Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-21, 14:41   #4
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag tog steget fullt ut nu i december och har sportsbettat seriöst sedan December förra året.

Har sedan starten varit vinnande både på mina spel och andras, men har inte gillat utvecklingen som varit seg. För mycket tid lades ned på ryggningar och det blev ofta +30 spel om dagen vilket är tröttsamt att administrera imo.

Därför kände jag att jag skulle ge mig själv en chans att "försörja" mig själv. Slår man ut på det sedan 28 november då jag började så ser det ut såhär:

Antal spel: 62
Vinster: 37
Förluster: 25
Push: 0
Insats: 18600
Vunnet: +11015.1
Förlorat: -7200
ROI: 120.51%
Vinstprocent: 59.68%
Netto: +3815.1

Medelodds: 2.02
Medelinsats: 300
Medelvinst: +61.53 SEK
Unitnetto: +12.72

Startkassa: 15000
Kassa + netto: 18815.1

Detta är ett litet sample, men det visar för mig att jag åtminstone har kapaciteten att vara vinnande in the long run oavsett vad jag spelar på inom fotboll.

Därför kommer jag att fortsätta lita på mig själv och plocka in kompletterande spel från vissa utvalda källor.

Men snarare 70-30 från mig än 30-70 som det var förr.
Jag skulle säga, som Wagner alltid påpekar, att hantera stora omsättningar är det som är vinnande i längden (räknat i kronor och ören, inte ROI eller andra mått). En spelare måste vara bra produktiv om den ska komma någonvart med endast sina egna spel.

Räknat på 3 spel om dagen, 7 dagar i veckan under 45 veckor (vissa sommarveckor är inte så produktiva, sen vill kanske även en spelare ha semester) innebär 945 spel på ett år. Sett på 2 % per spel innebär det att en spelare omsätter sin kassa ca 19 gånger. Med ett ROI på dryga 5 % (som de flesta är nöjda med) innebär det att kassan kommer fördubblas (räknar utan diverse ökningar av insatser som givetvis ger en påskyndad utveckling för en vinstgivande spelare) på ett år. För att göra några vettiga pengar att leva för (ca 400 000 per år) behöver du alltså en kassa med samma belopp. På de nivåerna tror inte jag många är så pass aggressiva som 2 % heller...

Min poäng är att man behöver kunna producera en väldigt stor mängd spel om man ska kunna leva på dem själv...

PS: Är bitter över att ha missat mitt flyg till Sverige (pga av England inte klarar av minusgrader) vilket innebär en jul utan paket :( Därför ber jag om ursäkt om jag kanske letar efter en diskussion...
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat