Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   SHL 2013-14 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/17658-shl-2013-14-a/)

krankel 2013-11-22 17:58

Nu eller aldrig för örebro imo! Modo har inte spelat så jävla övertygande dem senaste matcherna. Går fan all in på Örebro till 5.30. Modo har så låga odds att det inte är speldugligt!!

perry 2013-11-22 18:12

Var sugen på Örebro också, men fick bli överspel istället då det kändes mer intressant! Lycka till dock!

Inter 2013-11-22 18:17

Funkar det att spela över i Örebro-matchen till 2.30?

cochise 2013-11-23 10:15

ska verkligen luleå va så stora favoriter idag? :ful:

visst!...urladdningen mot skellefteå kan sitta i ben och huvud för leksand...men ändå?!

sen anser jag att leksand är betydligt bättre på alla kanter nu jämfört med när dom tog 1 poäng uppe i luleå!

Kaviatar 2013-11-23 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av krankel (Inlägg 291510)
Nu eller aldrig för örebro imo! Modo har inte spelat så jävla övertygande dem senaste matcherna. Går fan all in på Örebro till 5.30. Modo har så låga odds att det inte är speldugligt!!

Snyggt!

Funderar på att lägga en live-peng på Brynäs. Öppnat starkt!

krankel 2013-11-23 17:45

Tack kaviatar!
Idag känns Luleå närmast spelhjärtat! Tror jag lastar in på Luleå. Det är en vändning för Luleå nu, man spelade ut Brynäs totalt hemma i senaste mötet.

Gl :moneybag: :clap:

cochise 2013-11-23 21:17

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 291644)
ska verkligen luleå va så stora favoriter idag? :ful:

visst!...urladdningen mot skellefteå kan sitta i ben och huvud för leksand...men ändå?!

sen anser jag att leksand är betydligt bättre på alla kanter nu jämfört med när dom tog 1 poäng uppe i luleå!

:cheers:

cochise 2013-11-24 10:09

spelade bara Leksand igår, som behövde straffar för att vinna....synd!

det blir 3:e matchen på 4 dagar för brynäs...spelade senast igår!
AIK spelar sin 3:e match på 9 dagar...spelade sist i onsdags (spöade Örebro med 7-1)

blir ofta jämna matcher dom emellan, där AIK oftast brukar gå vinnande ur striden.
det mesta talar för AIK-seger!
men jag går emot förnuftet idag, och spelar Brynäs vinnare! :)

(fick se nu att sportspelet spelar AIK....anledning att tro ännu mer på gävle-laget?! :p )

Kaviatar 2013-11-24 11:29

Citat:

Ursprungligen postat av krankel (Inlägg 291851)
Tack kaviatar!

Haha, fan, vågade aldrig lägga något spel själv... Nåja, gött att du vann. :cheers:

Brynäs brukar ha svårt för AIK, dock lättare på bortaplan. Blir förmodligen en tillknäppt match med få mål. Får Starkbaum spela idag lägger jag mina pengar på Brynäs. Kanske att jag spelar ett under-spel. Har dock inte kollat några odds.

cochise 2013-11-24 17:28

Brynäs ska just till och spela 6 mot 3...tar ut målvakten vid en avvaktande utvisning ...
OCH GÖR SJÄLVMÅL! :lol:

Kaviatar 2013-11-24 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 292044)
Brynäs ska just till och spela 6 mot 3...tar ut målvakten vid en avvaktande utvisning ...
OCH GÖR SJÄLVMÅL! :lol:

För att citera Tommy Sjödin "JÄVLA SKITREGEL!"

cochise 2013-11-24 21:08

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 291924)
spelade bara Leksand igår, som behövde straffar för att vinna....synd!

det blir 3:e matchen på 4 dagar för brynäs...spelade senast igår!
AIK spelar sin 3:e match på 9 dagar...spelade sist i onsdags (spöade Örebro med 7-1)

blir ofta jämna matcher dom emellan, där AIK oftast brukar gå vinnande ur striden.
det mesta talar för AIK-seger!
men jag går emot förnuftet idag, och spelar Brynäs vinnare! :)

(fick se nu att sportspelet spelar AIK....anledning att tro ännu mer på gävle-laget?! :p )

:cheers:

cochise 2013-11-25 22:31

modo - leksand (hcp 0-1) odds 2.00
modo - leksand (X2) odds 1.95

svs odds
what´s the difference? (förutom oddset)

hursomhelst...fortsätter tro på leksand, och tror dom får minst en pinne i morgon!

QW 2013-11-26 10:19

Leksand spelas för 3U till 3,90 hos SvS. Leksand spelar sin bästa hockey för säsongen, medan Modo har tappat storformen. Kanske ska Modo vara favoriter, men nästan fyra gånger pengarna på Leksand är EXTREMT bra.

Annars ser oddssättarna ut att vara ganska rätt ute. Det är spelen på underdogs som har varit absolut mest lyckade för mig denna säsong. De stack ut rätt mycket ett tag, men det värsta ser ut att ha slipats av nu. Möjligen att man kan spela en liten chanstvåa på Örebro mot HV till 4,60 om man inte gillar spelet på Leksand, men den tvåan är ändå rätt mycket bättre än Örebro.

schtek 2013-11-26 11:14

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 292362)

svs odds

Satt själv och grubblade lite på den. Kan själv bara komma fram till att det blir samma utfall. Hcp 0-1 är ett 3-vägsspel där X till 5.80 borde inträffa om Modo vinner med 1. Leksand +0,5 är ju 2-vägs (asian handicap) och vinst på X2 precis som dubbelchans.
Kan det vara så att svenska spel här högre payout på 3-vägs? För det skiljer ju 0,5 på oddset till modo -1 i 3-vägs och modo -1,5 i 2-vägs.

Såg nu att dubbelchans till Leksand ligger på 1.93 och +0,5 till 1.92. Så det varierar verkligen. Själv vågar jag inte spela vinnare utan väljer att spela under 4.5 mål istället :)

huvudverk 2013-11-26 11:56

Citat:

Ursprungligen postat av schtek (Inlägg 292404)
Satt själv och grubblade lite på den. Kan själv bara komma fram till att det blir samma utfall. Hcp 0-1 är ett 3-vägsspel där X till 5.80 borde inträffa om Modo vinner med 1. Leksand +0,5 är ju 2-vägs (asian handicap) och vinst på X2 precis som dubbelchans.
Kan det vara så att svenska spel här högre payout på 3-vägs? För det skiljer ju 0,5 på oddset till modo -1 i 3-vägs och modo -1,5 i 2-vägs.

Såg nu att dubbelchans till Leksand ligger på 1.93 och +0,5 till 1.92. Så det varierar verkligen. Själv vågar jag inte spela vinnare utan väljer att spela under 4.5 mål istället :)

Under 4.5mål verkar ju rätt sunt, Leksand släpper inte till mycket och gör nog inte mer än två på bortaplan.

bollnastipparen 2013-11-26 12:01

Citat:

Ursprungligen postat av QW (Inlägg 292398)
Leksand spelas för 3U till 3,90 hos SvS. Leksand spelar sin bästa hockey för säsongen, medan Modo har tappat storformen. Kanske ska Modo vara favoriter, men nästan fyra gånger pengarna på Leksand är EXTREMT bra.

Annars ser oddssättarna ut att vara ganska rätt ute. Det är spelen på underdogs som har varit absolut mest lyckade för mig denna säsong. De stack ut rätt mycket ett tag, men det värsta ser ut att ha slipats av nu. Möjligen att man kan spela en liten chanstvåa på Örebro mot HV till 4,60 om man inte gillar spelet på Leksand, men den tvåan är ändå rätt mycket bättre än Örebro.

Jag tror också mycket på Leksand men Modo går ju också rätt bra.. Kör nog typ 3u på rak tvåa och u4.5 som dom över skrev 5u.

schtek 2013-11-26 13:08

Någon som har någon bra sida för att kolla laguppställningar och bekräftade goalies för shl? Har förstått att stats.swehockey har, men när kommer det in? Som fotboll typ 1 timma innan match?

Boork 2013-11-26 13:31

Citat:

Ursprungligen postat av schtek (Inlägg 292434)
Någon som har någon bra sida för att kolla laguppställningar och bekräftade goalies för shl? Har förstått att stats.swehockey har, men när kommer det in? Som fotboll typ 1 timma innan match?

På swehockey dyker dom upp kanske en timme innan match men kolla hemsidorna där borde laguppställningarna finnas nu på förmiddagen efter isvärmning.

fbrunnstrom 2013-11-26 14:10

Jag gör mål idag spela på oss :clap:

hockeykunnig 2013-11-26 19:01

Hoppas på målsnålt då och Leksands vinst :)

cochise 2013-11-26 21:57

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 292362)

svs odds

hursomhelst...fortsätter tro på leksand, och tror dom får minst en pinne i morgon!

Leksand verkade lite slitna ikväll!
tur att dom får vila ända till söndag nu :cheers:

cochise 2013-11-27 18:35

jag brukar inte spela BARA favoriter...speciellt inte i SHL.
men idag gör jag det...

skellefteå, färjestad och HV vinner!

Lilyhawk 2013-11-28 10:30

Att Hållkäfteå inte kunde hålla kunde man ju ge sig fa-an på!

Ikväll spelar jag följande:

Linköping-Frölunda Ö 5.5 ordinarie tid @ 2.4

Av 13 hemmamatcher så har det slutat med 6 mål eller mer i 8 matcher. Linköping är desperata efter endast en vinst på de 8 senaste. Dock verkar det inte som att defensiven prioriteras för det då man senaste 5 matcherna släppt in 21 mål. Full fart framåt (med föga framgång), håll inte tätt bakåt verkar vara devisen.

Luleå - Modo ML (heter det så?) på Modo till 2.55.

Modo med 9 vinster på 12 försök borta, varav 5 av de matcherna kommit i antingen förlängning eller straffar. Modo har 8 raka vinster på bortais.

Kaviatar 2013-11-28 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av Lilyhawk (Inlägg 293097)

Luleå - Modo ML (heter det så?) på Modo till 2.55.

Modo med 9 vinster på 12 försök borta, varav 5 av de matcherna kommit i antingen förlängning eller straffar. Modo har 8 raka vinster på bortais.

Lirar MoDo x2 till 1.95.

patrik_g 2013-11-28 18:34

Luleå-Modo: Under 4.5 mål (2.00) hos Sportingbet

Inte ofta jag spela underspel men detta känns bra med detta odds.

Två bra målvakter till att börja med talar för underspelet. David Rautio släpper in minst mål i SHL med räddningsprocenten (1,60). Modo ställer Ullmark i målet som har seriens bästa räddningsprocent (94,34). Bra förutsättningar för under spelet.

Modo minst insläppta mål tillsammans med Skellefteå med 52 insläppta mål. Luleå trea i den tabellen med 56 insläppta.

Luleå saknar Per Ledin, Niklas Olausson, Johan Fransson och Johan Forsberg. Fyra viktiga spelare som känns för norrbottningarna.

Till gästande Modo.
Per-Åge Skröder får vänta en match till på sin comeback, däremot är Nichlas Torp tillbaka. Saknas gör även Gustav Possler och Albin Carlson. Niklas Nordgren, som blev klar för Modo i går, väntas göra comeback mot Frölunda den 4 december.

2 av 5 senaste har båda lagen gått över denna lina.

Insats: 5-Units

Kaviatar 2013-11-29 01:57

Örebro spelade ut HV senast i en usel hockeymatch. SKAIK spelade en fantastiskt bra match i Gävle, som man förlorade. Tror Skellefteå kommer vara otroligt taggade imorgon och köra över Örebro fullständigt.
Spoiler:
Kommer säkert bli en jämn match bara för det :D

Vad tror ni?

patrik_g 2013-11-29 03:39

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 293249)
Luleå-Modo: Under 4.5 mål (2.00) hos Sportingbet
Inte ofta jag spela underspel men detta känns bra med detta odds.

Två bra målvakter till att börja med talar för underspelet. David Rautio släpper in minst mål i SHL med räddningsprocenten (1,60). Modo ställer Ullmark i målet som har seriens bästa räddningsprocent (94,34). Bra förutsättningar för under spelet.

Modo minst insläppta mål tillsammans med Skellefteå med 52 insläppta mål. Luleå trea i den tabellen med 56 insläppta.

Luleå saknar Per Ledin, Niklas Olausson, Johan Fransson och Johan Forsberg. Fyra viktiga spelare som känns för norrbottningarna.

Till gästande Modo.
Per-Åge Skröder får vänta en match till på sin comeback, däremot är Nichlas Torp tillbaka. Saknas gör även Gustav Possler och Albin Carlson. Niklas Nordgren, som blev klar för Modo i går, väntas göra comeback mot Frölunda den 4 december.

2 av 5 senaste har båda lagen gått över denna lina.

Insats: 5-Units

1-2 Modo i en jämn match med bra målvakter, även om 1-2 var en tavla.

patrik_g 2013-11-29 04:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kaviatar (Inlägg 293384)
Örebro spelade ut HV senast i en usel hockeymatch. SKAIK spelade en fantastiskt bra match i Gävle, som man förlorade. Tror Skellefteå kommer vara otroligt taggade imorgon och köra över Örebro fullständigt.
Spoiler:
Kommer säkert bli en jämn match bara för det :D

Vad tror ni?

Skellefteå leder ju serien så klart så man åker på sina miner ibland. Hemma mot Örebro och Leksand denna säsong. Men här vill man nog ha extra revansch efter förlusten mot Örebro senast -

-1.5 Skellefteå kanske?

cochise 2013-11-29 09:27

Leksand har slagit dom flesta lagen...men det är några lag som dom av nån anledning haft svårt för...det är modo, brynäs, växjö och just linköping, som dom möter på söndag.
förvisso är linköping inne i en svacka...men leksand såg slitna ut senast mot modo.
så att LIF är favoriter är tveksamt tycker jag.
blir nog spel på linköping.
och frölunda (mot aik) som jag tycker är det bästa laget just nu...har svårt att se att dom släpper nån poäng till aik.

cochise 2013-11-29 10:39

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 293393)
Skellefteå leder ju serien så klart så man åker på sina miner ibland. Hemma mot Örebro och Leksand denna säsong. Men här vill man nog ha extra revansch efter förlusten mot Örebro senast -

-1.5 Skellefteå kanske?

rent spontant så tycker jag att skellefteå är för stora favoriter!

schtek 2013-11-29 11:22

Jag testar örebro till 4.40. Har spelat upp sig två senaste lyckades "bara" få 1-1 efter full tid mot hv senast. Var det bättre laget men satte inte sina chanser. Skellefteå förlorade med 6-5 efter OT. Mot Brynäs efter ha tappat 3-0 ledning, tungt. Skellefteå tar även emot Modo imorn och förhoppningsvis har de tankarna där redan ikväll. Örebro spelar iofs också imorn, men måste kriga för alla poäng de kan få och borde vara rejält taggade hemma idag. Aldrig lätt att slå shl's bästa lag men idag känns som ett bra tillfälle till det något generösa oddset.

:popcorn:

Kaviatar 2013-11-29 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 293414)
Leksand har slagit dom flesta lagen...men det är några lag som dom av nån anledning haft svårt för...det är modo, brynäs, växjö och just linköping, som dom möter på söndag.
förvisso är linköping inne i en svacka...men leksand såg slitna ut senast mot modo.
så att LIF är favoriter är tveksamt tycker jag.
blir nog spel på linköping.
och frölunda (mot aik) som jag tycker är det bästa laget just nu...har svårt att se att dom släpper nån poäng till aik.

Leksand har dock vilat sen i tisdags. Det lär dock vända för Linköping snart, spelade tydligen väldigt bra(och väääldigt dåligt) i perioder mot Frölunda. Någon som såg den matchen?

cochise 2013-11-29 11:32

Citat:

Ursprungligen postat av Kaviatar (Inlägg 293458)
Leksand har dock vilat sen i tisdags. Det lär dock vända för Linköping snart, spelade tydligen väldigt bra(och väääldigt dåligt) i perioder mot Frölunda. Någon som såg den matchen?

precis mina tankar!
mjaaa...leksand lyckades ju i och för sig bryta den negativa trenden mot AIK senast...och negativa trender e ju till för att brytas.
näää...det e en svårtippad match tycker jag!

sirlarsson 2013-11-29 11:38

När man motiverar spel med att "det kommer vända snart" då är man ute på riktigt djupt vatten.

cochise 2013-11-29 11:44

Citat:

Ursprungligen postat av schtek (Inlägg 293456)
Jag testar örebro till 4.40. Har spelat upp sig två senaste lyckades "bara" få 1-1 efter full tid mot hv senast. Var det bättre laget men satte inte sina chanser. Skellefteå förlorade med 6-5 efter OT. Mot Brynäs efter ha tappat 3-0 ledning, tungt. Skellefteå tar även emot Modo imorn och förhoppningsvis har de tankarna där redan ikväll. Örebro spelar iofs också imorn, men måste kriga för alla poäng de kan få och borde vara rejält taggade hemma idag. Aldrig lätt att slå shl's bästa lag men idag känns som ett bra tillfälle till det något generösa oddset.

:popcorn:

jag såg stora delar av HV-örebro...och man ska nog inte dra för stora växlar av att örebro spelade jämt med HV....HV spelar verkligen inte bra!
men oddset på skellefteå är verkligen inte rimliga....så jag har full förståelse på att du testar ett spel på örebro.
kan vara som du säger att dom redan nu har full fokus på modo-matchen!

cochise 2013-11-29 11:58

Citat:

Ursprungligen postat av sirlarsson (Inlägg 293464)
När man motiverar spel med att "det kommer vända snart" då är man ute på riktigt djupt vatten.

inte nödvändigtvis!

om man i sina tankar lägger in att linköping troligtvis är ett bättre lag i grunden.
leksand såg trötta ut i senaste matchen.
leksand har hittills haft svårt mot linköping (både hemma och borta)
linköping spelade periodvis bra i senaste matchen.
så tycker jag att man även kan slänga in parametern "det vänder nog snart" i resonemanget! ;)

men å andra sidan!
ÄR linköping ett bättre lag...efter 26 omg så ligger dom 10 poäng bakom leksand!
leksand har som sagt haft möjlighet att vila i 4 dagar...har möjlighet att vila 2 dagar efter den här matchen innan dom åker upp till luleå....så dom kan säker krama ur dom krafter som behövs för att sätta ett linköping med svagt självförtroende på plats.
leksand krossade nyligen AIK-"spöket"...och bättre chans än nu att även krossa linköping-spöket lär dom väl inte få!
linköping spelade periodvis uselt senast!
och varför skulle det vända för linköping nu?!

som sagt...en svår match!
men har lite mera leksandskänsla nu :KO:

Kaviatar 2013-11-29 12:16

Citat:

Ja. Jag tänker fortsätta spela mot LHC så länge de spelar kasst. :cheers:

Pacman 2013-11-29 16:15

Citat:

Håller helt med, tycker man ska läsa denna fina artikel från Pinnacle som berör just detta ämnet :p
http://www.pinnaclesports.com/online...t-betting.aspx

bakkewin 2013-11-30 12:53

Tankar inför dagens drabbningar?
Tycker Brynäs till 2,30 verkar intressant. Har sett alla matcher Luleå spelat och laget är tunt utan de tongivande spelarna. Ledin borta även idag och listan på skador bara växer på ett redan svårt drabbat lag.. Klasen får det väldigt ensamt i förstafemman. Backsidan känns som Luleås största svaghet och mot ett formstarkt Brynäs kan det bli tungt och utvisningarna kommer vara avgörande idag. Brynäs bäst på powerplay i serien, och Luleå saknar många spec. teams spelare. Krävs att rautio gör en riktigt bra match, har känts lite försiktig efter ljumskskadan han var borta för..