Visa ett inlägg
Gammal 2010-12-27, 13:45   #39
geson

gesons avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 900

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker det glorifieras lite för mkt med att leva på spel. Min erfarenhet med heltidbettingen är att det mesta förutom spelet blir lidande. Jag omsatte ca 5.5-6mille/år och min familj kunde leva gott på avkastningen däremot så var jag i stort sett alltid bunden till burken på ett el annat sätt.
Ju bättre spelet gick desto högra krav satte man på sig själv och man jagade högre avkastning hela tiden.
Via stängda forum rekade man och byggde upp kontaktnät som måste underhållas med utbyte av rekspel för att behålla dessa kontakter.
Efter 2 år spel på heltid fick jag nog och la i stort sett ner spelandet.Idag har jag en mkt skönare inställning till spelandet,jag tradar på bf när jag har lust och just nu har jag som mål att dra in en liten summa(nåja allt är relativt)/vecka som ska räcka till semestrar och livets goda. Något som jag ofta sa själv när jag spelade på heltid och som andra ofta säger är att det är frihet att vara egen. NO WAY! Datorn och mobil måste kollas ofta,odds måste letas,info måste bekräftas,kontakter måste få sitt osv,många timmar förvinners där...det sociala livet blir enormt lidande.Vissa kan säkert ha ett socialt fungerande liv men jag tvivlar på att dessa personer har familjer el sambo att ta hänsyn till.
Har aldrig känt mig så fri som jag gör idag och då pluggar jag heltid och jobbar ca 75% samtidigt och har spelandet mer el mindre som en hobby med bra avkastning.

Tack för mig,kanske inte så positivt men kanske läsvärt ändå.
Mvh geson
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+5), Andy90 (+1), zeke (+5)
geson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat