Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-06-24, 09:41   #1
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fantasy 2019


Snart dags igen! Finns det intresse i år med för liga/ligor trots en del tjafs ifjol?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5), Juret (+5), mequei (+5)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-06-24, 14:36   #2
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Hej Broder och alla gamla ”kollegor”!

Hoppas verkligen suget finns hos er andra för nu börjar det klia rejält i fingrarna! Som man längtat efter lite fantasy!

Jag är självklart på i år igen! Meq gjorde ett bra jobb ifjol, speciellt som första års ”coach”!

En del små grejor som vi kanske skulle löst innan start men överlag tycker jag det var riktigt bra! Betydligt mindre dramatik än mina övriga ligor! Brukar dock bli så när insatsen är hög! Pengar och spel går ibland folk att reagera!

Men nog med historik! Vilket år vi har framför oss! Bell, Brown, Gurleys knä...bra rookies och intressanta lag!

Själv sticker jag självklart till landet i väst för att se Bears och Hardknocks gänget drabba samman!

Ha en skön sommar så ses vi väl i höst i våra grymma ligor...

Mvh /J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."

Senast redigerad av MonstersOfTheMidway den 2019-06-24 klockan 14:38. Anledning: Stavfel
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-02, 12:14   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Hej!

Självklart är det laddat här för Fantasy Football! Grym abstinens, vill bara att allt ska dra igång

Quack
__________________
Forza Löven
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5)
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-02, 13:20   #4
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Visst är det så, man är redan i full gång med sin egen försäsong!

Hur ställer du dig till att axla rollen som GM igen? Har ju bara lovord att säga om första året!

Finns det något man kan hjälpa till med så säg bara till!

Ha det gott!

/J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-03, 22:04   #5
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Härligt att tråden redan är igång. Ju tidigare desto bättre för att hinna sy ihop allting.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5)
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-12, 20:40   #6
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Riktigt semester mood här

Hoppas verkligen intresset finns hos Er i år igen.



Vi ses väl i UK för Bears?

Ha det!

/J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-13, 08:52   #7
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 31
Sharp$: 321
Standard

Jag är gärna med i år igen
mindbender79 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-15, 10:05   #8
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Hej alla!

Har pratat med Lazlo och planen är att vi kör samma upplägg som förra året med mig själv som ansvarig LM och Lazlo som stöd och bankir. Monster har lovat att hjälpa till vid behov vilket uppskattas!

Återkommer inom kort med uppstart.

Quack
__________________
Forza Löven
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5), BroderH (+5), eddieh (+5)
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 08:32   #9
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Hej alla!
Ursäkta om jag har sölat lite med uppstarten, men en halsfluss och "semester" med småbarn har sinkat mig lite

Tänkte att vi utgår från förra säsongens upplägg, synpunkter och förslag på ändringar måste komma in OMGÅENDE för att ev kunna genomföras. GM tar beslut, men lyssnar gärna på era åsikter.

Vi kör via ESPN som vanligt

Förslag:

Liga 1
Format: Standard
Draft: Snake
Insats:1000 kr
Waiver: "Move to last"

Liga 2
Format: PPR
Draft: Auction
Insats:1000 kr
Waiver: "Move to last"

Liga 3
Format: Omröstning
Draft: Omröstning
Insats: Förslag: 5000 kr /enligt önskemål
Waiver: Omröstning

Samtliga ligor; fractional scoring.
Rosters och starters: beror på antal lag i ligorna. GM tar beslut men jag lyssnar gärna på era åsikter.

Så fort Ligorna och deltagande lag är spikade så bestämmer vi draftdatum samt lottar draftordning (i ligor med snake). INGEN DRAFT kommer att genomföras för än ALLA har betalat.

OBS! Kommer göra mitt bästa för att så många som möjligt ska bli nöjda och glada, MEN det är omöjligt att alla ska bli helt nöjda.Jag har inga som helst problem med att ta kritik, men håll det på en vuxen nivå .

Förra året blev det en del tjaffs efter att någon lyckats droppa fel spelare.
Jag borde ha varit mer tydlig och vågat ta tydligt beslut.
I år gäller följande vid "missclick" eller liknande:
Skriv på forumet eller skicka PM till mig inom 5 minuter efter det inträffade så korrigerar jag manuellt.

Kommer säkert att dyka upp fler problem och tjaffs, i år kommer jag dock att inta en mer bestämmande roll som GM. Tror det är bättre att ev kritik och tjaffs bara riktas mot mig så att vi slipper dålig stämning och grupperingar här på forumet. Jag föredrar att vi i största möjliga omfattning tar sånt här via PM.

Nu åker vi! Kom in med anmälningar och synpunkter på ligorna.

Jag anmäler mig själv till samtliga ligor.


Välkomna och lycka till!

Quack
__________________
__________________
Forza Löven
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+5)
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 08:57   #10
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag är gärna med i liga 2, eventuellt också intresserad av liga 3 om det är auction draft.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 10:54   #11
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Liga 1 och 2 för mig.

Kan eventuellt också delta i nr 3 om det skulle knipa med deltagare när det börjar dra ihop sig.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 19:57   #12
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Grymt Quack!

Anmäler mig till samtliga, självklart!

När det gäller Sharp 3 så kommer här mina "val"

Format: Half PPR. Har ökat kraftigt de senaste åren och räknas nog idag som det mest rättvisa formatet, det bästa av båda världarna.

Draft: Auction. Kan komma som en överraskning, har varit en snake förespråkare sedan min första liga för många många år sedan. Men auction har vunnit över mig allt mer på sistone. Även här det mest rättvisa då man har chans på de spelare man vill ha, om man hostar upp!

Insats: 7000kr men förstår att alla inte vill lägga en sån summa på fantasy, så 5000kr är helt OK.

Waiver: Nu jäklar, här tycker jag FAAB, fortsätta auction stilen. Förra året la jag 50% av min FAAB på Mahomes i en liga...det var ett bra val.

Ha en fortsatt trevlig helg och sommar.

Nu hjälps vi åt att ragga lite folk till ligorna. Hoppas givetvis att alla vill köra i år igen men avhopp blir det väl alltid. Så snacka mer Era kompisar och skriva på FB.

För visst fyller vi ligorna, med 14 pers i varje =)

/J.
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 20:17   #13
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Är gärna med i alla tre. Håller med om FAAB.

Osäker på auction i liga 3, har varit problem flera gånger med att folk blir utloggade från Draftrummet på espn och får spelare autoköpta.
__________________
"Different mission, different school, I only have one rule: stay cool, like a swimming pool"

Senast redigerad av Juret den 2019-07-19 klockan 20:20.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-19, 21:31   #14
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Är gärna med i alla tre. Håller med om FAAB.

Osäker på auction i liga 3, har varit problem flera gånger med att folk blir utloggade från Draftrummet på espn och får spelare autoköpta.
Håller absolut med att auction är lite riskabelt med tanke på utloggning. Hade själv problem med detta tills jag övergav att drafta med mobilen på olika utflykter. Så numera draftar jag alltid hemma, vid datorn och med kabel!! Funkat felfritt de senaste åren!

Förstår att det kan vara svårt för alla att vara hemma och sitta vid datorn men en rek är att man försöker sitta på en stabil kabel anslutning!

Sedan så kan vi ju komma överens om att så fort ngn blir utloggad så pausas draften. Syns ju direkt i chatten har jag för mig!

För visst vill vi ha med dig i ligan Juret! Så en lösning får vi hitta!

/J
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."

Senast redigerad av MonstersOfTheMidway den 2019-07-19 klockan 21:33.
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-07-20, 07:27   #15
 
Misärs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 358
Sharp$: 5616

Winter - VS
Stats: 73 - 53 - 7
ROI: 116.79%
Vinstprocent: 57.94%

Standard

Anmäler mig till Liga 1 och Liga 2.
Misär är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td