Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Free-spins & Erbjudanden (https://www.sharps.se/forums/free-spins-erbjudanden/)
-   -   Nya välkomsterbjudanden 1/1 2019 för befintliga kunder (https://www.sharps.se/forums/free-spins-erbjudanden/34615-nya-vaelkomsterbjudanden-1-1-2019-foer-befintliga-kunder/)

Morgan007 2019-01-26 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av daders (Inlägg 603941)
Samma här

Ok satte in några hundra häromdagen på ett matchat spel och har inte någon bonus. Någonstans kan jag inte klandra Comeon, de är bolaget som gett mig överlägset mest under mitt bonusspelande på "den gamla goda tiden"...

fredrik010 2019-01-26 21:09

Någon som vet om/när Smarkets drar igång? Jag tänkte vänta på och minimera avbränningen. Ganska stor skillnad om man jämför med Betfair.

Memorize 2019-01-27 00:59

Citat:

Ursprungligen postat av fredrik010 (Inlägg 604129)
Någon som vet om/när Smarkets drar igång? Jag tänkte vänta på och minimera avbränningen. Ganska stor skillnad om man jämför med Betfair.

Detta kvartal iallafall är det sagt, kanske imorgon om vi har tur, kanske i vår/sommar om vi har ett jäkla oflyt. Hoppas också att det blir Snarast.
Dragit ihop 61k poäng alá 44% rabatt nu på cirka 2,5 vecka, så det är väl ändå ok om man jämför med 6,5%. Dock är det nu det börjar gå Riktigt segt sista procenten. Oavsett vad så är ju 0 bättre än några procent :innocent:

Crossa 2019-01-27 19:48

Angående expekts välkomsterbjudande: 50% upp till 2000kr i freebet.

Innebär det att jag satsar 4000kr för att få 2000kr freebet?

AmaerildeRimfrost 2019-01-27 19:52

Citat:

Ursprungligen postat av Crossa (Inlägg 604376)
Angående expekts välkomsterbjudande: 50% upp till 2000kr i freebet.

Innebär det att jag satsar 4000kr för att få 2000kr freebet?

Japp, och det behöver vara på ett spel om jag förstått det rätt!

sskssk 2019-01-28 03:26

Citat:

Ursprungligen postat av Memorize (Inlägg 604181)
Detta kvartal iallafall är det sagt, kanske imorgon om vi har tur, kanske i vår/sommar om vi har ett jäkla oflyt. Hoppas också att det blir Snarast.
Dragit ihop 61k poäng alá 44% rabatt nu på cirka 2,5 vecka, så det är väl ändå ok om man jämför med 6,5%. Dock är det nu det börjar gå Riktigt segt sista procenten. Oavsett vad så är ju 0 bättre än några procent :innocent:

Herrejävlar, det är ingen dålig oms på 2.5v.... :omfg:

Tror jag har legat på hälften som mest/bäst, och då är jag ändå där allt för många timmar av dygnet

Coxxen 2019-02-01 12:38

Uppdatering Expekt och Smarkets

Expekt har ändrat sin bonus till 100% 1000 kr. (Såg ny banner på deras hemsida, fick dock ingen info)

Smarkets lämnade in sin ansökan i början av denna vecka. Troligtvis måndag 28/1
Sen oklart hur lång tid det tar för dem att få. Men den är iaf på G.
Källa: Spelinspektionen via registratorn.

Slurf 2019-02-02 12:47

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 604377)
Japp, och det behöver vara på ett spel om jag förstått det rätt!

Ja, det kvalificerade spelet behöver vara på ett spel.

Själva freebetet kan delas upp på valfritt antal spel, vilket var tur för mig då jag blev limmad till kaffepengar efter det kvalificerande spelet.

Lobo 2019-02-05 14:15

Fick detta från Spelinspektioen idag angående att jag inte är kvalificerad för bonusar hos Betway. Det är ju bara riktlinjer om vad som gäller och göra det så enkelt som möjligt för dom själv.:thumbdown:

Citat:

Hej,

Det är många som hör av sig till Spelinspektionen och vi har därför längre svarstider än vanligt.

Spellagen trädde ikraft den 1 januari 2019. Det är endast händelser efter den 1 januari 2019 som omfattas av lagen.

Det konto som ska användas efter 1 januari 2019 är nytt och utifrån den svenska licensen. Det är ”nystart”, det innebär att allt gammalt inte alltid gäller längre. Licenshavaren kan ge ny bonus men måste inte, avstängningar kan försvinna, nya insättningsgränser kan behöva göras. Hanteringen av detta har varit varierande. Vissa har skickat tydliga sms med vad som händer och vad kunden måste göra andra har inte gjort så mycket alls. En del låter tidigare inställningar vara kvar. Det finns regler som hindrar flera bonusar till samma spelare, det finns inget hinder mot att en licenshavare inte erbjuder nya bonusar.

Med vänlig hälsning,

mastarna 2019-02-05 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 605566)
Fick detta från Spelinspektioen idag angående att jag inte är kvalificerad för bonusar hos Betway. Det är ju bara riktlinjer om vad som gäller och göra det så enkelt som möjligt för dom själv.:thumbdown:

Jag fick exakt samma svar idag men min fråga var inte om nån bonus utan om betfair's pc.

Lobo 2019-02-05 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av mastarna (Inlägg 605574)
Jag fick exakt samma svar idag men min fråga var inte om nån bonus utan om betfair's pc.

Ja, du ser själv, och idioterna får betalt också.

AmaerildeRimfrost 2019-02-05 18:43

Citat:

Hej,

Det är många som hör av sig till Spelinspektionen och vi har därför längre svarstider än vanligt.

En spelare kan bara få en bonus. Det finns inget tvång att erbjuda bonus bara förbud mot att erbjuda flera bonusar. Skrivningen innebär att en licenshavare får erbjuda alla sina kunder efter 1 januari 2019 bonus en gång, inte att de måste göra det.

Med vänlig hälsning,
Att de själva skriver att alla spelare ska ses som nya svarade de inte på. Ringde vidare upp och hade ett samtal och det verkar vara full kaos hos dem med mängder med input i alla möjliga varianter.

Dock prioriterar de inte alls dessa ärenden nu utan fokuserar mest på att spelpaus ska fungera och att bolagen följer dessa linjer att inte tillåta spel av de som stängt av sig själva och liknande.

Men de funderade på ifall ed skulle omformulera sig eller hur de skulle lösa ovan för det går ju inte att ge bonusar till enbart en viss grupp spelare och en välkomstbonus ska ju gälla alla nya - och som de skrivit är vi alla nya.

Kaos verkar det åtminstone vara fullt ut hos Spelinspektionen och de vet inte själva mer än att max en bonus får ges ut!

Frågade vidare varför inte de löser tvister mellan spelare och licenshavare men det hade de inte mandat att göra, de hänvisade till ARN. jag personligen kommer gå direkt till domstol med fall där jag vet jag har rätt. Är på g att köra ett case där jag har svart på vitt hur X löst ett visst fall, men får vänta till jag cashat ut helt därifrån först :D

Den som lever får se vad som sker helt enkelt.

ConnyB 2019-02-05 22:07

Är det någon som kan klargöra Unibets bonusvillkor? Det står att dina insatta pengar tas först, sedan bonusen. Bidrar bägge saldon till att omsätta bonusen, eller är det bara när jag spelar för bonussaldot?

Ytterligare en fråga, det står i deras allmänna regler att för bonusar måste alla spel läggas där det finns minst 3 utfall. Innebär det att Asian handicap inte går att spela för att omsätta bonusen?

AmaerildeRimfrost 2019-02-05 22:13

Citat:

Ursprungligen postat av ConnyB (Inlägg 605648)
Är det någon som kan klargöra Unibets bonusvillkor? Det står att dina insatta pengar tas först, sedan bonusen. Bidrar bägge saldon till att omsätta bonusen, eller är det bara när jag spelar för bonussaldot?

Ytterligare en fråga, det står i deras allmänna regler att för bonusar måste alla spel läggas där det finns minst 3 utfall. Innebär det att Asian handicap inte går att spela för att omsätta bonusen?

Omsättningen räknas från första kronan du spelar med :)

Har för mig det räknas till omsättningen även med asian handicap. Tror mina spel räknats åtminstone men vågar inte svara med 100% säkerhet på detta.

EDIT: Ö/U-spel har räknats mot omsättningen för mig såg jag nu.

ConnyB 2019-02-06 06:28

Citat:

Ursprungligen postat av AmaerildeRimfrost (Inlägg 605649)
Omsättningen räknas från första kronan du spelar med :)

Har för mig det räknas till omsättningen även med asian handicap. Tror mina spel räknats åtminstone men vågar inte svara med 100% säkerhet på detta.

EDIT: Ö/U-spel har räknats mot omsättningen för mig såg jag nu.

Tack för snabbt svar!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved