Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-28, 09:42   #31
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Finland
Inlägg: 98
Sharp$: 823
Standard

Intressant läsning. Väntar på fler nu bara. Admins, när?
Blixt Gordon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 08:42   #32
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 155
Sharp$: 253

macin delar med sig
Stats: 8 - 6 - 0
ROI: 118.20%
Vinstprocent: 57.00%

Standard

Nu blir detta inte exakt vad folk vill läsa om, men jag tycker ändå jag borde dela med mig utav mitt, i mitt egna tycke dubbelliv.

Sedan jag fyllde 18 för snart 4 år sedan så fick jag tillgång till ca 70k fondpengar som morfar stoppat in till mig. Jag hade tidigare provat på alla typer av marknader och lirat för mindre summor (20-50 kronor) för att få koll på alla dessa AHCP, Över/Under och allt vad det är. När jag kände mig varm i kroppen och hittade rätt till diverse bra spelforum, och även följde mycket sport själv samt hade kontakter i vissa serier (framförallt innebandy då jag lirade på hög nivå fram till jag blev myndig, i nuläget spelar flera av mina polare i elitserien i AIK, Balrog, Täby m.m) så kände jag att jag kunde reka själv. Jag började läsa olika spelteoritrådar här och där, och fick lite mer kött på bena för var dag (ska tilläggas att jag fortfarande har mycket kvar att lära mig). Jag hade även en äldre bror som gav mig bra tips i de lägre divisionerna uppe i dalarna, samt i norra stockholm - här gjorde jag en del pengar.

Jag tog ut 50k av mina fonder och placerade dessa hos neteller samt moneybookers. Under den här tiden gick jag i gymnasiet ungefär halvtid då el-programmet var rätt slack, resterna av dagarna levde jag med betting. Man gick upp och var i plugget från 8-12 tiden, sen gick jag hem alternativt skolkade och började gå igenom forum, bloggar, statistik för att hitta bra spel. Man satt ofta till 02-03 och railade, diskuterade och bara levde med bettingen, sov även väldigt lite kan ju tilläggas så det hände en och en annan gång att man somnade i skolbänken. Jag har inte kvar mitt gamla spreadsheets, men jag tror att jag omsatte ca 400-500k i månaden med en ROI på ca 104-105%. Jag tror att jag i snitt plockade ut ungefär ca 20-25k rent i månaden, samtidigt som jag studerade vilket kändes som en dröm i princip. Varje månad gick absolut inte såhär bra, vissa månader kunde jag gå break/even eller till och med backa 8-10 lakan.

När sommaren kom så tog jag ett break, och hittade tillbaka till bettingen lite sporradiskt närmsta 1.5 åren. Varför jag inte la ner lika mycket tid som innan vet jag ärligt talat inte, jag tror att min kropp sa ifrån och jag ville ha kul och vara mer social med polarna i större utsräckning. Idag är jag 21 år, och har provat på att spela poker på halvtid i ett halvår med okej resultat. Vi pratar ungefär 10 rent ifrån halvtidsjobb, och ungefär 6-7k rent på poker där jag la ner ca 60 timmar i månaden. Jag har även gått över helt och hållet till att rygga folk som jag har förtroende för, att reka själv tar helt enkelt för mycket tid känner jag, i alla fall när man har ett heltidsjobb som man trivs med, och polare som man umgås med ofta. Det ska tilläggas att jag inte har kvar lika stor bettingrulle längre, då jag köpt en lägenhet, och de flesta pengarna gick in till kontantinsats för den (övriga 80-100k som jag uppskattar min rulle till har gått till semester, resor, köp av elektronik och uteliv).

Vad mina planer är närmsta 2 åren vet jag inte än - min förhoppning är att kunna följa mellan 3-4 betaltjänster tillsammans med 2 kompisar jag bolagar med, samt 15-20 andra cappers som kan visa upp bra statistik på ett stort sample, och månadsvis omsätta ungefär 1.5 milj. fördelat på 3 personer, med en ROI på 105%+. Extraknäck skulle kunna vara spelformen Double or Nothing i poker där jag plussar bra med ett sample på ungefär 10k sit 'n' gos.

Nu fick ni inte en liten historia av en person som livnär sig på betting, men som har haft det som väldigt bra extraknäck, och även har det som förhoppning och målsättning närmsta 2-3 åren.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zz (+2), Soap (+1)
macin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 09:01   #33
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av macin Visa inlägg
Nu blir detta inte exakt vad folk vill läsa om, men jag tycker ändå jag borde dela med mig utav mitt, i mitt egna tycke dubbelliv.

Sedan jag fyllde 18 för snart 4 år sedan så fick jag tillgång till ca 70k fondpengar som morfar stoppat in till mig. Jag hade tidigare provat på alla typer av marknader och lirat för mindre summor (20-50 kronor) för att få koll på alla dessa AHCP, Över/Under och allt vad det är. När jag kände mig varm i kroppen och hittade rätt till diverse bra spelforum, och även följde mycket sport själv samt hade kontakter i vissa serier (framförallt innebandy då jag lirade på hög nivå fram till jag blev myndig, i nuläget spelar flera av mina polare i elitserien i AIK, Balrog, Täby m.m) så kände jag att jag kunde reka själv. Jag började läsa olika spelteoritrådar här och där, och fick lite mer kött på bena för var dag (ska tilläggas att jag fortfarande har mycket kvar att lära mig). Jag hade även en äldre bror som gav mig bra tips i de lägre divisionerna uppe i dalarna, samt i norra stockholm - här gjorde jag en del pengar.
men känner du möjligen Alexander Rosenberg? Han har spelat i Balrog är i Duvbo nu.

Han hänger en del med Måve som var i Caperio förra året t ex..
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-30, 09:44   #34
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 155
Sharp$: 253

macin delar med sig
Stats: 8 - 6 - 0
ROI: 118.20%
Vinstprocent: 57.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
men känner du möjligen Alexander Rosenberg? Han har spelat i Balrog är i Duvbo nu.

Han hänger en del med Måve som var i Caperio förra året t ex..

De jag "känner"/lirat med (situationstecken på känner då vi inte umgås längre) är Ron Sjöblom i AIK (förstakedja tror jag), Filip Urwäder (Tidigare Täby), Linus Jämtdal (Täby, forward) samt Mathias Hagert (Center, Balrog, Kapen också tror jag).

Har själv spelat i stadslaget för pojkar 89 med Jämtdal, medan jag spelade emot och med de andra 3 under hela min juniortid i Töjnan och även i GAIK som är moderklubb för samtliga 4.
macin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 19:25   #35
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 16
Sharp$: 1875


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej,

Snubblade hit från flashback när jag läste runt lite. Kanske är helt fel ute, men jag gör ett försök.

Jag började betta för bara några dagar sedan, när jag var hemma hos en kompis och såg vad han höll på med. Tidigare har jag aldrig varit intresserad av det alls, men första gången jag satsade vann jag och blev rätt glad. La in 2000kr och vann 1000, men nu har jag spelat runt mycket och har gått minus en del.

Min kompis är också bara en nybörjare och kan tyvärr inte hjälpa mig så mycket. Jag vill alltså kunna tjäna ihop kanske 10-20k tills sommaren för en resa som är viktig för mig, och kanske för att kunna försörja mig som student. Jag har en del frågor just nu. Är också beredd att lägga ner ett par timmar varje dag för att tjäna en liten slant.

Som en nybörjare, vad behöver jag läsa på? Vilka saker är viktiga att kunna? För det är väl inte bara att logga in på en betting-sida och börja satsa pengar.
Hur kan jag lägga upp en spelplan så att jag inte slösar bort alla mina pengar? Vems/vilkas tips kan man lita på, osv.

Behöver så mycket hjälp jag kan få, och jag är redo att läsa in mycket. Tack på förhand.
Jagvillblirik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 19:32   #36
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillblirik Visa inlägg
Hej,

Snubblade hit från flashback när jag läste runt lite. Kanske är helt fel ute, men jag gör ett försök.

Jag började betta för bara några dagar sedan, när jag var hemma hos en kompis och såg vad han höll på med. Tidigare har jag aldrig varit intresserad av det alls, men första gången jag satsade vann jag och blev rätt glad. La in 2000kr och vann 1000, men nu har jag spelat runt mycket och har gått minus en del.

Min kompis är också bara en nybörjare och kan tyvärr inte hjälpa mig så mycket. Jag vill alltså kunna tjäna ihop kanske 10-20k tills sommaren för en resa som är viktig för mig, och kanske för att kunna försörja mig som student. Jag har en del frågor just nu. Är också beredd att lägga ner ett par timmar varje dag för att tjäna en liten slant.

Som en nybörjare, vad behöver jag läsa på? Vilka saker är viktiga att kunna? För det är väl inte bara att logga in på en betting-sida och börja satsa pengar.
Hur kan jag lägga upp en spelplan så att jag inte slösar bort alla mina pengar? Vems/vilkas tips kan man lita på, osv.

Behöver så mycket hjälp jag kan få, och jag är redo att läsa in mycket. Tack på förhand.
till en början kan du läsa spelskolan som finns här!!
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 19:34   #37
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 146
Sharp$: 483

AndreasH
Stats: 67 - 64 - 8
ROI: 101.79%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Jagvillblirik

Läs igenom "spelskolan" här på siten. Där hittar du mycket nyttig info!

Mvh Andreas
AndreasH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-05, 19:51   #38
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillblirik Visa inlägg
Hej,

Snubblade hit från flashback när jag läste runt lite. Kanske är helt fel ute, men jag gör ett försök.

Jag började betta för bara några dagar sedan, när jag var hemma hos en kompis och såg vad han höll på med. Tidigare har jag aldrig varit intresserad av det alls, men första gången jag satsade vann jag och blev rätt glad. La in 2000kr och vann 1000, men nu har jag spelat runt mycket och har gått minus en del.

Min kompis är också bara en nybörjare och kan tyvärr inte hjälpa mig så mycket. Jag vill alltså kunna tjäna ihop kanske 10-20k tills sommaren för en resa som är viktig för mig, och kanske för att kunna försörja mig som student. Jag har en del frågor just nu. Är också beredd att lägga ner ett par timmar varje dag för att tjäna en liten slant.

Som en nybörjare, vad behöver jag läsa på? Vilka saker är viktiga att kunna? För det är väl inte bara att logga in på en betting-sida och börja satsa pengar.
Hur kan jag lägga upp en spelplan så att jag inte slösar bort alla mina pengar? Vems/vilkas tips kan man lita på, osv.

Behöver så mycket hjälp jag kan få, och jag är redo att läsa in mycket. Tack på förhand.
Du har bara bettat ett par dagar och hade tänkt spela in 10-20K på 6 månader?

Med andra ord, du behöver 2K spel med en roi på 110% om du spelar 100 kr medelinsats, kan säga att det är jävligt svårt att klara det som nybörjare. Det finns mycket som man måste gå igenom först innan man förstår sig på bettingen.
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 12:45   #39
 
gesons avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 82
Sharp$: 900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker det glorifieras lite för mkt med att leva på spel. Min erfarenhet med heltidbettingen är att det mesta förutom spelet blir lidande. Jag omsatte ca 5.5-6mille/år och min familj kunde leva gott på avkastningen däremot så var jag i stort sett alltid bunden till burken på ett el annat sätt.
Ju bättre spelet gick desto högra krav satte man på sig själv och man jagade högre avkastning hela tiden.
Via stängda forum rekade man och byggde upp kontaktnät som måste underhållas med utbyte av rekspel för att behålla dessa kontakter.
Efter 2 år spel på heltid fick jag nog och la i stort sett ner spelandet.Idag har jag en mkt skönare inställning till spelandet,jag tradar på bf när jag har lust och just nu har jag som mål att dra in en liten summa(nåja allt är relativt)/vecka som ska räcka till semestrar och livets goda. Något som jag ofta sa själv när jag spelade på heltid och som andra ofta säger är att det är frihet att vara egen. NO WAY! Datorn och mobil måste kollas ofta,odds måste letas,info måste bekräftas,kontakter måste få sitt osv,många timmar förvinners där...det sociala livet blir enormt lidande.Vissa kan säkert ha ett socialt fungerande liv men jag tvivlar på att dessa personer har familjer el sambo att ta hänsyn till.
Har aldrig känt mig så fri som jag gör idag och då pluggar jag heltid och jobbar ca 75% samtidigt och har spelandet mer el mindre som en hobby med bra avkastning.

Tack för mig,kanske inte så positivt men kanske läsvärt ändå.
Mvh geson
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+5), Andy90 (+1), zeke (+5)
geson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 13:07   #40
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Jag tror att alla självständiga sätt att försörja sig gör det sociala livet lidande.
Jag jobbade som frilansjournalist i två år hemma i Stockholm och jag kan inte säga att jag hade speciellt mycket tid till vänner och familj. Allt handlade bara om att tacka ja till så många jobb som möjligt för att få det att gå runt.
Sen är det klart, ibland får man ett uppdrag som gör att man kan leva på det resten av månaden, men det är ett jävla pusslande hela tiden.

När jag flyttade till Sankt Petersburg (Jobbar som nyhetsanalytiker åt ett ryskt företag) så kände jag precis ingen i den här staden och pratade knappt någon ryska alls.
Men eftersom att jag har jättemycket tid över i ett väldigt inrutat liv så har jag helt plötsligt ett mer socialt liv än jag någonsin haft tidigare och lärt mig ett helt nytt språk.

Nu blev det mer en historia om mitt liv, men jag tror inte att leva på betting gör ditt sociala liv sämre än något annat självständigt arbete där man bara ansvarar för sig själv.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 13:11   #41
 
gesons avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 82
Sharp$: 900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shoreline Visa inlägg
Jag tror att alla självständiga sätt att försörja sig gör det sociala livet lidande.
Jag jobbade som frilansjournalist i två år hemma i Stockholm och jag kan inte säga att jag hade speciellt mycket tid till vänner och familj. Allt handlade bara om att tacka ja till så många jobb som möjligt för att få det att gå runt.
Sen är det klart, ibland får man ett uppdrag som gör att man kan leva på det resten av månaden, men det är ett jävla pusslande hela tiden.

När jag flyttade till Sankt Petersburg (Jobbar som nyhetsanalytiker åt ett ryskt företag) så kände jag precis ingen i den här staden och pratade knappt någon ryska alls.
Men eftersom att jag har jättemycket tid över i ett väldigt inrutat liv så har jag helt plötsligt ett mer socialt liv än jag någonsin haft tidigare och lärt mig ett helt nytt språk.

Nu blev det mer en historia om mitt liv, men jag tror inte att leva på betting gör ditt sociala liv sämre än något annat självständigt arbete där man bara ansvarar för sig själv.
Faktiskt så tror jag på skillnad,har varit egen företagare i 8år och där jagade jag jobb då andra jobbade och utförde dessa på bestämda tider.Kvällar o helger var oftast lediga. Vid spelandet så är tiderna så anpassade till när matcher spelas. Iof skiljer egenföretagandet beroende på vilket yrke man har.
geson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 13:25   #42
 
shorelines avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Sankt Petersburg
Inlägg: 780
Sharp$: 2222

KHL Playoff 2011
Stats: 26 - 35 - 6
ROI: 100.16%
Vinstprocent: 43.00%

Standard

Ja, alltså många av de jobb som jag hade som frilans var matchreferat etc. och då blir det väldigt mycket kvällar och helger.
shoreline är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 14:02   #43
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av geson Visa inlägg
Faktiskt så tror jag på skillnad,har varit egen företagare i 8år och där jagade jag jobb då andra jobbade och utförde dessa på bestämda tider.Kvällar o helger var oftast lediga. Vid spelandet så är tiderna så anpassade till när matcher spelas. Iof skiljer egenföretagandet beroende på vilket yrke man har.
Å andra sidan så är det ju inget som säger att du inte kan spela på heltid 8-17 eller 9-18 som vilket annat jobb som helst. Man behöver ju faktiskt inte följa matcherna man spelar på livescoren eller på tv?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 14:10   #44
 
gesons avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 82
Sharp$: 900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Å andra sidan så är det ju inget som säger att du inte kan spela på heltid 8-17 eller 9-18 som vilket annat jobb som helst. Man behöver ju faktiskt inte följa matcherna man spelar på livescoren eller på tv?
Instämmer till fullo däremot så tror jag väldigt få håller sig till ordinarie arbetstider.
geson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-12-27, 14:12   #45
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av geson Visa inlägg
Instämmer till fullo däremot så tror jag väldigt få håller sig till ordinarie arbetstider.
Det håller jag med om, men med disciplin så som man ska ha vi korrekt BRM så tror jag att man måste ha med sina "arbetstider" för att få det att fungera.

Om du inte kan ha 9-17 så kanske man får ha andra tider som ett schema för att helt enkelt stänga av de gånger man ska vara ledig. Annars blir man nog tokig tillslut.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td