![]() |
finns det ngn sida där man kan jämföra konstiga odds såsom gruppvinnare och liknande?
är sugen på holland som gruppvinnare, tycker de imponerar väldigt. Men 1,61 på bet365 antar jag inte är högst.. |
Citat:
Fri 6/11 Total Goals scored in 2010 World Cup 07:00 AM 2651 Over 159.5 Goals 1.746 2652 Under 159.5 Goals 2.150 Kan dock vara intressant till oddset 2.15. Men i alla fall inte något felsatt odds såvida inte Pinnens line inkluderar övertidsmål. |
Citat:
"The biggest star in Nigerian squad is John Obi Mikel , but in the Argentinian squad they are Messi , Milito , Tevez , Iguain , Aguero , Mascherano ... I expekt win for Argentina with at least two goals" och detta är ju helt befängt: The bigest names in the squad of Slovakia are Dusan Svento, Martin Skrtel and the veteran Miroslav Karhan. Karhan är petad från truppen pga skada, Skrtel ser ut att eventuellt missa pga skada, och att inte nämna Hamsik i samma andetag som är Slovakiens självklart största spelare... :no: Edit: Är Dusan Svento ens med i truppen? |
Citat:
Tycker själv att Sydkorea är ett av de på förhand mest överskattade lagen... |
Citat:
Mina spel hitills i VM: Argentina (-1.0) vs Nigeria @ 2.35 Uruguay (+0.5) vs Frankrike @ 1.80 Funderar på: Serbien vs Ghana @ 2.20 |
Citat:
Vi är av olika åsikter här, helt klart. Nigeria är för mig sannolikt det svagaste laget från Afrika. möjligen tillsammans med Algeriet. |
:skamsen:
Har givetvis kollat som gruppsegrare. Att jag inte såg detta var pinsamt. Lyckat till RobinD! |
Citat:
12-15 hade jag iaf huggit 130/100 dagar ;) |
Jo...
Men det mest pinsamma är väl att jag INTE högg det till 12-15 :lol: |
Funderar oxå lite på Serbien - Ghana. Såg Ghana mot Holland och det var inte alls imponerande. Serbien har ett rätt starkt lag och jag tror de definitivt vinner den matchen.
Holland känns rätt starka för övrigt. |
Holland kommer vara grymt giftiga i år.
|
Citat:
Man ska inte lägga för stor vikt vid dessa träningsmatcher imo. |
Försa om inte syd afrika går vidare från gruppen. hemma nationen gör ju typ jämt det.
|
Citat:
Tror dock inte att fallet blir så i år.. |
Citat:
|
Det känns som att spela mot Frankrike är en av dom bättre investeringarna. Nigeria ligger absolut inte bra till hos mig heller. Har sett deras matcher, Lagerbäck kommer inte få en staty i Nigeria. Om han ens är kvar till VM..
|
Jag äe extremt osäker på Nigeria, men är inte alls villig att räkna bort dem.. Men de är på förhand lite överskattade.
Men med Lasses förmåga kan de säkert glida genom gruppen med 0-0,0-0,1-0 eller liknande. |
Nigeria, Algeriet, Sydafrika, Ghana och Kamerun tycker jag alla är svaga. Skulle isåfall vara Elfenbenskusten som skulle få laget att fungera, men även då når de väl typ högst kvart. Lite tråkigt att de afrikanska lagen ser svagare ut än på länge för om det hade funnits ett starkt afrikanskt lag tror jag inte semi hade varit en omöjlighet.
|
Citat:
|
Tror helt klart att elfenbenen kan gå riktigt långt i år. Tror dom afrikanska lagen generellt kommer gå lite bättre än väntat tack vare att mästerskapet avgörs i afrika.
Elfenbenskusten har helt klart en av dom bättre truppen av alla lagen, sen tror jag dom mår bra av att ha en coach som Svennis. |
Nä Serbien imponerade inte heller. Men sen tittade jag lite på spelarna som dom har och de är bra mkt bättre än Ghanas. Speciellt nu när deras ledare Essien inte kan vara med.
Men vi får väl se, jag tror på Serbien iaf. |
Citat:
|
Bort med onödig reklam då :)
|
Det finns en sharps liga på Fantasy game World Cup 2010
|
Citat:
|
Citat:
:cheers: |
Uruguay :moneybag: säger jag bara.
|
Citat:
|
Fade France säger jag bara! Satt på +2 på Kina idag till otroliga 2.02!
Funderar seriöst på att kasta en unit på alla Frankrikes motståndare i gruppen. De lär stå över 4 alla och minst en match torskar de. For sure! |
Citat:
Uruguay ger 3.70 Mexiko ger 3.65 Sydafrika ger 5.00 alla mot Frankrike då dvs .. |
Citat:
|
[QUOTE=Mr. Johansson;43576]Vinner man inte över Kina så vinner man fanimej inte mot Uruguay, Sydafrika eller Mexiko heller för den delen! :)
Mexiko Spelade mycket bra mot Italien dessutom :) |
Jag vet att jag tjatar om trendbrotten... men...Frankrike och Holland känns som lite väl stora favorit-dogs för att det inte ska gå vägen. Spelmässigt gillar jag ditt spel Robin, men tror ändå att de går vidare enkelt. För mycket klass i det laget för att inte "råka" gå bra.
|
Citat:
|
Citat:
För mig har det mycket mer att bevisa än något annat lag i denna turnering. Att ens jämföra Holland och Frankrike känns orättvist mot ett spelande och underhållande Holland. Holland är i mitt tycke bättre än på länge och kan de hålla ordning där bak så kan de gå långt i årets turnering. Frankrike däremot har inget som jag imponeras av, möjligen offensiven från deras ytterbackar: målvakter: Hugo Lloris, Lyon, Steve Mandanda, Marseille, Cedric Carrasso, Bordeaux. Försvarare: Bacary Sagna, Arsenal, Patrice Evra, Manchester United, William Gallas, Arsenal, Eric Abidal, Barcelona, Sebastien Squillaci, Sevilla, Marc Planus, Bordeaux, Gael Clichy, Arsenal, Anthony Reveillere, Lyon. Mittfältare: Alou Diarra, Bordeaux, Jeremy Toulalan, Lyon, Florent Malouda, Chelsea, Yoann Gourcuff, Bordeaux, Abou Diaby, Arsenal. Anfallare: Thierry Henry, Barcelona, Nicolas Anelka, Chelsea, Andre-Pierre Gignac, Toulouse, Franck Ribery, Bayern München, Sidney Govou, Lyon, Djibril Cisse, Panathinaikos, Mathieu Valbuena, Marseille. Mittfältet ser svagt ut och deras kreativitet vilar på Gourcuff och Riberys axlar. Två högst opålitliga spelare imo. Sen har man med Henry och Cissé före Karim Benzema? På vilket sätt har de två varit bättre än Karim, som för visso inte heller rosat marknaden sedan flytten till Real Madrid. Men hur bakåtsträvande är inte det att lämna en sådan spelare utanför truppen. Sen som redan nämnts är det ett lag som inte fungerar. Jag står fast vid att Frankrike får tufft att ens gå vidare. |
cissé är med pga frisyren. Viktigt att ha med någon med flashigt hår. :)
|
Gourcuff
Ribery Lloris Är de tre som man imponeras av i frankrike. Det vill säga inte så mycket. Jag går emot Frankrike i mötet med Uruguay och kör en rak 1a @ 4.00 |
Håller med om att spela emot Frankrike. Så länge de har pajasen Domenech vid rodret kommer de fortsätt att blanda och ge. Skulle inte förvåna mig om de lyckas snirkla sig igenom gruppspelet ändå.
Jag lirade också på kina +2. Kina är ett land på uppgång som fotbollsnation som tar såna här träningskamper på lika allvar som vilken tävlingsmatch som helst. En vecka innan VM startar ser men många skrällar. Framför allt i och med att sista matchen innan VM vill de ställa upp med sin tänkta första 11a för slutspelet. Då kan man bara tänka sig hur oroliga de spelarna är för skador och därmed tar ytterst få risker. Den kombinationen med ett taggat Kina var +2 en bjudning. Sen tror jag inte Sydafrika plockar en poäng i gruppen. Det skulle i så fall vara i premiären om Mexiko inte pallar med trycket från läktarna och ett adrenalinfyllt Sydafrika. Efter det blir det torsk torsk. Men men, det är som vanligt mina egna tankar om detta :) |
Citat:
Cisse har varit riktigt bra i panathinaikos och vann även skytteligan i grekland... dock så är ju kvaliten inte direkt samma när det gäller la liga kontra den gekiska ligan:whistling: jag hade hellre sett att karim fick anelkas plats. |
har inte tid att läsa igenom hela tråden, men portugal 2.20 mot elfenbenskusten (kanske utan drogba?) tycker jag är spelvärt, och även italien 1.90 mot paraguay är enligt mej ett bra odds.
bet365.com hittar jag dem på. |