Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-01-17, 21:28   #1
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Konsten att tjäna pengar på dåliga rekar.


Spelare som är vana vid plus på kontot har vetat det länge. Och nu verkar även den generella spelaren fatta galoppen. Många spelexperter är bara experter på att lura andra.

Vi har väl alla någon gång suttit och slösurfat på Sportbladet och efter en lockande rubrik trillat in på deras delsida med ”Dagens Bästa Spel”. I korthet finner man här sex stycken tips och tre avslag från experterna som framstår som ofelbara storspelare. Allmänheten köper dessa innehållsfattiga tips med hull och hår, trots att dem i de flesta fallen grundar sig på expertens egna känslor.

På Lången har jag ju nästan gått plus-minus noll, det är det inte många som gör” - Ulrik Sandebäck, Spelexpert på Aftonbladet.
Ett citat från en av dessa experter som sitt bästa resultat är att han går nästan plus-minus noll på Lången. De andra experterna har ungefär snarlika resultat, men den gemensamma faktorn är att, även om de kanske är bättre än hobbyspelaren, alla går minus på sitt spelande.

Hur kan detta gå ihop frågar man sig då, hur kan dessa människor som har betalt för att plocka fram bra spel inte ens är vinnande? Svaret: Vinstintresse. Vad tjänar Ulrik & co på att ni går plus? Inget. De tjänar pengar på Aftonbladets annonser. Målet dem har är att locka till sig läsare, vilket de gör med missvisande rubriker och hypade tips – sensationsjournalism.

Det finns också många sidor som gör det ännu fulare; de har speciella ”affiliate”-avtal¹ med spelbolagen vilket gör att sidorna tjänar pengar när en spelare förlorar pengar till spelbolagen. Så tvärtemot vad de skriver och försöker övertyga er om, så tjänar de alltså mest när ni förlorar pengar. Hur ska man kunna lita på en expert vars intresse är att du förlorar pengar? De ljuger er rakt upp i ansiktet, hoppas ni ska förlora, får en dunk i ryggen av spelbolagen och går ifrån med en säck av era pengar.

En av bloggexperterna som huserar hos Aftonbladet är Tobias Holm, som skriver följande på sin egna sida: "Vi hoppas och tror att du blir en i gänget och hjälper oss alla att bli ännu bättre, att vi kan ta ännu mera från spelbolagen." När det egentligen är han och bolagen på samma sida för att dela på vinsten från spelarna.

Nej ni kära medlemmar, här på Sharps.se har vi inget vinstintresse. Vi som håller i det är alla vinnande och behöver inte stjäla pengar från er för att överleva. Vårt intresse ligger i att ni också blir vinnande så att vi tillsammans kan plocka pengar från spelbolagen istället för att hjälpa dem tjäna pengar på er. Må lyckan vara med oss!

-----

¹ affiliate-avtal: Ett avtal som går ut på att få in pengar till spelbolagen. T.ex. så betalar de ut upp till 30% av en spelares ackumulerade förluster över 3 månader till personen som refererade dem till sidan. Varje gång en länk till ett spelbolag avslutas med ”affiliateid=28181”, ”referal=6854” eller liknande så försöker de rekrytera er och således tjäna pengar på era förluster.
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 21:32   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 32
Sharp$: 89
Standard

Mycket bra skrivet Boone. Ni gör ett fantastiskt jobb med sidan!
Wesslan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 21:32   #3
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

W0rd
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 21:39   #4
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Väl skrivet min vän.

Vunna pengar MINUS förlorade pengar = ackumulerade förluster/vinster.
Säg att genomsnittsspelaren minskar sitt saldo med 1500kr på tre månader (inga belägg endast exempel).
Värvaren har tex 200 personer som har klickat på hans länk. Totalt går dessa spelare back 300.000kr var tredje månad. Av dessa 300.000 får då bloggaren/den som värvade er ~25% eller en liknande siffra beroende på sida och avtal.
Det betyder att 75000kr var tredje månad går in i bloggarens ficka på 200 värvade spelare som _ENDAST_ backat 1500kr totalt på tre månader.
Detta gäller endast 1!!!!! bolag då. Tänk er då hur många bolag dessa bloggare har avtal med.

Har sagt det förr och säger det igen. Använd inte deras referal länkar när ni öppnar era konton. Ni kan öppna kontot genom att själva gå in på spelbolaget. Ni får i minst 95% av fallen exakt samma bonus att utnyttja.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 21:51   #5
 
Flickvaens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: odox Spelmani
Inlägg: 268
Sharp$: 138

Flickvaen - Divison 4
Stats: 25 - 21 - 0
ROI: 113.22%
Vinstprocent: 54.00%

Standard

Fyfan va allt detta verkar vara utstuderat, tack så mycket för denna information.
Flickvaen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 23:11   #6
 
Betongbarns avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Skåne!
Inlägg: 486
Sharp$: -1
Standard

Schysst text boone.

Sjukt att Holms/fotbollskanalen får hålla på som de gör!
Finns de någon bokförd statistik på hur deras spel har gått under en längre period?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
REVENGE!
Betongbarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-17, 23:22   #7
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbarn Visa inlägg
Schysst text boone.

Sjukt att Holms/fotbollskanalen får hålla på som de gör!
Finns de någon bokförd statistik på hur deras spel har gått under en längre period?
HÄR kan du under 2010 följa Holms tips

Och här är det intressant info om "Fotbolls kanalen"
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"

Senast redigerad av iCash den 2010-01-18 klockan 02:59.
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 14:29   #8
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Jävligt fin info gubbar. Denna sida kommer bli lagomt hatad av dessa typer alltså..

Fortsätt såhär
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 14:49   #9
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 27
Sharp$: 58
Standard

Mycket bra skrivet Boone!
ceddix är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 18:21   #10
 
umebons avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Monte Carlo
Inlägg: 338
Sharp$: 971
Standard

Tack för att ni klargör alla fakta. Ni verkar enormt kunniga och jag ser framemot att följa era speltips också. Har ryggat iCash på basket och måste säga att det gått bra. Ser fram emot när SpreadSheet börjar fungera så det blir lättare att följa allas spel och se vilka som vinner och inte.

Tack för en enorm intressant sida!
umebon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 18:22   #11
 
snoozes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 582
Sharp$: 3415


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mycket bra skrivet. det gäller bara att sånt här info går ut till nybörjarna!
__________________
Jules: I want you to go in that bag, and find my wallet.
Pumpkin: Which one is it?
Jules: It's the one that says Bad Motherfucker
snooze är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 20:56   #12
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 0
Standard

Bara en fråga, var får ni insatsnivåer ifrån? Jag anser att han konsekvent "missar/undanhåller" att tala om kassa/insatsnivå/värdering/logg på sina spel.

Läser ni rekarna och utgår från att 100 är typ 2 units och 300 är hans maxbet med tjecka slogans som att ringa Finax och andra idiotier?
/ F.
Flippen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 21:26   #13
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2
Sharp$: 1
Standard

Samtidigt så gör man ju att tips-sidor kan finnas till genom att starta upp sitt konto
genom affe-länkar.
Tex. om jag ska öppna konto på bet365 så förlorar jag ju inget genom att gå via länk från rekatochklart. Enda skillnaden mot att själv gå in direkt på bet365.com och fixa konto är ju att rekatochklart får lite deg. Detta i sin tur gör att de kan pyssla vidare med sidan och ge mig bra tips.
Nu snackar jag inte om Tobias Holms tips utan om alla de tips man kan få på de olika planken. Dessa hade man aldrig fått upp ögonen på själv om inte en sida som rekatochklart fanns.
zubov är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 21:52   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 621
Standard

Två funderingar.

1. Är verkligen affiliate-avtalen så grymma?

2. Varför vill ni att fler personer ska börja gå plus? Ju fler personer som går plus desto hårdare kommer bolagen bli med limiteringar, odds/line-sänkningar osv. Eftersom ni idag redan tillhör den plussande skaran ser jag ingen fördel för er, möjligtvis om ni skulle hitta något guldkorn till rekare som ni sedan kan sammarbeta med.
peejay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-01-18, 22:44   #15
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av peejay Visa inlägg
Två funderingar.

1. Är verkligen affiliate-avtalen så grymma?

2. Varför vill ni att fler personer ska börja gå plus? Ju fler personer som går plus desto hårdare kommer bolagen bli med limiteringar, odds/line-sänkningar osv. Eftersom ni idag redan tillhör den plussande skaran ser jag ingen fördel för er, möjligtvis om ni skulle hitta något guldkorn till rekare som ni sedan kan sammarbeta med.
1, Det finns olika affiliate avtal som man kan skriva, mest lönsamt är de där man får % på den värvade kundens förluster, du kan personligen kontakta vilket bolag som helst för att få detta bekräftat.

2, Vi ansåg att det helt enkelt inte fanns något utrymme/plats elr sida där det fanns eller existerade en hög nivå, t.e.x vissa diskussions trådar på sbr, fast på Svenska.
Men som samtidigt påpekar spel i rätt förhållande till spelkassan.

Vill du finna en bra rekare så pm'a mig ditt nr så kan jag hooka upp dig med vegas kontakter, kostar förvisso $5k per halvår, men, det är inte det som är grejen.

Detta är vår vardag och det är ytterst pinsamt att så kallade experter utnyttjar situationen till sin fördel tycker vi, speciellt då dem inte själva går + samt raderar tidigare historik, vilket det finns bevis på.

Visst har de så kallade plank profilerna gjort ett jävla bra jobb, men de har också bytts ut med jämna mellanrum, varför? Inget korrekt utförande av spel läggs det tyngd på, folk satsar hus och hem på ryggningar och när rekarn väl kommer in i en cold streak så lynchas dom utav mobben och blir "nextad" av dessa sidor och deras kunnskap/insikt försvinner.

Man hoppar punkt A för att koncentrera sig på punkt Ö och det är helt enkelt fel väg att gå.
En dag finns inte din super rekare på plats, vad gör du då?
På tiden att lilla Sverige får en bas av bra rekare som kan ta egna beslut i en omgivning där alla är införstådda hur det korrekt fungerar. Man behöver knappast vara orolig för att det "onda ögat"/bolagen sitter här och spanar, det fungerar inte så.

Personligen anser jag att vi gör en bra sak, får folk att tänka både en och två gånger innan dom lägger nästa månads lön på 1 spel, vi når inte fram till alla, men till dem vi har nått fram till får vi oxå ett stort gensvar av information då dom håller sig vassa med info som gör dem vinnande i längden och det vinner oxå vi på.

Här finner du oxå det du letar efter, visst, vi har bara haft öppet i en vecka och vi jobbar dagligen på att få rekar, dagböcker samt diskussions trådar organiserade, men, du kan fortfarande följa en diskussion under hela dagen då du vet vad tråden heter och följa vilket info flöde som kommer och åsikter på vad du delar med dig.

Vi kommer definitivt hålla forumet och spreaden gratis i framtiden, allt är betalt och vi har råd med det gentemot vissa andra . Antagligen så kommer vi att växa oss större, vi slog t.e.x vårt 2 månaders mål med att få 1000 members med ca 7 veckor.

Allt händer väldigt snabbt just nu och vi försöker ligga utvecklingen ett steg framför och koncentrera oss mer på den skaran som verkligen och då menar jag VERKLIGEN de personer som vill nå en ny platå med sina mål inom sportsbetting, men mer om det senare.

Personligen tycker jag att folk kan lägga ned detta "flame war" mellan de olika sidorna, diskussionerna pågår och kan fortsätta i det oändliga, men både du och jag vet att man kan inte jämföra prestandan i en Lambo mot en Lada.

Låt oss koncentrera oss på det som är det väsentliga, tjäna pengar i längden!

Detta är bara skrivet från mina personliga tankar, ni får ha mig ursäktad på det grammatiska, har inte bott i Sverige under de senaste 10 åren.
__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara


td