Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Hockey VM (https://www.sharps.se/forums/ishockey/2520-hockey-vm/)

linfre 2010-05-14 21:53

Ja, vore kul med en riktigt bestämd målskytt. Men är också mycket besviken på backspelet. Varje match så slarvar Karlsson och tycker båda målen bakåt idag var "bjudmål". Även målvaktsspelet är darrigt där ingen av våra väktare gör de där extra viktiga räddningarna.

Men jag gillar att Petterson försöker sig på ett konstmål bakom kassen. Synd att den inte satt. Vill se mer sånt, det är inte lätt att rädda dom där :D

Geezer 2010-05-15 03:08

Jag är dock fortfarande sur på den lettiska backen som var tvungen att göra ett jävla pojklagsmisstag och styra in Mårtenssons skott. Där sprack ju mitt U3.5 på Sverige.
Men men, Lettland +2,5 och underspelet i Finlandsmatchen gick ju in, så blev en helt okej dag ändå.
20units plus hittills på VM och imorgon har jag dessa:

USA -2,5 @ 1.787
Schweiz/Tjeckien U5.5 @ 1.68
Schweiz @ 4.05

Inget av dessa känns ju direkt skrivet i sten, så går in med låga insatser.
Men Kazakhstan har varit riktigt dåliga hittills och förlorat samtliga matcher med tre mål eller fler. Och 4.05 på Schweiz tycker jag är ett klart överodds, även om jag nog tror Tjeckien tar den matchen.
Men Tjeckerna går absolut störa, de visade dom t.ex. mot Norge.

htsolna08 2010-05-15 10:04

Hänger på hcp på USA

Schweiz är redan lirad sedan tidigare :)

mutain_87 2010-05-15 10:41

Lockande, lockande ;)

Fangtastic 2010-05-15 11:18

Är också sugen på Schweiz tar och spelar på dom trots att oddset sjunkit men bet365 har bäst av de jag har så får bli det. Tycker Schweiz brukar vara ettriga. Fördelar lite på rak och resten på dubbelchans:)

oscar4122 2010-05-15 11:19

Hade det här inte varit skrällarnas VM hade oddsen på tjeckien varit betydligt lägre. (Public spelar mer och mer skrällar)
Jag vet att Schweiz inte är lika dåliga som Italien, Danmark (på pappret) osv.
Men Tjeckien ska ta en komfortabel seger här!
Oddset borde ligga runt 1,55-1,65. När man nu kan få 1,80 hos interwetten blir man sugen.

Tjeckien har egentligen bara spelat dåligt en match. Det var förlusten mot Norge. Jag tror att dom underskattade norrmännen i den matchen. Det är något som inte kommer hända idag.
Dom vann tämligen enkelt mot Frankrike och dom gjorde en bra match mot Sverige här om dagen. Jag tror att dom vinner mot Schweiz också. Ska dock vänta några timmar och låta public spela Schweiz så får vi se vad oddsen på Tjeckien landar på. 1,85+ vore fint!

oddset startade på 1,55-1,70 på de flesta sidor och har ökat med 0,10 nästan överallt.

Är också inne på underspelet i samma match, men avvaktar några timmar som sagt!


Jag gillar även Frankrike vinst på full tid till 2,65 eller inkl OT till 1,93. Återkommer där med

Fangtastic 2010-05-15 11:23

Egentligen nu när jag tänker efter förtjänar Schweiz dubbelchans att spelas lite hårdare tycker dom borde kunna greja minst 1X i matchen men vet inte riktigt hur jag ska göra, har iaf tagit 1u på Schweiz rak och 1u på Schweiz 1X:)

De Tjeckien älskar är när dom får ledningen (förvisso gör alla det MEN) då de gynnar deras spelstil då kan dom backa hem och spela på kontringar så de är oerhört viktigt att sätta press på dom och inte låta dom få styra.

RobinD 2010-05-15 11:25

Citat:

Ursprungligen postat av oscar4122 (Inlägg 39712)
Hade det här inte varit skrällarnas VM hade oddsen på tjeckien varit betydligt lägre. (Public spelar mer och mer skrällar)
Jag vet att Schweiz inte är lika dåliga som Italien, Danmark (på pappret) osv.
Men Tjeckien ska ta en komfortabel seger här!
Oddset borde ligga runt 1,55-1,65. När man nu kan få 1,80 hos interwetten blir man sugen.

Tjeckien har egentligen bara spelat dåligt en match. Det var förlusten mot Norge. Jag tror att dom underskattade norrmännen i den matchen. Det är något som inte kommer hända idag.
Dom vann tämligen enkelt mot Frankrike och dom gjorde en bra match mot Sverige här om dagen. Jag tror att dom vinner mot Schweiz också. Ska dock vänta några timmar och låta public spela Schweiz så får vi se vad oddsen på Tjeckien landar på. 1,85+ vore fint!

oddset startade på 1,55-1,70 på de flesta sidor och har ökat med 0,10 nästan överallt.

Är också inne på underspelet i samma match, men avvaktar några timmar som sagt!


Jag gillar även Frankrike vinst på full tid till 2,65 eller inkl OT till 1,93. Återkommer där med

Public lär inte spela ned Schweiz, även om det är skrällarnas VM så är public alltid public och de spelar favs.

oscar4122 2010-05-15 11:38

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 39715)
Public lär inte spela ned Tjeckien, även om det är skrällarnas VM så är public alltid public och de spelar favs.

kolla hur oddsen har rört sig hittills. Oddsen på tjeckien stiger!


enligt oddsportal har oddsen på tjeckien ökat hos 18 bookies. minskat hos 3 bookies och är orörda på resterande 31 bookies.

kanske inte beror på public. men så länge oddsen på tjeckien stiger, tänker då jag vänta! :cheers:

Barney Gumble 2010-05-15 12:13

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 39715)
Public lär inte spela ned Tjeckien, även om det är skrällarnas VM så är public alltid public och de spelar favs.

Du säger ju emot dej själv i det inlägget? :lol:

EDIT. Förstår i efterhand att du troligtvis bara skrev fel och menade Schweiz.

RobinD 2010-05-15 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av oscar4122 (Inlägg 39717)
kolla hur oddsen har rört sig hittills. Oddsen på tjeckien stiger!


enligt oddsportal har oddsen på tjeckien ökat hos 18 bookies. minskat hos 3 bookies och är orörda på resterande 31 bookies.

kanske inte beror på public. men så länge oddsen på tjeckien stiger, tänker då jag vänta! :cheers:

Ser det nu också, skulle vara intressant att se hur pengarna är fördelade.

RobinD 2010-05-15 12:27

Citat:

Ursprungligen postat av Barney Gumble (Inlägg 39730)
Du säger ju emot dej själv i det inlägget? :lol:

EDIT. Förstår i efterhand att du troligtvis bara skrev fel och menade Schweiz.

Japp ändrat nu, menade Schweiz givetvis.

Arrebarre 2010-05-15 13:07

Vad tror ni om Italien - Frankrike, ODDS: 2.45 4.20 2.30. Väldigt högt odds på Frankrike? Dem är ju ändå trots allt inte allt för dåliga, det bevisade dem mot Sverige. Jag tror Frankrike är väldigt taggade att hålla sig kvar i A-VM och bör vinna denna match.

oscar4122 2010-05-15 13:38

Citat:

Ursprungligen postat av Arrebarre (Inlägg 39748)
Vad tror ni om Italien - Frankrike, ODDS: 2.45 4.20 2.30. Väldigt högt odds på Frankrike? Dem är ju ändå trots allt inte allt för dåliga, det bevisade dem mot Sverige. Jag tror Frankrike är väldigt taggade att hålla sig kvar i A-VM och bör vinna denna match.


Tror som jag skrev i några inlägg ovan också på Frankrike!
Trycker nu av på INKL OT till odds 1,98 hos betfair (1,931 efter comm)

3 units!

Vill också påpeka att oddsen på tjeckien fortsätter stiga, nu är bet365 och ladbrokes uppe på 1,80.

Den som väntar på något gott..

edit: 1,85 nu hos interwetten

htsolna08 2010-05-15 15:35

4-0 USA

Ser bra ut :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved