![]() |
Citat:
http://forumbilder.se/images/f66201012330428fb.jpg |
Jävla bra ränta på -100% där.
|
ursäkta om jag är trögfattad. såg dej boone även på flashback.
jag förstår vad du menar med % . men bör man sätta nån gräns för totala insats under en dag? själv kan jag satsa 2-3% . men när tippat flera matcher är det ju snabbt upp i 20% i totala insatserna från kassan. hoppas du förstår vad jag menar. jag vet att jag skriver otydligt. |
Citat:
Jag väljer fortfarande dåligt^^ |
Citat:
men vad tror du. säger att jag har 1000$ i kassan. för att räkna enkelt säger jag förloror 5%(50$) på en dag . då har jag 950 kvar kvar. ska jag spela på spela på procent på dom 950$? eller tvärtom om jag vunnit, höja insatsen, eftersom % av kassan är högre. det låter rimligt. men? förr var jag bra på matematik.bara 5 och mvg på betyg under skoltiden. men med en hjärnskada har jag svårt att förstå vad folk säger,skriva normalt,tänka och räkna. hjärnan orkar helt enkelt inte tänka. :offtopic: . :) |
Citat:
Jag anser att du inte ska höja sänka dina insatser så fort. Men återigen det är upp till dig. Jag kommer höja när jag nått 50% ökning av kassan.. är halvvägs dit. Sedan sänker jag om min rulle är 80% av startvärdet. Om du vill höja/sänka ofta så kör flytande units istället. Dvs: Spel 1: 3% av $1000 = $30 Spel 2(vid vinst på spel 1): $30.9 Spel 2(vid förlust på spel 1): $29.1 osv |
Citat:
ABCDEF betyg fanns inte när jag gick i skolan :whistling: |
Citat:
|
Matte A är dock Grundskolematte ;)
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
:offtopic:
Grundskolematte finns i olika grupper årskurs 7/8-9, "bra" och "dålig". De som går i den "bra" gruppen läser i 9an i princip det som är i Matte A på gymnasiet, kanske lite mindre. De som går i den "dåliga" gruppen i högstadiet kommer stöta på en hel del nya saker i Matte A, men bör vara förberedda för det så länge dem fick G i högstadiematematiken. Passar på att säga tack till Sharps gänget och alla sköna bettare och rekare på den här sidan! <3 Som säkert många andra så läser jag era rekar och diskussioner/motiveringar, ryggar men har oftast inte så mycket att tillägga. Tack för liren och ett skönt forum att fostra mitt nyfunna intresse!:hattenav: |
Har Boone lagt ner att lägga ut spel?
|
Nej, jag har haft lite semester. Kommer en ny krönika denna veckan. :)
|
Citat:
|
Någon/vi borde sammanställa dessas "vinster" och se vem som är minst dålig :) Kanske publicera det också.
|