Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Serie A (https://www.sharps.se/forums/fotboll/28092-serie/)

Seebbo 2017-01-27 11:12

Serie A

Helgen är kommen och det är dags för ligafotboll igen efter en vecka med cuper. Tänkte bjuda på en rek i matchen Fiorentina - Genoa.

Börjar vi med hemmalaget Fiorentina är det ett lag som startade säsongen svagt och man hade framförallt stora problem med målskyttet. På hemmaplan har man fem vinster och fem oavgjorda.
Men man har börjat växla upp nu och har på de senaste fyra hemmatcherna tre vinster mot Palermo, Sassuolo, Juventus och en oavgjord mot Napoli.
Även målskyttet har kommit igång. På dessa fyra matcher har man gjort nio mål jämfört med de blott fyra mål som man gjorde på de första sex hemmamatcherna.

Försvarsmässigt har man bland och gett lite men man har varit betydligt stabilare på hemmaplan än på bortaplan. Åtta insläppta mål på hemmaplan där tre av målen kom mot Napoli.
Man har förövrigt en i princip helt skadefri trupp. Man spelade i veckan en cupmatch mot Napoli men roterade en del på nyckelspelare där så tror inte det är någon risk att man är slitna.

Genoa då som igår värvade in Hiljemark har det riktigt tungt just nu. Man startade säsongen bra men räknar man med cupförlusten mot Lazio i förra veckan har man fem förluster och ett kryss på de senaste sex matcherna. Krysset kom i förra omgången mot jumbon Crotone på hemmaplan. Crotones blott andra poäng på bortaplan.
Det är framförallt försvarsspelet som inte fungerar. Tio insläppta mål på de senaste tre matcherna och laget känns för stunden alldeles för offensivt balanserat.
Man har ingen vacker resultatrad på bortaplan heller, två vinster, en oavgjord och sju förluster.

Man har sålde tidigare i januari den otroligt viktiga centrala mittfältaren Rincon till Juventus. Och har till den här matchen Cataldi avstängd och Rigoni skadad, deras två ordinarie centrala mittfältare efter att Rincon lämnade. Så det är mycket möjligt att Hiljemark kommer gå rakt in i startelvan.
Man har även åkt på en långtidsskada på den duktige förstamålisen Perin som också är ett tungt tapp.

Jag tror att Genoa kommer få det svårt att stå emot Fiorentinas tunga offensiv och har spelet som jag rekommenderar är:

Fiorentina -0.75 som finns till 1.85 på Sportmarket och är spelbart från 1.75+.

Har även spelat Bologna -0.25 denna omgång. Spelgräns 2.07

Seebbo 2017-01-27 14:21

Gillar man utstick sticker Coolbet ut på Atalanta -0.5 till 3.35. Pinnen har 3.23

Cicero 2017-01-27 23:06

Sunda tankar, tycker även att överspelet i Torino-Atalanta ligger för högt. Belotti och Kessie med största sannolikhet tillbaka i hemma- respektive bortalag vilket är två stora plus. Mihajlovic sätter helt enkelt inte defensiven och Gasperini håller sällan tillbaka tridenten längst fram.

Seebbo 2017-01-27 23:17

Håller med om att det mycket väl kan bli en målglad match. Som du säger har Mihajlovic inte alls lyckats sätta försvarsspelet rent taktiskt i år och mycket hänger på att man till denna säsong tappade båda sina ordinarie mittbackar.
Jag tror dock inte Kessie kommer starta men i vilket fall lär han nog få komma in relativt tidigt.
Det som talar emot lite är Atalanta i en del matcher har sett ganska defensivt balanserade ut men tror nog mycket hänger på Torino i denna matchen. Visar man upp samma bristfälliga försvarsspel och samma vassa anfallsspel kommer det nog bli mål åt båda hållen.
GL :)

Cicero 2017-01-29 12:23

Ingen Kessie från start men bra dropp på överspelet iaf. Ska bli en intressant match att kolla på. Underspelet i Lazio och -hcp på Inter gjorde jobbet igår, hoppas på samma utdelning idag :)

Seebbo 2017-01-29 14:19

Fiorentina saknar sin förstamålis Tatarusanu men inget som varken jag eller marknaden reagerade på. Däremot så startar inte Bernardeschi vilket jag inte gillar och -0.75 finns nu till 1.917.

Cagliari -0.25 har droppat till 2.08 så nu bara jobbet kvar :)

Har lagt Milan -0.25 nu på elvor till 2.07 och tycker allt över 2 är bra :)

Nu ska det bara spelas om det :KO:

Cicero 2017-01-29 14:25

Milan vågar jag inte röra då det är "mitt" lag, men hoppas ditt spel sitter såklart :)

Ett mindre hån att inte övern sitter i Turin, men men ibland vill det sig bara inte. 3-5 hade varit ett rättvist slutresultat.

Seebbo 2017-01-29 14:27

Ja lider med alla som satt på överspelet. Torino riktigt bleka som vanligt efter att dom tagit ledningen dock. Mosar allt motstånd fram tills dom gör 1-0 sen tappar dom allt.

DonYolo 2017-01-29 14:28

Roma går tyvärr ganska bra i år, de fula hundarna. Deras bortaspel är helt okej med 5 av 11 vinster men krävs lite mer för att utmana Juve? Sampdoria är bättre hemma än vad deras plats i den totala tabellen visar och har bara släppt in 8 mål på Luigi Ferraris
Krysset är inte självklart här men kollade snabbt och hittade 4x på Partypoker, kanske finns bättre på andra ställen, men över 25% chans/risk för oavgjort ger jag denna match och allt över 4x är därmed spelvärt. Kan även finnas intresse i att spela någon form av lir där Sampdoria inte får vinna och Roma får vinna med max 1, kanske ett resultat spel med 0-0 0-1 1-1 1-2 (Någonstans där kan vara av intresse. Men här diskuterar vi ju kryss och kryssas ska det göra då matchen blir oavgjort mer än 1 gång på 4a

Kopierar in det från krysstråden.

Vad tror ni om Milan idag?

Cicero 2017-01-29 14:39

Jag är alltid övertygad om att Milan ska torska så särskilt mycket värdefull input kan jag nog inte komma med:whistling:

Seebbo 2017-01-29 16:36

Det hår går ju åt...

DonYolo 2017-01-29 16:39

Mitt underspel på Sampdoria - Roma var rätt snyggt!
Krysset ser rimligt ut iaf..

Cicero 2017-01-29 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 518394)
Det hår går ju åt...

En sådan dag idag, Cagliari totalt överlägnsa...

Cicero 2017-01-29 16:52

Haha, vilken jävla kaos- dag i Serie A :gun_bandana:

DonYolo 2017-01-29 17:03

Så jävla irriterad att jag bajsar på mig, ursäkta språket. Hade Bologna vunnit eller Sampdoria inte vunnit hade jag suttit med med 4 streck på toppen som är värd 100k

Seebbo 2017-01-29 17:16

Sumering:
Milan tappar ledningen, Udineses 1-1 mål är ju under all kritik..
Fiorentina tappar 2-0 och 3-2..
Cagliari ja där vart man ju nöjd med en halv förlust till och med...

robfri 2017-01-29 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av DonYolo (Inlägg 518399)
Så jävla irriterad att jag bajsar på mig, ursäkta språket. Hade Bologna vunnit eller Sampdoria inte vunnit hade jag suttit med med 4 streck på toppen som är värd 100k

Som är beräknad med x i United & real samt bilbao....

Tre 1or där & värdet är inte 500 sek...

Summa summaro, dra in bajskorven igen.

DonYolo 2017-01-29 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 518401)
Som är beräknad med x i United & real samt bilbao....

Tre 1or där & värdet är inte 500 sek...

Summa summaro, dra in bajskorven igen.

Naturligtvis inte, men som jag skrev har jag inte 3 singlar kvar, att United, Real samt Bilbao alla 3 skulle vinna är ungefär 2,2 degen så större chans alla 3 inte vinner (Nu leder united nu ser det väl ut som det)

Men förlåt att jag gnällde lite....

DonYolo 2017-01-29 18:27

För att tillföra något mer relevant kan det vara intressant att börja kika på lite mer ö/u spel i Serie A för min del känner jag. Jävlar vad det var svängdörr, även i de matcher som slutade med få mål (Torino - Atalanta) som borde sluttat typ 2-5 eller något.

Seebbo 2017-02-03 22:57

Endast hittat ett spel till helgen. Bologna +1.25 funkar ner till 1.77. Hinner tyvärr inte med någon mer utförande rek.

BOL i helgen spelvänner :moneybag:

Cicero 2017-02-04 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av DonYolo (Inlägg 518403)
För att tillföra något mer relevant kan det vara intressant att börja kika på lite mer ö/u spel i Serie A för min del känner jag. Jävlar vad det var svängdörr, även i de matcher som slutade med få mål (Torino - Atalanta) som borde sluttat typ 2-5 eller något.

Överpelen på Atalantas matcher har gått bra den här säsongen, ofta en bit över två gånger pengarna.

Cicero 2017-02-04 14:21

Filtrerade ut mina spel på Atalanta hitills den här säsongen; 11 spel, 9 vinster och 2 förluster.

Seebbo 2017-02-04 21:40

Sjukaste första halvleken jag sett någonsin tror jag.
Först och främst så sitter man fint på +1.25 som stänger på 1.68 och man har spelat till 1.84.
Men glädjen blir kortvarig och Napoli leder med 0-2 innan det ens gått 10 minuter. Sen får Bologna straff men Destro bränner givetvis. Strax därefter får Calejon rött kort och man får tillbaka lite hopp men snart drar Masina drar på sig ett rött och Mertens gör 0-3 på frisparken efter en tavla av Mirante som nog borde tagit första målet också.
Sen reducerar Bologna till 1-3 men sen kommer 1-4 innan halvleken är slut och ridå..

Innan ikväll hade Bologna släppt in sju mål på tio hemmamatcher.
Måste förövrigt vara kallaste rekaren här på Sharps haha...

Seebbo 2017-02-04 23:03

Ruggigt effektiva var Napoli ikväll iaf.

https://pbs.twimg.com/media/C32lNeFW8AEjSMk.jpg:large

Migge 2017-02-04 23:08

Seebbo: ovanstående bild är det ifrån någon app och isf vilken?

Eller är det taget ifrån webben?

Seebbo 2017-02-04 23:35

Den är tagen från @11tegen11 på Twitter :)

Seebbo 2017-02-05 11:58

Oddsen har svängt lite i Chievo - Udinese. Tycker att hemmalaget bör vara lite större favoriter på hemmaplan. Visst man gjorde inte en speciellt bra insats borta mot Lazio förra veckan trots att man vann med 0-1 medan Udinese vann rättvist mot Milan på hemmaplan.
Två väldigt jämna lag som möts här men tycker Chievos hemmaplansfördel borde göra dem till favoriter.

I hemmalaget saknas högerbacken Cacciatore som är avstängd samt mittfältaren Castro som är skadad. Udineses har i princip full trupp.

Spelar Chievo +0 1.98 och den funkar ner till 1.90. Väljer +0 här för att jag tror sannolikheten för ett kryss är ganska stort men ser även värde i raka som finns till 2.84.

Seebbo 2017-02-05 12:08

Plockar även UC Sampdoria +0.5/1 (Asian) 1.940 nu 12.30.
Svag elva av Milan.

Seebbo 2017-02-05 14:13

Lazio -0.5 hos Coolbet till 1.63 är bra. Asien ligger runt 1.58

biddybye 2017-02-05 15:15

Vet inte vad ett kryss ger på inter men dom kommer från 2 matcher där dom har kunnat gå på halvfart = krafter kvar

Juventus fortsätter lufta sin trupp på ett imponerande vis, börjar ladda batterierna för CL.

Seebbo 2017-02-05 17:53

Krysset ligger runt 4.00. Skulle Juventus stiga till 1.70 tycker jag det är värde i den. 27 raka vinster för Juve på hemmaplan.
Kommer nog vara otroligt motiverade ikväll. Dels för att de torskade mot Inter på bortaplan men också för att man vill ha ett försprång nu när CL drar igång igen.

Båda lagen är i princip skadefria det är Juve som saknar Lemina och Benatia men är inga tapp av betydelse.
Pratas om att Inter kommer köra en trebackslinje med Murillo - Medel - Miranda. Känns ju lite konstigt att Inter skulle ändra backlinjen nu när de haft en bra period. Men kan bli spel när elvorna kommer ut.

Fint med lite vinster idag. Vinst på Samp +0.75 och Lazio -0.5 samt push på Chievo +0 :)

Seebbo 2017-02-10 11:01

Då var det fredag igen och dags för Serie A :clap:
Omgången inleds med Napoli - Genoa ikväll fredag och jag tror detta kan bli en väldigt underhållande match.

Napoli kommer fick en rejäl islossning borta mot Bologna förra helgen och vann med 7-1! Man fick dock Callejon och Hysaj avstängda. Enligt Italienska medier ser det ut att bli Giaccherini som tar Cellejons plats men man har även Milik som kommit tillbaka från skada och även Pavoletti som värvades in under vinterfönstret från just Genoa så där finns det bredd.
Maggio kommer ersätta Hysaj som högerback vilket helt klart är en nedgradering men man får tillbaka mittbacken Koulibaly som varit och spelat AFCON, stort plus där.

Genoa då, de är inne i en otroligt dålig period just nu och det har märkts att man tappat både Pavoletti och Rincon och inte riktigt lyckats ersätta dem. Hiljemark har kommit in men jag tycker han passar bättre in på ett tremannamittfält.
Genoa spelar ett offensivt 3-4-3 och man har haft stora problem med defensiven i de senaste matcherna och släppt in 14 mål på de senaste fem matcherna.
Till denna match har man försvararen Izzo avstängd och man har fortsatt deras viktiga målvakt Perin skadad. Tunga tapp defensivt.

Jag tror att Genoa kommer fortsätta bjuda på ytor och mot Napoli som just nu kanske har det bästa anfallsspelet i hela ligan tror jag man kommer få det otroligt tufft.

Jag har spelat Napoli -1.5 som i skrivande stund finns till 1.99 och jag tycker den är spelbar ända ner till 1.80.

Kan återkomma med fler spel. BOL :)

Seebbo 2017-02-11 10:54

Napoli satt utan några större besvär. Visst fick man slita lite mer än vad jag hade räknat med men Genoa lyckades knappt skapa en riktig målchans under hela matchen.

Klickat Atalanta -0,75 imorgon. Den finns till runt 2.07 i skrivande stund och tycker den är spelvärd ner till 1.90

tompa87 2017-02-11 11:56

Veckans spel måste ju vara Torino emot Pescara. Så dåliga som Pescara varit på senaste tiden alltså. Och torino är ju kalasbra hemma, lite sämre form men fortfarande bara Juve som vunnit på stadio olimpico.. och då stod det 1-1 till minut 82.

Görs en hel del mål dessutom, 24 på 11 hemmamatcher.

Saknas en del spelare, men Belotti och Falque och Benassi, topptrion är med.

-1.25 @ ~1.9, känns rimlig.

Seebbo 2017-02-11 13:10

Har varit inne på Torino också men enligt mig så överpresterade Torino lite i höstas och nu med ett par spelare borta så har jag inte plockat än iaf.

Men som du säger. Deras trio i fram är otroligt vass och Pescara ligans sämsta lag.

Seebbo 2017-02-12 10:11

Valt att klicka UC Sampdoria -0.5 (Asian) till 2.03 idag också.

Spelbar ner till 1.95.
Tror inte Bologna kommer studsa tillbaka på bortaplan mot Samp. Samp fått lite vind i seglen och har bra spets framåt där jag tror Krafth och hans kollegor i Bolognas backlinje kommer få problem med.

Seebbo 2017-02-12 15:21

Citat:

Ursprungligen postat av tompa87 (Inlägg 519423)
Veckans spel måste ju vara Torino emot Pescara. Så dåliga som Pescara varit på senaste tiden alltså. Och torino är ju kalasbra hemma, lite sämre form men fortfarande bara Juve som vunnit på stadio olimpico.. och då stod det 1-1 till minut 82.

Görs en hel del mål dessutom, 24 på 11 hemmamatcher.

Saknas en del spelare, men Belotti och Falque och Benassi, topptrion är med.

-1.25 @ ~1.9, känns rimlig.

3-0 Torino på en kvart, där fick man för att man inte vågade på grund av att de saknade ett par nyckelspelare och tänkte se matchbilden och plocka live. :lol:

Snyggt spel!

Seebbo 2017-02-12 22:56

Vinst på både Atalanta -0.75 och Samp -0.5 :D
På återseende nästa helg!

Seebbo 2017-02-17 14:41

Inter -0.5 spelabar från 1.78 och Roma -1.25 spelbar från 1.93 är klickat i helgen.
Återkommer kanske med något mer spel och lite text.

Inter -0.5 ligger just nu runt 1.78 i Asien men finns till 1.80 på Bet365 och 1.85 på Coolbet
Lazio -0.5 finns till 1.78 på Coolbet vilket också är spelbart i min bok. Asienbolagen har runt 1.70

BOL :)

Cicero 2017-02-18 22:49

Skulle även säga att +1.70 på Sampdoria är på gränsen till spelvärt. Hela truppen tillgänglig, god form och möter notoriskt bortasvaga Cagliari. Ö- lag brukar få det svårt på fastlandet:D