Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   NFL Picks 2104 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/21230-nfl-picks-2104-a/)

Adilinho1 2014-08-07 17:47

NFL Picks 2104
 
Är ett stort fan av NFL och har följt det under många år, tillika bettat med god framgång. Inför denna säsong vill jag dela med mig av och gärna diskutera mina picks (och andra sharps picks) med dem som är intresserade.

Säsongen drar igång med träningsmatcher där de viktigaste faktorerna att tänka på är coahernas preseason record samt backup QBs i respektive lag.

De lag jag gillar inför nattens omgång är framför allt Ravens och Seahawks. Vad gillar ni?

BroderH 2014-08-07 18:26

Bettar aldrig på träningsmatcher, oavsett sport. För många osäkra/okända faktorer för min smak.

Roligt att du gillar NFL! Ser fram emot gott tugg när säsongen drar igång.

Adilinho1 2014-08-07 19:26

Detsamma! Snart drar säsongen igång på allvar och det är inga dåliga matcher vi har att se fram emot! :cheers:

Serj 2014-08-08 20:33

Sitter på mobilen och ska snart dra ut men när jag skummade oddsen igår, var inte Bears +2 mot Eagles? Hemmaplan och revanschlusta efter storpisket Week 16 förra säsongen kanske räcker för att motivera en liten peng där, särskilt ifall vare sig Maclin eller Cooper spelar första serierna för Eagles (läget var osäkert för båda igår, ej kollat idag).

BroderH 2014-08-08 21:03

I fyllan och villan la jag en liten slant på Vikings -3. Bridgewater verkar grym!

Adilinho1 2014-08-08 21:56

Kan finnas chans för revansch för Bears. Se bara på gårdagens match mellan Seahawks-Broncos, där Broncos tog revansch för förlusten i Superbowl senast.

Tycker också att Bridgewater ser stark. Hur det är med resten av Vikings lag låter jag vara osagt...

Ett annat intressant lag i nattens matcher är Saints.

Serj 2014-08-13 17:02

En intressant bit information från första omgången träningsmatcher är att hemmalagen vann förkrossande 14 av 16 matcher. Vet inte hur det sett ut tidigare säsonger men värt att beakta inför omgång två.

Edit: Värt att notera att jag syftar på SU.

Adilinho1 2014-08-14 17:57

Dags för en ny omgång matcher där jag gillar Ravens och Buccaneers. Tränarna i motståndarlagen (Cowboys och Dolphins) har ett dystert facit i preseason matcher för vecka 2, sammanlagt 0-5.

BroderH 2014-08-14 19:06

Som sagt så rör jag sällan preseason (i nyktert tillstånd) men Buccs var bedrövliga förra veckan!

BroderH 2014-08-15 09:57

Ogiltigt spel-ID: 2164858



Cowboys defense var sämst i ligan ifjol och kommer inte vara bättre i år då man tappat Ware på D-line och hans ersättare Lawrence är skadad för resten av säsongen.

QB Romo har opererats för ryggproblem under off-season och mina ögon är det inte omöjligt att han inte spelar hela säsongen.

Jag tror det är mycket bra chans/risk att Cowboys inte vinner fler än 7 matcher.

eddieh 2014-08-15 10:17

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 364385)

Ogiltigt spel-ID: 2164858



Cowboys defense var sämst i ligan ifjol och kommer inte vara bättre i år då man tappat Ware på D-line och hans ersättare Lawrence är skadad för resten av säsongen.

QB Romo har opererats för ryggproblem under off-season och mina ögon är det inte omöjligt att han inte spelar hela säsongen.

Jag tror det är mycket bra chans/risk att Cowboys inte vinner fler än 7 matcher.

Känns som ett sunt spel. Var en rätt allvarlig skada på Romo med, och skulle bli förvånad om han fixar 16 matcher.

Laget gick ju 8-8 förra året och med skröplig Romo känns de tämligen rökta.

Adilinho1 2014-08-17 18:20

La in ett spel på -3,5 på 49ers. Verkar som att det kommit mycket "sharp money" på 49ers (då linjen har rört sig till -4,5. Finns det värde kvar?

eklund81 2014-08-17 18:46

Du sitter ju redan på -3.5? förstår inte frågan ska du fylla på?

BroderH 2014-08-17 20:43

Frångår mina principer och lägger en liten tv-peng på Broncos +4.5.

Grundar enbart spelet på att Osweiler var betydligt vassare än Gabbert förra veckan.

Låg insats som sagt.

Adilinho1 2014-08-18 08:18

eklund81 - En öppen fråga. Oavsett om jag vill fylla på eller ej kan det vara intressant att diskutera om värde finns kvar efter att en linje rör sig. Brukar i regel vara en god idé att följa "sharps", dock ej i detta fall...

BroderH - Bra gjort!

eklund81 2014-08-18 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av Adilinho1 (Inlägg 365110)
eklund81 - En öppen fråga. Oavsett om jag vill fylla på eller ej kan det vara intressant att diskutera om värde finns kvar efter att en linje rör sig. Brukar i regel vara en god idé att följa "sharps", dock ej i detta fall...

Okej, förstår vad du säger. Väldigt svårt att säga om värdet är där i så stora marknader, Falcons-Texans t.ex där sharpsen knep -2.5 så fort som möjligt och när folk förstår de och följer efter de "steammovsen" och tar -3 istället för att linan har flyttat så är det oftast ett riktigt suckerbet. De stora jättarna/syndikaten manipulerar ju även linorna i form av att lägga miljoner på t.ex +3.5 på lag 1 och flytta linan till 2.5 för att sedan trippla insatsen på -2.5 på lag 2. Så man kan gå i fällorna väldigt ofta, gäller att ha bra källor och betta på bra siffror inte bra lag =)

Härligt med lite NFL-snack vad har du för lag som du tror kommer prestera och floppa? :)

majkki 2014-08-18 14:53

Jag ansluter till tråden.

Jag är sedan en tid tillbaka registrerad men inte varit aktiv på (ett par år?), men följer NFL väldigt noggrant både sportsligt och spelmässigt.

Ska bli intressant säsong i år.

Efter att ha sätt nästan alla Pre-season matcher hittills, så ska det bli en väldigt intressant säsong att följa.

Kommer öppna en spelbok för säsongen (även om jag börjat spela lite smått på pre-season redan)

Adilinho1 2014-08-18 17:22

Eklund81 - ska bli särskilt intressant att se vad Packers med en frisk Rodgers kan prestera. Det ska även bli intressant att följa lag med rookie QBs som Browns, Vikings och Jaguars. Gillar framför allt det jag sett Bortles prestera, han kommer troligtvis föra Jags upp ur bottenträsket. Sedan finns ju den irrationelle "Johnny Fotball"!

I toppen blir det sannolikt en kamp mellan Harbaugh-brothers, Seahawks och Packers, men det finns ju en del utmanare om de fyra sista platserna...

Majkki - varmt välkommen!

eklund81 2014-08-18 17:53

Aa tror inte manziel kommer tillföra något annat än flera sålda säsongskort + pick6's. Säger 2 års erfarenhet av ligan så är han stabil nog= )

Aa Bortles blir sjukt intressant, frågan är hans kring hans o-line dock vad tycker du om den?
Håller ögonen från ett spelperspektiv på Titans,jets, Rams och Cardinals framför allt prioriterar defensiva lag i underdogroll.

majkki 2014-08-18 23:03

Teddy Bridgewater imponerade stort i den senaste preseason matchen mot Arizona Cardinals. Såg han några matcher i Louisville och vart väldigt imponerad redan då.

Tror han har en riktigt god chans att inleda säsongen som starting QB för Minnesota.

Blir tuff Week 1 när säsongen drar igång, när man smygtittar på linorna så känns alla rätt så bra satta, vissa lag kanske lite för stora hcp favoriter för att vara Week 1 då det är svårt att säga hur lagen står sig mot varann och hur bra egentligen dom är inför säsongen.

BroderH 2014-08-19 05:08

Citat:

Ursprungligen postat av majkki (Inlägg 365228)
Teddy Bridgewater imponerade stort i den senaste preseason matchen mot Arizona Cardinals. Såg han några matcher i Louisville och vart väldigt imponerad redan då.

Tror han har en riktigt god chans att inleda säsongen som starting QB för Minnesota.

Blir tuff Week 1 när säsongen drar igång, när man smygtittar på linorna så känns alla rätt så bra satta, vissa lag kanske lite för stora hcp favoriter för att vara Week 1 då det är svårt att säga hur lagen står sig mot varann och hur bra egentligen dom är inför säsongen.

Är inte så säker på att Bridgewater startar. Cassel har också varit bra i preseason och Vikings har väl varit ganska tydliga med att han är nummer ett? Men Bridgewater får nog sin chans under säsongen vad det lider. Gillar f ö Vikings offense i år!

majkki 2014-08-19 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av BroderH (Inlägg 365230)
Är inte så säker på att Bridgewater startar. Cassel har också varit bra i preseason och Vikings har väl varit ganska tydliga med att han är nummer ett? Men Bridgewater får nog sin chans under säsongen vad det lider. Gillar f ö Vikings offense i år!


Det är som du säger, dom har gått ut med att Cassel är starting QB, men jag tror att publiktrycket efter en sensationsrookie kommer successivt öka vid minsta lilla motgång för Vikings. Vi lär nog se han som du nämner i några matcher i år.

Adilinho1 2014-08-19 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av eklund81 (Inlägg 365189)
Aa tror inte manziel kommer tillföra något annat än flera sålda säsongskort + pick6's. Säger 2 års erfarenhet av ligan så är han stabil nog= )

Aa Bortles blir sjukt intressant, frågan är hans kring hans o-line dock vad tycker du om den?
Håller ögonen från ett spelperspektiv på Titans,jets, Rams och Cardinals framför allt prioriterar defensiva lag i underdogroll.

Jags har många delar i sitt lag de behöver förbättra, men jag tror att hela laget kan lyfta sig ett snäpp om de har någon som kan fördela bollarna till ex Shorts lll och Lewis. Sedan har de en stabil defensiv pjäs i Posluszny.

Cardinals och Rams gjorde det riktigt stabilt defensivt förra säsongen, men tror du att Palmer och Bradford är de rätta att leda respektive lag?

eklund81 2014-08-19 18:32

Citat:

Ursprungligen postat av Adilinho1 (Inlägg 365324)
Jags har många delar i sitt lag de behöver förbättra, men jag tror att hela laget kan lyfta sig ett snäpp om de har någon som kan fördela bollarna till ex Shorts lll och Lewis. Sedan har de en stabil defensiv pjäs i Posluszny.

Cardinals och Rams gjorde det riktigt stabilt defensivt förra säsongen, men tror du att Palmer och Bradford är de rätta att leda respektive lag?

Ja de är inte elite men de är stabila qbs tycker jag, man vet vad man får utav dem.. De som är de mest svåra nu inför säsongen är hur dessa nya rulechanges och ökandet av flaggor från domarna påverkar. Logiskt att alla förutspår att de kommer bli mer poäng men frågan är då hur vegas sätter linorna och hur man bör reagera på de. Känns ju som att man borde sitta fram till week8 och betta unders.. Har du nå tankar kring d?

BroderH 2014-08-19 18:40

Personligen tror jag att det kommer kastas färre flaggor under regular season än i preseason. Man har fått mycket kritik om att man förstör matcherna, och jag tror att NFL värnar om underhållningen och beordrar färre kastade flaggor.

hetsarn 2014-08-19 18:47

Kul att se lite diskussion! Jag har legat på latsidan och inte hållt mig så uppdaterad som jag borde vara, återstår att se hur det påverkar mina resultat. Snart är det dags för regular season! Preseason bettar jag, som vanligt, inte på.

Adilinho1 2014-08-20 17:46

Jag är inne på samma linje som BroderH, det kommer vara en balansgång mellan skärpta regler och att inte förstöra spelet/underhållningsvärdet.

Jag håller dock med dig om att det kan vara en bra idé att vänta några veckor innan man lägger större bets på lagen. Det är i regel väldigt svårt att lista ut formen till en början och att därmed hitta en bra bet-rytm. Samtidigt är det jäkligt tråkigt att inte vara med från början då säsongen redan är väldigt kort!

Har ni några särskilda bet-regler ni kör med i inledningen av säsongen?

eklund81 2014-08-20 20:30

Citat:

Ursprungligen postat av Adilinho1 (Inlägg 365598)
Jag är inne på samma linje som BroderH, det kommer vara en balansgång mellan skärpta regler och att inte förstöra spelet/underhållningsvärdet.

Jag håller dock med dig om att det kan vara en bra idé att vänta några veckor innan man lägger större bets på lagen. Det är i regel väldigt svårt att lista ut formen till en början och att därmed hitta en bra bet-rytm. Samtidigt är det jäkligt tråkigt att inte vara med från början då säsongen redan är väldigt kort!

Har ni några särskilda bet-regler ni kör med i inledningen av säsongen?


Kom att tänka på hur Eagles speciellt, iomed Chip Kelly hur deras no huddle skulle påverkas av fler avbrott. Som ni säger så tror jag inte heller att de kommer låta underhållningsvärdet ta skada..


Är enligt mig nu man har störst chans att tjäna mest pengar på säsongen då man värderar trupper helt olika, kommer själv spela på soplagen som ligger under radarn mycket värde där nu i Oaktown, Bills, Jags t.ex. Något som vore coolt är om Schaub lyckas ta Raiders i positiv riktning ;)

BroderH 2014-08-20 20:39

Bwin är enda bolag som släppt odds till Week 2. Kan tipsa om Cardinals som möter Giants borta. Man får hela 2.35 på Cardinals. Giants har verkligen inte sett bra ut i preseason.

Adilinho1 2014-08-22 10:30

Dags för en ny omgång preseason-matcher.

Gillar Saints, Sean Payton brukar se till att laget taggar till sig innan det drar igång på allvar. Räknar med att historien upprepar sig mot Colts!

Serj 2014-08-23 16:07

Eagles har gått över linan i samtliga av sina tre matcher hittills, motståndaren i sista försäsongsmatchen, Jets, har dock bara gjort det 1 av 3 gånger. Tror ändå jag kommer sätta en liten slant på över i den matchen eftersom Eagles, även i de två matcher de förlorat, gjort mycket poäng.

BroderH 2014-08-24 20:08

Ogiltigt spel-ID: 2178657



Saints är ett 4-5 lag som jag kan se gå hela vägen. 17 ggr tycker jag är alldeles för högt. Passningsspelet går inte att klaga på med Brees och flera spännande receivers. Sproles är borta som RB men ersätts av Ingram som sett het ut på försäsongen. Defense ser också intressant ut och man har förstärkt med Byrd som safety som kommer att göra stor nytta.

Saints har ett förhållandevis enkelt spelschema och kom ihåg att man är mycket starka på hemmaplan, man har bara förlorat 4 matcher de senaste tre åren hemma! Jag tror det avgörs vilka som får hemmaplan i NFC Championship där jag tror Seahawks står som motståndare. Det lag med hemmaplan går till Super Bowl! Jag tycker Seahawks har något svårare schema vilket jag tror avgör till Saints fördel.

Sen ska man såklart vinna Super Bowl också....I AFC är det nog bara Patriots och Broncos som kan ta sig dit och mot båda dem tror jag Saints har en bra chans.

majkki 2014-09-21 12:39

http://uspicks.wordpress.com/

här kommer jag lägga upp mina spel, och ha min spread om folk är intresserade.

majkki 2014-09-21 22:58

Citat:

Ursprungligen postat av majkki (Inlägg 373133)
http://uspicks.wordpress.com/

här kommer jag lägga upp mina spel, och ha min spread om folk är intresserade.


2av2 idag 14.1 Units upp :holms:

majkki 2014-09-22 19:15

http://uspicks.wordpress.com/ US_Picks @ Twitter

Ny rek inför nattens match

majkki 2014-09-24 16:19

Citat:

Ursprungligen postat av majkki (Inlägg 373341)
http://uspicks.wordpress.com/ US_Picks @ Twitter

Ny rek inför nattens match


4av4 veckan som gick.

Gör ett stort undantag och rekar en travhäst idag, tycker det är ett enormt överodds och det spelas maxbet för att vara trav vilket motsvarar 5u.

Se bloggen vid intresse.:holms:

majkki 2014-09-25 22:19

Citat:

Ursprungligen postat av majkki (Inlägg 373598)
4av4 veckan som gick.

Gör ett stort undantag och rekar en travhäst idag, tycker det är ett enormt överodds och det spelas maxbet för att vara trav vilket motsvarar 5u.

Se bloggen vid intresse.:holms:

brände mig på travet, förstår nu varför jag ska hålla mig borta från det :)

Ny rek uppe inför nattens NFL match.

http://uspicks.wordpress.com/

:cheers:

majkki 2014-09-26 10:27

Citat:

Ursprungligen postat av majkki (Inlägg 373833)
brände mig på travet, förstår nu varför jag ska hålla mig borta från det :)

Ny rek uppe inför nattens NFL match.

http://uspicks.wordpress.com/

:cheers:


Har tagit bort travspelet som vart förlust på 5u från min spread, då jag vill bara ha amerikanska sporter där som NBA/NFL/NCAA, och inte förvirra mina amerikanska besökare, för att se om denna säsong matchar alla andra säsonger.

så det inte ser ut som jag försöker mygla bort förluster :evilgrin39:
kommer med andra ord inga andra rekar utanför NBA/NFL/NCAA

Nattens match satt enkelt, formen håller i sig :cheers:

Serj 2014-09-27 08:45

Korta tankar kring helgen skrivna från mobilen, kom gärna med synpunkter.
Bears +2. Två jämbördiga lag såhär efter tre omgångar. Att då vara underdogs på hemmaplan och mot ett Packers offense som har sin sämsta start sen 2008 hugger jag på.
Falcons -7.5. Man shreddade totalt Buccaneers förra veckan även om vi bortser från två kick-off TD och spelar nu borta mot Vikings som senast ånte på en rejäl förlust och som kommer starta rookien Bridgewater som QB. Jag förväntar mig klasskillnad mellan honom och Ryan i Falcons som varit riktigt bra hittills.

Serj 2014-09-27 08:59

Två matcher jag funderar på och gärna tar feedback på är Buccaneers -Steelers och Titans-Colts, båda matcherna har har gemenskapen som 7.5-favoriter.
Buccaneers är 0-3 men har förlorat två av matcherna med mindre än en touchdown. Steelers är 2-1 och vann senast med 18 poäng mot Panthers. Kan Buccaneers studsa tillbaka efter förra veckans horribla insats eller är Steelers tillräckligt bra för att vinna med mer än en TD?
Titans har varit genomusla de två senaste matcherna och ska förmodligen starta med sin backup QB vilket borde vara negativt men jag ser det snarare som att han kan komma in helt prestigelöst och bara köra med tanke på lagets prestation hittills. Colts är bara 1-2 men då har man respektabla förluster mot Broncos och Eagles. Colts är såklart det bättre laget och har hemmaplan men man ska tänka på att det är ett divisionsmöte och det är då underdogsen kan skrälla till. Jag vill hugga på Colts, eller vad tror ni?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved