Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-08, 02:22   #10
Travknekten

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 58
Standard

Tycker det ser ganska enkelt ut och lite för många av favoriterna som ser ut att ha bra chans.

Avd1: Elliott Hall, visst han galopperar nästan jämt. Nu är det 2640 där han klarat av en galopp i slutkurvan, stälde sig och speedade ner de andra i alla fall. Nu provar Ludde med jordbländare så slipper han se alla spöken på marken.

Avd 2: Opal Hall klarar att runda dessa tror jag, han klarar att gå bakifrån i alla fall. Rocky Silvio lär nog fixa spetsen, och det är möjligt att han kan rinna undan för Opal Hall. Möjligtvis kan Tolo Jubb utmana och den får väl bli ett säkerhets streck.

Avd 3: 4 Sahara Dynimite bröt en del senast men enligt Ludde är det ett inbyggt beteende, inget att oroa sig för. Ludde är mer orolig att han inte fått tillräckligt med lopp i sig. Men om han kommer upp i 90% av sin kapacitet lär han lägga det här gänget bakom sig.

Avd 4: 1 Soliders Memory. Har svårt att se hur hon ska förlora. Senast var det lång distans och det gillar hon inte riktigt än. Så den insatsen tar jag inte som ett formtapp. Till och med Kari tuycker det ser billigare ut nu. Och han kan i alla fall sitt motstånd.

Avd 5: 4 The Editor är just nu favorit men det är jämnt mellan 4, 2 och 14.

Avd 6: 4 Conrads Garland. Åke ska smyga och spara speeden till slut. Ludde spetsar väl och släpper han sen ut Åke så blir det en favorit till, men Ludde har en bra häst och den kan vinna, men den är ju andrahandaren.

Avd 7: 3 Karma är väl den som man kan fälla trots att distansen passar, men hon kan ju inte spetsa. Man ska tänka på att sto möter hingstar och valacker också. Och det är ju inte Mathilde Tröjborg kalibern på Karma precis.

Jag tycker det ser enkelt ut men det är alltid svårt att sia om innan.
2 rejäla skrällar och det kan bli hyggliga pengar.
Travknekten är inte uppkopplad   Ge poäng