Visa ett inlägg
Gammal 2011-01-13, 13:36   #13
Lemasive
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Travkungen Visa inlägg
Nej jag skämtade inte vad har du för konstiga saker som hänt då?
Du verkar inte med riktigt tycker jag
Nu ska vi se, jag var ett tag ingift i en travtokig familj. Det innebar att vi ofta var ute bland annat på Melanders gård utanför Enköping och eftersom jag är som jag är så frågar jag alltid runt av intresse bland tränare/skötare/ägare som rörde sig på gården med.

Det är extremt uppenbart att andelshäst är mer slit än det är värt, chansen att träffa på en häst som kommer springa in vad den kostar i stallplats/träning/foder är försvinnande liten och det enda man får ut av det hela är en erfarenhet.

Den här familjen som jag var ingift hos, var inte direkt rik men lite pengar hade dom över, dom hade andelar i några föl/hästar efter 7-taggare(sprungit in 7 miljoner eller mer) och några som dom bara trodde på själva. Allt som allt 8 olika andelar i 8 hästar. Utav dessa 8 hästar var 6 ett år eller mer och bör rimligtvis börjat tjäna in lite. 1 häst av alla dessa gick dom 1000 kronor + på under 2 år och dom andra gick dom - på eller så blev dom skadade och togs bort.

Vad jag vill säga med detta är att det är inte en investering utan ett chanstagande med en enorm risk för att bli djupt besviken om man förväntade sig några pengar tillbaka alls.

Så nej, du verkar inte riktigt med någonstans.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat