin form länge även om resultaten kanske inte säger det och hon har haft lite stolpe ut. Vi får sikta på en bra placering i första hand och hon är inget hett bud för vinnarspelarna. Barfota fram, säger Christian Månsson.

7 Arizona (Sandra Eriksson) har fått mer tempo i benen på slutet och det har fört henne framåt. Hon är hygglig från start och blivit lite kvickare. Spets gillar hon så det vore kul om vi kom dit. Det blir barfota bak, säger Sandra Eriksson.

8 R.K.Kiara (Marcus Lilius) är en jättefin häst som jag gillar. Hon har presterat på hög nivå i loppen för oss och tränar på bra. Jag tror på en bra prestation igen. Inga ändringar, säger Markus Pihlström.

9 Perez Mora Boko (Kevin Svedlund) ska kunna tjäna bra pengar härifrån.

2 160 meter:

10 Sensitive Tile (Hanna Olofsson) håller bra form. Det är ett lite byngligt läge, men jag tror hon kommer göra en bra prestation. Barfota runt om, säger Hanna Olofsson.

11 Chocliq Bishop (Magnus A Djuse) tror jag Magnus kommer passa bra på och hon tål göra jobb, men jag brukar inte säga så mycket till kuskarna mer än att hon är lat. Jag är glad för pengar och det tror jag vi får, men så mycket mer vågar jag inte säga för att inte jinxa. Det blir en typ av hybridvagn, säger Anna-Carin Sandberg.

12 Sonoma L.A. (Rikard N Skoglund) hostade inför en tilltänkt start och fick medicin. Är hon inte nedsatt av det ska hon kunna ha lite chans. Allt är okej i träningen. Eventuellt goggles, säger Gunnel Fredriksson.

13 Rupie (Micael Melander) har många att runda och får nog svårt räcka hela vägen.

14 Younameit (Ove A Lindqvist) vill jag varna lite för och ni ska inte titta på senaste loppet då hon behövde det. Hon är riktigt bra vilket hon bland annat visade på Bergsåker, säger kusken Ove A Lindqvist.

15 Squaw L.A. (Petter Lundberg) är lite trög när hon är för långt bak och bäst när hon sitter med där framme. Formen är annars fin. Inga ändringar, säger Gunnel Fredriksson.

Rank och V85-procent
RANK ATG

7 Arizona 14

8 R.K.Kiara 41

11 Chocliq Bishop 6

5 Gabor 11

10 Sensitive Tile 6

4 Ajamaja 6

12 Sonoma L.A. 5

2 Waka Waka L.A. 2

3 Mellby Medusa 3

9 Perez Mora Boko 1

14 Younameit 1

13 Rupie 2

15 Squaw L.A. 1

6 Isolde Brick 1

1 Adjacent Circuit 1

V85-2, Brons, 2 140 m, auto
1 Jimmy Adore (Rikard N Skoglund) hade jag önskat mig lite mer av senast även om han inte var dålig mot bra hästar. Han känns lite piggare efteråt och kommer få ett fint lopp härifrån. Han kanske kan vara bland de tre med lite tur. Det blir inga ändringar, säger Hanna Olofsson.

2 Needle’em (Markku Ranta) var ute i försök och final samma dag senast och galopperade i finalen då han började slarva med travet in i slutsvängen. Känns lite svårbedömt hur han kommer prestera nu med tanke på det och han känns inte som något hett bud.

3 Andiamo (Petter Lundberg) har varit duktig på slutet och han har tränat på som vanligt hela tiden. Han känns fin och allt verkar bra med honom. Jag tror formen ska vara ganska bra igen. Han är rätt så rask från början och vi får prova från start helt enkelt. Vi kommer bestämma vad det blir för balans på tävlingsdagen då det beror på banunderlag och vädret, men han är lika bra med skor bak, säger Petter Lundberg.

4 Hjalmar Xpress (Hanna Olofsson) har precis gått ur sin klass oh där lite uppanmäld så jag är nöjd med lite pengar. Han är åtgärdad efter senaste starten och känns lite piggare tycker jag. Det blir inga ändringar, säger Hanna Olofsson.

5 Raven (Sandra Eriksson) gjorde det jättefint senat och formen känns fortsatt bra på honom. Han tävlar jämnt mot flera av dessa hästar och det är väl lite avgörande vilket lopp han får, men med en hygglig resa har han en bra speed till slut. Inga ändringar, säger Sandra Eriksson.

6 Readly Brodde (Daniel Wäjersten) var ute i Derbyt senast och han står helt klart för den högsta klassen i det här loppet. Det finns dessutom god chans att han kan hitta till ledningen och sköter han sig är det en bra segerchans på förhand.

7 Punchboard (Magnus A Djuse) ser ut att vara i bra form och på en garderad kupong känns han given att plocka med.

8 Jobiline Ridge (Niko Jokela) känns jättefin i träningen och hon har visat bra form i senaste starterna. Nu blev läget dåligt mot ett hårt sällskap så vi får hoppas på en position i kön. Vi hoppas kunna vara trea-femma. Inga ändringar, säger Terhi Aatsinki.

9 Moni Elite (Jan Lyng) var väldigt stark i Derbyt senast och gjorde det mycket bra. Han snubblade till vid galoppen, men hittade benen fort och gick sedan bra in i mål. Jag var väldigt, väldigt nöjd med honom. Nu möter vi en av Sverige bästa fyraåringar i den som Wäjersten har och vi får ligga lite lågt och hoppas på bästa möjliga placeringar. Han var inte extra vässad inför Derbyt även om vi såklart försökte ha honom så bra som vi kunde, men han känns helt normal i träning efteråt och utvecklas och svarar väldigt bra på loppen som han får. Han tävlade med skor senast och det står fel i programmet och det blir samma nu, säger Jan Lyng.

10 Ray Of Sunshine (Marcus Lilius) STARTAR EJ

11 Speed Matters (Ulf Ohlsson) gjorde det bra i försök och final samma dag senst och formen verkar vara på topp. Har en tuff uppgift härifrån och i första hand får man sikta på en vettig placering.

12 Global Crossover (John Östman) är väldigt bra, men det blev spår tolv den här gången och jag tror han kan vara femma-sjua, säger Vesa-Pekka Kellokumpu.

Rank och V85-procent
RANK ATG

6 Readly Brodde 63

3 Andiamo 8

7 Punchboard 9

5 Raven 3

1 Jimmy Adore 8

9 Moni Elite 3

11 Speed Matters 2

2 Needle’em 1

8 Jobiline Ridge 1

4 Hjalmar Xpress 1

12 Global Crossover 0

V85-3, Klass II, 1 640 m, auto
1 Charlton Heston (Hanna Olofsson) var fin senast, men jag körde dåligt. Han är ute på hemmaplan nu och pengar ska han få om han får sitta på innerspår, men han är inget för spelarna, säger Hanna Olofsson.

2 Sir Håleryd (Ove A Lindqvist) var vi jättebesvikna på senast och jag vet inte om det var för att vi körde barfota bak. Vi har gått igenom honom och han hade även lite ont i hasarna och var väl inte i den rätta formen som jag trodde han skulle vara. Nu har han tränat jättebra och det blir norskt helstängt huvudlag och möjligen en ryckhuva, men med bomull under. I normala fall ska han vara en av dem som räknas, men med tanke på senast är man ju lite orolig. Det blir amerikansk vagn också, säger Ove A Lindqvist.

3 Galleon (Sandra Eriksson) är mer stark än snabb, men samtidigt tror jag han kan springa bra över kort distans också. Han är medel från start så jag hoppas han får en hyfsad position. Han har haft järnskor bak och nu kommer han lättas lite bak, säger Thelma Ragnarsson.

4 So Far So Good Zaz (Tilde Eriksson) var jättebra i första loppet för mig, men sedan var han betydligt sämre i det andra loppet. Jag tror han hade för dåligt fäste och han känns pigg och fin hemma. Han verkar kunna öppna så jag hoppas han gör det och det hade varit kul att prova i ledningen. Amerikansk vagn och rycktussar första gången hos mig, säger Tilde Eriksson.

5 T.Wall’s Nitro (Marcus Lilius) gör sitt bästa varje gång. Jag hoppas på bra tempo och så kan han spurta till slut. Jag räknar med att han gör sitt hittills bästa lopp och hoppas vara bland de sex, säger Tommi Törnvall.

6 Inglourious Zet (Daniel Wäjersten) var lite sämre senast och vi tog det lugnt ett tag och har trimmat på nu, så jag tror han kommer göra ett riktigt bra lopp. Han är ganska snabb ut och skulle han komma till ledningen har jag en viss förhoppning. Barfota bak och amerikansk vagn, säger Roger Nilsson.

7 Speedy Path M.G. (Mats Gällerstedt) var jättefin i onsdagens träning så det var positivt. Spåret blev dåligt, men kommer han ner i banan kan han vara fyra-femma. Nu blir det norskt huvudlag, barfota bak och rycktussar, säger Mats Gällerstedt.

8 Octavio Schermer (Ulf Ohlsson) har gjort fina prestationer och går bra på alla distanser, men spåret drar ner chanserna. Han är fin i träningen och nu kommer det bli amerikansk vagn första gången och aluminiumskor, säger Mariann V Trudvang.

9 Handsome Hero (Kari Alapekkala) är en spännande treåring. Ganska tuff uppgift nu.

10 Sacrebleu (Rikard N Skoglund) satt fast senast och vi har medvetet startat över lång distans ett tag. Det här är bästa distansen. Från framspår hade jag varit väldigt positiv, men nu får vi ligga lite lägre. Amerikansk vagn, säger Markus Pihlström.

11 Pommery Boko (Christian Månsson) är extremt gynnad av att springa utan rygg, men det slipper vi inte nu och distansen är kanske inte den bästa. Han känns iallafall jättefin och från framspår hade jag trott på rätt bra chans, men härifrån får vi vara med och lära lite, säger Christian Månsson.

12 Mandrake (Magnus A Djuse) kommer göra ett väldigt bra lopp, men utgångsläget är ju iskallt. Det blir skor runt om och det är nog en fördel då han kräver lite mer fäste. Finntack yankee, säger Marcus Schön.

Rank och V85-procent
RANK ATG

4 So Far So Good Zaz 2

6 Inglorious Zet 42

2 Sir Håleryd 18

8 Octavio Schermer 12

12 Mandrake 5

9 Handsome Hero 7

11 Pommery Boko 4

10 Sacrebleu 2

3 Galleon 4

1 Charlton Heston 2

5 T.Wall’s Nitro 1

7 Speedy Path M.G. 1

V85-4, Kallblod, 1 640 m, volt
1 Tåsjö Teddy (Björn Karlsson) gör debut över distansen och borde få ett fint lopp.

2 Hallsta Ludde (Magnus O Jonsson) var frisk och kry senast. Han har tidigare haft problem med slem i halsen, men nu verkar det bra. Vi har fått ett bra läge och han brukar alltid gå i ledningen när han kommer iväg felfritt. Han möter bättre hästar än han brukar, men han borde gått framåt med senaste loppet, säger Magnus O Jonsson.

3 Mälarstens Sagari (Hugo Lundgren) har varit till veterinären och jag tycker han känns väldigt fin nu och känslan är att han verkligen kommit igång efter senaste starten. Han har ett bra spår och distansen är en fördel, men han kommer behöva sänka rekordet ordentligt. Jag vet att han har fartresurser och hur långt det räcker vet jag inte riktigt, men jag förväntar mig att han kommer göra ett bra lopp, säger Hugo Lundgren.

4 Haslehaugens Vår (Ulf Ohlsson) har gjort bra prestationer och formen är väldigt bra. Hon tränar fint. Jag tänker att hon ska kunna vara fyra-femma och då är jag nöjd. Hon är väldigt startsnabb och travsäker. Inga ändringar, säger Alf Einar Jörgensen.

5 Skeie Loke (Jörn Ivar Eilertsen) har stått i Norge och precis kommit hit så han är lite svår att bedöma, men han är mer stark än snabb, säger Jimmy Jonsson.

1 660 meter:

6 Snabb (Magnus A Djuse) STARTAR EJ

7 Lynodin (Ove A Lindqvist) är en väldigt bra häst, men det blir första gången på distansen och jag är skeptisk till att han är en sprinter då han är mer stark. Han får köra framåt och allt ser fint ut i träningen. Rycktussar nu och det svarar han väldigt bra på, säger Julianne T Carlsen.

8 Tangen Birk (Vesa Jokiniemi) ser ut att möta lite för tufft motstånd den här gången.

9 Opal Kiro (Sandra Eriksson) har inte startat på ett tag och känns svårbedömd.

10 Andarnas Patron (Rikard N Skoglund) är väldigt bra för dagen och känns fortsatt fin. Distansen är ett plus för honom och spåret ska gå bra även om det är lite knöligt. Han är ingen segermaskin, men kan vara med och tjäna fina pengar, säger Jimmy Jonsson.

11 Tyri Leo (Sigmund Jakobsen) har inte varit så bra på sprint tidigare, men han var väldigt bra senast i Harstad. Går han felfritt ska han kunna vara med och kämpa om det och allt är normalt med honom i träningen. Inga ändringar, säger Mariann V Trudvang.

12 Eldbrand (Christian Månsson) var jättefin i debuten för mig då han vann på ett ganska enkelt sätt. Det känns som han är rätt kvick i benen och kommer vi iväg hyggligt borde vi komma framåt en bit iallafall. Han är den klart hetaste chansen av mina i omgången. Barfota fram och det kan ge en liten växel till, säger Christian Månsson.

13 Risårigel (Annalena Lindkvist) har bra form och kan ta fina pengar med lite klaff.

14 Alsaker Åstin (Marcus Lilius) står svårt till och det känns som en tuff uppgift.

15 Njord (Micael Melander) duger i loppet, men utgångsläget drar ner chansen rejält.

Rank och V85-procent
RANK ATG

12 Eldbrand 35

2 Hallsta Ludde 6

7 Lynodin 21

10 Andarnas Patron 6

5 Skeie Loke 11

11 Tyri Leo 4

4 Haslehaugens Vår 4

1 Tåsjö Teddy 3

9 Opal Kiro 2

15 Njord 1

13 Risårigel 1

14 Alsaker Åstin 1

3 Mälarstens Sagari 1

8 Tangen Birk 1

Här ryggar du V85-systemet:

► ANNONS: V85 på lördag. Här kan du haka på exklusiva Intervju-systemet. Spelstopp 15.00. [Extern länk]

V85-5, Klass I, 2 140 m, auto
1 Ride Away (Marcus Lilius) öppnade bra senast, men han fick en utvändigt som tryckte på och då valde hon att släppa. Han blev fast i sista sväng bakom den och gick i mål med allt kvar. Jag tror han är i fin form och därför valde vi att anmäla. Vi jublade över spåret och tänker att han ska sitta här på innerspår och försöka hamna så långt fram som möjligt. Vi är nöjda om det blir pengar och det kommer ju bli full fart hela vägen och det blir ett test för honom. Det blir inga ändringar, säger Lena Johansson.

2 Eldfell (Rikard N Skoglund) är snabb bakom bilen och här ser det ut som han ska kunna ta sig till ledningen. Är hästen att slå därifrån och han får tipset.

3 Second Breakfast (Mats Rånlund) blev lite åtgärdad efter senaste starten och fick ta det lugnt i 10 dagar. Han har fått träna på nu, men det har ju blivit lite långt mellan starterna så det behövs nog ett lopp eller två för att vara på topp. Han fick ett bra läge och det är inga ändringar, säger Mats Rånlund.

4 Conrads Jessica (Sandra Eriksson) kan öppna och borde kunna få en fin resa, men motståndet känns lite tuffare nu och i första hand är det en bra platschans.

5 Done Deal (Ulf Ohlsson) har fint kunnande och nu är han anmäld barfota runt om vilket blir intressant. Borde vara i platsstriden.

6 Griffin Kronos (Daniel Wäjersten) galopperade senast, men är han tillbaka i fint slag så är han klart bra för den här typen av lopp.

7 Chianti L.A. (Hanna Olofsson) är i bra form. Det är tufft på V85 med treåringar, men han håller en hög klass tycker jag. Det behövs lite tur härifrån då det är lite vingelläge, men vi får försöka hitta ner någonstans och hoppas på lite tur. Barfota runt om, säger Hanna Olofsson.

8 Seven Mounds (Ove A Lindqvist) gör det bra hela tiden och han har höjt sig ett snäpp. Han vann åkandes senast med 11.4 sista varvet. Nu har han ett dåligt läge, men blir det överpace kommer han vara med dem. Det är ändå ett för dåligt spår för att kunna blanda sig i segerstriden tycker jag. Han kändes jättefin under onsdagens jobb och jag är nöjd om gör samma prestation som senast, säger Ove A Lindqvist.

9 Black Bourbon (Micael Melander) möter några tuffa hästar fast han är ganska bra själv också. Jag var jättenöjd med honom senast och senast hade han skor, men nu blir det barfota och det är hans optimala balans. Spåret blev bra och han ska kunna kriga om en fin slant, men seger tror jag inte på, säger Anders Stenman.

10 Puskas Boko (Petter Lundberg) var bra i den senaste starten tycker jag och han fick aldrig chansen. Han känns lika bra i träningen efteråt som tidigare. Det kan bli barfota runt om, men det är inte riktigt bestämt och han har varit bra med skor fram också, säger Petter Lundberg.

11 Take Him Sober (Magnus A Djuse) känns bortlottad den här gången och får svårt.

12 S.G.Dangerous (Stefan Johansson) var trea senast, men han fick ett fint lopp så jag var ändå lite besviken. Han fick ta igen sig efter det och är upptränad på nytt. Han springer bra även på vintern och behövde också en paus så han fick ladda batterierna lite. Det är väl inte optimalt med så här tuff motstånd i en comeback, men han är bara någon tusenlapp från att kliva över klassen så det vägde upp. Spåret blev inte så roligt och vi hoppas på tempo i loppet. Amerikansk vagn, säger Stefan Johansson.

Rank och V85-procent
RANK ATG

2 Eldfell 21

6 Griffin Kronos 50

10 Puskas Boko 11

4 Conrads Jessica 6

5 Done Deal 3

7 Chianti L.A. 3

11 Take Him Sober 2

8 Seven Mounds 2

3 Second Breakfast 1

9 Black Bourbon 1

1 Ride Away 1

12 S.G.Dangerous 1

V85-6, Klass III, 2 640 m, auto
1 Noble Pace (Marcus Lilius) blir över från start och behöver då en hel del tur.

2 Facit Vendil (Sandra Eriksson) tog det stopp för senast så han kom upp i vagn på den framför. I övrigt var han fin och känns som han ska göra i träningen. Det är kanske lite tuffare motstånd nu, men han har ett bra läge för att vara honom och han är inte med i någon startrusning. Han får försöka ta dem till slut och så får vi se hur långt det räcker. Barfota bak, säger Josefine Beckman.

3 Pure Dream (John Östman) är osäker, men felfri kan han säkert ta fina pengar.

4 Prince A’lir (Magnus A Djuse) gjorde det okej senast, men jag hade nog räknat in segern i sista kurvan och den som tog sig förbi var kvick i benen. Mats tyckte inte han riktigt kämpade, men jag tror det berodde på det helstängda huvudlaget då han inte riktigt såg den andra. Vi har testat urryckare nu och planerar att köra med det nu. På pappret tycker jag det ser lite billigare ut än senast och vi har en bra känsla. Han har provat distansen två gånger, men det blev det galopp från start i den första och i den andra starten var han sjuk. Det känns som en stark häst och jag tror han kommer sitta i ledningen ganska tidigt och därifrån ska han slås. Första gången med långresa är ju ett frågetecken, men det borde inte vara några problem, säger Thomas Lönn.

5 Iulius Zet (Micael Melander) får svårt att räcka hela vägen till seger. Pengar.

6 Ethel Face (Petter Lundberg) gjorde ett bra lopp senast, men hon fick en i knäet och blev borttagen i loppet. Hon gick bra efteråt och känns bra i träningen. Jag hoppas på en bra prestation och hon verkar klara distansen så det ska inte vara några bekymmer. Inga ändringar, säger Petter Lundberg.

7 Born Duke Boko (Mikael Lindqvist) pullade hårt över mål senast, men ibland blir det fel och så blev det senast. Jag har aldrig känt honom bättre och han känns också bättre än normalt efteråt. Jag tycker jag har en jättebra häst för klassen och hade jag inte klantat till det i Skellefteå hade jag vunnit där och då hade han haft betydligt mer pengar på kontot. Näst senast på Dannero var banan alldeles för lös och senast blev vi ju fast i maskin, så lägger man till 30.000 på kontot hade det sett bättre ut än vad det gör nu. Barfota runt om första gången och custom epic-vagn, säger Mikael Lindqvist.

8 Backwood Gilda (Ulf Ohlsson) fick ett dåligt spår och det är risk för vingel. Nja.

9 Lupin Sisu (Kari Alapekkala) har visat att han är bra och ska ses som den främsta utmanaren till min spik. Given vid gardering.

10 Junko Tabei (Rikard N Skoglund) är i bra form, men det är lite frågetecken gällande distansen. Utgångsläget tycker jag är bra och får hon pengar är man nöjd. Det lutar åt skor igen, säger Lars Marklund.

11 Nilla Spiro (Tilde Eriksson) drog nitlotten i spårlottningen, men det är lång distans och jag hoppas vi kan komma in i matchen på något sätt. Hon har gjort två jättefina insatser på slutet och gjorde det bra bakom två bra hästar senast. Formen är god, men det behövs ju en del tur från spår elva. Amerikansk vagn, säger Tilde Eriksson.

12 Forget Me Not (Ove A Lindqvist) tror jag mycket på i framtiden och det är en V85-häst. Han är lite valpig ännu, men han är både speedig och stark. Spåret är såklart svårt, men han skulle kunna få loppet härifrån och är riktigt vass. Det ska vara rycktussar på honom, säger kusken Ove A Lindqvist.

Rank och V85-procent
RANK ATG

4 Prince A’lir 51

9 Lupin Sisu 23

7 Born Duke Boko 1

12 Forget Me Not 5

2 Facit Vendil 7

6 Ethel Face 5

1 Noble Pace 2

5 Iulius Zet 1

8 Backwood Gilda 1

3 Pure Dream 2

10 Junko Tabei 1

11 Nilla Spiro 0

V85-7, Silver, 2 140 m, auto
1 Robinhood C.A. (Ulf Ohlsson) visade inget extra i försök och final under samma dag senast. Han behöver höja sig rejält för att vara slagkraftig i det här loppet och kan han smyga med till en slant får man nog vara nöjda.

2 The Bald Eagle (Tilda Wahlberg) tycker jag det är bra med och det känns som att han är i form eftersom han är lite busig och pigg här hemma. Det är några tuffa motståndare och nu när jag kör själv har jag inga större förhoppningar utan är nöjd med en peng. Spåret blev bra och det blir barfota runt om, säger Tilda Wahlberg.

3 Frank S.H. (Magnus A Djuse) gick väldigt fort sista 100 senast och det blev en bra urblåsare. Han fick ett perfekt läge nu och det känns som han fortsatt är där han ska vara. Jag har stor respekt för Wäjerstens häst, men jag tycker han ska vara en av dem som gör upp om det. Kusken kör såklart som han vill, men jag säger inte nej till om han kör i ledningen. Det blir inga ändringar, säger Marcus Schön.

4 Maserati Hall (Rikard N Skoglund) är tillbaka på svensk mark och om han är redo att leverera direkt så kommer han dyka upp där framme någonstans. Tidigt platsbud.

5 Shogun R.R. (Daniel Wäjersten) är väldigt stark och med två lopp i kroppen borde formen sitta där. Han kommer få göra jobbet, men är trots det den hetaste utmanaren.

6 Last Dying Breath (Hanna Olofsson) var mycket fin senast och hade mycket krafter kvar enligt Magnus. Det blir tyvärr skor nu och det är ett minus. Jag tycker det är några riktig bra emot och tar han pengar är jag jättenöjd. Jag tror han hade behövt tävla barfota för att kunna vara bland de tre främsta, säger Hanna Olofsson.

7 Marlon Boko (Niko Jokela) är väldigt fin i träningen och han kommer från fina prestationer så formen är bra. Han fick också ett dåligt utgångsläge och även här får vi hoppas på en resa i kön och sedan kunna vara trea-femma. Det blir inga ändringar, säger Terhi Aatsinki.

8 Drizzle (Jorma Särkiniva) fick snälla lopp i de två första starterna för mig då vi ville se vart vi hade honom och i senaste loppet var han lite för laddad från start och galopperade. Det är en väldigt trevlig häst som gör det man ber honom om, men nu fick han ett dåligt spår tyvärr och i första hand ville vi komma med i brons, men nu blev det silver istället. Vi får hoppas på lite flyt under loppet och kommer prova en finntack yankee-vagn, säger Camilla Lund.

9 The Oak L.A. (Marcus Lilius) känns klart positiv. Vi har väntat med att starta då han är som bäst med en månad mellan loppen så vi har medvetet inte tävlat på ett tag. Normalt möter han några som är för bra, men blir det hård körning och om några av de bästa kommer bort så. Jag tror han kommer göra ett riktigt bra lopp, säger Hanna Olofsson.

10 Bidensky (John Östman) gör det okej, men nu möter han för tufft motstånd och härifrån får man smyga med och försöka hugga en slant.

11 Kiwi Sisu (Sandra Eriksson) galopperade i en situation senast där det gick väldigt fort och den invändiga hästen körde på en banmarkering, då försökte han springa ännu fortare vilket han helt enkelt inte redde ut. Jag hade rycktussar istället för ryckhuva då, men nu kör vi med ryckhuva igen. Jag tror det blir svårt från det här läget och han är ganska färsk i silver. Jag hoppas på en fin peng, säger Sandra Eriksson.

Rank och V85-procent
RANK ATG

3 Frank S.H. 58

5 Shogun R.R. 26

4 Maserati Hall 5

7 Marlon Boko 5

9 The Oak L.A. 1

11 Kiwi Sisu 1

6 Last Dying Breath 1

1 Robinhood C.A. 2

10 Bidensky 1

2 The Bald Eagle 1

8 Drizzle 1

V85-8, 2 640 m, volt
1 Enjoy Beaufort (Jenny Engfors) har tränat lite tuffare en period och känns klart bättre, men han måste visa det i lopp också. Det blir barfota runt om och han är en outsider, säger Hanna Olofsson.

2 ChiquititaCreation (Jörn Ivar Eilertsen) borde få ett fint lopp och kan ta en slant.

3 Merillion (Christian Månsson) har jag siktat på det här med. Vi testar rycka skorna runt om och fungerar det bra vilket jag tror tycker jag det ser spännande ut. Jag vill gärna se honom i ledningen. Han har haft finntack yankee, men jag har inte bestämt vilken vagn det blir, säger Thelma Ragnarsson.

4 Irwin Zet (Daniel Wäjersten) kom till mig för två månader sedan. Han har tränat på bra och står väldigt fint inne i loppet så jag kunde inte starta honom i något lopp inför detta. Jag har kört ett banjobb efter 1.20 och ett efter 1.17. I grunden är han bra, men jag har lite svårt att sätta in honom och hur formen är. Barfota runt om och norskt huvudlag vilket han haft hos Redén också. Daniel får köra som det känns, säger Roger Nilsson.

2 660 meter:

5 Moni U.S.A. (Jan Lyng) värmde som en miljon senast, men sen drog vi av skorna och då travade han inte en meter. Han kommer tävla med skor nu och jag hoppas på en framskjuten placering, säger Jan Lyng.

6 Grand Safari (John Östman) möter några som normalt är för svåra att besegra.

7 Lots of Fun Sisu (Petter Lundberg) har inte startat på ett tag och är svårbedömd.

8 Uno (Hanna Olofsson) är lite vinglig från spåret och kommer inte kunna öppna något vidare så tilläggshästarna är nog på oss direkt. Jag kommer inte sätta mig i fjärde invändigt, men han har fått tuffa lopp och det kanske inte blir ett lika tufft upplägg nu. Han gillar distansen, säger Hanna Olofsson.

9 Super Frasse (Niko Jokela) har stigande form och vi siktar på att vara trea-femma, men med tur kan han även vinna. Inga ändringar, säger Terhi Aatsinki.

10 Fantastic Godiva (Marcus Lilius) var lite sämre senast, men jag tror det var för att han blev lite pigg i ledningen och han hade inte gått något skarpare jobb inför det. Han gick jobb i onsdags och lekte mest i rätvarv, men i bakvarv körde jag två ganska snabba intervaller och var nöjd. Distansen är ett frågetecken, säger Frida Simonsson.

2 680 meter:

11 Pretty Devil (Micael Melander) är i bra form, men det blir svårt att runda alla.

12 General Silvio (Ulf Ohlsson) gjorde det riktigt bra i försök och final senast. Tidig.

13 B.Sacamano (Magnus A Djuse) har gjort det bättre i år och varit mer löpvillig. Är uppfräschad efter senast och jag tror formen är väldigt bra. Han klarar kanske inte av lika mycket grovjobb som tidigare och är lite beroende av tempo, säger Sandra Eriksson.

14 Pure Atlas (Rikard N Skoglund) känns som den bästa hästen i fältet och får han det att flyta kommer han bli svårstoppad.

2 700 meter:

15 King of Djazz (Sandra Eriksson) kanske det blir tufft för då han ska jaga ikapp ensam vilket han inte tycker är så roligt. Formen är väldigt fin, men jag ligger ändå lite lågt. Barfota runt om, säger Sandra Eriksson.

Rank och V85-procent
RANK ATG

14 Pure Atlas 22

12 General Silvio 30

4 Irwin Zet 12

5 Moni U.S.A. 2

3 Merillion 2

8 Uno 12

7 Lots of Fun Sisu 3

15 King of Djazz 6

13 B.Sacamano 3

9 Super Frasse 2

6 Grand Safari 2

1 Enjoy Beufort 1

2 ChiquititaCreation 1

11 Pretty Devil 1

10 Fantastic Godiva 1
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+20), Liisa (+8)
snasl är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-03, 04:50   #3

Standard

Finns det någon anledning till att Daniel Wäjersten aldrig uttalar sig i Aftonbladets intervjuer? Finns det någon annan sida/tidning som typ har ensamrätt på hans uttalanden? Han finns ibland intervjuad på atg.se men då är det så dags.

Skulle t.ex. vara intressant höra hans kommentarer kring 5 Shogun R. R. i avdelning 7.

Senast redigerad av snasl den 2026-10-03 klockan 04:53.
Gammal 2026-10-03, 09:48   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snasl Visa inlägg
Finns det någon anledning till att Daniel Wäjersten aldrig uttalar sig i Aftonbladets intervjuer? Finns det någon annan sida/tidning som typ har ensamrätt på hans uttalanden? Han finns ibland intervjuad på atg.se men då är det så dags.

Skulle t.ex. vara intressant höra hans kommentarer kring 5 Shogun R. R. i avdelning 7.
Daniel brukar villigt ställa upp på intervjuer när han väl kommit till stallbacken, så håll utkik på atgplay - intervjuer. Där brukar han uttala sig innan första start. Annars har jag inte hittat nånstans där han lämnar kommentarer. Han tycker väl att det räcker så? Jag "helgarderar" och tar bägge i avd 7. Det fördubblar kostnaden men känns som en bra spik. Min enda riktiga spik idag blir 10 Puskas Boko i avd 5. Tack för att du lägger ut intervjuerna och Lycka till!

PS Såg just att det ligger en intervju med Wäjern från igår på atgplay - intervjuer - V85 där han uttalar sig om sina hästar.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2026-10-03 klockan 10:12.
Gammal 2026-10-03, 11:21   #5
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1785
Standard

Öppnar med spikar på 8 -6 -6
Och hoppas dom sitter. Missar jag är det ointressant att kolla vidare.
DIF är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-03, 11:27   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DIF Visa inlägg
Öppnar med spikar på 8 -6 -6
Och hoppas dom sitter. Missar jag är det ointressant att kolla vidare.
Men det är väl intressant att se loppen ändå? Du kan ju upptäcka "nästagångare" som du kan lägga bevakning på och så kan du ju vinna på DD i alla fall
Gammal 2026-10-03, 11:29   #7

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 40518
Standard

Dagens enda spel.

V5
Inlämnat: 2026-10-03, 12:24
Boden
Lördag 2026-10-03
Start: 16:06
Kostnad: 240,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 12 Eldbrand (5, 7)
2: 2, 6, 10 (4, 5)
3: 2, 4, 6, 9, 12 (5, 1)
4: 3, 5 (4, 7)
5: 3, 4, 7, 8, 12, 13, 14, 15 (5, 9)

1x3x5x2x8 = 240 rader
240 x 1 x 1,00 kr = 240,00 kr.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-03, 11:30   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Daniel brukar villigt ställa upp på intervjuer när han väl kommit till stallbacken, så håll utkik på atgplay - intervjuer. Där brukar han uttala sig innan första start. Annars har jag inte hittat nånstans där han lämnar kommentarer. Han tycker väl att det räcker så? Jag "helgarderar" och tar bägge i avd 7. Det fördubblar kostnaden men känns som en bra spik. Min enda riktiga spik idag blir 10 Puskas Boko i avd 5. Tack för att du lägger ut intervjuerna och Lycka till!

PS Såg just att det ligger en intervju med Wäjern från igår på atgplay - intervjuer - V85 där han uttalar sig om sina hästar.
Verkade nästan som han gett upp på förhand med Shogun, ingen överdriven optimism iaf. Men jag gör väl som du Bosse och många andra inklusive Sjödén: helgarderar med 3-5. För det spelar ingen roll om man tar ställning och spikar, den andra vinner alltid
Gammal 2026-10-03, 11:52   #9

Standard

Citat:
Verkade nästan som han gett upp på förhand med Shogun, ingen överdriven optimism iaf. Men jag gör väl som du Bosse och många andra inklusive Sjödén: helgarderar med 3-5. För det spelar ingen roll om man tar ställning och spikar, den andra vinner alltid
Nä, överdriven optimism är väl inget för Wäjersten. Det området har Kolgjinis mutat in. Jag rankar nog Shogun före Frank. Men har man bägge så borde det vara ganska tryggt. Har svårt att se en 0-5-procentare ska vinna detta. Då får man nästan ha alla.
Gammal 2026-10-03, 12:10   #10
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1785
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Men det är väl intressant att se loppen ändå? Du kan ju upptäcka "nästagångare" som du kan lägga bevakning på och så kan du ju vinna på DD i alla fall
Absolut
Men då kollar jag senare kanske i morgon eller när tid finns.
Känner hopp att vara kvar när lopp 4 startar.
DIF är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-03, 13:19   #11

Standard

Har kollat lite statistik. 80%-are vinner typ 8 gånger av 10, alltså som procenten speglar. Det intressanta är att de faktiskt förlorar 2 gånger av 10. Därför är en spik inte "säker" hur man än resonerar. Då återstår ren analys ner i gruset.

Hur ska 6 Readly Brodde förlora? Galopp är ett vanligt scenario, hur stor är risken? Stallkörning (även om man ska uttala sig väldigt försiktigt kring det) så 7 Punchboard vinner? Har faktiskt lite känsla för den, klättrade senast. Sjödén snackar sig varm om 3 Andiamo, men har den samma kapacitet? Kan inte riktigt se det. Och nu när Readly Brodde är nerstruken till femtespåret försämras knappast chanserna även om han inte skulle komma till ledning.
Gammal 2026-10-03, 13:22   #12

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 22425
Standard

Citat:

Daniel Wäjersten om dagen
Daniel Wäjersten intervjuades på stallbacken av ATG-live under fredagen och sade då så här om sina chanser på V85 idag.
6 Readly Brodde (V85-2)
- Han missgynnades lite av omstarten i Derbyt senast, så på grund av det så förstördes den dagen. Jag tycker att det här ser ut som en bra chans. Min bästa chans för dagen.

7 Punchboard (V85-2)
- Han har fått fina resor och gjort det bra på sistone, så om det klaffar för honom igen så kan han säkert sluta bland de tre främsta.

6 Griffin Kronos (V85-5)
- Han var inte som bäst senast och det kan ha varit så att de täta starterna där innan satte sina spår. Nu har det gått lite längre mellan loppen och jag tror och hoppas att han ska vara med utvilad i kroppen idag, och därmed också vara bättre än senast. Allt känns i alla fall bra för dagen.

5 Shogun R.R. (V85-7)
- Han har varit väldigt bra i två starter efter vila. Den värsta konkurrenten har ju dragit ett bättre läge den här gången och det ser ut som att vi kommer få göra grovjobbet utvändigt om Frank S.H., vilket så klart kan bli tufft. Oavsett så tror jag att min häst är inne i en bra period, och vi ska göra så gott vi kan för att vinna.

Värt att ta med är alltså att Readly Brodde är bästa chansen, Griffin Kronos ska vara bättre än senast och han låter väldigt nöjd med Shogun R.R
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-10-03, 13:34   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Daniel Wäjersten om dagen
Daniel Wäjersten intervjuades på stallbacken av ATG-live under fredagen och sade då så här om sina chanser på V85 idag.
6 Readly Brodde (V85-2)
- Han missgynnades lite av omstarten i Derbyt senast, så på grund av det så förstördes den dagen. Jag tycker att det här ser ut som en bra chans. Min bästa chans för dagen.

7 Punchboard (V85-2)
- Han har fått fina resor och gjort det bra på sistone, så om det klaffar för honom igen så kan han säkert sluta bland de tre främsta.

6 Griffin Kronos (V85-5)
- Han var inte som bäst senast och det kan ha varit så att de täta starterna där innan satte sina spår. Nu har det gått lite längre mellan loppen och jag tror och hoppas att han ska vara med utvilad i kroppen idag, och därmed också vara bättre än senast. Allt känns i alla fall bra för dagen.

5 Shogun R.R. (V85-7)
- Han har varit väldigt bra i två starter efter vila. Den värsta konkurrenten har ju dragit ett bättre läge den här gången och det ser ut som att vi kommer få göra grovjobbet utvändigt om Frank S.H., vilket så klart kan bli tufft. Oavsett så tror jag att min häst är inne i en bra period, och vi ska göra så gott vi kan för att vinna.

Värt att ta med är alltså att Readly Brodde är bästa chansen, Griffin Kronos ska vara bättre än senast och han låter väldigt nöjd med Shogun R.R
Tackar. Spik Readly helgadd Frank/Shogun lutar det åt. Men så gör väl alla? Får hoppas man har rätt outsiders/skrällar i övrigt
Gammal 2026-10-03, 13:48   #14

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3734
Standard

V85

4,7,12,14

6

2,9,11,12

5,10

2,6

4,6,9