Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Hockey VM (https://www.sharps.se/forums/ishockey/2520-hockey-vm/)

olof86 2010-05-20 21:11

Citat:

Ursprungligen postat av Johan (Inlägg 40804)
där tog du i hurru! svensk vinst stod i 1.15 så tippar på cirkus 1.30, redigt lågt hur som helst :no:

Jo jag insåg att jag tog i, redigerade sen:)

mackyyy 2010-05-20 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av mackyyy (Inlägg 40741)
Ryssland att vinna första perioden 2.15 @ Pinnacle
3 units

Blev void senast, då ryssarna "bara" mäktade med 1-0 i den första perioden mot Finland. Finland var dock det bättre laget, så det var inte helt rättvist... Faktum kvarstår dock, Ryssland har vunnit samtliga sina förstaperioder i detta VM. Lär vara bättre förberedda än mot Finland också. Att ge Kanada ett tidigt övertag kan bli ödesdigert...

Rysslands fina trend gällande deras förstaperioder var nära att spricka idag, men Afinogenov fixade biffen med en minut kvar :hattenav:

hultas 2010-05-20 22:27

Citat:

Ursprungligen postat av Geezer (Inlägg 40624)
Har själv spelat Ryssland @ 1.75 och Ryssland -1,5 @ 2.15.
Tog dessa direkt oddsen kom ut, hade mina föraningar om att den raka ettan skulle falla ganska mycket.

Spelar även Schweiz/Tyskland U5.5 @ 1.55. Schweizarna har haft ordentliga problem med att göra mål på slutet nu. Och tyskarna har varit bra bakåt hittills.
Faktum är att såväl Schweiz som Tyskland har gått under i varenda match hittills.

Imponerande, fortsätt såhär! :hattenav:

oscar4122 2010-05-20 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av oscar4122 (Inlägg 40730)
Jag spelar två spel idag:

-2,5 Sverige till 2,11 hos pinnacle 3u

Jag tycker egentligen inte om att lira på sverige, men jag tror danskarna har skrällt klart.
Tror heller inte att Sverige kommer underskatta dom med tanke på hur bra Danmark faktiskt varit under turneringen.

Sverige är nog hundra procent fokuserade och jag tror dom vinner denna matchen med 4 puckar!
5-1?

Spelar även denna:
Schweiz - Tyskland, tvåa till 3,00 hos bet365. 1u

Lite rånad på Sverige matchen idag, danskarna gjorde mål i slutet och Sverige hade chans att göra mål i tom bur i cirka 2 minuter utan att lyckas! :sad:

Tyskarna gjorde sitt jobb iaf så blev inget större minus för dagen :)

Qirren 2010-05-21 00:01

Underspel samt handikapp på tyskarna känns intressant i semin beroende på var linorna hamnar. :)

Boden 2010-05-21 13:41

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 40870)
Underspel samt handikapp på tyskarna känns intressant i semin beroende på var linorna hamnar. :)

2,5 blev linan på, och där kört jag rakt av på Ryssarna, dom är alldeles för bra och då spelar det ingen roll att Tyskarna har hemmaplan och en fanatisk hemmapublik.

Ö/u 5,5...hmm, den får jag tänka på om det alls blir spel där. Ryssarna är som sagt riktigt bra, och dom kommer köra på, så överspelet ligger nog närmast för mig iaf.

calahan 2010-05-21 14:02

Gillar sverige -0.5, 2.40. När tjeckien och sverige möttes så hade jagrs gäng förlorat mot norge och gick ut stenhårt. Sverige hade såsat runt mot frankrike och hade inte tempot uppe. Nu tror jag man är med från början, blir tight men tycker att sverige fått ihop det bättre än jag trodde. De har gått på sparlåga sedan kanada matchen.

Qirren 2010-05-21 20:17

Citat:

Ursprungligen postat av Boden (Inlägg 40951)
2,5 blev linan på, och där kört jag rakt av på Ryssarna, dom är alldeles för bra och då spelar det ingen roll att Tyskarna har hemmaplan och en fanatisk hemmapublik.

Ö/u 5,5...hmm, den får jag tänka på om det alls blir spel där. Ryssarna är som sagt riktigt bra, och dom kommer köra på, så överspelet ligger nog närmast för mig iaf.

Nja, tog +3 på tyskarna igår till 1,95. Finns nog på en del ställen fortfarande. Det är en semifinal det här, Tyskland är här på grund av en anledning och det är att de spelar jävligt tajt hockey och släpper till extremt få ytor åt motståndarna. Lyckas man stänga ner den ryska björnen och frustrera dem så slutar det ofta med att spelare som Ovechkin och Kovalchuk borrar ner huvudet i isen och kör sitt egna race (och någon coaching från Bykov kan man bara drömma om). Förra mötet lagen emellan slutade 3-2 till Rysslands fördel, med bud på 3-3 för Tyskland. Tror vi får en mycket jämnare match här än vad oddsen visar. :yes:

vonschweikert 2010-05-21 23:11

Tror på klar rysk seger här 5-1 eller 6-2!

Fangtastic 2010-05-21 23:14

Jag tror Ryssarna vinner med 4-1 sista målet i tom kasse

Geezer 2010-05-22 05:12

Tjeckien har vunnit skotten i varenda match hittills detta VM. Senast mot Sverige sköt man fem skott fler än Sverige.
Sverige har förlorat skotten mot Kanada, Tjeckien och Schweiz.
Testar därför ett spel på flest antal skott: Tjeckien+0,5 @ 1.85 3u

Spelar även 2u på Sverige @ 2.40, dock är det spelet lagt enbart med hjärtat och noll hjärna bakom det..

Lutar även åt underspelet i Ryssland - Tyskland. Ryssarna gör bara vad som krävs, samtidigt som tyskarna lär slita hårt i defensiven och vara riktigt jobbiga att möta.
Ovechkin är som vanligt sämst när det gäller och ligger man på Kovalchuk så glömmer han bort att det finns medspelare..
Varlamov har varit riktigt het senaste två matcherna, så är tveksam till om tyskarna lyckas göra mer än ett framåt..
Men men, avvaktar till lite närmre nedsläpp där.

Blixth1958 2010-05-22 11:35

Kör idag. Sve -0,5 till 2.30. Enbart med mycket hjärta och liten hjärna och Ryss Ö 5.5 till 2.15 tror Tysk kommer ligga på,så det lär bli mycket kontringstillfälle för ryss.
Lycka till med alla spel...

Boden 2010-05-22 11:54

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 41002)
Nja, tog +3 på tyskarna igår till 1,95. Finns nog på en del ställen fortfarande. Det är en semifinal det här, Tyskland är här på grund av en anledning och det är att de spelar jävligt tajt hockey och släpper till extremt få ytor åt motståndarna. Lyckas man stänga ner den ryska björnen och frustrera dem så slutar det ofta med att spelare som Ovechkin och Kovalchuk borrar ner huvudet i isen och kör sitt egna race (och någon coaching från Bykov kan man bara drömma om). Förra mötet lagen emellan slutade 3-2 till Rysslands fördel, med bud på 3-3 för Tyskland. Tror vi får en mycket jämnare match här än vad oddsen visar. :yes:

Förstår hur du tänker, MEN i detta VM finns bara ett lag, Ryssarna är alldeles för överlägsna. Tyskarna har gjort det riktigt bra och spelar som du säger riktigt tajt. Ryssarna är dock för bra hur tajt Tyskland än spelar. Det ska bara vara klasskillnad här. Så jag tror chansen är stor att det kan rinna iväg ordentligt i den här matchen.
Dessutom var oddset på över5,5 mål alldeles för högt i mina ögon med tanke på att jag tror chansen är hög att det kommer gå över.
Men lycka till med dina spel, någon av oss kommer att stå som vinnare iaf. ;)

Mina spel:
Ryssland -2,5
Över 5,5 mål

Rejs 2010-05-22 16:57

Nu jag att mina nerver funkar iaf. Helvetes satan alltså.

Men när kvitteringen kom så kände jag fan att det var kört utan tvekan.

calahan 2010-05-22 18:41

Så jävla surt. BÅG, dö.