Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   VM 2010 (https://www.sharps.se/forums/fotboll/2725-vm-2010-a/)

lodmajster 2010-05-27 20:02

Finns inte något värde i att lira vinnare i fotbolls-vm

Balotelli 2010-05-27 20:16

Citat:

Ursprungligen postat av lodmajster (Inlägg 42109)
Finns inte något värde i att lira vinnare i fotbolls-vm

Beror väl på oddset samt vilket lag? Inte vilket mästerskap spelet läggs på?

lodmajster 2010-05-27 21:24

Med tanke på hur ofta det skräller i ett VM i fotboll så kan du knappast hitta några högoddsare, av lagen som "kan" vinna är det så jämt att du inte kan hitta vinnare.

Balotelli 2010-05-27 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av lodmajster (Inlägg 42145)
Med tanke på hur ofta det skräller i ett VM i fotboll så kan du knappast hitta några högoddsare, av lagen som "kan" vinna är det så jämt att du inte kan hitta vinnare.

Håller med dig om att det är grymt svårt att hitta vinnare i tex vm. Men det behöver inte betyda att det inte finns värde i vissa odds.

lodmajster 2010-05-27 21:35

nämn ett vinnarspel med värde i!?

Balotelli 2010-05-27 21:45

Citat:

Ursprungligen postat av lodmajster (Inlägg 42151)
nämn ett vinnarspel med värde i!?

Ska ta och kika på det lite närmare om ett tag. Nu förväntar jag mig att du har kollat upp alla vinnarodds på ett antal olika bookies och räknat ut den procentliga vinnarchansen du anser dem ha och jämfört det med oddset eftersom du uttalar dig så.

lodmajster 2010-05-27 21:52

lycka till att räkna ut den procentliga vinnarchansen i ett fotbolls VM :no:

rustibus46 2010-05-27 21:58

2 veckor till VM skador kan komma etc. Jag går på lite skräll i grundspelet. Sen som vanligt ENGL, IT,BRAS, ARG,TYS. Börjar med VM finalisterna redan nu 30-40ggr..

Brazil/Germany 28

Spain/Italy 30

Brazil/Holland 30

England/Germany 35

Spain/Germany 28

England/Italy 40

Balotelli 2010-05-27 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av lodmajster (Inlägg 42160)
lycka till att räkna ut den procentliga vinnarchansen i ett fotbolls VM :no:

När jag räknar värde i oddsen räknar jag iaf ut vad JAG anser att laget har för chans i procent, därefter räknar jag ut vad oddset har för procentuellt värde, dvs vilken procentchans bookiesarna anser att laget har. Om det efter jämförelsen av sin egen procentvärdering och bookiesarnas procentvärdering blir en positiv skillnad så är den skillnaden värdet i oddset.

Det är vad jag anser att ett oddsvärde är, men jag kanske har fel. Har du andra synpunkter eller värderingar vad gäller detta vill jag gärna höra dom :KO:

RobinD 2010-05-27 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av Balotelli (Inlägg 42167)
När jag räknar värde i oddsen räknar jag iaf ut vad JAG anser att laget har för chans i procent, därefter räknar jag ut vad oddset har för procentuellt värde, dvs vilken procentchans bookiesarna anser att laget har. Om det efter jämförelsen av sin egen procentvärdering och bookiesarnas procentvärdering blir en positiv skillnad så är den skillnaden värdet i oddset.

Det är vad jag anser att ett oddsvärde är, men jag kanske har fel. Har du andra synpunkter eller värderingar vad gäller detta vill jag gärna höra dom :KO:

Det är precis vad det handlar om. Sen är ju värdering något subjektivt och ska du vara en vinnande spelare så måste du vara skarpare än bolagen, vilket är svårt.

Zimond 2010-05-28 00:52

Citat:

Ursprungligen postat av Balotelli (Inlägg 42167)

Hur gör du för att räkna ut det i ett vm, undrar jag nyfiket?

jacjacjac 2010-05-28 02:21

Citat:

Ursprungligen postat av Zimond (Inlägg 42216)
Hur gör du för att räkna ut det i ett vm, undrar jag nyfiket?

Man måste isf simulera hela mästerskapet, det har jag försökt med.

Min slutsats blir dock oftast att det lönar sig mer att spela:

Vidare från gruppen x ML åttondel x ML kvartsfinal x ML semifinal x ML final.

Om man låter den eventuella vinsten rulla tror jag att man utan tvekan får bättre slutodds med tanke på att man spelar till högsta odds i varje led. Dessutom kanske cutten är högre på outrightspelen än matcherna?

Kanske kan det se ut så här (hojta om ni tycker att nån av oddsen är över the top):

Argentina vidare (1,13) x Slår ut Uruguay (1,40) x Slår ut Tyskland (1,70) x Slår ut Spanien (2,0) x Vinner finalen mot England (1,80) = 9,68.

Att jämföra med 8,50 som man får som högst idag. Bara en tanke.

Portugisen 2010-05-28 06:51

Speltips: Unibet ligger helt fel tycker här:

Switzerland to Score: NO, 1.90 i matchen mot Spanien.

Schweiz är absolut duktiga. Men att de ska göra mål i en match de garanterat kommer att försöka spela 0-0 i köper jag inte till de oddsen. Vi har ett försvar och målvakt i absoluta världsklass att ta sig förbi... jag tycker att Expekts odds är mer korrekta.

Johan 2010-05-28 07:27

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 42250)
Speltips: Unibet ligger helt fel tycker här:

Switzerland to Score: NO, 1.90 i matchen mot Spanien.

Schweiz är absolut duktiga. Men att de ska göra mål i en match de garanterat kommer att försöka spela 0-0 i köper jag inte till de oddsen. Vi har ett försvar och målvakt i absoluta världsklass att ta sig förbi... jag tycker att Expekts odds är mer korrekta.

wups, tyckte att 1.78 va ok när jag letade högst odds senast, postade detta spel ngn sida bak också :)

tycker 1.90 är riktigt bra :cheers:

RobinD 2010-05-28 10:07

Har tagit följande so far:

Serbien vidare från gruppen @ 2.00
Argentina - Nigeria: Nigera to score: NO @ 2.10
Tyskland - Australien: Australien to score: NO @ 2.10
New Zealand vs Slovakia: NZ to score: NO @ 1.70

VM 2010 - Nya Zeeland (Antal mål per lag) U1.5 @ 1.90
Tyskland - Australien @ 1.57
Argentina v Nigeria @ 1.67
France vs Uruguay+0 @ 3.18

Lär bli mer..

Portugisen 2010-05-28 12:53

Ser fint ut RobinD.

Johan 2010-05-28 12:56

var hittar du argentina till 1.67 ? :ohmy:

sen är oddset på schweiz to score: no 1.75 på unibet nu :(

RobinD 2010-05-28 13:04

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 42297)
Ser fint ut RobinD.

Ja jag är nöjd med spelen so far.

Citat:

Ursprungligen postat av Johan (Inlägg 42298)
var hittar du argentina till 1.67 ? :ohmy:

sen är oddset på schweiz to score: no 1.75 på unibet nu :(

Den är tagen sedan länge, vet inte vad den står i nu, men det lär vara betydligt mindre.

perry 2010-05-28 15:26

Citat:

Ursprungligen postat av Balotelli (Inlägg 41908)
Någon som har några intressanta spel inför vm vad gäller vinnare, skyttekung, gruppvinnare, avancera från gruppen, H2H osv? :D

Har själv tagit dessa än så länge, lär tillkomma några.

Winner of group E: Holland @ 1.65
Winner of group B: Argentina @ 1.50
Progress from group A: Uruguay @ 2.05
Winner of group A: Uruguay @ 5.02
Tournament H2H Argentina - Brasilien: Argentina @ 2.60
Topscorer: Arjen Robben @ 55.00

Fick 80 ggr pengarna på Robben för ca 2 veckor sen :)
Lycka till med liren!

Portugisen 2010-05-28 16:29

Bet365 har gruppkombos på 1:a och 2:a, någon som vet bolag som har kombos på 1:a och sist i varje grupp?

perry 2010-05-29 11:49

Har märkt att oddsen på över 2.5 mål ligger väldigt högt på många av matcherna, någon som har hittat något intressant lir där?

RobinD 2010-05-29 12:02

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 42505)
Har märkt att oddsen på över 2.5 mål ligger väldigt högt på många av matcherna, någon som har hittat något intressant lir där?

På förhand tror jag Över kan bli en bra kossa i VM.

Bollen ogillas av målvakterna i år igen och det brukar betyda kassar!

perry 2010-05-29 12:15

Håller med!

Kattbert 2010-05-29 12:54

Kan man betrakta detta som ett sure bet

1. Vinnare första gången:

spel; nej till oddset 1,61 på betfair (1,65 innan provision)

2. Vinnare
Spanien 5,00 Pinnaclesport

3.
Holland 12,5 Pinnaclesport

Jag spelar alltså nej, Spanien, Holland med insatserna 100 32,5 13

Totalsatsning 145,5
Vinst 161,162,5, 162,5
Nettovinst 15,5, 17, 17

Oddset på att tippa Hol, Spa eller någon tidigare vinnare blir 1,10-1,11
Finns någon rimlig annan segerkandidat?

Senare tillägg: Det blir förståsväl så bra odds att spela alla tidigare vinnare + Hol +Spa. Oddset blir då 1,13 så där hastigt räknat.

Barney Gumble 2010-05-29 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kattbert (Inlägg 42525)

Visst är det troligt, men att betrakta det som ett surebet när det inte är 100% är ju omöjligt att göra.

Tänk om det blir skrällarnas VM och Elfenbenskusten, Danmark, Portugal eller Uruguay osv vinner? Inte troligt men långt ifrån omöjligt. Större skrällar har skett.

jacjacjac 2010-05-29 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Kattbert (Inlägg 42525)

1. Vinnare första gången:

spel; nej till oddset 1,61 på betfair (1,65 innan provision)

2. Vinnare
Spanien 5,00 Pinnaclesport

3.
Holland 12,5 Pinnaclesport

Jag spelar alltså nej, Spanien, Holland med insatserna 100 32,5 13

Totalsatsning 145,5
Vinst 161,162,5, 162,5
Nettovinst 15,5, 17, 17

Oddset på att tippa Hol, Spa eller någon tidigare vinnare blir 1,10-1,11
Finns någon rimlig annan segerkandidat?

Låter kul det här. Du har råd att plocka med Portugal (30) och Elfenbenskusten (41) med drygt 4 % avkastning.

Johan 2010-05-29 13:28

har kollat lite specialspel inför vm också. fastnade för

Turneringsspel: Antal mål UNDER 159,5 @ 1.90 på bwin

2002 blev det totalt 146 mål och 2006 144 mål. Eftersom hela vm är 64 matcher så tror bwin att snitter kommer ligga på 2,49 mål per match. Om vi tittar på HELA första omgången är det bra två matcher som ger ett lägre odds på över än på under, och det är Brasilien- Nordkorea samt Spanien-Schweiz.( linan 2.5 på alla matcher).

tankar om detta?

Kan tilläggas att spelet bara är REG time så förlängning eller straffar räknas inte.

calahan 2010-05-29 13:45

Bollen är helt sjuk ser inte hur de inte ska kunna göra många mål med den ;)

perry 2010-05-30 18:33

Drogba gör fler mål än ronaldo till 2.40 taget, 3U. Push vid lika!

RobinD 2010-05-30 18:41

Citat:

Ursprungligen postat av perry (Inlägg 42833)
Drogba gör fler mål än ronaldo till 2.40 taget, 3U. Push vid lika!

Bookie? Vad hade Ronaldo för odds?

patz 2010-05-30 18:57

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 42836)
Bookie? Vad hade Ronaldo för odds?

Ronaldo/Drogba @ Unibet - 1.50/2.40.

perry 2010-05-30 22:35

aah, precis.

StewiE 2010-06-01 18:02

Sydkorea att göra över 2,5 mål i turneringen till 1,80 känns rätt bra.

StewiE 2010-06-01 19:39

Kan känna att det finns värde i oddset 1,55 på att Grekland inte går vidare från gruppen.
Argentina lär vinna gruppen rätt så enkelt och sen står det mellan Sydkorea, Nigeria och Grekland.
Jag tror verkligen inte på grekerna, gick vidare från en ovanligt lätt kvalgrupp (tvåa efter Schweiz)
Och sen i EM för två år sen var man ju det absolut sämsta och tråkiga laget i hela turneringen!

Ryssfemman 2010-06-01 19:54

Är inne på samma linje men valde en annan form av spel. Nämligen Syd Korea att avancera till 3.82. Grekland är som du säger ett mediokert lag och kunde inte ens klämma åt Koreas lillebror. Nigeria tror jag inte heller på och är mest troligt det sämsta afrikanska laget som kvalificerat sig.

Portugisen 2010-06-01 20:10

Stewie & Ryssfemman, är själv inne på båda era spel. Grekland känns ju helt oheta.

Nigeria skulle jag dock inte räkna bort...

RobinD 2010-06-01 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av Portugisen (Inlägg 42950)
Stewie & Ryssfemman, är själv inne på båda era spel. Grekland känns ju helt oheta.

Nigeria skulle jag dock inte räkna bort...

Har redan räknat bort Nigeria efter deras keffa uppladdning. Lagerbäck har för kort tid på sig att ta ut truppen och saknar tillräckligt med information för att vara säker på att göra rätt val.

Sedan saknar de kvalitet nog i laget imo.

Affe 2010-06-01 21:43

Kommer argentina vinna gruppen? 1,45 i odds är väll fett mkt? ser fan inte en chans att dom inte vinner gruppen lr vad säger ni

Mr. Johansson 2010-06-01 22:19

För er som följer Betrush så kanske ni redan har sett DitmataMC's (Stats: 32 wins - 16 losses - 2 push) picks.. Men för er andra:

Spel: Argentina (-1.5) vs Nigeria
Odds: 2.18 hos Bet365
Motivering: Argentina is one of the big favourites to win the Mondail in RSA. Leo Messi is in perfect form and it is time for him to proof his class with the national team. Diego Milito is in perfect form too. The team of Niferia have chances against the other teams in the group - South Korea and Greece , but not against Argentina. The biggest star in Nigerian squad is John Obi Mikel , but in the Argentinian squad they are Messi , Milito , Tevez , Iguain , Aguero , Mascherano ... I expekt win for Argentina with at least two goals

Spel: Algeriet (1X) vs Slovakien
Odds: 1.57 hos Bet365
Motivering: Slovenia is the favourite to win this game according the bookmakers , but I can't find reasons for that. On the Cup of the Nations before few months in Ghana I saw one very good team of Algeria. Algeria have a little advance because the game will be played in Africa, when the atmosphere is well known. With a good dose of luck Slovenia beats Russia in the barrage for qualifiyng for the Mondial. I expekt win for Algeria or Draw in this game.

Spel: Brasilien vs Nordkorea (+2.5)
Odds: 1.8 hos Bet365
Motivering: Yes, may be Brazil will win this game, but I don't think that the eventually Brazilian win will be with big result. The team from North Korea is hard stone and with good defence with 10 player infront the goalkeeper they can save the result 0-0 till the moment when the Brazilians will get nerveous. Other point in my prediction is the fact , that according to me this squad of Brazil is not the optimum one. Dunga let out of the squad for the Mondial players like Pato , Ronaldinho , Neimar , Adriano and Ronaldo and I don't think that Elano , Gilberto Sylva , Julio Baptista and Kleberson which are in the squad are better than them. Pick +2.5 North Korea.

Spel: New Zealand (+1.5) vs Slovakien
Odds: 1.665 hos Bet365
Motivering: In the days before the start of the Mondail in RSA the team of New Zealand proof us that the participation of the team in the Mondail is not fortuitously. New Zealand beats the cheeky team of Serbia with 1-0 in a friendly game played in Austria. This prestige win will give more confidence in the squad of New Zealand that they can do something good in RSA. With no stars in the squad the team from zone Oceania will rely on the good collective team. The bigest names in the squad of Slovakia are Dusan Svento, Martin Skrtel and the veteran Miroslav Karhan. I expekt hard game for Slovakia against New Zealand and if Slovakia win the game it will be with no more than 1 goal.

ludd3emm 2010-06-01 23:04

Kommer vi få någon officiell sharps.se-spreadsheet om fotbollsVM eller kommer någon lägga upp ett starkt vinstgivande spreadsheet som exempelvis geezer gjorde till hockeyVM? :)