Intressanta diskussioner och härligt att det e mycket Östergötland inblandat!
Mina tankar jag har e att det e väldigt svårt att finna riktigt rätta svar för olika individer. Det e jättebra med olika metoder för att nå framgång och det kommer olika svar på vilken taktik man bör ha.
Andy// Det får ta hur lång tid som helst för dig för att hitta känslan och det finns inte EN väg som passar ALLA. Vissa har hög volym andra lägger spel mer sällan.
Robin// Jättekul att det går bra och att du vågar! Tycker det e viktigt att skiljer på dina rekar och ryggande om du ska öka insatserna, som du e helt inne på.
Du vet själv vad du kan och du känner dig själv så visst kan du höja insatserna men med dina ryggningar måste du vara försiktig du kan få otroliga swings med "halvtaskig" MM på ryggningar.
Håller verkligen med dig att du bör hålla nere med ANTALET ryggningar och försöka ta det bästa som passar dig, dessutom sliter inte rygggandet på ditt eget rekande!
För mig har det varit som en berg och dalbana i ett halvår med ordentliga swings, men det går inte framåt.
Jag har jobbat väldigt hårt, investerat i en del grejer men når inte bra resultat förutom i trading som jag ser fram emot nästa år!
Något jag vill framhålla e att ANALYSERA vad ni plussar på och satsa MEST på det, vad än andra gör eller säger. Det e INTE säkert att den metoden funkar för varje individ p.g.a. flera orsaker.
Det som funkat för mig en längre tid kommer jag fortsätta med, men att hänga på massa rekare som GÅR PLUS funkar inte för mig. För det första sliter det på min egen trading och allt blir pannkaka istället. Jag ska försöka ha ett STENHÅRT filter med en handfull rekare och fokusera på min trading.
Masho// Håller delvis med dig men åter igen tycker jag det e väldigt individuellt för vad som fungerar för olika människor. Holms lägger kanske ett spel om dagen och han dra in massor med stålar. Akim lägger ett spel om dagen och tjänar 15 000-25 000 kr i månaden. Nu kommer de ju från RoK och kanske tjänar pengar på skumma dealar istället för på sina spel...
Jag imponerad av dig och ditt rekande!

Dessutom kan du ju rygga någon/några rekare och leva på det helt klart!
Du har visat att du kan plussa på 1000 spel. Du känner att du e en vinnare i långa loppet och har kanske testat med färre spel men det har blivit sämre resultat?
Men visst kan man plussa genom att lägga 300 spel om året, det beror helt på kassa och träffprocent. En rekare som träffar stadigt 60% och satsar kanske 2-4% av kassan kan vara minst lika framgångsrik!
Med en insats med 5000 kr och plussar ca 50 spel har personen en inkomst på
250 000 kr och tid e pengar. Hur mycket tid lägger han ner på 300 spel och hur mycket tid lägger en rekare ner på 2000 spel, väldigt individuellt såklart.
Men om man lägger ett spel om dagen kan man rygga någon/några andra som också lägger ett spel om dagen och har liknande träffprocent.
När jag hade en mindre kassa i år jan-mars, var livet enkelt, HÖG volym bara att räkna pengar. I höst med en mycket större kassa backar jag nästan hela tiden med hög volym, jag måste hålla nere volymen och ha ett stenhårt filter
och det sliter mindre på mig.
Jag säger INTE att jag har rätt och Masho har fel, tvärtom, det finns olika vägar som passar olika individer. Vissa koncentrerar sig på att reka, andra på rygga och jag ska fokusera mycket mer på trading som för MIG e helt ÖVERLÄGSET betting.