Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-12-21, 10:32   #1
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Att lita på sig själv..


Har hållit på ca 1 år med betting. 95-97% av spelen är rena ryggningar.
Främst basket som gäller, då intresset ökat väldigt mycket senaste åren när Norrköping Dolphins gått så bra och det dagligen blir rygg på cappers som t.ex. Masho och Gb.
Själv spelar jag fotboll och anser mig ha en hyfsad koll på vad som händer i fotbollsvärlden också. Har försökt mig på ryska ligan i fotboll i höstas där resultatet blev lite minus.
Men hur som helst, det jag vill komma till är att jag inte vågar lite på mig själv, spelar mina egna spel men med väldigt låga insatser, däremot litar jag mer på de jag ryggar och höjer då givetvis insatserna.
En person jag snackat med sa att det tog honom ca 5 år att lita på sig själv, alltså kunna lita på sina spel som man själv grottat fram. Givetvis antar jag att ett kontaktnät är till en stor fördel och att de inte är något man får över en dag precis. Av ren nyfikenhet så undrar jag när kände ni att ni kunde lita på er själva? Och hur kom det sig? Jag förstår själv att jag har en lång väg kvar dit.

God jul & Gott nytt
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 11:04   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag tog steget fullt ut nu i december och har sportsbettat seriöst sedan December förra året.

Har sedan starten varit vinnande både på mina spel och andras, men har inte gillat utvecklingen som varit seg. För mycket tid lades ned på ryggningar och det blev ofta +30 spel om dagen vilket är tröttsamt att administrera imo.

Därför kände jag att jag skulle ge mig själv en chans att "försörja" mig själv. Slår man ut på det sedan 28 november då jag började så ser det ut såhär:

Antal spel: 62
Vinster: 37
Förluster: 25
Push: 0
Insats: 18600
Vunnet: +11015.1
Förlorat: -7200
ROI: 120.51%
Vinstprocent: 59.68%
Netto: +3815.1

Medelodds: 2.02
Medelinsats: 300
Medelvinst: +61.53 SEK
Unitnetto: +12.72

Startkassa: 15000
Kassa + netto: 18815.1

Detta är ett litet sample, men det visar för mig att jag åtminstone har kapaciteten att vara vinnande in the long run oavsett vad jag spelar på inom fotboll.

Därför kommer jag att fortsätta lita på mig själv och plocka in kompletterande spel från vissa utvalda källor.

Men snarare 70-30 från mig än 30-70 som det var förr.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 12:30   #3
 
Andy90s avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Norrköping
Inlägg: 398
Sharp$: 2871
Standard

Intressant, och ett bra resultat sedan din start.
Själv så känner jag att jag har en bra bit kvar att våga satsa fullt ut på min egen förmåga & kunskap.
Andy90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 14:41   #4
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag tog steget fullt ut nu i december och har sportsbettat seriöst sedan December förra året.

Har sedan starten varit vinnande både på mina spel och andras, men har inte gillat utvecklingen som varit seg. För mycket tid lades ned på ryggningar och det blev ofta +30 spel om dagen vilket är tröttsamt att administrera imo.

Därför kände jag att jag skulle ge mig själv en chans att "försörja" mig själv. Slår man ut på det sedan 28 november då jag började så ser det ut såhär:

Antal spel: 62
Vinster: 37
Förluster: 25
Push: 0
Insats: 18600
Vunnet: +11015.1
Förlorat: -7200
ROI: 120.51%
Vinstprocent: 59.68%
Netto: +3815.1

Medelodds: 2.02
Medelinsats: 300
Medelvinst: +61.53 SEK
Unitnetto: +12.72

Startkassa: 15000
Kassa + netto: 18815.1

Detta är ett litet sample, men det visar för mig att jag åtminstone har kapaciteten att vara vinnande in the long run oavsett vad jag spelar på inom fotboll.

Därför kommer jag att fortsätta lita på mig själv och plocka in kompletterande spel från vissa utvalda källor.

Men snarare 70-30 från mig än 30-70 som det var förr.
Jag skulle säga, som Wagner alltid påpekar, att hantera stora omsättningar är det som är vinnande i längden (räknat i kronor och ören, inte ROI eller andra mått). En spelare måste vara bra produktiv om den ska komma någonvart med endast sina egna spel.

Räknat på 3 spel om dagen, 7 dagar i veckan under 45 veckor (vissa sommarveckor är inte så produktiva, sen vill kanske även en spelare ha semester) innebär 945 spel på ett år. Sett på 2 % per spel innebär det att en spelare omsätter sin kassa ca 19 gånger. Med ett ROI på dryga 5 % (som de flesta är nöjda med) innebär det att kassan kommer fördubblas (räknar utan diverse ökningar av insatser som givetvis ger en påskyndad utveckling för en vinstgivande spelare) på ett år. För att göra några vettiga pengar att leva för (ca 400 000 per år) behöver du alltså en kassa med samma belopp. På de nivåerna tror inte jag många är så pass aggressiva som 2 % heller...

Min poäng är att man behöver kunna producera en väldigt stor mängd spel om man ska kunna leva på dem själv...

PS: Är bitter över att ha missat mitt flyg till Sverige (pga av England inte klarar av minusgrader) vilket innebär en jul utan paket :( Därför ber jag om ursäkt om jag kanske letar efter en diskussion...
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 14:49   #5
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Jag skulle säga, som Wagner alltid påpekar, att hantera stora omsättningar är det som är vinnande i längden (räknat i kronor och ören, inte ROI eller andra mått). En spelare måste vara bra produktiv om den ska komma någonvart med endast sina egna spel.

Räknat på 3 spel om dagen, 7 dagar i veckan under 45 veckor (vissa sommarveckor är inte så produktiva, sen vill kanske även en spelare ha semester) innebär 945 spel på ett år. Sett på 2 % per spel innebär det att en spelare omsätter sin kassa ca 19 gånger. Med ett ROI på dryga 5 % (som de flesta är nöjda med) innebär det att kassan kommer fördubblas (räknar utan diverse ökningar av insatser som givetvis ger en påskyndad utveckling för en vinstgivande spelare) på ett år. För att göra några vettiga pengar att leva för (ca 400 000 per år) behöver du alltså en kassa med samma belopp. På de nivåerna tror inte jag många är så pass aggressiva som 2 % heller...

Min poäng är att man behöver kunna producera en väldigt stor mängd spel om man ska kunna leva på dem själv...

PS: Är bitter över att ha missat mitt flyg till Sverige (pga av England inte klarar av minusgrader) vilket innebär en jul utan paket :( Därför ber jag om ursäkt om jag kanske letar efter en diskussion...
Hallå!

Tror du missuppfattade robin, ialf från min synvinkel. Han skrev "försörja" sig så trodde du antagligen att han menade helt och hållet?

Jag tror att han menade att han ska gå mer + på sina egna spel, inte andras därav inte rygga lika mycket som han gjorde innan. Tror inte han planerar att försörja sig själv endast på sportbetting på en kassa med 15k i.

Så uppfattade jag det som ialf
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 14:55   #6
zz
 
zzs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 329
Sharp$: 362

ZZ
Stats: 16 - 22 - 1
ROI: 127.54%
Vinstprocent: 42.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Hallå!

Tror du missuppfattade robin, ialf från min synvinkel. Han skrev "försörja" sig så trodde du antagligen att han menade helt och hållet?

Jag tror att han menade att han ska gå mer + på sina egna spel, inte andras därav inte rygga lika mycket som han gjorde innan. Tror inte han planerar att försörja sig själv endast på sportbetting på en kassa med 15k i.

Så uppfattade jag det som ialf
Jo det är jag med på! Men många här (inklusive Robyn? Det får han svara själv på) väl som mål att leva på bettingen.. Att det gäller andra regler för Pros och Semi- pros gällande limiteringar är väl de flesta överens om men en sådan fundamental sak som antalet bets/omsättning är någonting som följer hela karriären och därför lika bra att göra det "bästa" från början...
__________________
"Fail to prepare, prepare to fail"
zz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 15:15   #7
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Som ni båda är inne på är min kortsiktiga plan inte att försörja mig på sportsbetting, menade mer att jag ska försörka mig själv med spelobjekt så att jag slipper lägga ned X antal timmar på att följa specifika blogabettare.

Min plan är att lägga fler spel än vad som är angivet där uppe, och jag är helt klart nöjd med 105% ROI om det innebär att jag skulle kunna ta ut 400k ett år.

Jag har råkat ut för så många limiteringar redan att jag numera spelar majoriten av mina spel på legit bookies så min ROI känns rättvis, och då menar jag inte för spelen i medelandet där uppe, utan +500 spel som jag själv lagt under detta år jag spelat seriöst.

Det är dock dags att bli lite aggressivare, höja insatserna och försöka få kassan att växa nu.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 16:18   #8
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Man kan inte lägga 1 spel om dagen och tro att man ska vinna i längden, för då tar det flera år innan man hinner smaka på variansen. För att tur/otur ska jämna ut sig så behövs många lagda spel. För min egen del så behöver jag åtminstone minst 1000 lagda spel under en basket säsong (ca 8 månader) för att känna mig säker, men brukar satsa på +2000 spel per säsong, då får jag en bra omsättning som ger mig en profit för att klara mig. Så om man vill tjäna pengar på betting så är det hårt jobb som gäller.

Sen semester delen så beror det på vilka sporter man lirar på, jag som endast lirar basket får min semester mellan Juni - September Dom som lirar flera sporter får nog ingen semester alls, om dom inte väljer att pausa själva såklart
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 20:39   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Intressanta diskussioner och härligt att det e mycket Östergötland inblandat!

Mina tankar jag har e att det e väldigt svårt att finna riktigt rätta svar för olika individer. Det e jättebra med olika metoder för att nå framgång och det kommer olika svar på vilken taktik man bör ha.

Andy// Det får ta hur lång tid som helst för dig för att hitta känslan och det finns inte EN väg som passar ALLA. Vissa har hög volym andra lägger spel mer sällan.

Robin// Jättekul att det går bra och att du vågar! Tycker det e viktigt att skiljer på dina rekar och ryggande om du ska öka insatserna, som du e helt inne på.
Du vet själv vad du kan och du känner dig själv så visst kan du höja insatserna men med dina ryggningar måste du vara försiktig du kan få otroliga swings med "halvtaskig" MM på ryggningar.
Håller verkligen med dig att du bör hålla nere med ANTALET ryggningar och försöka ta det bästa som passar dig, dessutom sliter inte rygggandet på ditt eget rekande!


För mig har det varit som en berg och dalbana i ett halvår med ordentliga swings, men det går inte framåt.

Jag har jobbat väldigt hårt, investerat i en del grejer men når inte bra resultat förutom i trading som jag ser fram emot nästa år!

Något jag vill framhålla e att ANALYSERA vad ni plussar på och satsa MEST på det, vad än andra gör eller säger. Det e INTE säkert att den metoden funkar för varje individ p.g.a. flera orsaker.

Det som funkat för mig en längre tid kommer jag fortsätta med, men att hänga på massa rekare som GÅR PLUS funkar inte för mig. För det första sliter det på min egen trading och allt blir pannkaka istället. Jag ska försöka ha ett STENHÅRT filter med en handfull rekare och fokusera på min trading.

Masho// Håller delvis med dig men åter igen tycker jag det e väldigt individuellt för vad som fungerar för olika människor. Holms lägger kanske ett spel om dagen och han dra in massor med stålar. Akim lägger ett spel om dagen och tjänar 15 000-25 000 kr i månaden. Nu kommer de ju från RoK och kanske tjänar pengar på skumma dealar istället för på sina spel...

Jag imponerad av dig och ditt rekande!
Dessutom kan du ju rygga någon/några rekare och leva på det helt klart!
Du har visat att du kan plussa på 1000 spel. Du känner att du e en vinnare i långa loppet och har kanske testat med färre spel men det har blivit sämre resultat?

Men visst kan man plussa genom att lägga 300 spel om året, det beror helt på kassa och träffprocent. En rekare som träffar stadigt 60% och satsar kanske 2-4% av kassan kan vara minst lika framgångsrik!

Med en insats med 5000 kr och plussar ca 50 spel har personen en inkomst på
250 000 kr och tid e pengar. Hur mycket tid lägger han ner på 300 spel och hur mycket tid lägger en rekare ner på 2000 spel, väldigt individuellt såklart.
Men om man lägger ett spel om dagen kan man rygga någon/några andra som också lägger ett spel om dagen och har liknande träffprocent.

När jag hade en mindre kassa i år jan-mars, var livet enkelt, HÖG volym bara att räkna pengar. I höst med en mycket större kassa backar jag nästan hela tiden med hög volym, jag måste hålla nere volymen och ha ett stenhårt filter
och det sliter mindre på mig.

Jag säger INTE att jag har rätt och Masho har fel, tvärtom, det finns olika vägar som passar olika individer. Vissa koncentrerar sig på att reka, andra på rygga och jag ska fokusera mycket mer på trading som för MIG e helt ÖVERLÄGSET betting.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 21:37   #10
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I det stora hela så handlar det om omsättning. Om man väljer att spela få spel så måste man satsa större summor, många spel mindre summor. Sen tycker jag att man får en liten fördel om man spelar många spel o mindre summor för då har man råd med stora swings och ändå gå plus i slutändan. Spelar man 40 spel/månad och har roi på 110% efter 32 spel, och får därefter 8 raka förluster då går man ju minus, men om man spelat 200 spel har 110% roi och får 8 raka förluster så är man fortfarande plus (nu snackar jag flatbets medel odds 2)
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 22:06   #11
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

1000 kr per spel och fem lir om dagen. En roi på 105, inte det lättaste att ligga högre. För vid en så "stor" insats och omsättning är det tack och adjö till lätta pengar hos småbolagen för länge sedan. Räcker att fråga Robin för den som tvivlar.

Vad ger det här exemplet att leva på då? Ja inte mycket! Under förutsättning att ni uppfyller kravet (1000 kr X 5) 365 dagar om året och en Roi på 105 %, ja då blir det hela 7604 kronor i månaden att festa loss för.

Vill ni bilda familj och liknande blir det till att växla upp ordentligt.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 22:31   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
1000 kr per spel och fem lir om dagen. En roi på 105, inte det lättaste att ligga högre. För vid en så "stor" insats och omsättning är det tack och adjö till lätta pengar hos småbolagen för länge sedan. Räcker att fråga Robin för den som tvivlar.

Vad ger det här exemplet att leva på då? Ja inte mycket! Under förutsättning att ni uppfyller kravet (1000 kr X 5) 365 dagar om året och en Roi på 105 %, ja då blir det hela 7604 kronor i månaden att festa loss för.

Vill ni bilda familj och liknande blir det till att växla upp ordentligt.
Vem har pratat om 1000 kr?

Jag pratar om att satsa 5000-10 000 kr och här kommer vi till en intressant diskussion!

"Europeiska bookies" med smala marknader e det DÖDSDÖMT att leva på betting.

Det e alltså kört att kunna leva på spel på svenska basketligan/Speedway/innebandy/handboll/simning/längskidåkning/backhoppning etc.

Sen vet jag jag inte var "amerikanska bookies" smärtgräns e när de märker att de losar någon miljon här och där...

För mig personligen e trading en helt klart ljusare framtid.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-21, 23:02   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 56
Sharp$: 374
Standard

Intressant tråd detta.
Ossian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 00:09   #14
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av timadolf Visa inlägg
Vem har pratat om 1000 kr?

Jag pratar om att satsa 5000-10 000 kr och här kommer vi till en intressant diskussion!
Det var ett exempel som sagt. För att visa vad som krävs för det lilla.

Visst blir livet enklare om man kan satsa 10 000 kr per spel. Men om vi ska hålla oss till 2 % flatbet, vilket är rimligt på den nivån, krävs en halv mille i kassan. Så hur tar du sig dit?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-22, 00:39   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 185
Sharp$: 2374
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Det var ett exempel som sagt. För att visa vad som krävs för det lilla.

Visst blir livet enklare om man kan satsa 10 000 kr per spel. Men om vi ska hålla oss till 2 % flatbet, vilket är rimligt på den nivån, krävs en halv mille i kassan. Så hur tar du sig dit?
Trading.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Record: 597-486-16 ( 55.1% , +6229)

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Boyd Tennis

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
timadolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td