Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Fotbolls-VM Brasilien (https://www.sharps.se/forums/fotboll/20511-fotbolls-vm-brasilien/)

putte64 2014-06-13 03:32

Wow
Att stå bland 2000 brassar på ett torg i rio var mäktigare än jag trodde
De står inte direkt still o h kollar på matchen, en timme innan var det full mula på samban och hälften röjde
Innan dess var jag inte där
Party, party :p

FrankieJr 2014-06-13 07:41

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 348811)
Wow
Att stå bland 2000 brassar på ett torg i rio var mäktigare än jag trodde
De står inte direkt still o h kollar på matchen, en timme innan var det full mula på samban och hälften röjde
Innan dess var jag inte där
Party, party :p

Putte, din IP visar att du befinner dig någonstans i Västra Götalands län? Är Det på Harry's i Skara som det dansas samba?

Oscar 2014-06-13 09:10

Blev imponerad av Kroatien igår.
Unibet har 2.5 på att de avancerar från gruppspelet. Känns intressant.

Vet ni om Mandzukic är tillbaka nästa match?

FrankieJr 2014-06-13 09:14

Citat:

Ursprungligen postat av Oscar (Inlägg 348817)
Blev imponerad av Kroatien igår.
Unibet har 2.5 på att de avancerar från gruppspelet. Känns intressant.

Vet ni om Mandzukic är tillbaka nästa match?

Tillbaka nästa match. Blev mäkta imponerad av hur de hanterade pressen. 2.5 känns spelvärt.

Edit: Det snackades ju om hur mycket han skulle saknas. Mycket skulle jag säga. Han hade säkerligen satt några av lägena som Jelavic missade.

Cazzius 2014-06-13 09:30

Chile - Australien
Frisparkar -3,5 Australien, odds: 1,83, Comeon!

Chile vill satsa på mycket bollinnehav och är tekniskt bättre än Australien som lär spela rätt fysiskt. Att det ska bli fler frisparkar till Chile känns rätt givet.

Står still i huvudet men visst är det korrekt spel för jag ska väl inte köra +3,5 på Chile?

Semicolon 2014-06-13 09:38

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 348814)
Putte, din IP visar att du befinner dig någonstans i Västra Götalands län? Är Det på Harry's i Skara som det dansas samba?

Förmodligen mer party där dock än på arenan i går. Herrejävlar, var det något fel på min tv-utsänding eller?, tyst som i graven. Inte ens en sambatrumma hade de plockat in :omfg:

Tacka vet jag när england spelar. Rätt usel fotboll, men världsklass på läktaren i varje fall.

FrankieJr 2014-06-13 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 348820)
Förmodligen mer party där dock än på arenan i går. Herrejävlar, var det något fel på min tv-utsänding eller?, tyst som i graven. Inte ens en sambatrumma hade de plockat in :omfg:

Tacka vet jag när england spelar. Rätt usel fotboll, men världsklass på läktaren i varje fall.

Fick man inte gåshud under nationalsången älskar man inte fotboll. :p

FrankieJr 2014-06-13 09:52

Citat:

Ursprungligen postat av Cazzius (Inlägg 348819)
Chile - Australien

Chile vill satsa på mycket bollinnehav och är tekniskt bättre än Australien som lär spela rätt fysiskt. Att det ska bli fler frisparkar till Chile känns rätt givet.

Står still i huvudet men visst är det korrekt spel för jag ska väl inte köra +3,5 på Chile?

Jo - frisparkar syftar tilldelade frisparkar, annars heter det fouls eller fouls commited. Någon får gärna rätta?

Cazzius 2014-06-13 09:54

Fouls står det så det är ju samma som frisparkar och då borde det vara som du och jag tror. Att Australien kommer orsaka fler frisparkar. Annars borde det vara fouls commited och då ska spelet vara på Chile istället.

Tack för svaret:cheers:

FrankieJr 2014-06-13 09:58

Citat:

Ursprungligen postat av Cazzius (Inlägg 348825)
Fouls står det så det är ju samma som frisparkar och då borde det vara som du och jag tror. Att Australien kommer orsaka fler frisparkar. Annars borde det vara fouls commited och då ska spelet vara på Chile istället.

Tack för svaret:cheers:

Jag menade iofs tvärtom. Friskarpar tror jag är tilldelade frisparkar. Kolla med supporten innan du går in med femsiffrigt.

Oddset tyder iofs på att ditt första förslag är det som är korrekt.

Oscar 2014-06-13 10:09

Citat:

Ursprungligen postat av Cazzius (Inlägg 348819)
Chile - Australien

Frågan är om de tänker antal orsakade eller tilldelade frisparkar?

Cazzius 2014-06-13 10:11

Det är samma odds på andra sidan vilket inte direkt skapar klarhet i det hela. Hade helst sluppit kontakta supporten på det här kontot men kanske är tvungen till det.

Men Spanien - Holland har denna oddssättning och det talar för att man ska tippa Holland om man tror de drar på sig fler frisparkar vilket är troligt.
+3 Spanien 2,00
-3 Holland 1,64

Cazzius 2014-06-13 10:13

Citat:

Ursprungligen postat av Oscar (Inlägg 348829)
Frågan är om de tänker antal orsakade eller tilldelade frisparkar?

Orsakade. Alltså att Australien ska orsaka 4 fler än Chile i det här fallet. Om man ser på exemplet ovan så måste det vara det som menas.

FrankieJr 2014-06-13 10:16

Citat:

Ursprungligen postat av Cazzius (Inlägg 348833)
Orsakade. Alltså att Australien ska orsaka 4 fler än Chile i det här fallet. Om man ser på exemplet ovan så måste det vara det som menas.

Menar de tvärtom hade jag gått all in på Spanien :-)

Semicolon 2014-06-13 12:24

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 348823)
Fick man inte gåshud under nationalsången älskar man inte fotboll. :p

Absolut, den gick rakt in i märgen, men sedan? Framförallt i andra då de spelade dåligt, är ju då man behöver sin hemmapublik. Jag tyckte det var skumt i varje fall, kanske att biljetterna är så sjukt dyra att det mest är slipsnissar på läktarna?