Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-01-27, 10:12   #1
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Serie A


Helgen är kommen och det är dags för ligafotboll igen efter en vecka med cuper. Tänkte bjuda på en rek i matchen Fiorentina - Genoa.

Börjar vi med hemmalaget Fiorentina är det ett lag som startade säsongen svagt och man hade framförallt stora problem med målskyttet. På hemmaplan har man fem vinster och fem oavgjorda.
Men man har börjat växla upp nu och har på de senaste fyra hemmatcherna tre vinster mot Palermo, Sassuolo, Juventus och en oavgjord mot Napoli.
Även målskyttet har kommit igång. På dessa fyra matcher har man gjort nio mål jämfört med de blott fyra mål som man gjorde på de första sex hemmamatcherna.

Försvarsmässigt har man bland och gett lite men man har varit betydligt stabilare på hemmaplan än på bortaplan. Åtta insläppta mål på hemmaplan där tre av målen kom mot Napoli.
Man har förövrigt en i princip helt skadefri trupp. Man spelade i veckan en cupmatch mot Napoli men roterade en del på nyckelspelare där så tror inte det är någon risk att man är slitna.

Genoa då som igår värvade in Hiljemark har det riktigt tungt just nu. Man startade säsongen bra men räknar man med cupförlusten mot Lazio i förra veckan har man fem förluster och ett kryss på de senaste sex matcherna. Krysset kom i förra omgången mot jumbon Crotone på hemmaplan. Crotones blott andra poäng på bortaplan.
Det är framförallt försvarsspelet som inte fungerar. Tio insläppta mål på de senaste tre matcherna och laget känns för stunden alldeles för offensivt balanserat.
Man har ingen vacker resultatrad på bortaplan heller, två vinster, en oavgjord och sju förluster.

Man har sålde tidigare i januari den otroligt viktiga centrala mittfältaren Rincon till Juventus. Och har till den här matchen Cataldi avstängd och Rigoni skadad, deras två ordinarie centrala mittfältare efter att Rincon lämnade. Så det är mycket möjligt att Hiljemark kommer gå rakt in i startelvan.
Man har även åkt på en långtidsskada på den duktige förstamålisen Perin som också är ett tungt tapp.


Jag tror att Genoa kommer få det svårt att stå emot Fiorentinas tunga offensiv och har spelet som jag rekommenderar är:

Fiorentina -0.75 som finns till 1.85 på Sportmarket och är spelbart från 1.75+.

Har även spelat Bologna -0.25 denna omgång. Spelgräns 2.07
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+10), perry (+5), bettingmaster (+10), CalPrim (+10), Cicero (+5), smak (+5)
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 13:21   #2
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Gillar man utstick sticker Coolbet ut på Atalanta -0.5 till 3.35. Pinnen har 3.23
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 22:06   #3
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 42
Sharp$: 1005
Standard

Sunda tankar, tycker även att överspelet i Torino-Atalanta ligger för högt. Belotti och Kessie med största sannolikhet tillbaka i hemma- respektive bortalag vilket är två stora plus. Mihajlovic sätter helt enkelt inte defensiven och Gasperini håller sällan tillbaka tridenten längst fram.
Cicero är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-27, 22:17   #4
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Håller med om att det mycket väl kan bli en målglad match. Som du säger har Mihajlovic inte alls lyckats sätta försvarsspelet rent taktiskt i år och mycket hänger på att man till denna säsong tappade båda sina ordinarie mittbackar.
Jag tror dock inte Kessie kommer starta men i vilket fall lär han nog få komma in relativt tidigt.
Det som talar emot lite är Atalanta i en del matcher har sett ganska defensivt balanserade ut men tror nog mycket hänger på Torino i denna matchen. Visar man upp samma bristfälliga försvarsspel och samma vassa anfallsspel kommer det nog bli mål åt båda hållen.
GL
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 11:23   #5
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 42
Sharp$: 1005
Standard

Ingen Kessie från start men bra dropp på överspelet iaf. Ska bli en intressant match att kolla på. Underspelet i Lazio och -hcp på Inter gjorde jobbet igår, hoppas på samma utdelning idag
Cicero är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 13:19   #6
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Fiorentina saknar sin förstamålis Tatarusanu men inget som varken jag eller marknaden reagerade på. Däremot så startar inte Bernardeschi vilket jag inte gillar och -0.75 finns nu till 1.917.

Cagliari -0.25 har droppat till 2.08 så nu bara jobbet kvar

Har lagt Milan -0.25 nu på elvor till 2.07 och tycker allt över 2 är bra

Nu ska det bara spelas om det
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 13:25   #7
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 42
Sharp$: 1005
Standard

Milan vågar jag inte röra då det är "mitt" lag, men hoppas ditt spel sitter såklart

Ett mindre hån att inte övern sitter i Turin, men men ibland vill det sig bara inte. 3-5 hade varit ett rättvist slutresultat.
Cicero är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 13:27   #8
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Ja lider med alla som satt på överspelet. Torino riktigt bleka som vanligt efter att dom tagit ledningen dock. Mosar allt motstånd fram tills dom gör 1-0 sen tappar dom allt.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 13:28   #9
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

Roma går tyvärr ganska bra i år, de fula hundarna. Deras bortaspel är helt okej med 5 av 11 vinster men krävs lite mer för att utmana Juve? Sampdoria är bättre hemma än vad deras plats i den totala tabellen visar och har bara släppt in 8 mål på Luigi Ferraris
Krysset är inte självklart här men kollade snabbt och hittade 4x på Partypoker, kanske finns bättre på andra ställen, men över 25% chans/risk för oavgjort ger jag denna match och allt över 4x är därmed spelvärt. Kan även finnas intresse i att spela någon form av lir där Sampdoria inte får vinna och Roma får vinna med max 1, kanske ett resultat spel med 0-0 0-1 1-1 1-2 (Någonstans där kan vara av intresse. Men här diskuterar vi ju kryss och kryssas ska det göra då matchen blir oavgjort mer än 1 gång på 4a

Kopierar in det från krysstråden.

Vad tror ni om Milan idag?
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 13:39   #10
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 42
Sharp$: 1005
Standard

Jag är alltid övertygad om att Milan ska torska så särskilt mycket värdefull input kan jag nog inte komma med
Cicero är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 15:36   #11
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6014
Standard

Det hår går ju åt...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 15:39   #12
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

Mitt underspel på Sampdoria - Roma var rätt snyggt!
Krysset ser rimligt ut iaf..
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 15:47   #13
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 42
Sharp$: 1005
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Det hår går ju åt...
En sådan dag idag, Cagliari totalt överlägnsa...
Cicero är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 15:52   #14
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 42
Sharp$: 1005
Standard

Haha, vilken jävla kaos- dag i Serie A
Cicero är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-01-29, 16:03   #15
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 161
Sharp$: 435
Standard

Så jävla irriterad att jag bajsar på mig, ursäkta språket. Hade Bologna vunnit eller Sampdoria inte vunnit hade jag suttit med med 4 streck på toppen som är värd 100k
DonYolo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td