Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Spanska trianglar (https://www.sharps.se/forums/fotboll/13443-spanska-trianglar/)

Grobarbn 2012-10-22 11:16

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 209508)
Detta går emot all rimlighet. Sluta nu. Balkan har jag ingen aning om, men om det systematiskt anordnades läggmatcher i serier så högt upp som Superettan kan ni räkna med att det skulle vara folk som blåste i visselpipan till höger och vänster.

Man skulle tjäna mycket mer pengar på att sälja scoopet till tidningar än vad man skulle få för att vara med om att anordna läggmatcher som spelare.

Ni som tror att detta är så utbrett har lite för livlig fantasi.

Jag är glad att "vi" har livlig fantasi och tycker synd om dom som lever ett fantasilös liv. Läs dom trådar som "saknar" fantasi och glöm Spanska trianglar tråden och oss med "livlig fantasi". Om det är någon som tvingar dig att läsa tråden och bli irriterad - "vi med livlig fantasi" hittar på någonting roligt och löser problemet åt dig.

MrGerrard 2012-10-22 11:24

Bara för att det är högre upp i seriesystemet så behöver det inte vara mindre "risk" för en läggmatch.

http://www.svt.se/sport/fotboll/norg...ch-i-em-kvalet

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15090944.ab

AndreasB1897 2012-10-22 11:34

Jag är helt övertygad om att läggmatcher förekommer i dem skandinaviska serierna, det är ingen nyhet. Men jag kommer aldrig ändra mig om att Halmstad skulle vara en läggmatch, bullshit som sagt.

Analys 2012-10-22 11:42

Citat:

Man skulle tjäna mycket mer pengar på att sälja scoopet till tidningar än vad man skulle få för att vara med om att anordna läggmatcher som spelare.

Är du säker på det? Nu har det ju framkommit tankar om att även Reinfeldt är en del av det här...

För att vara lite serious för en stund så tror jag inte att regelrätta läggmatcher är vanligt förekommande i någon lagsport.

Ta fotboll t ex, det är 22 spelare på plan, avbytare, ledare, styrelser och sekreterare som alla måste vara med på detta. Det är väldigt osannolikt att INGEN spelare eller tidigare anställd yppat ett ord om detta.

För att inte ens nämna hur det skulle gå till rent ekonomiskt.

Däremot tror jag att det är hyfsat vanligt förekommande att enskilda spelare säljer sig.

Det är ju inte jätte svårt att tänka sig att exempelvis en YB i säg Syrianska säljer sig för ett par tio tusen och lägger ut en extra hörna.

Med dagens livespelande vore det ju knappast komplicerat att iscensätta.

Eller som en del bandydomare erkänt att de ibland spelar "mindre summor" på de matcher de dömer.

Småpotatis, polare som går ihop eller en fattig back som får 20 lakan extra en månad kan jag tro på. Att lag skulle sälja poäng till varandra, regeringar tvätta pengar och liknande - det tror jag inte.

Fredrik 2012-10-22 11:52

Klart det förekommer läggmatcher även i det svenska systemet. Tänk bara på det som Expressen skrev om för en massa år sedan där Bo Strömstedt ställdes inför rätta. Ingen rök utan eld! Ta er tid att lyssna på den dokumentären på p3-dokumentär. Den är riktigt bra!

HenkeJ 2012-10-22 11:52

Citat:

Detta går emot all rimlighet. Sluta nu. Balkan har jag ingen aning om, men om det systematiskt anordnades läggmatcher i serier så högt upp som Superettan kan ni räkna med att det skulle vara folk som blåste i visselpipan till höger och vänster.

Ni som tror att detta är så utbrett har lite för livlig fantasi.

Det kan ju förekomma läggmatcher även om det inte sker systematiskt hela tiden.

Att folk skulle blåsa i visselpipan direkt tror jag inte. De som avslöjar ska ju i så fall sätta dit sina lagkamrater. Grupptryck är ett inslag i detta plus att det inte krävs att samtliga är med.

Att man som spelare skulle tjäna mer på att "sälja scoopet" tror jag är helt fel. Tidningar i Sverige lär ju inte betala några större summor för en sån nyhet. Måste ju vara svårt att få fram ordentliga bevis som lagkamrat. Jämför detta med att spela en högoddsare till maxinsats på en bettingsida.

Självklart sker inte detta hela tiden varje dag men särskilt i lägre divisioner är det nog långt ifrån så ovanligt som du verkar tro.

Grobarbn 2012-10-22 11:59

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasB1897 (Inlägg 209515)
Jag är helt övertyga om att läggmatcher förekommer i dem skandinaviska serierna, det är ingen nyhet. Men jag kommer aldrig ändra mig om att Halmstad skulle vara en läggmatch, bullshit som sagt.

Alla vi har egna uppfattningar och det är normalt, men jag ska aldrig sega till någon att han/hon snackar skit bara att jag har en annan syn på saken, livet, världen etc. Ta det lugnt grabben. För mig det är onormalt att Halmstad släpper tre mål på fyra minuter(självmål,straff och balkanboys avgörande mål) och accepterar att det är helt normalt för dig. Så enkel är det.
Ha en bra dag och jag väntar på bra handbolls tips från dig!:cheers:

BHF 2012-10-22 12:00

http://www.youtube.com/watch?v=B2ghRmUz2_o

AndreasB1897 2012-10-22 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 209518)
Klart det förekommer läggmatcher även i det svenska systemet. Tänk bara på det som Expressen skrev om för en massa år sedan där Bo Strömstedt ställdes inför rätta. Ingen rök utan eld! Ta er tid att lyssna på den dokumentären på p3-dokumentär. Den är riktigt bra!

Länka gärna den dokumentären!

Fredrik 2012-10-22 12:36

Här kommer den!

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2519

AndreasB1897 2012-10-22 13:10

Citat:

Ursprungligen postat av Fredrik (Inlägg 209529)

Man kan ju inte lyssna på den :(

Fredrik 2012-10-22 13:16

Lustigt... Jag lyssnade på den i Sveriges radios app i min iphone. Prova den.

KP 2012-10-22 14:16

Klicka på spoilern för mer info om spelskandalen 1990 i Sverige.

KP 2012-10-22 14:21

http://puu.sh/1hunU

Finns ju många sätt att vinna på utan att betala spelare även :)

SportsInvesting 2012-10-22 14:51

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasB1897 (Inlägg 209515)
Jag är helt övertygad om att läggmatcher förekommer i dem skandinaviska serierna, det är ingen nyhet. Men jag kommer aldrig ändra mig om att Halmstad skulle vara en läggmatch, bullshit som sagt.

Skit i Halmstad ingen har sagt ngt om det forutom grobarn som tyckte bara att 2-0 till 2-3 sista 4 minuter var konstigt. Sverige e mkt popular for laggmatcher, finns manga anledningar till det.

Du skulle bli forvanad vad folk har gor for en bra flaska whisky att inte ens snacka om sex siffriga belopp. Hur mkt tror du tjanar en spelare i superettan och under hur manga ar?

Oster har varit inblandade i minst 2 laggmatcher i ar som jag vet med 100% sakerhet och deras spelare har kanske hogsta loner i superettan, tank hur enkelt e det att muta lilla Varnamo eller Angleholm.

AndreasB1897 2012-10-22 15:10

Citat:

Ursprungligen postat av SportsInvesting (Inlägg 209579)
Skit i Halmstad ingen har sagt ngt om det forutom grobarn som tyckte bara att 2-0 till 2-3 sista 4 minuter var konstigt. Sverige e mkt popular for laggmatcher, finns manga anledningar till det.

Du skulle bli forvanad vad folk har gor for en bra flaska whisky att inte ens snacka om sex siffriga belopp. Hur mkt tror du tjanar en spelare i superettan och under hur manga ar?

Oster har varit inblandade i minst 2 laggmatcher i ar som jag vet med 100% sakerhet och deras spelare har kanske hogsta loner i superettan, tank hur enkelt e det att muta lilla Varnamo eller Angleholm.

Ingen som sagt något om läggmatcher där nej?

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 209458)
Värnamo vändning har ingenting med trianglar att göra. Här snackar vi typiskt lägg match men tråden heter Spanska trianglar och jag vill inte starta ny som heter Lägg matcher.

Jag undrar lite i vilken värld du lever i, en mycket speciell måste det vara i alla fall.. Vad folk gör för en flaska whiskey vettifan och jag tror säkert man är kapabel till att göra mycket för ett sexsiffrigt belopp. Vad du menar med "Hur mycket tror du tjanar en spelare i superettan och under hur manga ar?" Har jag inte en aning om tyvärr.

Öster inblandade i 2 läggmatcher? Om du nu vet detta med 100% så kan du väl kanske säga vilka det skulle vara i så fall? Man kan inte bara spotta ut grejer som ska vara vattentäta för att sedan inte säga mer. Jag kan även lova dig att Öster inte ligger inne med dem högsta lönerna i Superettan och jag tror inte det är så jävla enkelt som du säger att det är att muta Värnamo eller Ängelholm, hur många är egentligen villiga att ta risken? Bara för att man spelar i Väranmo eller Ängelholm så är man inte lättare att muta än om man spelar i Bajen eller Gnaget.

FrankieJr 2012-10-22 15:15

Ge mig bevis på organiserad matchfixing i högsta divisionerna istället för att länka till Aftonbladetartiklar om misstänkta läggmatcher. Klart att folk försöker då och då och åker fast, idioter finns det ju alltid.

Men i början av denna tråden var det ju snack om Real Madrid som tar emot pengar av Bwin, kom igen nu...

Wagner 2012-10-22 15:19

Kan vi inte få tips på nästa läggmatch innan dom blåst igång spelet. Bara en gång, det räcker. Tack. http://www.clicksmilies.com/s1106/sc...smiley-015.gif

FrankieJr 2012-10-22 15:23

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasB1897 (Inlägg 209585)
Ingen som sagt något om läggmatcher där nej?

Jag undrar lite i vilken värld du lever i, en mycket speciell måste det vara i alla fall.. Vad folk gör för en flaska whiskey vettifan och jag tror säkert man är kapabel till att göra mycket för ett sexsiffrigt belopp. Vad du menar med "Hur mycket tror du tjanar en spelare i superettan och under hur manga ar?" Har jag inte en aning om tyvärr.

Öster inblandade i 2 läggmatcher? Om du nu vet detta med 100% så kan du väl kanske säga vilka det skulle vara i så fall? Man kan inte bara spotta ut grejer som ska vara vattentäta för att sedan inte säga mer. Jag kan även lova dig att Öster inte ligger inne med dem högsta lönerna i Superettan och jag tror inte det är så jävla enkelt som du säger att det är att muta Värnamo eller Ängelholm, hur många är egentligen villiga att ta risken? Bara för att man spelar i Väranmo eller Ängelholm så är man inte lättare att muta än om man spelar i Bajen eller Gnaget.

Haha precis, det är skrattretande att tro att de spelare och tränare i Ängelholm som lever och andas fotboll ska bli avstängda på livstid för att de tar emot några vaddå, hundratusen för att förlora mot Öster? Som dessutom är Superettans suveräner och kör över dem vilken dag i veckan ändå?

AndreasB1897 2012-10-22 15:25

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 209587)
Ge mig bevis på organiserad matchfixing i högsta divisionerna istället för att länka till Aftonbladetartiklar om misstänkta läggmatcher. Klart att folk försöker då och då och åker fast, idioter finns det ju alltid.

Men i början av denna tråden var det ju snack om Real Madrid som tar emot pengar av Bwin, kom igen nu...

Det går utför.....

Grobarbn 2012-10-22 16:33

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 209587)

Vem är du att "vi ska ge dig bevis"???? Tror du att det skrivs kvitto ner dom gör upp??? Om jag förstör svenska tillräckligt, du och Anders tror att lägg matcher förekommer men inte på högre nivå och helst inte i Sverige. Bevis,Bevis, hur överför dom pengar,dom vinner alla dag i vecka, heder, stolthet osv. När ni förstör att alt är till salu till rätt pris då kan ni återkomma till tråden och fortsätta diskutera. Tills dess, läs trådar som handlar om era idylliska världar och undvik att bli irriterade i onödan.

Analys 2012-10-22 16:36

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 209616)
Vem är du att "vi ska ge dig bevis"???? Tror du att det skrivs kvitto ner dom gör upp??? Om jag förstör svenska tillräckligt, du och Anders tror att lägg matcher förekommer men inte på högre nivå och helst inte i Sverige. Bevis,Bevis, hur överför dom pengar,dom vinner alla dag i vecka, heder, stolthet osv. När ni förstör att alt är till salu till rätt pris då kan ni återkomma till tråden och fortsätta diskutera. Tills dess, läs trådar som handlar om era idylliska världar och undvik att bli irriterade i onödan.

Vad är det du vill med tråden då? Du säger att det är på ett sätt, några andra säger att det är på ett annat sätt. Diskussion uppstår och alla är nöjda.

Förutom du, för du vill inte ha någon diskussion? Vad är syftet? Ska alla hålla med och så är det bra så? Eller?

Grobarbn 2012-10-22 16:44

Citat:

Ursprungligen postat av Analys (Inlägg 209617)
Vad är det du vill med tråden då? Du säger att det är på ett sätt, några andra säger att det är på ett annat sätt. Diskussion uppstår och alla är nöjda.

Förutom du, för du vill inte ha någon diskussion? Vad är syftet? Ska alla hålla med och så är det bra så? Eller?

Jag är lite irriterad på tex att vi snackar skit, att jag är troll osv.Jag välkomnar diskussion med normalt"nivå" utan " stötande åsikter ". Du själv har "replikerat" till Laslo.

SportsInvesting 2012-10-22 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 209589)
Haha precis, det är skrattretande att tro att de spelare och tränare i Ängelholm som lever och andas fotboll ska bli avstängda på livstid för att de tar emot några vaddå, hundratusen för att förlora mot Öster? Som dessutom är Superettans suveräner och kör över dem vilken dag i veckan ändå?

Borde ej skriva om detta har men gor undantag en gang och det blir aven min sista inlagg angende laggmatcher.Bada matcher i ar mellan Angelholm och Oster har varit uppgjorda pa forhand.

Ror sig ej om nagra hundra tusen da oddset var 31 ggr pengarna i forsta matchen som gick fran 2-1. Har vet att jag att vissa dumma idioter aven bettade online denna match hos bl betsson . Finns nagra har pa forumet som sitter nere pa Malta och jobbar pa betsson och kan sakert bekrafta(men det far de tyvarr ej gora oppet ni kan fraga om ni kanner nan av de) att de stangde for spel denna bet efter nagra hunda euro bets redan.

Sa allt jag kan saga att dessa 2 matcher bettades mkt tungt hos lokala bookies i lokaler allt fran England,Schweiz,Belgien ner till Balkan lander. Sag att de fick igenom 50 000 euro pa forsta matchen x 31 sa kan aven du fatta att det ej ror sig om nagra hundra tusen.

Att bada dessa matcher forsta fran 2/1 och andra 2-2 stangs ner for spel hos minst 10 olika bookmakers(som jag kanner till) efter bookiebets att bada bets blir vinnande racker som bevis for mig. Visst kan sitta har och hitta pa och det e helt klart lattare att ej tro pa detta da det e ngt nytt for de flesta, men da jag sjalv jobbar som bookie och kanner massa folk i branschen sa fick jag reda pa detta nagra timmar innan bada matcher.

Ar givetvis mkt svart att betta pa sant men de som kanner till detta i god tid kan fa igenom en hel del pengar ,da de kan betta pa det i tusentals bookmakers i minst 30 olika lander(och da snackar jag ej om online bookies alls).

joemag 2012-10-22 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 209616)

Du finner inte att den som anklagar någon eller något ska lägga fram bevisen? Annars skulle jag kunna påstå vad som helst som den anklagade måste motbevisa...

Kämpa mänskligheten.

doob 2012-10-22 17:56

Att den här tråden har vuxit sig 7 sidor lång är ju helt ofattbart? :lol::skamsen:

Grobarbn 2012-10-22 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av joemag (Inlägg 209626)
Du finner inte att den som anklagar någon eller något ska lägga fram bevisen? Annars skulle jag kunna påstå vad som helst som den anklagade måste motbevisa...

Kämpa mänskligheten.

Har jag anklagat någon? Jag skrev "Halmstad-Värnamo HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Backtracka i evighet". En sak är klar = alla tror att lägg matcher förekommer men utsträckningen och nivå är vi inte "överens". VM 82 Tyskland-Österrike, Alla vet men ingen har bevis. Jag ska inte röra i geting boet och fråga vad ni tycker om Sverige-Danmark 2-2 - inga bevis. Dom som ska skaffa bevis(polis,CIA,KGB, stazi,Mossad etc- nu överdriver jag) kan eller vill inte göra sitt jobb och som jag skrev tidigare - tror ni att dom skriver kvitto på sina smutsiga affärer. Om det är så lätt att skaffa bevis då ska kriminalitet vara nära 0.

FrankieJr 2012-10-22 18:47

Grobarn - vad vi menar med bevis är inte att vi vill ha utdrag från bankkonton eller kvitton.

Följande skulle räcka för att jag skulle börja tro på dessa historier om tomtar och troll:

Flera väldigt trovärdiga tillkännagivanden från olika ligor, oberoende av varandra, som öppet, i bok, eller TV eller tidningar erkänner att de systematiskt och under lång tid sysslat med läggmatcher som elitfotbollsspelare och detaljerat och utläggande berättar detaljer om detta smutsiga spel.

Tills inga sådana trovärdiga berättelser finns så tvivlar jag.

Om man ska dra lite paraleller till vår värld: värdet i vad man riskerar i form av intäkter från en hel karriär som elitfotbollspelare kontra pengarna man i bästa fall kan få in som enskild spelare för mutor kan inte möjligen gå ihop.

Grobarbn 2012-10-22 18:48

Citat:

Ursprungligen postat av doob (Inlägg 209640)
Att den här tråden har vuxit sig 7 sidor lång är ju helt ofattbart? :lol::skamsen:

Och att du har läst alla :claps:

joemag 2012-10-22 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 209657)
Har jag anklagat någon? Jag skrev "Halmstad-Värnamo HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Backtracka i evighet". En sak är klar = alla tror att lägg matcher förekommer men utsträckningen och nivå är vi inte "överens". VM 82 Tyskland-Österrike, Alla vet men ingen har bevis. Jag ska inte röra i geting boet och fråga vad ni tycker om Sverige-Danmark 2-2 - inga bevis. Dom som ska skaffa bevis(polis,CIA,KGB, stazi,Mossad etc- nu överdriver jag) kan eller vill inte göra sitt jobb och som jag skrev tidigare - tror ni att dom skriver kvitto på sina smutsiga affärer. Om det är så lätt att skaffa bevis då ska kriminalitet vara nära 0.

Fast 2-2-matchen var ju ett resultat båda lagen tjänade på. Jag tror mycket väl att båda lagen nöjde sig och slutade spela fotboll vid 2-2 men jag tror INTE att det blev 2-2 för att den serbiska maffian betalade båda lagen.

Grobarbn 2012-10-22 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 209659)
Grobarn - vad vi menar med bevis är inte att vi vill ha utdrag från bankkonton eller kvitton.

Följande skulle räcka för att jag skulle börja tro på dessa historier om tomtar och troll:

Flera väldigt trovärdiga tillkännagivanden från olika ligor, oberoende av varandra, som öppet, i bok, eller TV eller tidningar erkänner att de systematiskt och under lång tid sysslat med läggmatcher som elitfotbollsspelare och detaljerat och utläggande berättar detaljer om detta smutsiga spel.

Tills inga sådana trovärdiga berättelser finns så tvivlar jag.

Jag respekterar din tvivel och att vi har olika åsikter. Jag är gift i 14 år och kommer inte på många saker som jag och frugan har samma åsikter om, men respekterar och tillåter att alla har sina åsikter(Nu hamnar jag i språk problem. Jag skulle uttrycka mig mycket bättre på serbiska men jag hoppas att du förstör vad jag vill sega.). Jag är inte ute att övertyga någon om någonting - jag bara delar mina tankar och info som jag får ibland. :cheers:

Grobarbn 2012-10-22 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av joemag (Inlägg 209663)
Fast 2-2-matchen var ju ett resultat båda lagen tjänade på. Jag tror mycket väl att båda lagen nöjde sig och slutade spela fotboll vid 2-2 men jag tror INTE att det blev 2-2 för att den serbiska maffian betalade båda lagen.

Slutade spela vid 2-2???? I 87-e minut om jag kommer ihåg.

FrankieJr 2012-10-22 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 209667)
Jag respekterar din tvivel och att vi har olika åsikter. Jag är gift i 14 år och kommer inte på många saker som jag och frugan har samma åsikter om, men respekterar och tillåter att alla har sina åsikter(Nu hamnar jag i språk problem. Jag skulle uttrycka mig mycket bättre på serbiska men jag hoppas att du förstör vad jag vill sega.). Jag är inte ute att övertyga någon om någonting - jag bara delar mina tankar och info som jag får ibland. :cheers:

OK. Men vi kan sluta här med följande:

1. Du påstår en sak som framstår som extremt osannolik och som är väldigt svår att bevisa.
2. Vi andra tror inte på det du säger, pga ovan nämnda orsaker: svårt att bevisa samt framstår det som väldigt osannolikt.

Grobarbn 2012-10-22 19:11

Citat:

Ursprungligen postat av joemag (Inlägg 209663)

Slutade spela vid 2-2???? I 87-e minut om jag kommer ihåg. Måste serbiska maffian bli inblandat i alla misstänkta matcher?

Grobarbn 2012-10-22 19:29

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 209669)
OK. Men vi kan sluta här med följande:

1. Du påstår en sak som framstår som extremt osannolik och som är väldigt svår att bevisa.
2. Vi andra tror inte på det du säger, pga ovan nämnda orsaker: svårt att bevisa samt framstår det som väldigt osannolikt.

1. För dig är det extrmt osannolikt och det respekterar jag. Tillåt att för mig blir det bara lite eller inte alls osannolikt.
2. Det är upp till dig att tro eller inte på vad jag säger. Vi är vuxna människor och självklart, att du ska ta ställning och avgöra om du ska tro på någonting eller inte.
Istället att tillsammans "kämpar" mot spelbolag, vi spiller tid och energi på saker som alla har olika åsikter, erfarenheter osv. 100 människor - 100 åsikter. :cheers:

Grobarbn 2012-10-23 19:03

Wycombe - Barnet 2/1 @30.00.
Ingen lägg match. Min chansning för små pengar. Hörde rykte att det ska bli så men som sagt min chansning.

DamageINC 2012-10-23 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av SportsInvesting (Inlägg 209621)
Borde ej skriva om detta har men gor undantag en gang och det blir aven min sista inlagg angende laggmatcher.Bada matcher i ar mellan Angelholm och Oster har varit uppgjorda pa forhand.

Ror sig ej om nagra hundra tusen da oddset var 31 ggr pengarna i forsta matchen som gick fran 2-1. Har vet att jag att vissa dumma idioter aven bettade online denna match hos bl betsson . Finns nagra har pa forumet som sitter nere pa Malta och jobbar pa betsson och kan sakert bekrafta(men det far de tyvarr ej gora oppet ni kan fraga om ni kanner nan av de) att de stangde for spel denna bet efter nagra hunda euro bets redan.

Sa allt jag kan saga att dessa 2 matcher bettades mkt tungt hos lokala bookies i lokaler allt fran England,Schweiz,Belgien ner till Balkan lander. Sag att de fick igenom 50 000 euro pa forsta matchen x 31 sa kan aven du fatta att det ej ror sig om nagra hundra tusen.

Att bada dessa matcher forsta fran 2/1 och andra 2-2 stangs ner for spel hos minst 10 olika bookmakers(som jag kanner till) efter bookiebets att bada bets blir vinnande racker som bevis for mig. Visst kan sitta har och hitta pa och det e helt klart lattare att ej tro pa detta da det e ngt nytt for de flesta, men da jag sjalv jobbar som bookie och kanner massa folk i branschen sa fick jag reda pa detta nagra timmar innan bada matcher.

Ar givetvis mkt svart att betta pa sant men de som kanner till detta i god tid kan fa igenom en hel del pengar ,da de kan betta pa det i tusentals bookmakers i minst 30 olika lander(och da snackar jag ej om online bookies alls).

Om spelbolagen nu vet detta (jag antar att man har någon typ av bevis om man "vet" någonting), varför gör de inte allt i sin makt för att få till en polisutredning kring berörda matcher? Eller gör de det? Det känns ju inte som om det kan vara så omöjligt att få någon att läcka någonstans om detta nu sker så ofta med tanke på hur många personer som måste vara inblandade, samt att andra indicier så som insatsfördelning uppenbarligen finns.

Analys 2012-10-24 09:16

Funderar fortfarande på hur dessa pengar skulle komma lagen till godo?

I ett påstående någon sida tillbaka så nämndes (givetvis utan källa) siffror på 15,5 miljoner euro i vinster på en match mellan Ängelholm och Öster.

Om bara en bråkdel av denna summan skulle gå till någon utav klubbarna vore det ju rena rama julafton. Hur döljs detta? Används pengarna inte alls sportsligt utan bara till spelare/ledares privata nöjen?

Pacman 2012-10-24 09:27

Skandalen som var 2010-2011 i Finland med RoPS så var ju inte "laget" eller föreningen inblandad utan det var enskilda spelare som tog mutor för att fixa resultaten. Beroende på vad som skulle fixas så var summan mellan 1500 EUR till 10.000 EUR. Dessa betalades ofta ut i cash direkt till spelarna i deras hem eller på andra ställen ute på stan.

Grobarbn 2012-10-26 17:59

Italiens fotbolls förbund medgav idag att pågår process mot Napoli och några spelare. Det är match mot Sampdoria från 2010 som är i fokus.