Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Spanska trianglar (https://www.sharps.se/forums/fotboll/13443-spanska-trianglar/)

Grobarbn 2012-10-06 14:54

Spanska trianglar
 
Det snackas mycket om Trianglar i Spanien där tre lag bildar en triangel och vinner två och förlorar två matcher i triangel. En sån triangel bildar Real Valladolid, Espanyol och Zaragoza.
Zaragoza - Valladolid 0:1
Espanyol - Zaragoza 1:2
Valladolid - Espanyol ?
Jag spelar Real Valladolid - Espanyol [email protected] och testar om det finns "trianglar" i Spanien.

KP 2012-10-06 17:24

Intressant tankegång. Om du backtrackar detta, vad blir resultatet då? Säg från 2001 till 2011.

d1ck3n 2012-10-06 20:34

0-1 Espanyol. Sjukt om det håller matchen ut!

joemag 2012-10-06 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av d1ck3n (Inlägg 206453)
0-1 Espanyol. Sjukt om det håller matchen ut!

Sjukt är det väl inte? Du måste ha ett väldigt mycket större underlag för att det ska vara "sjukt".

messijah 2012-10-06 21:09

wuuut? :ohmy:

Pilkast 2012-10-06 21:16

Och där sket sig denna "teori", som jag inte fattar något kring, för att vara ärlig...

messijah 2012-10-06 21:21

här är min triangel..

research
- -
- -
- -
resarch -----------resarch

trianglar? get the fuck out..lag vinner och förlorar pga tillfälligheter, form, skador, motivation och tur.

edit: triangeln såg skitsnygg ut när jag gjorde den. Vet ej vad som hände sen.

Juret 2012-10-06 21:47

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 206385)
Det snackas mycket om Trianglar i Spanien där tre lag bildar en triangel och vinner två och förlorar två matcher i triangel. En sån triangel bildar Real Valladolid, Espanyol och Zaragoza.
Zaragoza - Valladolid 0:1
Espanyol - Zaragoza 1:2
Valladolid - Espanyol ?
Jag spelar Real Valladolid - Espanyol [email protected] och testar om det finns "trianglar" i Spanien.

System som inte tar hänsyn till oddsen, dvs inte estimerar en sannolikhet, är dömda att förlora. Varför vinner Espanyol denna match oftare än 24.4 % av matcherna (om den skulle spelas ett oändligt antal ggr med exakt samma förutsättningar)?

smak 2012-10-06 22:06

Trist att Espanyol fick ett mål bortdömt i 90:e, tveksamt om det va offside.
Dessutom fick dom spela halva matchen med en man mindre. Så vem vet
"trianglar" kanske existerar i La Liga?


:popcorn::cheers:

Analys 2012-10-07 19:36

Gossar gossar, 3 av 8 svaranden i denna tråd tror att ett system står och hänger på ett spel?

Har jag skrivit fel och kommit till SBR?

Säger som KP: Testa från -00/01 till fjolåret och se hur det går. Sen slänger jag in en släng av Juret: Lista ut hur man hittar värde i spelen.

Pipan 2012-10-07 19:42

Menar du att du misstänker läggmatcher eller tror du att det har något med högre makter att göra, typ som astrologi?

Grobarbn 2012-10-07 23:42

Dagens SMS översat från serbiska "Bilbao ettan triangel"
Väntar på svar om tredje laget i triangel. Astrologi eller lägg matcher struntar jag i. Föra säsongen van jag bra pengar på "trianglar" och lag som samarbetar (3 för 3 poäng). Jag tror att sånt förekommer speciellt i Balkan länderna, östeuropeiska länder, Italien, Spanien och sista tiden i Norge. Min favorit månad för spel är maj. Det räcker att kolla tabell och dom som ligger i mitten säljer poäng till dom som behöver speciellt i italienska serie B och C. Vi ska inte snacka om balkan ligor i maj

DamageINC 2012-10-08 00:03

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 206637)
Dagens SMS översat från serbiska "Bilbao ettan triangel"
Väntar på svar om tredje laget i triangel. Astrologi eller lägg matcher struntar jag i. Föra säsongen van jag bra pengar på "trianglar" och lag som samarbetar (3 för 3 poäng). Jag tror att sånt förekommer speciellt i Balkan länderna, östeuropeiska länder, Italien, Spanien och sista tiden i Norge. Min favorit månad för spel är maj. Det räcker att kolla tabell och dom som ligger i mitten säljer poäng till dom som behöver speciellt i italienska serie B och C. Vi ska inte snacka om balkan ligor i maj

Då snackar du väl visst läggmatcher? Du menar att tre lag säkrar sex poäng mot varandra var med läggmatcher istället för att riskera en massa oavgjorda med sämre utdelning för alla parter? Förekommer säkert här och där, men det låter som ett fasligt riskfyllt projekt att syssla med i t.ex. La Liga med tanke på alla som måste vara informerade om detta ska fungera.

Analys 2012-10-08 08:16

Hur gick det med den där trippelidén förresten?

Soap 2012-10-08 09:27

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 206637)
Vi ska inte snacka om balkan ligor i maj

Det kanske vi visst ska göra om du kan visa upp tidigare statistik för dessa bermuda-, förlåt, balkantrianglar.

Grobarbn 2012-10-08 12:47

Vad då statistik från 2001. Snälla mäniskor tror ni att det är samma trianglar varje år? Statistik på läggmatcher????? 2010-03-10 satsade jag flära tusen kronor på matchen Real Madrid-Lyon att Lyon går vidare. En kusin till mig som jobbar på en av dom största spel bolag i Serbien "garanterade" att Bwin "beordrade" att Lyon går vidare eftersåm det var mycke lönsammare än att Real vinner. Jag förstör att dom flesta nu tänker "ojj vilka idiot teorier och skit snack, men så fungerar det i värkligheten. Vem är jag att skaffa bevis att trianglar och läggmatcher finns??? Karabatic & co kanske avslöjar hur det fungerar.

joemag 2012-10-08 13:08

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 206733)
Vad då statistik från 2001. Snälla mäniskor tror ni att det är samma trianglar varje år? Statistik på läggmatcher????? 2010-03-10 satsade jag flära tusen kronor på matchen Real Madrid-Lyon att Lyon går vidare. En kusin till mig som jobbar på en av dom största spel bolag i Serbien "garanterade" att Bwin "beordrade" att Lyon går vidare eftersåm det var mycke lönsammare än att Real vinner. Jag förstör att dom flesta nu tänker "ojj vilka idiot teorier och skit snack, men så fungerar det i värkligheten. Vem är jag att skaffa bevis att trianglar och läggmatcher finns??? Karabatic & co kanske avslöjar hur det fungerar.

Nu kommer ett par punkter, försök ta dessa åt dig.

1. Stavningskontroll är uppskattat. Jag är ingen grym kille på att stava eller eller på att skriva för den delen själv. Stavfel så som "värkligheten" och eftersåm får mig dock att vilja skjuta mig själv.

2. Tror du på riktigt att Real Madrid lägger sig på bwins bekostnad? Tror du att Lyon hade valt att icke gå vidare om Lyon hade fått välja helt fritt?

3. Jag hoppas innerligt att du är ett troll.

Grobarbn 2012-10-08 13:17

Citat:

Ursprungligen postat av Analys (Inlägg 206657)
Hur gick det med den där trippelidén förresten?

Jag spelade många tripplar med odds under 3.00 och spelade ganska frisk, singlar. Därför dom saknas i speldagboken. Snart ska jag köra lite "saftigare" tripplar som ska redovisas.

Vlad 2012-10-08 13:22

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 206733)
Vad då statistik från 2001. Snälla mäniskor tror ni att det är samma trianglar varje år? Statistik på läggmatcher????? 2010-03-10 satsade jag flära tusen kronor på matchen Real Madrid-Lyon att Lyon går vidare. En kusin till mig som jobbar på en av dom största spel bolag i Serbien "garanterade" att Bwin "beordrade" att Lyon går vidare eftersåm det var mycke lönsammare än att Real vinner. Jag förstör att dom flesta nu tänker "ojj vilka idiot teorier och skit snack, men så fungerar det i värkligheten. Vem är jag att skaffa bevis att trianglar och läggmatcher finns??? Karabatic & co kanske avslöjar hur det fungerar.

Hur skulle det vara mer lönsamt för Bwin att Lyon gick vidare när Bwin var Real Madrids tröjsponsor. Det gäller att exponeras så lite som möjligt i CL-slutspelet eller?

FFS!

AndreasB1897 2012-10-08 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 206733)
Vad då statistik från 2001. Snälla mäniskor tror ni att det är samma trianglar varje år? Statistik på läggmatcher????? 2010-03-10 satsade jag flära tusen kronor på matchen Real Madrid-Lyon att Lyon går vidare. En kusin till mig som jobbar på en av dom största spel bolag i Serbien "garanterade" att Bwin "beordrade" att Lyon går vidare eftersåm det var mycke lönsammare än att Real vinner. Jag förstör att dom flesta nu tänker "ojj vilka idiot teorier och skit snack, men så fungerar det i värkligheten. Vem är jag att skaffa bevis att trianglar och läggmatcher finns??? Karabatic & co kanske avslöjar hur det fungerar.

Karabatic grejen har ju dock absolut ingenting med trianglar att göra.

Analys 2012-10-08 14:43

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 206733)
Vad då statistik från 2001. Snälla mäniskor tror ni att det är samma trianglar varje år? Statistik på läggmatcher????? 2010-03-10 satsade jag flära tusen kronor på matchen Real Madrid-Lyon att Lyon går vidare. En kusin till mig som jobbar på en av dom största spel bolag i Serbien "garanterade" att Bwin "beordrade" att Lyon går vidare eftersåm det var mycke lönsammare än att Real vinner. Jag förstör att dom flesta nu tänker "ojj vilka idiot teorier och skit snack, men så fungerar det i värkligheten. Vem är jag att skaffa bevis att trianglar och läggmatcher finns??? Karabatic & co kanske avslöjar hur det fungerar.

Man ska inte mata trollen men va fan alltså :lol:

Nej, Grobarbn, det är kanske inte samma "trianglar" varje år, men det är väl samma faktorer som utgör trianglarna? Då kan du ju använda tidigare säsonger tillsammans med odds för att se om ditt spelsätt är hållbart?

Du har väl antagligen hört den där om att man ska ha >1000 spel för att på statistisk väg kunna säkerställa sitt spelande?

Att du tror att spelbolag beordrar lag att förlora, det är ju bara pinsamt och knappast "värklighet".

Grobarbn 2012-10-08 16:42

Svar till JOEMAG.
Jag var 26 år ner jag flydde från Bosnien och är ganska nöjd med hur mycket jag har lärt mig svenska. Stavnings kontroll är på men det hjälper inte 100%
Odds på Real var ovanligt hög och enorm stor summa pengar spelades på Real världen över. Om Real skulle vinna Bwin hade ingen chans att betala ut vinster. Skulle dom ta emot alla spel och riskera konkurs? Knappast. Vi går bara några veckor tillbaka och kollar på match mellan Getafe och Real. Igen samma scenario. Alla tror att Real måste vinna efter 1-1 mot Valencia + ovanligt hög odds på Real = hela världen spelar tvåan. Jag själv satsade 1000 kronor på kryss men det blev 2-1. Jag är ingen troll men jag försöker öppna ögonen på blinda människor och om jag lyckas, då kan du utnämna mig till troll(hoppas att du förstör skämtet).

Grobarbn 2012-10-08 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasB1897 (Inlägg 206750)
Karabatic grejen har ju dock absolut ingenting med trianglar att göra.

Inte häller med läggmatcher som är grunden till trianglar.

solum 2012-10-08 16:53

Stavning
 
Bry dig inte om stavfel
Jag är född här och stavar dåligt jag med :)

AndreasB1897 2012-10-08 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 206798)
Inte häller med läggmatcher som är grunden till trianglar.

Va? Om jag nu fattar rätt så säger du att Karabatic inte håller på med läggmatcher? För det som hände var att dom la sig eftersom dem spelat på motståndarlaget?

FrankieJr 2012-10-08 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 206797)
Svar till JOEMAG.
Jag var 26 år ner jag flydde från Bosnien och är ganska nöjd med hur mycket jag har lärt mig svenska. Stavnings kontroll är på men det hjälper inte 100%
Odds på Real var ovanligt hög och enorm stor summa pengar spelades på Real världen över. Om Real skulle vinna Bwin hade ingen chans att betala ut vinster. Skulle dom ta emot alla spel och riskera konkurs? Knappast. Vi går bara några veckor tillbaka och kollar på match mellan Getafe och Real. Igen samma scenario. Alla tror att Real måste vinna efter 1-1 mot Valencia + ovanligt hög odds på Real = hela världen spelar tvåan. Jag själv satsade 1000 kronor på kryss men det blev 2-1. Jag är ingen troll men jag försöker öppna ögonen på blinda människor och om jag lyckas, då kan du utnämna mig till troll(hoppas att du förstör skämtet).

Bwin hade alltså, med kunskap om vad de gjorde, satt felaktiga odds till spelarnas favör i sådan utsträckning att de skulle gula om Real vann?

:whoco5:

DamageINC 2012-10-08 17:04

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 206797)
Svar till JOEMAG.
Jag var 26 år ner jag flydde från Bosnien och är ganska nöjd med hur mycket jag har lärt mig svenska. Stavnings kontroll är på men det hjälper inte 100%
Odds på Real var ovanligt hög och enorm stor summa pengar spelades på Real världen över. Om Real skulle vinna Bwin hade ingen chans att betala ut vinster. Skulle dom ta emot alla spel och riskera konkurs? Knappast. Vi går bara några veckor tillbaka och kollar på match mellan Getafe och Real. Igen samma scenario. Alla tror att Real måste vinna efter 1-1 mot Valencia + ovanligt hög odds på Real = hela världen spelar tvåan. Jag själv satsade 1000 kronor på kryss men det blev 2-1. Jag är ingen troll men jag försöker öppna ögonen på blinda människor och om jag lyckas, då kan du utnämna mig till troll(hoppas att du förstör skämtet).

Tror du på riktigt att Bwin skulle kunna konka på grund av utfallet i en match? Tror du på riktigt att en av världens största klubbar skulle kunna övertalas att lägga sig i en slutspelsmatch i Champions League? Särskilt Real Madrid efter deras CL-kräftgång. Du måste se det oerhört orealistiska i detta.

Grobarbn 2012-10-08 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 206803)
Bwin hade alltså, med kunskap om vad de gjorde, satt felaktiga odds till spelarnas favör i sådan utsträckning att de skulle gula om Real vann?

:whoco5:

Tror du att Man.United efter ledningen i första bara så där torskar mot Ajax som är skit dåligt i Europa league? Vad tror du vilken odds var det på HT/FT från 1 till 2?

AndreasB1897 2012-10-08 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 206810)
Tror du att Man.United efter ledningen i första bara så där torskar mot Ajax som är skit dåligt i Europa league? Vad tror du vilken odds var det på HT/FT från 1 till 2?

Om jag fattat detta rätt. Så fort det är en skräll så är det en triangel eller läggmatch?

Grobarbn 2012-10-08 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 206806)
Tror du på riktigt att Bwin skulle kunna konka på grund av utfallet i en match? Tror du på riktigt att en av världens största klubbar skulle kunna övertalas att lägga sig i en slutspelsmatch i Champions League? Särskilt Real Madrid efter deras CL-kräftgång. Du måste se det oerhört orealistiska i detta.

Enda som är realistisk är att pengar styr allt.

Lazlo 2012-10-08 17:21

http://farm4.static.flickr.com/3060/...2ccf7360c4.jpg

Spoiler:
Om det mot förmodan inte är trollande, vilket egentligen vore ännu mer tragiskt, så kan vi lita på att darwins evolutionsteori kommer ta hand om detta och om inte annat så behöver ju alltid någon mata hästen vi andra ska rida på!?

Grobarbn 2012-10-08 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasB1897 (Inlägg 206813)
Om jag fattat detta rätt. Så fort det är en skräll så är det en triangel eller läggmatch?

Hela världens politik styrs av pengar. Krig startas pga pengar. Människor dödas varje dag pga pengar och du ska övertyga mig att Real Madrid styrs inta av pengar. Tror inte.

AndreasB1897 2012-10-08 17:38

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 206827)
Hela världens politik styrs av pengar. Krig startas pga pengar. Människor dödas varje dag pga pengar och du ska övertyga mig att Real Madrid styrs inta av pengar. Tror inte.

Bra svar! :clap:

SportsInvesting 2012-10-08 17:44

Grobarn sluta innan du gor bort dig annu mer. Trianglar i spanska primera,Real och MUnited som lagger sig osv.

Klart det forekommer laggmatcher nastan dagligen men aldrig pa denna niva och tror du verkligen det e sa latt att fa igenom pengar pa laggmatcher speciellt de du skriver om som gar fran 2-1 till odds 35.00?

Vi kan ta t ex matchen i ar Oster hemma mot Angleholm som slutade 2-1(0-1) till odds ca 30 ggr. Har fick jag info av flera bookmakers att folk pa Balkan och i Schweiz(har massa olagliga bookies med sjukt bra utbud) forsoker bookiebetta denna och att de blockade denna variant redan efter ett par hundra euros satsade.

Sa trots att jag fick info flera timmar innan matchen fick jag knappt igenom 50 euro och da forsokte jag spela hos minst 10 olika bookmakers(bade online och i butiker) i flera olika lander.

Sen maste du forsta att de stora bookmakers sammarbetar ej med varandra och slas ej ihop sa att saga och betalar ett storlag att lagga sig nar alla tippat de vilket du fatt for sig.

Eller tror du verkligen bwin har sa stor omsattning pa en match att de kan ge 100 mille till Real att lagga sig?

FrankieJr 2012-10-08 18:27

Grobarn: Kan du inte förklara för oss oupplysta hur utbetalningen från Bwin till Real Madrid går till i detta fall? Kontanter? Check? Tillgodopengar på spelarnas Bwin-saldon?

slapshot 2012-10-08 18:38

Underhållande läsning, både från er som matar och från trollet himself.



Tillägg till detta, när VSK spelade i allsvenskan 1997 så var jag och kollade nån match på Arosvallen och råkade höra ett par snubbar av utländsk härkomst stå och diskutera. "du får inte säga att jag vet något men Västerås förlorar nästa match med ett mål" sa den tjocka till den smala.

Som ungdom tyckte jag det lät "häftigt" så det fastnade på minnet och visst sjutton blev det uddamålsförlust för VSK i kommande match.

Ingen högoddsare och hobbygangstern kanske bara chansade men så var det iallafall :smoke:

Grobarbn 2012-10-08 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av SportsInvesting (Inlägg 206835)
Grobarn sluta innan du gor bort dig annu mer. Trianglar i spanska primera,Real och MUnited som lagger sig osv.

Klart det forekommer laggmatcher nastan dagligen men aldrig pa denna niva och tror du verkligen det e sa latt att fa igenom pengar pa laggmatcher speciellt de du skriver om som gar fran 2-1 till odds 35.00?

Vi kan ta t ex matchen i ar Oster hemma mot Angleholm som slutade 2-1(0-1) till odds ca 30 ggr. Har fick jag info av flera bookmakers att folk pa Balkan och i Schweiz(har massa olagliga bookies med sjukt bra utbud) forsoker bookiebetta denna och att de blockade denna variant redan efter ett par hundra euros satsade.

Sa trots att jag fick info flera timmar innan matchen fick jag knappt igenom 50 euro och da forsokte jag spela hos minst 10 olika bookmakers(bade online och i butiker) i flera olika lander.

Sen maste du forsta att de stora bookmakers sammarbetar ej med varandra och slas ej ihop sa att saga och betalar ett storlag att lagga sig nar alla tippat de vilket du fatt for sig.

Eller tror du verkligen bwin har sa stor omsattning pa en match att de kan ge 100 mille till Real att lagga sig?

Logistiken är okänd och ointressant för mig men huvud saken är att läggmatcher finns överalt och på ALLA nivåer och ibland får vi "vanliga" människor info att det är "denna" match. Det är upp till var och en om man ska spela eller inte. Om jag förstör, många tror att lägg matcher förekommer men kan inte acceptera att dom förekommer på högsta nivå. Vi har ett ord språk som grovt översatt seger:"Du kan borra sig igenom med pengar där där ingen borr kommer igenom".

FrankieJr 2012-10-08 19:58

Ok. Konspirationen är världsomspännande. Illuminati och frimurarna ligger bakom allt.

Analys 2012-10-09 07:39

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 206816)
http://farm4.static.flickr.com/3060/...2ccf7360c4.jpg

Spoiler:
Om det mot förmodan inte är trollande, vilket egentligen vore ännu mer tragiskt, så kan vi lita på att darwins evolutionsteori kommer ta hand om detta och om inte annat så behöver ju alltid någon mata hästen vi andra ska rida på!?

Så jävla fullt av inlägg är inte detta forum så att sånt här inte får plats.

Det är underhållande, det gör dagen lite bättre och framförallt ges en inblick i hur korrupt vår värld egentligen är!

I SAY :popcorn: !

Wagner 2012-10-09 08:08

Citat:

Ursprungligen postat av Grobarbn (Inlägg 206878)
Logistiken är okänd och ointressant för mig men huvud saken är att läggmatcher finns överalt och på ALLA nivåer och ibland får vi "vanliga" människor info att det är "denna" match. Det är upp till var och en om man ska spela eller inte. Om jag förstör, många tror att lägg matcher förekommer men kan inte acceptera att dom förekommer på högsta nivå. Vi har ett ord språk som grovt översatt seger:"Du kan borra sig igenom med pengar där där ingen borr kommer igenom".

Är det du Tassos? :popcorn:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved