Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Fotboll (https://www.sharps.se/forums/fotboll/)
-   -   Barcelonas ständiga särbehandling av domare (https://www.sharps.se/forums/fotboll/7546-barcelonas-staendiga-saerbehandling-av-domare/)

vessl123 2011-05-04 15:43

Jag tror att de som påstår att Barca favoriseras, ser vad de vill se på fotbollsplanen. Förmodligen håller ni på något storlag som Arsenal, Real, Milan, United eller Chelsea, och är lite bittra för att de faktiskt aldrig kommer nå upp till den nivån Barca håller idag.

Japparen är ju helt ute o cyklar och ser precis det "han vill se", precis som så många andra. Glömde du helt plötsligt av att Barca fick ett mål felaktigt bortdömt mot Arsenal på Emirates? Allt är relativt. Många 50/50 situationer där domaren tar sitt domslut baserat på några hundradelars sekund. Jag tycker det röda kortet mot Pepe är solklart, då Alves antagligen brutit benet om Pepe träffat där. Sök på Pepe på youtube så ser ni vilka damputbrott den grabben har haft genom sin fotbollskarriär. Anger management nästa?

Situationen där ni säger att Higuain borde fått mål, vem hade ni, som DOMARE, gett mest trovärdighet på en fotbollsplan av lipsillen C.Ronaldo och Mascherano? C.Ronaldo är känd för att lägga sig ner så fort han får en touch i ett bra frisparksläge, vilket domaren vet och låter spelet gå vidare. Sen är det relativt synligt att han touchar Mascheranos häl, som sedan ramlar, som sista man i försvaret. För Mascherano är det detta ett JÄTTEdåligt läge att filma som sista försvarare och detta är förmodligen mer trovärdigt än när Ronaldo gör det i situationen innan, och därför blåser han frispark till Mascherano.

Som någon sa kan man diskutera detta i all evighet, och de flesta barca-haters i denna tråden kommer väl inte ge sig i första hand då Barca kommer fortsätta dominera den kommande tiden, och fler och fler situationer kommer att uppstå.

Lillis 2011-05-04 17:16

Själv tyckte jag att matchen faktiskt var ganska ren från filmningar och domergnäll. Fick nästan känslan att spelarna tappade lite i intensiteten i första halvlek när dom tänkte till lite. På det stora hela besperades man ju av alla dessa klungor runt domaren vid varje tillfälle det blåstes för frispark.

En egen reflektion är ju att Mascherano har med råge utvecklats till den värste av dem alla. Inte fan höll han på så i Liverpool?

Eller såg man genom fingrarna bara för han spelade i "rätt" lag då?

KP 2011-05-04 17:23

Citat:

Ursprungligen postat av vessl123 (Inlägg 121380)
Glömde du helt plötsligt av att Barca fick ett mål felaktigt bortdömt mot Arsenal på Emirates? Allt är relativt.

Den var inte felaktigt bortdömd som madjedo redan förklarat i post #84

Citat:

Messis mål mot arsenal var korrekt avvinkad för offside.

När passningen slås så är messi inte offside. Men! Den träffar målvakten och studsar på Pedro och till messi. Och då står messi offside.

Slurf 2011-05-04 17:25

Citat:

Ursprungligen postat av vessl123 (Inlägg 121380)
Jag tror att de som påstår att Barca favoriseras, ser vad de vill se på fotbollsplanen. Förmodligen håller ni på något storlag som Arsenal, Real, Milan, United eller Chelsea, och är lite bittra för att de faktiskt aldrig kommer nå upp till den nivån Barca håller idag.

Japparen är ju helt ute o cyklar och ser precis det "han vill se", precis som så många andra. Glömde du helt plötsligt av att Barca fick ett mål felaktigt bortdömt mot Arsenal på Emirates? Allt är relativt. Många 50/50 situationer där domaren tar sitt domslut baserat på några hundradelars sekund. Jag tycker det röda kortet mot Pepe är solklart, då Alves antagligen brutit benet om Pepe träffat där. Sök på Pepe på youtube så ser ni vilka damputbrott den grabben har haft genom sin fotbollskarriär. Anger management nästa?

Situationen där ni säger att Higuain borde fått mål, vem hade ni, som DOMARE, gett mest trovärdighet på en fotbollsplan av lipsillen C.Ronaldo och Mascherano? C.Ronaldo är känd för att lägga sig ner så fort han får en touch i ett bra frisparksläge, vilket domaren vet och låter spelet gå vidare. Sen är det relativt synligt att han touchar Mascheranos häl, som sedan ramlar, som sista man i försvaret. För Mascherano är det detta ett JÄTTEdåligt läge att filma som sista försvarare och detta är förmodligen mer trovärdigt än när Ronaldo gör det i situationen innan, och därför blåser han frispark till Mascherano.

Som någon sa kan man diskutera detta i all evighet, och de flesta barca-haters i denna tråden kommer väl inte ge sig i första hand då Barca kommer fortsätta dominera den kommande tiden, och fler och fler situationer kommer att uppstå.

Du är ju en psykiskt sjuk människa, tänker inte lägga ned tid på att skriva med dig om du anser att Pepes direkta röda var korrekt, han träffar ju bollen. Hur fan kan du leva med dig själv?

Det finns inte en enda frisk människa som inte kan erkänna att Barcelona fått enormt många helt sinnesjuka domslut med sig, det vet ni Barca medångssupportrar själva.

Hedo 2011-05-04 17:55

Motfråga slurf, är det automatiskt regelrätt spel om man träffar bollen?

Overkill 2011-05-04 18:25

Citat:

Ursprungligen postat av Hedo (Inlägg 121443)

Slurf menar alltså att så länge man träffar bollen innan tacklingen sätts in så är det okej?

Fine by me, då kan ju t ex Pepe träffa bollen och samtidigt strax efter sparka av båda benen på Messi så att han bryter de och aldrig någonsin blir återställd vilket innebär att blir tvungen att lägga av med fotbollen.

Du tycker alltså att detta skulle vara okej, Slurf?

Kirtap 2011-05-04 19:12

Slurf
Man kan försvara och tala för/emot saker ganska länge, men du brännde just bron.

Jackee 2011-05-04 19:14

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 121452)
Fine by me, då kan ju t ex Pepe träffa bollen och samtidigt strax efter sparka av båda benen på Messi så att han bryter de och aldrig någonsin blir återställd vilket innebär att blir tvungen att lägga av med fotbollen.

Ska alla spelare som träffar bollen och missar spelaren få rött? Med andra ord så kommer domaren få blåsa av varje match för det inte finns några spelare kvar.

Är det så du vill ha det performance?

*EDIT*
Notera min sarkastiska frågeställning till en väldigt dum fråga.

pr0llan 2011-05-04 19:17

Frågan är vem som är psykiskt sjuk slurf, vilket jävla påhopp som du samtidigt har fel på.

Gör om gör rätt

KP 2011-05-04 19:19

Det ni pratar om är nästan samma händelse som när Flamini åker med dobbarna när de mötte Tottenham i CL.

http://www.youtube.com/watch?v=yt9qQlyvL9w

Fick han rött kort? Nepp.

Overkill 2011-05-04 19:23

Citat:

Ursprungligen postat av Jackee (Inlägg 121464)
Ska alla spelare som träffar bollen och missar spelaren få rött? Med andra ord så kommer domaren få blåsa av varje match för det inte finns några spelare kvar.

Är det så du vill ha det performance?

*EDIT*
Notera min sarkastiska frågeställning till en väldigt dum fråga.

Haha, jag kan ta sarkasm. Inga problem, Jackee. :lol:

Farliga tacklingar tycker jag ska beivras vare sig det träffar spelaren eller inte. I just denna situation där Pepe går in på ett väldigt brutalt sätt utan att träffa Alves så tycker jag domaren gör rätt i sin bedömning med utvisningen.

Med det säger jag inte att Alves inte faller väldigt enkelt, sådant försvarar jag absolut inte. Jag hatar filmningar.

Overkill 2011-05-04 19:24

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 121469)
Det ni pratar om är nästan samma händelse som när Flamini åker med dobbarna när de mötte Tottenham i CL.

Det där är solklart rött kort också, jag blir förbannad när jag ser sådana där vansinnestacklingar och det känns som att han går in för att skada.

Flaminis beteende efter är dock det som upprör mig mest genom att han drar igång publiken. Äckligt att se.

Pohjan 2011-05-04 19:28

Nej det fick han inte.. Men det anser jag att det är riktigt solklart rött kort och ett grymt misstag av domaren.. Sådana tacklingar med sträckt ben och dubbarna före ska ge rött kort..

Jackee 2011-05-04 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 121470)
Haha, jag kan ta sarkasm. Inga problem, Jackee. :lol:

Farliga tacklingar tycker jag ska beivras vare sig det träffar spelaren eller inte. I just denna situation där Pepe går in på ett väldigt brutalt sätt utan att träffa Alves så tycker jag domaren gör rätt i sin bedömning med utvisningen.

Med det säger jag inte att Alves inte faller väldigt enkelt, sådant försvarar jag absolut inte. Jag hatar filmningar.

Vad bra ;)

Jag tycker ett gult kort hade varit korrekt i den där situationen med tanke på vilken nivå domaren har dömt på under matchen (tänker först och främst på Mascheranos spark på Pepe som bara resulterade i gult).

Men hade domaren dömt på en jämn nivå rakt igenom matchen och gett rött kort för situationen jag nämnde ovan så hade jag inte klagat på situationen mellan Pepe och Alves, eller ja möjligtvis på Alves filmning.

vessl123 2011-05-04 19:37

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 121432)
Du är ju en psykiskt sjuk människa, tänker inte lägga ned tid på att skriva med dig om du anser att Pepes direkta röda var korrekt, han träffar ju bollen. Hur fan kan du leva med dig själv?

Det finns inte en enda frisk människa som inte kan erkänna att Barcelona fått enormt många helt sinnesjuka domslut med sig, det vet ni Barca medångssupportrar själva.

Oj vad bitter man kan vara. Är du Real Madrid fan måtro? Och dessa påhopp är de tillåtna här på forumet?

Som jag skrev tycker jag Pepes röda är korrekt då hans satsning är helt vansinnig. Träffar han bollen med en liten bit av hans tå skiter jag fullständigt i, då OM han hade träffat Alves rejält där så hade det varit stor risk för diverse benfrakturer, alltså väldigt FARLIGT spel.

Jag tycker det är bra att sådana vansinniga satsningar straffas hårt varesig det är Real, Barca eller div 4 i Sverige.

Om det nu var så att Messis mål på Emirates var korrekt avvinkat för offside så är det ändå en intressant situation då Djorou tar bollen med handen i straffområdet i samma moment som "offsidepassen" slås. Men som sagt är det många 50/50 situationer, där det är väldigt lätt att se i efterhand vad som är rätt eller fel. Att folk väljer att minnas de domslut Barca får med sig och inte de domslut de får emot sig förstår jag dock inte? Som Barcasupporter minns jag mycket väl det mål Bojan gjorde på tilläggstid mot Inter i semifinalen förra året, som blev felaktigt bortdömt. Jag minns även det offsidemål Inter gjorde i samma match. Detta hade gett Barca en plats i finalen, och eventuellt även segern där då Bayern var hyffsat dåliga.

Men inte skapar jag en tråd på något forum om fusk hit o dit som en trettonåring. Det är bara att acceptera och gå vidare.

Slurf 2011-05-04 19:48

Citat:

Ursprungligen postat av pr0llan (Inlägg 121466)
Frågan är vem som är psykiskt sjuk slurf, vilket jävla påhopp som du samtidigt har fel på.

Gör om gör rätt

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 121462)
Slurf
Man kan försvara och tala för/emot saker ganska länge, men du brännde just bron.

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 121452)
Slurf menar alltså att så länge man träffar bollen innan tacklingen sätts in så är det okej?

Citat:

Ursprungligen postat av Hedo (Inlägg 121443)

http://www.youtube.com/watch?v=1-OMZ...eature=related

Det kanske kan tolkas som farligt spel så en varning för både Pepe och en till Alves för filmning hade varit korrekt. Men grejen är ju att ni påstår att det ska vara direkt rött, så motfråga:

Ska alla regelbrott belönas med ett direkt rött kort?

Ta av er Barcaglasögonen nu.

kakan 2011-05-04 19:54

Citat:

Tycke du att bara för att domaren i Milan-Tottenham gör ett stort misstag och inte ger Flamini rött kort så ska det ses som ett prejudicerande exempel för alla andra matcher?

Fula farliga satsningar (inte nödvändigtvis träffar) med dobbarna före ska rendera rött kort direkt!

kakan 2011-05-04 19:56

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 121476)

Det kanske kan tolkas som farligt spel så en varning för både Pepe och en till Alves för filmning hade varit korrekt. Men grejen är ju att ni påstår att det ska vara direkt rött, så motfråga:

Självklart. Det är ju just det alla har skrivit. Du har fattat allt.

Haltmathe 2011-05-04 20:07

Citat:

Själv tycker jag att Pep har sjukt snygg rumpa så för mig är bara det värt rött för Pepe direkt...

RobinD 2011-05-04 20:12

Citat:

Vilket han dock borde.. han kvalar lätt in på topp 5 mest oslipade spelare sista 10 åren..

Overkill 2011-05-04 20:22

Citat:

Vad är det du har så svårt att förstå? :) Brutala satsningar vare sig det träffar eller inte ska rendera i direkt rött kort. Domaren gör IMO helt rätt bedömning och visar ut Pepe för tilltaget.

Barcaglasögonen? Jag är 110% neutral i detta fallet, så det har jag inga som helst problem med att göra då jag har sympatier för Villarreal i Spanien.

Något som kan vara otroligt intressant är att få veta om domaren hade gett rött kort om han sett att Pepe inte var på Alves alls med tanke på att jag tror han ser situationen från den synvinkeln att han faktiskt träffar.

Citat:

Ursprungligen postat av Haltmathe (Inlägg 121485)
Själv tycker jag att Pep har sjukt snygg rumpa så för mig är bara det värt rött för Pepe direkt...

Tack för dagens garv! :lol: :lol:

Slurf 2011-05-04 20:39

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 121489)
Vad är det du har så svårt att förstå? :) Brutala satsningar vare sig det träffar eller inte ska rendera i direkt rött kort. Domaren gör IMO helt rätt bedömning och visar ut Pepe för tilltaget.

Barcaglasögonen? Jag är 110% neutral i detta fallet, så det har jag inga som helst problem med att göra då jag har sympatier för Villarreal i Spanien.

Något som kan vara otroligt intressant är att få veta om domaren hade gett rött kort om han sett att Pepe inte var på Alves alls med tanke på att jag tror han ser situationen från den synvinkeln att han faktiskt träffar.

Definiera brutala satsningar. Det Pepe är inte "brutalt" och kvalificerar inte för ett direkt rött.

Overkill 2011-05-04 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av Slurf (Inlägg 121492)
Definiera brutala satsningar. Det Pepe är inte "brutalt" och kvalificerar inte för ett direkt rött.

Brutala satsningar är det som t ex Flamini gör mot Corluka och detta som Pepe gör mot Alves, det är min åsikt. I denna kategori ligger min definition för brutala satsningar, vare sig det träffar berörd spelare eller icke.

Varför är det inte "brutalt" som du så fint formulerade dig och varför kvalificerar det inte för ett direkt rött kort?

kingscania 2011-05-04 20:51

Brutal tycker jag i varje fall INTE att Pepes "satsning" är. Som skrivits så är det satsningar lik Flaminis som jag tycker är brutala. Pepe sträcker fram foten, kommer inte heller med den rak lång....Det är helt klart ett gult kort, och med en hård domare ett rött....

Hur som helst är det så tragiskt att som neutral fotbollsälskare få se sådana hära matcher, med filmningar, usla domslut - där de mest kritiska drabbat real...., aggresivt fult spel, och en massa eftersnack där knappt något handlar om målen osv....

Man kan inte på några sett säga att Barca OCH Real gjort någon positiv reklam för la liga....

madjedo 2011-05-04 21:04

Ok, här kommer FIFAS definition på "Serious Foul Play". Det vill säga, den foul som ger rött kort.

"Serious foul play
A player is guilty of serious foul play if he uses excessive force or brutality
against an opponent when challenging for the ball when it is in play.
A tackle that endangers the safety of an opponent must be sanctioned as
serious foul play.

Any player who lunges at an opponent in challenging for the ball from the
front, from the side or from behind using one or both legs, with excessive force
and endangering the safety of an opponent is guilty of serious foul play.

A player who is guilty of serious foul play should be sent off and play is
restarted with a direct free kick from the position where the offence occurred
(see Law 13 – Position of free kick) or a penalty kick (if the offence occurred
inside the offender’s penalty area).
"

Nu så... För mig är Pepe's foul mot Alves inte brutal. Varför? Jo, han träffar bollen. Och då han träffar bollen så riskerar han inte Alves hälsa eller fysik. Plus att man får skylla sig själv om man väljer att använda små mini-benskydd istället för vanliga. Sen ska man inte heller göra fotboll till någon sissy sport. Lite tufft är det, och det finns risker, det ska man vara medveten om.

Alltså bedömmer jag tacklingen vara i vad fifa kallar "Reckless"

“Reckless” means that the player has acted with complete disregard to the
danger to, or consequences for, his opponent.
• A player who plays in a reckless manner must be cautioned

Alltså gult kort. Men det är lätt nu i efterhand att säga eftersom man sett repris. Om någon har video på vart domaren stod, så måste man ju liksom så att säga, bedöma hans bedömning. Vilken vinkel hade han? Kanske såg det uppenbart ut ifrån hans vinkel att Pepe var "brutal".

Hela dokumentet kring hur FIFA domare ska sköta röda/gula/varningar, finns: http://www.fifa.com/mm/document/worl...4/28/law12.pdf

Men återigen... det bättre laget gick vidare ändå. Och återigen vill jag bara understryka de överdrivna hollywood skådespelarna som finns på fotbollsplan idag. Jag tror inte Pepe hade sänts ut ifall Alves inte filmade.

Jag vill se böter, eller gula kort efter matchen mot liknande filmningar där man tydligt ämnar att påverka domaren. Tar ju bara några sekunder att bedöma det. Nån nisse får ändå FIFA/UEFA anställa som kan sköta det. De har råd. pff, potatispengar.

Hedo 2011-05-04 22:25

Rakt ben och dobbarna före ÄR serious foul play, oavsett om man träffar bollen eller inte. Träffar man spelaren efter man snuddat bollen med en sådan tackling riskerar man motspelarens hälsa (oavsett benskyddsstorlek). Alltså: rött kort är bedömningen som gäller.

Jackee 2011-05-04 22:28

Citat:

Ursprungligen postat av Hedo (Inlägg 121509)
Rakt ben och dobbarna före ÄR serious foul play, oavsett om man träffar bollen eller inte. Träffar man spelaren efter man snuddat bollen med en sådan tackling riskerar man motspelarens hälsa (oavsett benskyddsstorlek). Alltså: rött kort är bedömningen som gäller.

Nu är det ju faktiskt så att Pepe inte träffar Alves överhuvudtaget..

Hedo 2011-05-04 22:32

Visst visst, Alves hoppar undan och undviker tidig pension... Tacklingen riskerade fortfarande Alves smalben och det är varken träff eller bollträff som räknas om man gör en satsning med sträckt ben och dobbarna före. Det är vad regeln definerar med "excessive force and endangering safety".

RobinD 2011-05-04 22:44

En tackling som Pepe gör är inte med den kraft att den bryter ett ben som är i luften, sulan är inte ens sträckt utan han trycker ned tårna och får inte rak vinkel för sulan att stämpla med.

Dessutom sparkar bägge spelarna mot bollen och det är kamp, spelar ingen roll vilka färger du har på tröjan. Det finns brutala tacklingar och det finns vårdslösa tacklingar, denna är vårdslös på sin höjd.

Men som redan är sagt, rätt lag vann trots allt smuts från bägge lagen. Denna semifinal har gjort det ännu mer klart varför PL är världens bästa och mest underhållande liga.

kingscania 2011-05-04 22:46

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 121514)
En tackling som Pepe gör är inte med den kraft att den bryter ett ben som är i luften, sulan är inte ens sträckt utan han trycker ned tårna och får inte rak vinkel för sulan att stämpla med.

Dessutom sparkar bägge spelarna mot bollen och det är kamp, spelar ingen roll vilka färger du har på tröjan. Det finns brutala tacklingar och det finns vårdslösa tacklingar, denna är vårdslös på sin höjd.

Men som redan är sagt, rätt lag vann trots allt smuts från bägge lagen. Denna semifinal har gjort det ännu mer klart varför PL är världens bästa och mest underhållande liga.

Du satte EXAKT ord på det hela RobinD! Hade jag haft 1000000 sharps hade du fått dem direkt :claps:

Overkill 2011-05-04 22:50

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 121515)
Du satte EXAKT ord på det hela RobinD! Hade jag haft 1000000 sharps hade du fått dem direkt :claps:

Håller med, bra jobbat RobinD. :thumbup: Då slipper vi fundera mer över detta och kan stänga tråden, antar jag? :p

Btw, varför ger du inte RobinD samtliga sharp$ som du har innestående på ditt saldo för? :lol: Eftersom du skulle gett 1000000 sharp$ om du haft det, men du kan bara undvara 10 när du har 76 innan du gav. :innocent:

AndreasB1897 2011-05-04 22:50

Ska ni starta en sån här diskussion efter varje match där ni ser någon filma? Händer ju för fan hela tiden i ALLA lag. Domarna gjorde kanske inte sin bästa insats i karriären, men visst fan var barca det bättre laget. (Neutral)

kingscania 2011-05-04 22:53

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas B (Inlägg 121517)
Ska ni starta en sån här diskussion efter varje match där ni ser någon filma? Händer ju för fan hela tiden i ALLA lag. Domarna gjorde kanske inte sin bästa insats i karriären, men visst fan var barca det bättre laget. (Neutral)

Bajare äger ingen talan! :thumbdown:

Perfa - jag gav alla....datan som håll på och "klödda" med att jag inte hade fler sharps :p
Sen vart jag ju även tvungen att spara 2 stycken sharps till free-spins tråden ;)

kakan 2011-05-04 22:55

Citat:

Ursprungligen postat av Andreas B (Inlägg 121517)

Håller med. Händer hela tiden. Lägg ner nu. Det var inte pga någon domare som Barcelona gick vidare till final. Det vet nog alla.

Stäng tråden nu.

Pipan 2011-05-05 15:46

Jag har följt spanska ligan i åratal och måste säga att Barcelona verkar vara det lag som får klart flest domslut EMOT sig. Det är däremot ganska förståeligt i och med att det oftast är spel mot ett mål när dom spelar.

De personer som säger att Barcelona har domarna med sig mer än andra lag faller troligtvis in i någon av dessa kategorier:

* Håller på ett annat lag (Real?) och klarar inte av att vara objektiv.
* Förstår sig inte på fotboll.
* Har sett för få matcher med Barcelona.
* Har lyssnat för mycket på vad amatörtyckarna säger.

Wagner 2011-05-05 19:25

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 121516)
Håller med, bra jobbat RobinD. :thumbup: Då slipper vi fundera mer över detta och kan stänga tråden, antar jag? :p

Btw, varför ger du inte RobinD samtliga sharp$ som du har innestående på ditt saldo för? :lol: Eftersom du skulle gett 1000000 sharp$ om du haft det, men du kan bara undvara 10 när du har 76 innan du gav. :innocent:

Varför då. På Jörgens gamla forum finns det en tråd från 2004 med 2791 inlägg som inte handlar om just någonting. Där har ni någonting att bita i. :popcorn:

Bara 3 inlägg sen 2008 så den har väl dött sotdöden nu. Ja inte bara den tråden. :rolleyes:

Arsenal- M´boro möts 4 ggr på 18 dagar....! om några överlevande från den tiden minns?

comprende 2011-09-25 18:22

så "spot on" jag va.

Citat:

Ursprungligen postat av comprende (Inlägg 120922)
har läst igenom tråden som hastigast och såg i början av denna angående spelare som klagar borde straffas med kort. robin o nån mer som växla inlägg.
ta rugby som jämförelse, tilltalar/klagar en spelare på domaren så är det kört i princip. alla vet det, det är bara att knipa igen käften på plan och acceptera ett eventuellt felaktigt domslut och kriga vidare. o andra sidan är rugby en sport som använder sig av tv granskning vid tveksamma situationer vid mål/poäng.
rugby spelare borde ju vara lika adrenalinstinna som fotbollslirare, (dock med mindre vax i håret...) men varför ser man aldrig rugby spelare klaga på domaren som i fotboll. de är ju bara människor i båda sporterna men i fotboll lönar det sig att påverka domaren, kanske inte just i den situationen som de klagar men in the long run så kan det bära frukt i form av nåt tveksamt domslut tillbaka.

ger mig där, måste iväg. har semester som nu endast återstår några dagar.

nån som tittat på rugby-vm, ganska markant skillnad hur förhållandet är mellan spelare o domare. man blir nästan förbanad ju mer man inser hur det ser ut i fotbollen o ju mer rugby man ser...
fotbollen kan enkelt hamna där också, bara att införa nolltollerans så vänjer sig alla snabbt. ja, varför inte all idrott helt enkelt.

U-town 2011-09-25 23:48

Citat:

Ursprungligen postat av Pipan (Inlägg 121606)
Jag har följt spanska ligan i åratal och måste säga att Barcelona verkar vara det lag som får klart flest domslut EMOT sig. Det är däremot ganska förståeligt i och med att det oftast är spel mot ett mål när dom spelar.

De personer som säger att Barcelona har domarna med sig mer än andra lag faller troligtvis in i någon av dessa kategorier:

* Håller på ett annat lag (Real?) och klarar inte av att vara objektiv.
* Förstår sig inte på fotboll.
* Har sett för få matcher med Barcelona.
* Har lyssnat för mycket på vad amatörtyckarna säger.

Åh,äntligen en klok person som har förstått hur det är!! Sharps till dig

Oscar 2011-09-26 09:54

Felpost.

IlDuce 2011-09-26 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 121662)
Varför då. På Jörgens gamla forum finns det en tråd från 2004 med 2791 inlägg som inte handlar om just någonting. Där har ni någonting att bita i. :popcorn:

Bara 3 inlägg sen 2008 så den har väl dött sotdöden nu. Ja inte bara den tråden. :rolleyes:

Arsenal- M´boro möts 4 ggr på 18 dagar....! om några överlevande från den tiden minns?

Jag minns Wagner. Makalös tid vi hade på SO ändå. :smoke:

Någon som vet vad SO himself (Jörgen) gör idag? :ohmy: