Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-28, 13:08   #1
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Jaga träffprocent, inte förluster!


Citat:
3-2
20 sekunder kvar, målvakten är uttagen, pucken är i spel - klockan har aldrig gått såhär långsamt. Plötsligt vinner ledande laget pucken och skickar den i riktning mot den övergivna buren.


Du tar händerna för ögonen, vill inte se...
19:51 4-2.

FAN FAN FAN. Det som inte fick hända hände. Ditt underspel genererar nu mindre pengar än ett paraplystånd i Sahara. Så orättvist! Kunde ni inte hållit tätt i 20 jävla sekunder till?

Snabbt, nu måste pengarna vinnas tillbaka...
Jag tror alla någon gång har varit med om liknande och alla tror att det drabbar dem mer än alla andra. Ursäkta språket men; sistaminuten-fittningar tillhör alla spelares vardag, det är hur vi hanterar dem och alla andra förluster som är det viktiga. Ingen vinner allt och alla som tiltar vinner inget. Att jaga förluster är den absolut största fällan en spelare kan frestas av. Även jag kommer in i ovanstående tänk, men det absolut viktigaste är att hålla huvudet kallt. Acceptera förlusten och ta nya tag när humöret är tillbaks.

Våra selektiva minnen är inställda så att när vi vinner stort så är det välförtjänt och således inte speciellt, men däremot förlorar stort då har vi bara har fet otur; alltså kan vi inte kvitta ut storvinster mot storförluster eftersom vår hjärna inte värderar dem likadant. Varje spelare behöver ha sitt sätt att hantera detta överskott av negativt tänkande. Själv brukar jag sova (skönt att de flesta matcher jag har liras på nätterna ) och vakna upp med lite perspektiv, men många jag känner har boxningssäckar, spelar CS eller helt enkelt går ut på en promenad. Det gäller att hitta något som funkar för just dig!

Konsekvent dag-till-dag vinnande existerar bara i fantasin. Man måste lära sig att förvänta förlustsviter och de får inte rubba dig för mycket ur form när de inträffar. Om du förväntar dig dem kommer du inte bli lika frustrerad. Ta istället fasta på att sikta mot 55-60% vinnare över det långa loppet.

Tänk på att även dem med 55% träffprocent förlorar 60.9% av alla dagar!
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 13:31   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Väl talat, sätter fingret på mina problem något så fruktansvärt.

Mina rekar sedan sharps start har genererat 107% ROI medan bankrullen totalt gått bra mycket mer back.

Varför? För att jag aldrig lär mig att inte impulsspela, rygga saker som låter bra utan att kolla upp själv och rygga spelare sporadiskt.

När lite disciplin infinner sig hos mig kanske jag också kan börja vinna.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 13:40   #3
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Bokmärk denna tråd säger jag!
När ni känner lusten så läs denna tråd. När ni har gjort det, så läser ni den en gång till. Förhoppningsvis så lyckas den påverka er.

Boone, kudos till dig. Kanonbra skrivet.

edit: angående träffprocent så finns ingen definitiv siffra man ska ligga kring, det beror helt enkelt på vad ditt snittodds på dina spel är. 55-60% vinnare är bra om du ligger kring 1,90-2,10 i snittodds. Men spelar du tex som Akim vars snittodds pendlar från 4-6 så räcker det kanske med 25% träffsäkerhet för att gå plus. Alla har olika förutsättningar.

Senast redigerad av KP den 2010-01-28 klockan 13:46.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 13:42   #4
 
olof86s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 479
Sharp$: 27
Standard

Jag kan rekommendera att om du har någon du ryggar blint är det lika bra att inte titta på matchen. Om du ändå tänker fortsätta rygga blint behöver du inte få ut nåt av matchen annat än förhoppningsvis plus i kassan. Ingen idé att vara nervös/arg i onödan. Minskar tiltfaktorn enormt om du bara vaknar upp och rättar spelet.

MEN, de matcher du rekat själv ska du givetvis kolla på för att utvärdera din rek, vad som var rätt och fel tänkt, och om man skulle ha spelat igen med facit i hand. Så gör iaf jag, och jag tycker man lärt sig ett och annat redan.
olof86 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 13:44   #5
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olof86 Visa inlägg
Jag kan rekommendera att om du har någon du ryggar blint är det lika bra att inte titta på matchen. Om du ändå tänker fortsätta rygga blint behöver du inte få ut nåt av matchen annat än förhoppningsvis plus i kassan. Ingen idé att vara nervös/arg i onödan. Minskar tiltfaktorn enormt om du bara vaknar upp och rättar spelet.

MEN, de matcher du rekat själv ska du givetvis kolla på för att utvärdera din rek, vad som var rätt och fel tänkt, och om man skulle ha spelat igen med facit i hand. Så gör iaf jag, och jag tycker man lärt sig ett och annat redan.
Antar att det var till mig, kollar aldrig på de matcher jag ryggar. Har inte tid att sitta uppe på nätterna och inte tid att kolla KHL på dagarna heller
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 14:46   #6
 
dekishyos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 41
Sharp$: 363
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Man måste lära sig att förvänta förlustsviter...
denna är inte lätt att acceptera, men ack så rätt du har.
bra skrivet
dekishyo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 16:21   #7
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Bra skrivit! Texterna uppskattas väldigt.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 20:45   #8
 
Grovbenstommes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Så nära men ändå så långt borta
Inlägg: 562
Sharp$: 1665
Standard

Härlig läsning. Känner igen sig så mycket
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 21:54   #9
 
crapboots avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 28
Sharp$: 1107
Standard

Grymt skrivet Boone, Keep up the good work!
crapboot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 21:57   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 56
Sharp$: 374
Standard

Tänk på att även dem med 55% träffprocent förlorar 60.9% av alla dagar!


Hur får du fram den siffran? Jag ifrågasätter alltså inte uppgiften utan undrar bara hur du fått fram det?

Sen offtopic: Jag fattar inte hur man citerar som ni gjort ovan? Jag kan inte klicka i den lilla rutan där det står citera meddelande i svar.
Ossian är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 21:59   #11
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ossian Visa inlägg

Sen offtopic: Jag fattar inte hur man citerar som ni gjort ovan? Jag kan inte klicka i den lilla rutan där det står citera meddelande i svar.
Tryck på Quote knappen som är vit/grå
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 22:02   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boone Visa inlägg
Jag tror alla någon gång har varit med om liknande och alla tror att det drabbar dem mer än alla andra. Ursäkta språket men; sistaminuten-fittningar tillhör alla spelares vardag, det är hur vi hanterar dem och alla andra förluster som är det viktiga. Ingen vinner allt och alla som tiltar vinner inget. Att jaga förluster är den absolut största fällan en spelare kan frestas av. Även jag kommer in i ovanstående tänk, men det absolut viktigaste är att hålla huvudet kallt. Acceptera förlusten och ta nya tag när humöret är tillbaks.

Våra selektiva minnen är inställda så att när vi vinner stort så är det välförtjänt och således inte speciellt, men däremot förlorar stort då har vi bara har fet otur; alltså kan vi inte kvitta ut storvinster mot storförluster eftersom vår hjärna inte värderar dem likadant. Varje spelare behöver ha sitt sätt att hantera detta överskott av negativt tänkande. Själv brukar jag sova (skönt att de flesta matcher jag har liras på nätterna ) och vakna upp med lite perspektiv, men många jag känner har boxningssäckar, spelar CS eller helt enkelt går ut på en promenad. Det gäller att hitta något som funkar för just dig!

Konsekvent dag-till-dag vinnande existerar bara i fantasin. Man måste lära sig att förvänta förlustsviter och de får inte rubba dig för mycket ur form när de inträffar. Om du förväntar dig dem kommer du inte bli lika frustrerad. Ta istället fasta på att sikta mot 55-60% vinnare över det långa loppet.

Tänk på att även dem med 55% träffprocent förlorar 60.9% av alla dagar!
Intressant nog tror jag att på just den där matchen hade jag under 5,5
info som man innerst inne vet med sig, men aldrig vill erkänna. tack tack..
PS. cs är ju inte direkt lugnande..
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-28, 23:59   #13
 
Grezeas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 356
Sharp$: 110
Standard

Riktigt bra, Boone. Det är just detta som skiljer den seriösa spelaren som går plus mot den impulsive som kan torska allt på 2-3 dagar.
Grezea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-29, 00:09   #14
 
CaptHowdys avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 176
Sharp$: 2333
Standard

Bra skrivet Boone!
CaptHowdy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-29, 09:27   #15
 
Betongbarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne!
Inlägg: 486
Sharp$: -1
Standard

__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara


td