![]() |
Silly Season 2011
Skapar en tråd för kanske en av de roligaste delarna av hela fotbollsåret, nämligen Silly Season.
I denna tråd diskuterar vi rykten, klara övergångar, vad våra lag bör och inte bör göra. I denna tråd håller vi inte på och tjafsar om vi håller på olika lag och vi håller nivån hög. Inget trams så att säga! Mitt favoritlag alla kategorier: Liverpool FC Har gjort en av de sämre säsongerna totalt sett tillsammans med föregående år. Vi har inte missat Europaspel sedan säsongen 00/01 om jag minns korrekt. När Roy Hodgson fick sparken i vintras låg vi på en 12e plats 5 poäng över nedflyttningsstrecket. Efter han fick gå vet de flesta att Liverpool klättrat en del, faktiskt det lag som efter Chelsea tog flest poäng på vårsäsongen om inget hände iom att vi förlorade de två sista matcherna och tyvärr lät EL-platsen gå till Spurs. Trots detta ser jag som Liverpool suppoter ett starkt ljus i tunneln, FSG som är nya ägare utav klubben har tydligt visat att de är av annat virke än Humle & Dumle som vi hade innan som körde föreningen i botten. Då pratar jag inte om att det enbart har kommit in pengar, utan ett en vinnarmentalitet, en professionalism som vi har saknat länge. FSG är ju verksamma i MLB och Boston Red Sox, inte för att jag på något sätt kan något av sporten men de var väl med och förde Red Sox till sin första vinst någonsin eller iaf på mycket länge. I liverpool har de lyckats skapa, på väldigt kort tid, en harmoni som vi inte skådat sedan ptja framgångsåren med Rafa iaf. King Kenny har tillsammans med Steve Clarke, och David Comolli (mannen som scoutade Bale åt Spurs....) med flera lyckats skapa självförtroende i truppen och fått laget att tro på framtiden. PÅ den ekonomiska sidan har vi från och med nästa säsong det bästa sponsoravtalet i PL läste jag någonstans. Det har införts en ny värvningsstrategi och en sådan jag gillar. Vi ska värva för framtiden, det kan innebära spelare till akademin, men även spelare som Suarez och Caroll som är etablerade men har många år framför sig. Hur ser det ut i truppen då? Reina har gått ut och sagt att han stannar, eventuellt kommer en ny backup värvas då vi snart bara har unga killar där bakom. Backlinjen, i och med genombrotten av Kelly, Flanagan och Robinson så måste jag säga att med rätt förutsättningar kan Liverpool sitta på 3/4 delar av en kommande Engelsk försvarslinje. Det krävs en hel del för det, men samtliga tre (framförallt Kelly och Flanagan) har gjort stora intryck. Kyrgiakos, Aurelio och kanske agger får lämna. Ersättare som det pratas om är Cahill, Dann, Sakho, Enrique m fl. Mittfältet behöver breddas och rensas ut, spelare som Joe Cole, Maxi Rodrigues, Chris Mavinga och Christian Poulsen hänger i luften för att bli skeppade. Här pratades det om allt för många för att hålla koll, men Mvila, Young, Downing, Hazard, Marveaux, De Bryune Adam, Mata med flera sägs vara på önskelistan. Jag anser att varken Downing eller Young är spelare vi vinner PL tack vare, men de kanske höjer sig och är klar bättre än våra wings idag. Hazard är en våt dröm såklart... I anfallet lär vi skeppa Ngog och Jovanovic och det pratas om Wickham, Lukaku och några fler. Min önskan är att vi satsar på att plocka in 3-4 kvalitetsspelare och inte köper 7-8 spelare för att bredda. Vi har många starka ungdomar till bredden, se bara på U19-truppen i England där vi har med Conor Coady, Jack Robinson, John Flanagan, Michael Ngoo, Andre Wisdom, Tom Ince samt Jonjo Shelvey. 3 av dessa har spelat en del i år och lägg till Spearing och Kelly så är det ytterliggare två unga spelare som har visat att de klarar av att fylla luckor och rotera. Låt det börja! |
måste bara :claps: för king kenny och company på vårsäsongen, förhoppningsvis slipper vi fler poängtapp på "the cop" mot bottenlagen.
Informationen där verkar vara korrekt, är ju tyvär en del horribla spelare vi har i laget! :no: |
Ett rykte som intensifierats idag är att Brad Friedel har skrivit på ett tvårårskontrakt som backup till Pepe Reina. Utomordentlig värvning om du frågar mig, en stabil målvakt som har gjort karriär och finner sig i att vara nummer 2 fram till pensionen.
Om Reina skulle skadas (har han någonsin missat en match pga skada?), så är Friedel ett bra alternativ att ha på bänken och han är erfaren vilket inte är någon nackdel. |
Atletico Madrids Sergio Agüero har tydligen gått ut och sagt att det är dags för han att lämna Atletico i sommar. Han är minst sagt eftertraktad på marknaden men man måste punga upp ca. 400 miljoner kronor för att signa honom. Det är en av mina favoritspelare och jag gratulerar den klubben som lyckas signa honom! :)
|
Läste att mitt kära Arsenal vill ha kvar Bendtner fastän han vill bli såld. Undrar egentligen hur Wenger tänker då Bendtner är bland de sämsta Arsenal-anfallarna i modern tid.
|
Citat:
|
Niklas Bendtner må vara den sämsta fotbollsspelaren på den här planeten. Kollade på förra säsongens "Review" och det slog mig vad mycket vi (Är Arsenal fan) har förlorat på sådana spelare som ej borde platsat egentligen. Almunia, Bendtner, Denilson. Kan alla bara dra. Please.
Arsenals prioriteringar inför nästa säsong 1. Värva en ny målvakt, även fast polacken Wojciech Szczesny har varit helt okej, men låt killen stå på mognad någon säsong till. 2. Göra av med alla överflödiga spelare som Bentdner, Almunia och Denilson plus några till. Denilson har klart gjort att han lämnar i alla fall... Hoppas fler hoppar på tåget. 3. Håll kvar alla spelare som det ryktas hej vilt om. Fabregas, Nasri mfl. 4. Värva en striker. En riktig måltjuv. Arsenal har saknat den där måltjuven länge nu. Van Persie producerar, visst. Men han är ingen renodlad måltjuv. Han är mer en komma ner i banan och möta boll spelare. Jag tror själv stenhårt på Carlos Vela men när han väl fått chansen i A-laget har han sett lite tunn ut, men Wenger utnyttjar inte honom på det sättet jag vill. |
Citat:
|
För mig spelar det faktiskt ingen roll. Tidigare Silly Seasons har jag velat av ganska förklarliga skäl ha kvar Fabregas. Men denna säsong har det inte varit gamla goda Fabregas och när han varit borta i år har andra klivit fram te.x Wilshere och Nasri. Så som du säger, sälj honom nu medans transfervärdet är högt och spendera de pengarna de får inte för honom på bland annat en målvakt.
|
Bra skrivet Robin, ska försöka skriva en liknande text om mitt(och många andras) favorit lag : Arsenal FC
Säsongen började som vanligt där Wenger lyckats värva 2 okända samt en semi-känd spelare; Laurent Koscielny, Sebastien Squillaci och Marouane Chamakh. Som vanligt var Robin Van Persie skadad hela första halvan av säsongen, men då klev Chamakh fram som och räddade Arsenal med mål och viktiga straffar för oss i tighta matcher. Oavsett hur säsongen sett ut måste jag ändå tycka att Marockanen var en lyckad värvning med tanke på att han kom gratis. Den första motgången för Arsenal kom när fjolårets supervärvning Thomas Vermaelen vart hälskadad i en Landskamp och vart borta från spel i ca 9 månader, Arsenal fick helt enkelt förlita sig på en helt ny central backlinje samt med Johan Djourou som varit borta från spel i ett år. Nu när säsongen är avslutad ser man att det Koscielny var en någorlunda lyckad värvning medans Squallaci är för Arsenal vad Silvestre var för oss förra säsongen, D.v.s att alla spel på att motståndarna skulle göra mål var ett värdespel oavsett odds. Men nu till Silly snacket. Wenger har nyligen gått ut med att han ska fronta silly season på ett helt annat sätt än tidigare säsonger, men det kommer inte innebära 50£ värvningar á Torres. Det viktigaste arbetet han har framför sig är att försäkra att Nasri stannar och skriver på nytt samt Clichy som båda har 1 år kvar på sina kontrakt. Det är nästintill klart att Denilson lämnar i sommar vilket har synts i Wengers laguttagningar där han inte ens fått vara bänknötare nu på slutet när alla är 'friska och hela'. I det ser jag ingen större förlust för killen är helt enkelt inte tillräckligt bra och stark för PL spel. Han ryktas gå till Italien och Roma. Bentner's pappa som även är hans agent har gått ut med att Nicholas inte är nöjd med sin situation som bänknötare och vill lämna till 100% om inte det ändras. Personligen tycker jag att han är en riktigt bra spelare med väldigt mycket potential. Man får tänka på att Dansken fortfarande är ung och mr Wenger spelat han som ytter där jag tycker att hans potential och hot går till spillo. Det ryktas att han lämnar oss för Bundesliga i sommar. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om Arsenals målvaktsfråga, Fabianski som var så värdelös förra säsongen gjorde en riktigt stark höst och cemterade sin position som nr 1. Tills han skadade sig och mannen med bara konsonanter i sitt efternamn klev in, Wojciech Szczęsny (google hjälp) har gjort en bra vår men har lyckats med några katastrofala misstag (carling finalen). Så det är inte riktigt samma kris i år som det var inför säsongen på målvaktssidan. Kan/vill Almunia stanna får han gärna göra det, för oavsett hur kass han är så är han tillräckligt bra med sin rutin att ha som tredjemålvakt. Backar: I Sagna har Arsenal ligans bästa högerback och med Eboue som fullgod ersättare vid skada. Bland mittbackarna skulle jag vilja bli av med Squallaci till förmån mot Cahill eller Samba som båda har PL erfarenhet och ett jävlaranama som saknas i Gunners. Vi får se vad Wenger gör med den positionen med tanke på att han tycker att brittiska spelare är kraftigt övervärderade. Om Clichy lämnar bör vi titta efter en ny rutinerad VB eftersom Gibbs inte riktigt håller än med sitt svaga positionsspel. Mittfält: Det ryktas om Scott Parker nu när W.Ham blir nedflyttade, men han ryktas dock till de flesta PL klubbar i den övre halvan av tabellen. Han skulle verkligen vara perfekt att ha antingen med Song samtidigt eller som komplement till Song när han spelat för mycket. Andra rykten är Hazard från Lille som även ryktas till alla andra klubbar. Arsenal får tillbaka den till Feynoord utlånade Japanen Ryo Miyaichi som är väldigt hypad i Gooner kretsar och det är bara att hoppas att killen får arbetstillstånd i England. Anfall; Om/när Bentner lämnar så bör Wenger fylla hans position direkt. Det har ryktats ett tag om Benzema, men det känns väldigt Silly. Sen går det inte så mycket mer rykten bland anfallare. Om jag känner Wenger rätt så kommer han att ta upp spelare från akademin och utlånade spelare och kalla dom för nyförvärv som han har gjort tidigare. Det vart lyckat med Wilshere får vi bara hoppas att någon av; Lansbury, Aneke, Vela, Frimpong, Couqeline, JET eller Afobe kan ta det klivet. Själv tror jag att Vela lämnar eftersom han inte ens fått någon speltid i W.Brom hur ska han då få spela i Arsenal? |
Mitt lag : Newcastle United har ju minst 35miljoner pund att spendera, spenderas dom rätt så tror och hoppas jag att dom kan vara med och slåss om Europaplatserna, hoppas innerligt att Jose Enrique stannar kvar också!
|
Citat:
Så länge Mike Ashley är kvar kommer inte Newcastle spendera några stora pengar,han har förlorat massor på degraderingen och vill fortfarande sälja klubben. Det är inte Champ Manager där klubbarna kan lägga allt de får in på nya spelare. |
Citat:
|
Citat:
Jag kanske fraserade det dåligt iofs ;) |
Citat:
|
Det vore ruggigt roligt om Alexis Sanchez (Udinese) gick till Arsenal. Tycker hans spelstil passar väldigt bra (och tusen gånger bättre än Bendtner)
|
Reto Ziegler klar för Juventus, är inte det en rätt bra värving ni somhar koll på Serie A?
|
Citat:
|
Tycker inte att det är en spelare av den allra högsta kalibern, Ingen spelare för CL, nu är ju juventus inte i någon europeisk cup men man tycker ju att dom borde ha tankarna i deras värvningar för att komma dit. Men visst är det helt klart en bra värvning, dessutom gratis. Ziegler lär väl användas fram tills att dom blivit ett riktigt stort lag igen för att sedan säljas för en sådär 80 miljoner.
Av vad jag har hört från juve supportrar så har de velat ha ytterbackar. Ziegler lär bli en bra värvning nu i juves "kristider" Seedorf skrev på nytt kontrakt för Milan. Bara jag som tycker att det var ett idiotisk drag för ett Milan som velat satsat ungt? De har ju redan skrivit på nya kontrakt med Nesta, Inzaghi, Ambrosini, Vill skriva på med gattusso. Är detta deras tankar på unga spelare? Visst inzaghi är ju alltid ung när han väl nätat :innocent: Ni kan säga vad ni vill om seedorf, att han hade en lysande vår o bla bla bla. Men faktum är att han vart bland dom sämre spelarna i Milan de senaste 2-3 säsongerna. Han var USEL ända fram tills våren kom, då plötsligt fick han en nytändning för att kunna få ett nytt saftigt kontrakt av Milan för att suga ut så mkt pengar som möjligt. Löjligt att Milan köpte det och skrev på nytt med honom! btw, någon som har info om vad hans nya lön är på? |
Poja: Seedorf har sänkt sin lön från 5mil € till 2.5mil €, Inzaghi 3mil € till 0.8€, Ambrosini 4mil € till 2mil €, Nesta från 4mil € till 2mil €.
Klara ut:Legrotalie,Jankulovski,Pirlo(Juve, önskar den mannen all lycka) Påväg ut:Pappastolpsiususus(Så gott som klar för Genoa), Amelia(Roma troligen), Oddo, Gattuso(Oklart om han signar nytt kontrakt med lägre lön som de andra eller drar till ryssland/arabvärlden och får monsterlön), Urby Emanuelsson, Strasser Klara in: Taiwo, Mexes & Paloschi Påväg in: Prince Boateng(99% klar kostar 7m € från Genoa) + en jävla massa rykten men absolut hetaste namnen är Hamsik(Napoli) & Asamoah(Udine) får vi de två är jag VÄLDIGT NÖJD. Vem/Vilka det är nu som kommer är det med all säkerhet vara mittfältare. Ytterbackarna: Taiwo,Abate,Zambrotta,Antonini, Bonera & Flamini om det krisar. Mittbackarna:Silva,Mexes,Nesta,Yepes & Bonera krismannen. Mittfältet:Van Bommel,Prince Boateng, Mr X, Mr X, Seedorf, Ambrosini, Gattuso? Urby? Flamini? Anfallet:Ibra,Pato,Cassano,Robinho,Super Pippo Backlinjen & Anfallet känns bra medans mittfältet är för tillfället kaotiskt. GE MIG MITTFÄLTARE BERLU Forza Milan |
Att Seedorf skrev på nytt tycker jag var bra, det är en person jag vill ha kvar i klubben efter avslutad karriär. Hans nya kontrakt påverkar inte heller om det köps in någon ny mittfältare som skall gå rakt in i elvan och då kan man lika gärna förnya Clydes kontrakt som att värva någon för att sitta på bänken.
|
Läste om att båda Arsenal och Tottenham är intresserade av Falcao. Om han nu går till Arsenal, måste Wenger se till att ändra på spelupplägget så att det fungerar med två centrala anfallare. Tror inte Falcao är intresserad av att gå från given Portoanfallare till Arsenalbänknötare, för han kommer knappast peta Van Persie.
|
Seedorf satt på ett av de fetaste kontrakten i Milan, Obs fanns nog fler på samma lönenivå. Men han satt iaf på topp 10 lönekontrakt inför denna säsong.
Att han då sänkt den lönen med hälften säger inte så mycket, det är fortfarande en fet jävla lön han sitter på, o du tycker det är okej att han kan nöta bänk hela säsongen? Jag är väldigt ledsen över att Seedorf skrev på nytt kontrakt med Milan, om han ska spela som han gjort i snitt de senaste 3 säsongerna så är detta en stor ekonomisk samt sportslig förlust. Folk tittar bara på den senaste vårsäsongen han då han bländade till i ett par matcher och tror att han är 23 år igen. Att gå runt på plan och verkligen förstöra mer i spelet än göra nytta (seedorf) under ena delen av säsongen för att sedan några månader innan kontraktet går ut visa upp en sida av fotbollsbriljans i 3-4 matcher är inget skäl till att behålla honom, inte på ett sånt fet kontrakt. Ni kan säga att Seedorf vann assist ligan bland mittfältarna(ej säker på att han ens gjorde detta) denna säsong, men so what? Vem i helvete skulle annars göra de? Gattuso? Ambrosini? Flamini? Pirlo som var skadad hela säsongen? Skulle merkel lr strasser gjort det som endast gjorde några inhopp och någon match från start var? Skulle van bommel göra det som spela halva säsongen? Seedorf var vår ända offensiva mittfältspjäs och det håller inte!:rant: Jag skulle hellre sett Piatti från almeria som just precis har åkt ut nöta bänk i milan än Seedorf. En ung spelare med potential, Billig då almeria åkt ut, samt även en låg lön.:hattenav: |
Citat:
Vänsterkanten så kan han göra inlägg med sin härliga vänsterfot samt passa in bollar bakom backlinjen. högerkanten så kan han vika in i banan o dundra in bollarna i bortre samt även där passa in bollar bakom backlinjen! |
Helt klart tycker vi olika om Clyde Poja, men visst jag håller med dig att han varit bedrövlig de senaste åren bortsett från denna våren. Men jag tycker det finns andra spelar att göra av sig med som bidrar med mindre, både Seedorf och Flamini, den senare kan vi säkert få en slant för dessutom. Hans fötter har aldrig varit dugliga för italiensk fotboll, han transporterar boll så oerhört långsamt.
Jag tror även att man tänker som så att om det är Ganso som kommer, vilket de flesta tror, så kommer han som ny till europa och man vet aldrig riktigt hur en sådan spelare acklimatiserar sig till fotbollen, att då ha Seedorf på bänken som både kan stötta och lära upp honom samt täcka upp vid eventuella skador och formsvackor ser jag som ett bättre alternativ än t.ex Piatti som du nämnde då han heller aldrig spelat i Italien och listan kan göras lång på spelare som briljerat i Spanien för att sen tokfloppa i Italien. |
Enligt vissa Källor har Blackpool n accepterat ett bud från Liverpool på Charlie Adam som uppgår till £7 miljoner.
Min reflektion är följande: Det Liverpool lidit av mest senaste tiden är ett allt för statiskt mittfält. Adam har gång på gång visat att han har otrolig blick för spelet, bra vänsterfot, bra målsinne och kan prestera mot de bra lagen. Frågetecken för hans kondition då han ofta tagit slut och Blackpool var det lag som tappade mest poäng i slutskedet utav matcher i årets PL. Inte alls sällan efter Adam blivit utbytt. I Liverpool skulle han konkurrera med Meireles samt Gerrard om de centrala mittfältspositionerna framför Lucas. Gerrard dras med skador och blir inte yngre, detta är en potentiell breddvärvning och det är en bra sådan. Se på Utd som hade Anderson, Scholes, Hargreaves, Fletcher, Gibsson, Giggs, Carrick och kanse nån till jag glömmer som alla konkurrerade om samma platser. Vi behöver kreativitet och avlastning för Gerrard så att alla orkar/håller sig hela. Adam känns som en bra lösning då han dessutom uttryckt viss "kärlek" till klubben. |
Citat:
my2cent brad friedel har ju ett förflutet i pool, typ 11år sen... hehe. kan bli en kul tråd. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tillbaka till ämnet Vilken klubb tror vi Sebastian Larsson går till? Vilken klubb passar honom bäst? Ska han stanna kvar i PL eller gå iväg till La Liga som han uttryckt att han gillar. När det var tal om i vintertransfern att han skulle gå till Newcastle och spela ihop med Andy Caroll tyckte jag det lät som ett riktigt bra recept på många mål dom två emellan. Jag tycker definitivt att Sebastian själv borde signa för en klubb med en tung striker som gillar att göra mål med huvet då han har så fina inlägg. Kanske blir nu konkurrensen mot D.kuyt för svår om han skulle signa för pool och bilda ett par med Caroll |
Sebastian Larsson i Liverpool? Hoppas du skojar! Tanken är att vi ska bli bättre nästa år. Han kan ju gå till Villa och ersätta Downing..
|
Det snackas om yttrar i klass med Mata, Young, Downing, Hazard och De Bruyne. Inga medelmåttor à la Larsson där inte!
|
Citat:
Jag vill bara se honom i ett lag med en tung striker som e bra på huvet. Han skulle nog inte vara så himla dålig för liverpool som du tror, Visst så skulle jag inte heller vilja se honom som en man för startelvan, a-laget absolut, rotations spelare. Han kan ju ändå spela på ett par positioner, och för liverpool som har en sån ganska tunn trupp skulle det väl inte vara helt fel. men å andra sidan har ju liverpool nya ägare nu och de lär ju satsa på större namn än så!:lol: |
Citat:
1: Ryktet florerade INNAN Roy fick gå, konstigt att det ryktet fanns när mannen som plockade in Konchesky, Poulsen och Brad Jones var i klubben. 2: Är det något Liverpool har så är det ju bredd i laget, det som saknas är ju spets. A-truppen var helt insane stor i år och med tanke på att vi med all sannolikhet göra oss av med: Jones, Kyrgiakos, Cole, Jovanovic, Poulsen, Mavinga, Ngog, Aurelio, Insua, Degen, Aquilani, El Zhar och eventuellt en del spelare från reservtruppen som inte blommat ut som det var tänkt. Om alla dessa försvinner ska Seb alltså konkurrera med: Gerrad, Lucas, Meireles, Kuyt, Maxi, Spearing, Shelvey. Inte ens om vi släpper allt dökött och inte värvar så skulle Seb ta en plats i den röda tröjan. Nej du, de värvningar som ska in är spelare som är bättre än de vi ersätter, och visst Seb skulle väl stå före i Poulsen och El Zhar i ledet om de skulle stanna, men vi snackar om värvningar som ska ta oss tillbaka till CL så Seb blev nog avskriven i samma stund Comolli kom in i bilden. |
Citat:
Även kung Gerrard har ju så stora skadeproblem så en bosman ersättare skulle vara bra prismässigt. Men så är det ju också självklart att det är Meiereles som fyller ut Gerrards tomrum när han går skadad. Om vi nu ska byta ämne och spelare så är väl nog Mata/Young de yttrar man ska satsa på i första hand, Båda spelar på vänsterkanten för sina klubbar och båda kan ta klivet in i mitten men har för mig att young själv gillar att lira i mitten? Där krockar det ju med Gerrard/Meiereles och Aquiliani om han nu skullle stanna kvar i pool. Young kan ju också lira på högerkanten ifall kuyt skulle gå sönder ett par veckor vilket inte är särskilt vanligt att han gör. |
Citat:
Sen så kan du ju inte jämföra Seb med Mavinga som är vänsterback, Jones som är målvakt, Degen som är högerback, Ngog som är anfallare och Jovanovic som är anfallare. Sedan har du även fel i att Meireles skulle fylla tomrummet när Gerrard är skadad, de ska lira samtidigt med en balansspelare bakom är det tänkt. Mata/Young är vänsteryttrar i första hand ja och på högeryttern ryktas det om Downing/Marveaux/De Bruyne med flera. Sen så är det ju så i modern fotboll att du ska i princip ha 2 spelare med samma kvalitet på varje position för att hävda dig i toppen av EPL och i CL. |
Citat:
Jovanovic har vad jag sett oftast spelat ute på vänsterkanten? Är det så att ni lirat i ett "tre man anfall" med 2 av dem ute på kanterna lr hur har det sett ut? Har han fått droppa ner till offensiv vänster mitt? För när jag sett han spela har det oftast sett ut så i mina ögon iaf. Downing lirar väl han också på vänsterkanten? Albrighton däremot är högerytter. Ja det är faktiskt så otroligt viktigt att man har ersättare för skador, formsvagheter och kombinera olika spelare med andra. Ja då, det har du rätt i men jag syftade mer på när väl Gerrard är borta för det är han ganska ofta. Älskar Gerrard och lider verkligen med honom och hans skador. Den spelaren som är absolut den skönaste på alla sätt och vis! Förutom filmningen mot Milan i finalen så bara älskar jag det sättet han lirar boll på! |
Young har haft en fri central roll de flesta matcherna i år men som bäst på vänsterkanten.
Downing (som kommer att stanna i villa) kan spela på båda kanter. Tror han spelade vänster innan han kom till Villa, där han spelat på båda sidor. |
Citat:
Jovanvic däremot är en sån där klassiskt felvärning. En typiskt 4-4-2 forward som värvats till 4-3-3/4-5-1 och blivit förpassad till en kant likt Kuyt. Gerrard och Meireles verkar ju få avlastning av Charlie Adam nästa säsong om man ska tro ryktena. |