![]() |
Finns inte något värde i att lira vinnare i fotbolls-vm
|
Citat:
|
Med tanke på hur ofta det skräller i ett VM i fotboll så kan du knappast hitta några högoddsare, av lagen som "kan" vinna är det så jämt att du inte kan hitta vinnare.
|
Citat:
|
nämn ett vinnarspel med värde i!?
|
Citat:
|
lycka till att räkna ut den procentliga vinnarchansen i ett fotbolls VM :no:
|
2 veckor till VM skador kan komma etc. Jag går på lite skräll i grundspelet. Sen som vanligt ENGL, IT,BRAS, ARG,TYS. Börjar med VM finalisterna redan nu 30-40ggr..
Brazil/Germany 28 Spain/Italy 30 Brazil/Holland 30 England/Germany 35 Spain/Germany 28 England/Italy 40 |
Citat:
Det är vad jag anser att ett oddsvärde är, men jag kanske har fel. Har du andra synpunkter eller värderingar vad gäller detta vill jag gärna höra dom :KO: |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Min slutsats blir dock oftast att det lönar sig mer att spela: Vidare från gruppen x ML åttondel x ML kvartsfinal x ML semifinal x ML final. Om man låter den eventuella vinsten rulla tror jag att man utan tvekan får bättre slutodds med tanke på att man spelar till högsta odds i varje led. Dessutom kanske cutten är högre på outrightspelen än matcherna? Kanske kan det se ut så här (hojta om ni tycker att nån av oddsen är över the top): Argentina vidare (1,13) x Slår ut Uruguay (1,40) x Slår ut Tyskland (1,70) x Slår ut Spanien (2,0) x Vinner finalen mot England (1,80) = 9,68. Att jämföra med 8,50 som man får som högst idag. Bara en tanke. |
Speltips: Unibet ligger helt fel tycker här:
Switzerland to Score: NO, 1.90 i matchen mot Spanien. Schweiz är absolut duktiga. Men att de ska göra mål i en match de garanterat kommer att försöka spela 0-0 i köper jag inte till de oddsen. Vi har ett försvar och målvakt i absoluta världsklass att ta sig förbi... jag tycker att Expekts odds är mer korrekta. |
Citat:
tycker 1.90 är riktigt bra :cheers: |
Har tagit följande so far:
Serbien vidare från gruppen @ 2.00 Argentina - Nigeria: Nigera to score: NO @ 2.10 Tyskland - Australien: Australien to score: NO @ 2.10 New Zealand vs Slovakia: NZ to score: NO @ 1.70 VM 2010 - Nya Zeeland (Antal mål per lag) U1.5 @ 1.90 Tyskland - Australien @ 1.57 Argentina v Nigeria @ 1.67 France vs Uruguay+0 @ 3.18 Lär bli mer.. |
Ser fint ut RobinD.
|
var hittar du argentina till 1.67 ? :ohmy:
sen är oddset på schweiz to score: no 1.75 på unibet nu :( |
Citat:
Citat:
|
Citat:
Lycka till med liren! |
Bet365 har gruppkombos på 1:a och 2:a, någon som vet bolag som har kombos på 1:a och sist i varje grupp?
|
Har märkt att oddsen på över 2.5 mål ligger väldigt högt på många av matcherna, någon som har hittat något intressant lir där?
|
Citat:
Bollen ogillas av målvakterna i år igen och det brukar betyda kassar! |
Håller med!
|
Kan man betrakta detta som ett sure bet
1. Vinnare första gången: spel; nej till oddset 1,61 på betfair (1,65 innan provision) 2. Vinnare Spanien 5,00 Pinnaclesport 3. Holland 12,5 Pinnaclesport Jag spelar alltså nej, Spanien, Holland med insatserna 100 32,5 13 Totalsatsning 145,5 Vinst 161,162,5, 162,5 Nettovinst 15,5, 17, 17 Oddset på att tippa Hol, Spa eller någon tidigare vinnare blir 1,10-1,11 Finns någon rimlig annan segerkandidat? Senare tillägg: Det blir förståsväl så bra odds att spela alla tidigare vinnare + Hol +Spa. Oddset blir då 1,13 så där hastigt räknat. |
Citat:
Tänk om det blir skrällarnas VM och Elfenbenskusten, Danmark, Portugal eller Uruguay osv vinner? Inte troligt men långt ifrån omöjligt. Större skrällar har skett. |
Citat:
|
har kollat lite specialspel inför vm också. fastnade för
Turneringsspel: Antal mål UNDER 159,5 @ 1.90 på bwin 2002 blev det totalt 146 mål och 2006 144 mål. Eftersom hela vm är 64 matcher så tror bwin att snitter kommer ligga på 2,49 mål per match. Om vi tittar på HELA första omgången är det bra två matcher som ger ett lägre odds på över än på under, och det är Brasilien- Nordkorea samt Spanien-Schweiz.( linan 2.5 på alla matcher). tankar om detta? Kan tilläggas att spelet bara är REG time så förlängning eller straffar räknas inte. |
Bollen är helt sjuk ser inte hur de inte ska kunna göra många mål med den ;)
|
Drogba gör fler mål än ronaldo till 2.40 taget, 3U. Push vid lika!
|
Citat:
|
Citat:
|
aah, precis.
|
Sydkorea att göra över 2,5 mål i turneringen till 1,80 känns rätt bra.
|
Kan känna att det finns värde i oddset 1,55 på att Grekland inte går vidare från gruppen.
Argentina lär vinna gruppen rätt så enkelt och sen står det mellan Sydkorea, Nigeria och Grekland. Jag tror verkligen inte på grekerna, gick vidare från en ovanligt lätt kvalgrupp (tvåa efter Schweiz) Och sen i EM för två år sen var man ju det absolut sämsta och tråkiga laget i hela turneringen! |
Är inne på samma linje men valde en annan form av spel. Nämligen Syd Korea att avancera till 3.82. Grekland är som du säger ett mediokert lag och kunde inte ens klämma åt Koreas lillebror. Nigeria tror jag inte heller på och är mest troligt det sämsta afrikanska laget som kvalificerat sig.
|
Stewie & Ryssfemman, är själv inne på båda era spel. Grekland känns ju helt oheta.
Nigeria skulle jag dock inte räkna bort... |
Citat:
Sedan saknar de kvalitet nog i laget imo. |
Kommer argentina vinna gruppen? 1,45 i odds är väll fett mkt? ser fan inte en chans att dom inte vinner gruppen lr vad säger ni
|
För er som följer Betrush så kanske ni redan har sett DitmataMC's (Stats: 32 wins - 16 losses - 2 push) picks.. Men för er andra:
Spel: Argentina (-1.5) vs Nigeria Odds: 2.18 hos Bet365 Motivering: Argentina is one of the big favourites to win the Mondail in RSA. Leo Messi is in perfect form and it is time for him to proof his class with the national team. Diego Milito is in perfect form too. The team of Niferia have chances against the other teams in the group - South Korea and Greece , but not against Argentina. The biggest star in Nigerian squad is John Obi Mikel , but in the Argentinian squad they are Messi , Milito , Tevez , Iguain , Aguero , Mascherano ... I expekt win for Argentina with at least two goals Spel: Algeriet (1X) vs Slovakien Odds: 1.57 hos Bet365 Motivering: Slovenia is the favourite to win this game according the bookmakers , but I can't find reasons for that. On the Cup of the Nations before few months in Ghana I saw one very good team of Algeria. Algeria have a little advance because the game will be played in Africa, when the atmosphere is well known. With a good dose of luck Slovenia beats Russia in the barrage for qualifiyng for the Mondial. I expekt win for Algeria or Draw in this game. Spel: Brasilien vs Nordkorea (+2.5) Odds: 1.8 hos Bet365 Motivering: Yes, may be Brazil will win this game, but I don't think that the eventually Brazilian win will be with big result. The team from North Korea is hard stone and with good defence with 10 player infront the goalkeeper they can save the result 0-0 till the moment when the Brazilians will get nerveous. Other point in my prediction is the fact , that according to me this squad of Brazil is not the optimum one. Dunga let out of the squad for the Mondial players like Pato , Ronaldinho , Neimar , Adriano and Ronaldo and I don't think that Elano , Gilberto Sylva , Julio Baptista and Kleberson which are in the squad are better than them. Pick +2.5 North Korea. Spel: New Zealand (+1.5) vs Slovakien Odds: 1.665 hos Bet365 Motivering: In the days before the start of the Mondail in RSA the team of New Zealand proof us that the participation of the team in the Mondail is not fortuitously. New Zealand beats the cheeky team of Serbia with 1-0 in a friendly game played in Austria. This prestige win will give more confidence in the squad of New Zealand that they can do something good in RSA. With no stars in the squad the team from zone Oceania will rely on the good collective team. The bigest names in the squad of Slovakia are Dusan Svento, Martin Skrtel and the veteran Miroslav Karhan. I expekt hard game for Slovakia against New Zealand and if Slovakia win the game it will be with no more than 1 goal. |
Kommer vi få någon officiell sharps.se-spreadsheet om fotbollsVM eller kommer någon lägga upp ett starkt vinstgivande spreadsheet som exempelvis geezer gjorde till hockeyVM? :)
|