Citat:
Ursprungligen postat av Boone
Jag tror alla någon gång har varit med om liknande och alla tror att det drabbar dem mer än alla andra. Ursäkta språket men; sistaminuten-fittningar tillhör alla spelares vardag, det är hur vi hanterar dem och alla andra förluster som är det viktiga. Ingen vinner allt och alla som tiltar vinner inget. Att jaga förluster är den absolut största fällan en spelare kan frestas av. Även jag kommer in i ovanstående tänk, men det absolut viktigaste är att hålla huvudet kallt. Acceptera förlusten och ta nya tag när humöret är tillbaks.
Våra selektiva minnen är inställda så att när vi vinner stort så är det välförtjänt och således inte speciellt, men däremot förlorar stort då har vi bara har fet otur; alltså kan vi inte kvitta ut storvinster mot storförluster eftersom vår hjärna inte värderar dem likadant. Varje spelare behöver ha sitt sätt att hantera detta överskott av negativt tänkande. Själv brukar jag sova (skönt att de flesta matcher jag har liras på nätterna  ) och vakna upp med lite perspektiv, men många jag känner har boxningssäckar, spelar CS eller helt enkelt går ut på en promenad. Det gäller att hitta något som funkar för just dig!
Konsekvent dag-till-dag vinnande existerar bara i fantasin. Man måste lära sig att förvänta förlustsviter och de får inte rubba dig för mycket ur form när de inträffar. Om du förväntar dig dem kommer du inte bli lika frustrerad. Ta istället fasta på att sikta mot 55-60% vinnare över det långa loppet.
Tänk på att även dem med 55% träffprocent förlorar 60.9% av alla dagar!
|
Intressant nog tror jag att på just den där matchen hade jag under 5,5

info som man innerst inne vet med sig, men aldrig vill erkänna. tack tack..
PS. cs är ju inte direkt lugnande..