Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Boone's Corner (https://www.sharps.se/forums/boones-corner/)
-   -   Konsten att tjäna pengar på dåliga rekar. (https://www.sharps.se/forums/boones-corner/424-konsten-att-tjaena-pengar-pa-daliga-rekar/)

eddieh 2010-06-23 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av HG (Inlägg 46694)
Jag undrar vem som var mest nöjd med den här reken?

Här har du svaret HG.Holms nu också som glasögonorm.

http://forumbilder.se/images/f66201012330428fb.jpg

Grovbenstomme 2010-06-23 23:21

Jävla bra ränta på -100% där.

pankbank 2010-06-24 10:05

ursäkta om jag är trögfattad. såg dej boone även på flashback.

jag förstår vad du menar med % . men bör man sätta nån gräns för totala insats under en dag? själv kan jag satsa 2-3% . men när tippat flera matcher är det ju snabbt upp i 20% i totala insatserna från kassan.

hoppas du förstår vad jag menar. jag vet att jag skriver otydligt.

RobinD 2010-06-24 10:10

Citat:

Ursprungligen postat av pankbank (Inlägg 46835)
ursäkta om jag är trögfattad. såg dej boone även på flashback.

jag förstår vad du menar med % . men bör man sätta nån gräns för totala insats under en dag? själv kan jag satsa 2-3% . men när tippat flera matcher är det ju snabbt upp i 20% i totala insatserna.

Det väljer du själv, dock är det ju svårt att ha så stor kunskap inom sport så att du hittar värde i +10 matcher om dagen på egen hand. Ryggar och droppodds gör att jag kan ha 40-50% levande/dag. Hög risk men väljer man rätt personer att rygga så vinner man ju snabbare.

Jag väljer fortfarande dåligt^^

pankbank 2010-06-24 10:36

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 46837)
Det väljer du själv, dock är det ju svårt att ha så stor kunskap inom sport så att du hittar värde i +10 matcher om dagen på egen hand. Ryggar och droppodds gör att jag kan ha 40-50% levande/dag. Hög risk men väljer man rätt personer att rygga så vinner man ju snabbare.

Jag väljer fortfarande dåligt^^

jag gillar mest att tippa på matcher som jag kan se på tv/nätet. visst satsar jag på baseboll när jag ser bra odds här. men är helt ointresserad av amerikanska sporter. annars är jag väldigt spelkåt på allt möjligt. men inser att jag måste skärpa mej.så bra att vara här och slippa leta bra odds själv.

men vad tror du. säger att jag har 1000$ i kassan. för att räkna enkelt säger jag förloror 5%(50$) på en dag . då har jag 950 kvar kvar. ska jag spela på spela på procent på dom 950$? eller tvärtom om jag vunnit, höja insatsen, eftersom % av kassan är högre. det låter rimligt. men?

förr var jag bra på matematik.bara 5 och mvg på betyg under skoltiden. men med en hjärnskada har jag svårt att förstå vad folk säger,skriva normalt,tänka och räkna. hjärnan orkar helt enkelt inte tänka. :offtopic: . :)

RobinD 2010-06-24 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av pankbank (Inlägg 46843)
jag gillar mest att tippa på matcher som jag kan se på tv/nätet. visst satsar jag på baseboll när jag ser bra odds här. men är helt ointresserad av amerikanska sporter. annars är jag väldigt spelkåt på allt möjligt. men inser att jag måste skärpa mej.så bra att vara här och slippa leta bra odds själv.

men vad tror du. säger att jag har 1000$ i kassan. för att räkna enkelt säger jag förloror 5%(50$) på en dag . då har jag 950 kvar kvar. ska jag spela på spela på procent på dom 950$? eller tvärtom om jag vunnit, höja insatsen, eftersom % av kassan är högre. det låter rimligt. men?

förr var jag bra på matematik.bara 5 och mvg på betyg under skoltiden. men med en hjärnskada har jag svårt att förstå vad folk säger,skriva normalt,tänka och räkna. hjärnan orkar helt enkelt inte tänka. :offtopic: . :)

Om det är någon tröst är min matte på matte A, gymnasienivå:)

Jag anser att du inte ska höja sänka dina insatser så fort. Men återigen det är upp till dig.

Jag kommer höja när jag nått 50% ökning av kassan.. är halvvägs dit. Sedan sänker jag om min rulle är 80% av startvärdet.

Om du vill höja/sänka ofta så kör flytande units istället. Dvs:

Spel 1: 3% av $1000 = $30

Spel 2(vid vinst på spel 1): $30.9
Spel 2(vid förlust på spel 1): $29.1

osv

pankbank 2010-06-24 11:52

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 46847)
Om det är någon tröst är min matte på matte A, gymnasienivå:)

Jag anser att du inte ska höja sänka dina insatser så fort. Men återigen det är upp till dig.

Jag kommer höja när jag nått 50% ökning av kassan.. är halvvägs dit. Sedan sänker jag om min rulle är 80% av startvärdet.

Om du vill höja/sänka ofta så kör flytande units istället. Dvs:

Spel 1: 3% av $1000 = $30

Spel 2(vid vinst på spel 1): $30.9
Spel 2(vid förlust på spel 1): $29.1

osv

okej. jag gör ett försök idag. satsar 10% av kassan idag. och olika % på matcherna idag. tack.

ABCDEF betyg fanns inte när jag gick i skolan :whistling:

RobinD 2010-06-24 12:28

Citat:

Ursprungligen postat av pankbank (Inlägg 46850)
okej. jag gör ett försök idag. satsar 10% av kassan idag. och olika % på matcherna idag. tack.

ABCDEF betyg fanns inte när jag gick i skolan :whistling:

Jag menade inte betyget, jag menade första gymnasiekursen.. kurs B klarade jag med nöd och näppe.. resten gav jag fan i :)

Grovbenstomme 2010-06-24 20:16

Matte A är dock Grundskolematte ;)

RobinD 2010-06-24 22:59

Citat:

Ursprungligen postat av Grovbenstomme (Inlägg 46964)

:offtopic: Jag klarade ju Matte B också.. men min nuvarnade kunskap ligger kanske mer på A-nivå.. men jag har papper på att jag kan B-kursen!

Top Notch 2010-06-25 12:30

Citat:

Ursprungligen postat av Grovbenstomme (Inlägg 46964)

nej första året på gymnasiet

RobinD 2010-06-25 12:32

Citat:

Ursprungligen postat av Top Notch (Inlägg 47045)
nej första året på gymnasiet

Man läser det på gymnasiet, men nivår är högstadie. Upprepning i stort sett.

Sl4mp4 2010-06-25 13:53

:offtopic:
Grundskolematte finns i olika grupper årskurs 7/8-9, "bra" och "dålig". De som går i den "bra" gruppen läser i 9an i princip det som är i Matte A på gymnasiet, kanske lite mindre. De som går i den "dåliga" gruppen i högstadiet kommer stöta på en hel del nya saker i Matte A, men bör vara förberedda för det så länge dem fick G i högstadiematematiken.

Passar på att säga tack till Sharps gänget och alla sköna bettare och rekare på den här sidan! <3 Som säkert många andra så läser jag era rekar och diskussioner/motiveringar, ryggar men har oftast inte så mycket att tillägga.
Tack för liren och ett skönt forum att fostra mitt nyfunna intresse!:hattenav:

Andypandy145 2010-06-29 16:49

Har Boone lagt ner att lägga ut spel?

Boone 2010-06-29 22:28

Nej, jag har haft lite semester. Kommer en ny krönika denna veckan. :)

henke111 2010-06-29 23:22

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 47802)
Nej, jag har haft lite semester. Kommer en ny krönika denna veckan. :)

Ser vi fram emot :D

Kors i taket 2012-07-01 05:33

Någon/vi borde sammanställa dessas "vinster" och se vem som är minst dålig :) Kanske publicera det också.