Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-21, 14:49   #5
fondell
 
fondells avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 608
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zz Visa inlägg
Jag skulle säga, som Wagner alltid påpekar, att hantera stora omsättningar är det som är vinnande i längden (räknat i kronor och ören, inte ROI eller andra mått). En spelare måste vara bra produktiv om den ska komma någonvart med endast sina egna spel.

Räknat på 3 spel om dagen, 7 dagar i veckan under 45 veckor (vissa sommarveckor är inte så produktiva, sen vill kanske även en spelare ha semester) innebär 945 spel på ett år. Sett på 2 % per spel innebär det att en spelare omsätter sin kassa ca 19 gånger. Med ett ROI på dryga 5 % (som de flesta är nöjda med) innebär det att kassan kommer fördubblas (räknar utan diverse ökningar av insatser som givetvis ger en påskyndad utveckling för en vinstgivande spelare) på ett år. För att göra några vettiga pengar att leva för (ca 400 000 per år) behöver du alltså en kassa med samma belopp. På de nivåerna tror inte jag många är så pass aggressiva som 2 % heller...

Min poäng är att man behöver kunna producera en väldigt stor mängd spel om man ska kunna leva på dem själv...

PS: Är bitter över att ha missat mitt flyg till Sverige (pga av England inte klarar av minusgrader) vilket innebär en jul utan paket :( Därför ber jag om ursäkt om jag kanske letar efter en diskussion...
Hallå!

Tror du missuppfattade robin, ialf från min synvinkel. Han skrev "försörja" sig så trodde du antagligen att han menade helt och hållet?

Jag tror att han menade att han ska gå mer + på sina egna spel, inte andras därav inte rygga lika mycket som han gjorde innan. Tror inte han planerar att försörja sig själv endast på sportbetting på en kassa med 15k i.

Så uppfattade jag det som ialf
__________________
Citat:
"I don't care if you're black, white, straight, bisexual, gay, lesbian, short, tall, fat, skinny, rich or poor. If you're nice to me, I'll be nice to you. Simple as that."
fondell är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat