Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-19, 20:34   #197
zz

zzs avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag menar bara att man blir väl inte granskad som person om nya pengar inta hamnar på ett svensk bankkonto i princip?

Så om man gör uttagen direkt till ens bank från en EU-bookie så lär ju risken för granskning åtminstone minska?

Sedan tänkte jag att om ett uttag till MB inte räknades som vinst så kunde man manipulera sitt netto på amerikanska bookies så att ingen vinst syntes där.
Hehe jag ängrade halva sommaren åt att klura på första frågan. Generellt kan man säga att bankerna inte har skyldighet att rapportera transaktioner på under 100k till ditt svenska bankkonto. Beloppet för utländska banker vet jag inte men jag skulle tippa på att det är samma. Det kluriga blir den dagen de ställer frågan "hur klarar du av att leva utan att han intäkter?" Då är bevisbördan på dig att visa vart dina pengar kommer ifrån annars kommer de schablonskatta dig på en hel del och garanterat kolla dina bankkonton för alla transaktioner.

Problemet med att föra pengar från EU-bookie är ju att de flesta bookies kräver uttag till MB om insättning skett via MB så då är pengarna fast i ekorrhjulet. Vet du nån bookie som inte agerar så?