![]() |
nu eller "aldrig" för HV?!
svs ger 1.67!! för skellefteå mot leksand....löjligt! |
Inne på att testa Leksand till ett högt odds. Lite på G med två raka vinster.
Linköping starka hemma och Luleå imponerar ju inte så mycket. Sen Växjö kanske till ett högt odds? Örebro har fullahus varje hemmamatch och borde vunnit efter ordinarietid senast. Hemma mot AIK bör man vinna. Men oddset? |
Citat:
|
Citat:
ska bli intressant att se om dom kan sprattla tillbaka när dom möter AIK i nästa match... |
Tisdagskvällens enda drabbning är mellan Frölunda o Brynäs.
Känns som det kan bli kvällen som Brynäs reser sig och tar en vinst efter 2 raka förluster mot Örebro och Växjö. Brynäs har både den bättre PP- samt BP-staten. Lag PP BP (%) Brynäs 21,43 82 Frölunda 13,46 73,33 Vidare har Brynäs den bättre räddningsprocenten av dessa klubbar BIF 91.41%, FHC 89.62%. Som det känns för mig så kommer Brynäs ut som vinnare efter denna batalj som jag tipsar slutar 2-3. Därför spelar jag Brynäs ML till 2,30 gånger pengarna hos bet365. Vad har ni övriga för tankar om matchen? |
Bra ML odds där på Brynäs som kryssar ofta.
Har du statistik på hur ofta man vinner i övertid/straffar? Notera den spelas imorgon 15/10-tisdag matchen |
Ja fel av mig tyvärr. Såg fel på dat.
Nej det har jag inte funnit tyvärr. Men Straffläggning har Brynäs vunnit en och förlorat en medans Frölunda har vunnit en och ännu inte hunnit förlora. |
Finns ju inga "säkra" matcher men jag kan inte se hur Luleå inte håvar in 3 pinnar ikväll mot HV. Luleå har vunnit 8 av de 9 senaste och senast man förlorade hemma mot HV var i november 2011. Med tanke på nuvarande form hos jönköpingslaget känns hcp -1.5 ganska lockande också.
|
Citat:
kanske ikväll...troligtvis inte... men hur som helst lockar oddset på hv mera än oddset på lule för mig! :) |
stor press på leksand ikväll!
en måstematch eftersom dom gav bort alla poäng mot AIK hemma... dom har absolut inte råd att tappa "12 poäng".... återstår att se hur dom hanterar den pressen! |
Citat:
Som tur är står Rautio ikväll, med Bellissimo i kassen hade jag inte rört matchen! |
Är inne på LHC ikväll jag. Daxs för en vinst nu för dom. Starka hemma. Örebro inte bra senast mot AIK.
Förlorar HV ikväll i Luleå måste väl ändå Stillman sparka Dahlen va? |
Citat:
|
Citat:
Hans värvningar har inte rosar marknaden direkt och det är ju Stillman som ger Dahlén materialet som han att jobba med :evilgrin39: Personligen är jag emot att sparka tränare i tid och otid. Finns få tillfällen då det varit lyckosamt. |
Örebro har gjort 1-0 8 gånger under deras hittils 12 matcher. Flest i hela SHL såhär långt. Kan nog tänka mig ett spel med låg insats. Att örero ska göra första målet står i 2,5 gånger degen på Bet365.
Källa: https://twitter.com/DomarnaPunktSe |
Citat:
|
Blev en dubbel till (2.72) hos Bet365
LHC som jag var inne på och la till hemmastarka Malmö 3-Units |
Ogiltigt spel-ID: 1763756 Kvällens första Onlinespel sitter! BAM! |
hugger linköping till 2.60! BAM! ;)
tack för tipset förresten pluskas! :hattenav: |
Citat:
|
1-1 20 sekunder efter man fått spelet godkänt
|
Ogiltigt spel-ID: 1763687 Gött att Lule redan har 2-0 också! Pepparpeppar! |
absolut ingenting som tyder på att leksand ska vända det här.
men är trots allt bara 0-1 och 3:e är vanligtvis LIF:s bästa hugger 2-1 till leksand... 15 ggr |
Citat:
Sen fick Leksand med sig en poäng från Stockholm och alla poäng är viktiga i hoppet om att slippa kvalserien |
Lockas av (3.20) hos Betsson på formstarka Modo, mot ett Brynäs på väg ner. Men Brynäs har en vanan att kryssa ofta. Så kan bli ML på Modo med.
Åsikter? |
nja...kan vara som du säger att dom är på väg ner, men kan oxå vara en tillfällig svacka bara.
brynäs är ett bättre lag än modo och vinner oftast hemma mot modo. så inget spel där för mig. däremot tycker jag växjö ska vinna emot färjestad som fortfarande blandar och ger. kanske inväntar och hoppas på ett ledningsmål av färjestad och därefter spelar vinnare på växjö...kul med livespel ;) |
efter att ha sett Leksand igår så har jag svårt att se något annat än en 3 poängare till Örebro i morgon! :cry:
|
Vill testa Frölunda här till detta odds på hemmaplan. Frölunda är på gång nu med fyra vinster på dom fem senaste matcherna. Det unga laget börjar växa mer och mer nu. Skellefteå ångar på med fem raka vinster. Har redan ett nio poängs försprång på tvåan i tabellen. Inte lätt att ladda om till varje match då man leder serien så klart. I Scandinavium har Frölunda två raka vinster mot Skellefteå. Skellefteå är ju det bättre laget i grunden. Men ett Frölunda i form på hemmaplan till 3.30 vill jag testa. |
Håller med om Frö[email protected] men fegar med PK samt plockar Modo [email protected] vilket måste anses bra med tanken på formen på Modo och Brynäs.
|
Citat:
På G nu Frölunda |
Växjö [email protected]
Modo känns som en allt för stor favorit i denna match, provar en PK på Växjö. Har även Skellefteå [email protected] och Timrå [email protected] på talongen idag. |
Har haft flyt med mina målspel i NHL sista tiden så jag tänkte ge Modos anfallare en chans!
Ogiltigt spel-ID: 1768927 Ogiltigt spel-ID: 1768931 Ogiltigt spel-ID: 1768932 Inga matchspel för min del. Go Modo!!! |
Citat:
|
nån som såg HV-matchen senast?
spel på HV ikväll - ett bra spel? |
Inte alla gånger man får dubbla degen på Skellefteå och möter ett krislag minst sagt.
Skellefteå kan vara retat med efter dom två senaste matcherna. |
Frölunda dagens bank!
|
Citat:
En brasklapp...är på den negativa sidan snart så ett tungt spel på Skellefteå kan vara en ide...:cheers: Asplöven +1.5 @2.16 ett bonustips med tanke på Asplövens form och bortaspel så borde den inte vara allt för långt borta. |
Citat:
Citat:
Tror han får sparken imorgon. 1-5 hemma idag. 2-2 under ordinarietid i Frölunda-Örebro, där Örebro hade 0-2. Känslan är att unga Frölunda trivs bättre mot bättre lag på pappret. |
Citat:
|
Växjö Lakers har god chans att ta ytterligare en hemmavinst mot luleå på torsdag, poäng i de senaste 10 matcherna och visar upp ett bra spel.
|