![]() |
Aston villa kommer absolut inte åka ur i år. Till den här säsongen har man tappat Young, Downing, Carew, Reo coker, Walker (lån avslutat) och Friedel.
Young svider såklart att tappa, trots att han inte varit lika bra senaste 2 säsongerna. Downing känns inte som en jätteförlust när vi får in N´zogbia då han, enligt mig, är lika bra. Carew och Reo kommer inte att saknas då vi i vintras fick in Bent och Makoun istället. Vi får in en bättre målvakt i form av Given, som håller riktigt hög nivå. "In" kommer också Warnock som fick sitta i frysboxen när Houllier styrde. Han tror jag kommer vara lika bra som under O´neill då han nu får spela på sitt sätt. In kommer också Ireland som kommer få chansen av Mcleish. Nä, villa tror jag hamnar mellan plats 7-10. Beror lite på om det värvas något mer, en yttermitt gärna då det är tunnt på den fronten just nu. |
Då är alltså Nasri klar för Shitty och Arsenal har sålt sin näst bäste spelare, de vill inte spela CL nästa år?
Samtidigt verkar Liverpool göra klart med Sebastian Coates, spännande värvning! Grym i Copa, kan han vara lika bra i EPL? |
Citat:
Wenger har nu en vecka på sig att göra något ordentligt med truppen, då pengar finns i överflöd. Alla gunnersfans kan ju inte må bra efter det här transferfönstret samt ligastarten. Vill dom vara med och fightas om CL-platserna lär dom plocka in 2-3 spetsspelare annars slutar dom som Liverpool gjorde förra året. |
Sommarfönstret is CLOSED!
RobinD, vad säger du om följande?
Det sistnämnda kan bli intressant, mycket intressant! |
Citat:
|
Håller med kingscania angående Hazard men jag skulle vilja utöka det till ett par nävar salt. Skulle det stämma är Lille onekligen lättflörtade om Joe Cole räcker som bete för att få "förtur" att signa en av de hetaste talangerna i europa?
Därmed inte sagt att han inte kan hamna i Pool men som sagt Joe Cole... |
Handlar inte om förtur utan bara att vi inte behöver ingå budkrig, alltså som föregående talare sagt. Accepterar Lille ett bud av en klubb får vi matcha. Om det nu ens stämmer.
Vårt fönster är dock det bästa på år och dar. Starkare trupp, bättre bredd och lägre lön samt nettovinst! Skickligt imo. Enrique och Adam är kap. Downing lär tysta alla tvivlare om prislappen, Meireles var väntat. Han blev lovad löneökning av förra styret och fick den inte samt att han tappat sin startplats. Bra affär igen tycker jag. |
Bellamy är ett uppköp som backupstriker, klasser bättre ön Groggen samt att han är röd i hjärtat.
|
Citat:
Hur som helst, jag är också väldigt nöjd med detta fönster. Mycket bra av Dalglish & Co! :cheers: |
Får väl också inflika med att jag är "nöjd" med Arsenals Silly. Visst kunde man önskat något mer,men men.....
Vi sålda två spelare som verkligen ville lämna till väldigt bra pris. På detta har vi spetsat försvaret, breddad alternativen på mitten samt i anfallet, och på detta så finns det en hel del cash kvar att handla för i vinter och/eller nästa sommar. Vi skulle hur som inte kunna "hota" United eller City om ligaguldet i år.... ;) |
Citat:
Att få bort Ngog och in Bellamy + 4 mille £ är dock en mega vinst! Bellamy går inte heller inte på någon stor lön så det tycker jag verkligen att klubben gjorde bra! Förtur på hazard är nog bra mkt skitsnack, eventuellt att vi får chansen att matcha andra bud som kommer upp, fast kanske de som menas med förtur? Annars har liverpool gjort det bästa transfersfönstret sen jag vet inte när, vintras va iofs jäkligt bra med, bort med torres å in med unge carroll och suarez! Det man kan säga är att pool gjort ett lysande 2011 i transfersfönstret! |
Citat:
|
Citat:
|