Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Amerikansk Fotboll (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/)
-   -   Fantasy 2019 (https://www.sharps.se/forums/amerikansk-fotboll/36229-fantasy-2019-a/)

BroderH 2019-06-24 09:41

Fantasy 2019
 
Snart dags igen! Finns det intresse i år med för liga/ligor trots en del tjafs ifjol?

MonstersOfTheMidway 2019-06-24 14:36

Hej Broder och alla gamla ”kollegor”!

Hoppas verkligen suget finns hos er andra för nu börjar det klia rejält i fingrarna! Som man längtat efter lite fantasy!

Jag är självklart på i år igen! Meq gjorde ett bra jobb ifjol, speciellt som första års ”coach”!

En del små grejor som vi kanske skulle löst innan start men överlag tycker jag det var riktigt bra! Betydligt mindre dramatik än mina övriga ligor! Brukar dock bli så när insatsen är hög! Pengar och spel går ibland folk att reagera!

Men nog med historik! Vilket år vi har framför oss! Bell, Brown, Gurleys knä...bra rookies och intressanta lag!

Själv sticker jag självklart till landet i väst för att se Bears och Hardknocks gänget drabba samman!

Ha en skön sommar så ses vi väl i höst i våra grymma ligor...

Mvh /J

mequei 2019-07-02 12:14

Hej!

Självklart är det laddat här för Fantasy Football! Grym abstinens, vill bara att allt ska dra igång:claps:

Quack

MonstersOfTheMidway 2019-07-02 13:20

Visst är det så, man är redan i full gång med sin egen försäsong!

Hur ställer du dig till att axla rollen som GM igen? Har ju bara lovord att säga om första året!

Finns det något man kan hjälpa till med så säg bara till!

Ha det gott!

/J

eddieh 2019-07-03 22:04

Härligt att tråden redan är igång. Ju tidigare desto bättre för att hinna sy ihop allting. :)

MonstersOfTheMidway 2019-07-12 20:40

Riktigt semester mood här :rolleyes:

Hoppas verkligen intresset finns hos Er i år igen.

;)

Vi ses väl i UK för Bears? :clap:

Ha det!

/J

mindbender79 2019-07-13 08:52

Jag är gärna med i år igen:)

mequei 2019-07-15 10:05

Hej alla!

Har pratat med Lazlo och planen är att vi kör samma upplägg som förra året med mig själv som ansvarig LM och Lazlo som stöd och bankir. Monster har lovat att hjälpa till vid behov vilket uppskattas!

Återkommer inom kort med uppstart.

Quack

mequei 2019-07-19 08:32

Hej alla!
Ursäkta om jag har sölat lite med uppstarten, men en halsfluss och "semester" med småbarn har sinkat mig lite :)

Tänkte att vi utgår från förra säsongens upplägg, synpunkter och förslag på ändringar måste komma in OMGÅENDE för att ev kunna genomföras. GM tar beslut, men lyssnar gärna på era åsikter.:)

Vi kör via ESPN som vanligt

Förslag:

Liga 1
Format: Standard
Draft: Snake
Insats:1000 kr
Waiver: "Move to last"

Liga 2
Format: PPR
Draft: Auction
Insats:1000 kr
Waiver: "Move to last"

Liga 3
Format: Omröstning
Draft: Omröstning
Insats: Förslag: 5000 kr /enligt önskemål
Waiver: Omröstning

Samtliga ligor; fractional scoring.
Rosters och starters: beror på antal lag i ligorna. GM tar beslut men jag lyssnar gärna på era åsikter.:)

Så fort Ligorna och deltagande lag är spikade så bestämmer vi draftdatum samt lottar draftordning (i ligor med snake). INGEN DRAFT kommer att genomföras för än ALLA har betalat.

OBS! Kommer göra mitt bästa för att så många som möjligt ska bli nöjda och glada, MEN det är omöjligt att alla ska bli helt nöjda.Jag har inga som helst problem med att ta kritik, men håll det på en vuxen nivå .

Förra året blev det en del tjaffs efter att någon lyckats droppa fel spelare.
Jag borde ha varit mer tydlig och vågat ta tydligt beslut.
I år gäller följande vid "missclick" eller liknande:
Skriv på forumet eller skicka PM till mig inom 5 minuter efter det inträffade så korrigerar jag manuellt.

Kommer säkert att dyka upp fler problem och tjaffs, i år kommer jag dock att inta en mer bestämmande roll som GM. Tror det är bättre att ev kritik och tjaffs bara riktas mot mig så att vi slipper dålig stämning och grupperingar här på forumet. Jag föredrar att vi i största möjliga omfattning tar sånt här via PM.:thumbup:

Nu åker vi! Kom in med anmälningar och synpunkter på ligorna.

Jag anmäler mig själv till samtliga ligor.


Välkomna och lycka till!

Quack
__________________

jaroiten 2019-07-19 08:57

Jag är gärna med i liga 2, eventuellt också intresserad av liga 3 om det är auction draft.

eddieh 2019-07-19 10:54

Liga 1 och 2 för mig.

Kan eventuellt också delta i nr 3 om det skulle knipa med deltagare när det börjar dra ihop sig.

MonstersOfTheMidway 2019-07-19 19:57

Grymt Quack!

Anmäler mig till samtliga, självklart!

När det gäller Sharp 3 så kommer här mina "val"

Format: Half PPR. Har ökat kraftigt de senaste åren och räknas nog idag som det mest rättvisa formatet, det bästa av båda världarna.

Draft: Auction. Kan komma som en överraskning, har varit en snake förespråkare sedan min första liga för många många år sedan. Men auction har vunnit över mig allt mer på sistone. Även här det mest rättvisa då man har chans på de spelare man vill ha, om man hostar upp!

Insats: 7000kr men förstår att alla inte vill lägga en sån summa på fantasy, så 5000kr är helt OK.

Waiver: Nu jäklar, här tycker jag FAAB, fortsätta auction stilen. Förra året la jag 50% av min FAAB på Mahomes i en liga...det var ett bra val.

Ha en fortsatt trevlig helg och sommar.

Nu hjälps vi åt att ragga lite folk till ligorna. Hoppas givetvis att alla vill köra i år igen men avhopp blir det väl alltid. Så snacka mer Era kompisar och skriva på FB.

För visst fyller vi ligorna, med 14 pers i varje =)

/J.

Juret 2019-07-19 20:17

Är gärna med i alla tre. Håller med om FAAB.

Osäker på auction i liga 3, har varit problem flera gånger med att folk blir utloggade från Draftrummet på espn och får spelare autoköpta.

MonstersOfTheMidway 2019-07-19 21:31

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 628285)
Är gärna med i alla tre. Håller med om FAAB.

Osäker på auction i liga 3, har varit problem flera gånger med att folk blir utloggade från Draftrummet på espn och får spelare autoköpta.

Håller absolut med att auction är lite riskabelt med tanke på utloggning. Hade själv problem med detta tills jag övergav att drafta med mobilen på olika utflykter. Så numera draftar jag alltid hemma, vid datorn och med kabel!! Funkat felfritt de senaste åren!

Förstår att det kan vara svårt för alla att vara hemma och sitta vid datorn men en rek är att man försöker sitta på en stabil kabel anslutning!

Sedan så kan vi ju komma överens om att så fort ngn blir utloggad så pausas draften. Syns ju direkt i chatten har jag för mig!

För visst vill vi ha med dig i ligan Juret! Så en lösning får vi hitta!

/J

Misär 2019-07-20 07:27

Anmäler mig till Liga 1 och Liga 2.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved