![]() |
Jag skickade ett Mail till dom och sa att jag precis skapat kontot, och inte gjort en insättning eller uttag osv. Nu har jag fått ett mail från Moneybookers.
"We would like to inform you that according to our system you have used Skrill (Moneybookers) services when you made transactions to the merchants associated with the email [email protected] for Evony Game coins. Since the payment on the merchants websites are processed in USD the currency on your Skrill (Moneybookers) account was automatically set to USD. Thus you are not able to change the currency of your account once you have made a transaction history. In case you wish to have an account with different currency we would recommend you to close your current account and open a new one in the desired currency. To close your account you could follow the steps below. After you log in to your Skrill (Moneybookers) account go to email support >>account/security >> I would like to close my Skrill (Moneybookers) account. If you would like to do so please contact us again in order to transfer all verifications from your current account to your new one if you wish. However, please have in mind that once you choose to close an account and open a new one you would not be able to use the email addresses and mobile number used on your closed account." Jag har ingen aning om vem den här [email protected] är. Så med andra ord är det någon som har hackat sig in på mitt moneybookers konto eller? trots att jag inte haft pengar i kontot, Jag har kollat mitt bankkonto och inga pengar har dragits därifrån. Funderar på om det ens är värt att använda MB om det är så att man kan bli hackad när man precis skapat kontot.. |
Du har tillgång till din fulla historik i moneybookers. Klicka på history och ta fram din historik så långt tillbaka du bara kan. Se när transaktionen har gjorts eller fråga dom om det. Monebookers har alltid varit safe för mig. Man får alltid ett mail när en transaktion görs osv. Blir du VIP får du även en pindosa att logga in med.
Det brukar vara teknikaliteter när det handlar om att byta valuta. Konvertera om ett brukar inte gå, däremot kan man avsluta nuvarande och registrera nytt. Samma sak gäller spelsiter när man ska byta valuta. Ställer man frågan "Vill byta valuta på mitt konto" så brukar de svara med "Går inte att byta valuta tyvärr." Fortsätter man "Min vän fick byta valuta, ni stängde då ned hans konto registrerade ett ett nytt i rätt valuta." Då får man som svar "Japp det är möjligt. Vi kan stänga ned och skapa ett nytt åt dig om du vill ha en annan valuta." Exakt samma utfall bara att man får lägga fram det på ett annat sätt. |
Citat:
Har skickat ett till mail till dom nu får se vad dom ger för svar. |
Jag tar och lånar denna tråd:
Det är så att jag tänkte testa moneybookers så jag gjorde ett account. Sen försökte jag föra över pengar från mitt okq8 Visa kort som jag använder för att handla på internet osv eftersom jag inte vill använda mitt bankkonto. Men av någon anledning så funkar det inte att föra över pengar därifrån till mb. Någon som har en aning om varför? Funkar tex att föra över till entropay eller till vissa spelsidor utan problem men inte till mb? :sad: |
Funka dåligt? Tror ja det OkQ8 kort tsssssss :p
Skämt åsido kan det vara limiten på kortet som spökar månne? |
Citat:
Men vill helst slippa att behöva lägga över pengar från bankkontot. Känns mer säkert som jag gör nu. Det kan mycket väll vara så att limiten på kortet spökar, har ingen aning faktiskt. Får väll försöka igen imorgon. Kanske inte går att genomföra en insättning redan första dagen? |
Vill inte komma med några pekpinnar här men varför använda ett kreditkort till gambling när du har tillgång till Online-banköverföring?
Aldrig bra att spela på krita plus att dom tar avgift för överföringen. Ur säkerhetssynpunkt är det ingen skillnad, MB/Skrill är ett mycket trovärdigt företag så du behöver knappast vara orolig för att dina dineros kommer på villovägar. Om du nu inte är en lättlurad individ som går på diverse scams där dom behöver alla dina uppgifter p.g.a. datafel eller liknande, du är ju trots allt OK kund...:rolleyes: Just kiddin vilket som BOL! |
Nån med moneybookers mastercard son vill berätta hur det funkar för er och om ni är nöjda? Har precis beställt mitt och undrar hur det ser ut med växklingskurser osv när man tar ut SEK i bankomat.
|
Hur funkar det när man ska casha ut från MB?
Är det "skattefria" pengar eller kan skatteverket i teorin komma och fråga vart man fått pengarna ifrån? (är ju ingen höjdare om jag spelat på icke-eu-sidor). Fixa kort och casha ut i bankomater? |
Citat:
Finns mängder av trådar på Sharps ang detta. Använd den eminenta sökfunktionen :yes: |
Citat:
|
Jag fick 200 euro länsat från mitt konto för en vecka sedan. Fick sen ett mail från mb att jag blivitbhackad och att jag intefår tillbaka nått av dem utan får polisanmälala det isf.
Den ni! |
Citat:
Att dom bara skickar ett mail & friskriver sig allt ansvar låter icke trovärdigt. Dom är tydligen medvetna om "attacken" & bör därför vara intresserade att gå till botten med det hela. 200 euro minus kontra dålig pr vore inte vara ett svårt val. |
Ni som är vip på moneybookers hur mycket ökar deras mastercard 24h limit, eller det är individuellt?
Den ligger väl på 1000€ utan vip. |
Citat:
Så ser mina limits ut iaf för mitt vip. edit: ska tilläggas är inga problem att få den höjd. Bara ringa dom så fixar dom det direkt. |
Citat:
|
Vad är bäst för att enklast "klara sig" när man ska skapa nya konton på Bookisarna i andra familjemedlemmars namn.
Detta handlar om MB, då undrar jag hur man skapar flera MailAlias, så att man inte använder sin vanliga MB email adress på detta "nya" konto... Eller ska man skaffa sig en helt nytt MB konto i den andras namn? |
Mailalias kan du ju fixa enkelt men det löser inte problemet med att dom kan kolla med MB om uppgifter stämmer, har för mig att dom kan det.
|
Het gott folk fick precis ett scam mail från Skrill Moneybookers.
Med följande text. We would like to inform you that your account has been temporarily locked for incoming and outgoing transactions because you failed to accept the new Skrill (Moneybookers) Account Terms of Use and the Privacy Policy until the 1st of May, 2012. If you wish to unlock your account, please follow the link below and confirm your personal information. Failing to do so until the 15th of May, 2012 will be considered a denial of our terms and conditions and your account will be permanently closed. Accept changes Best wishes, Skrill (Moneybookers) Vad jag reagerade på är att mailet ser EXAKT ut som Skrills ordinadie utskick borstett från att detta var attesterat på min mail adress istället för mitt för & efternamn vilket är kutym från skrill. Så heads up punters :cheers: |
Citat:
Fick exakt samma, var riktigt nära att gå på det. Men när dom bad om mitt kreditkortsnummer så började jag ana ugglor i mossen! Dock så loggade jag ju in och gav dom mitt lösenord.. Bytte dock omgående, så ingen skada skedd antar jag :) |
kollade junkmailen nu när jag läste detta och samma här, men då slipper man ens öppna det då.:)
|
Citat:
|
Kommer inte in på mitt konto ... någon som vet vad mooneybookers support har för mejladress ?
|
Citat:
https://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=contact |
Citat:
|
Citat:
|
Dear abber,
We thank you for your response. Please be kindly informed that in order to complete the verification procedure, we kindly ask you to send us also the back side of your identity document. Please make sure all four corners of the above requested document are clearly visible and that the documents have not been altered in any form or way. Någon som vet vad dom menar? Ska jag skicka in baksidan av dokumentet jag skickade in för att verifiera adress så är det en helt vit sida dom vill se? Eller vill dom se baksidan av mitt id kort? |
Citat:
|
hur funkar det om man vill ha flera valutor knutet till sitt konto? Efter att jag läst i tråden förstår jag det som att man kan ha både SEk och € när man är VIP, vilket jag är.
Men finns pengarna fortfarande på samma konto (mailadress), fast de är separerade i två olika valutor, eller får man skapa ett nytt konto med separat mail? |
Citat:
När du sedan skapat ditt konto meddelar du din kontaktperson igen vilken mail du gjort det med. De kommer aktivera kontot då så du får samma status/viprättigheter/priser som ditt andra vipkonto. |
Citat:
|
Citat:
edit: om du menar att du måste ha omsättning på båda kontona så är svaret nej. Räcker med 1. |
Citat:
|
Märkte idag att mitt "andra" konto hos moneybookers blivit Låst, någon som vet varför?
Your account is locked for outgoing transfers therefore we cannot complete this transaction. Please be patient and a member of the Skrill (Moneybookers) Team will be in touch with you. |
Antar att du inte har skickat in dokument för de kontot ännu? Skulle tippa på att det är de dom vill att du skall göra.
|
Men brukar dem kräva in ID bevis?
har nämligen inte för mig att jag gjort det via mitt "huvud" MB konto... :) Vill bara dubbelchecka, så det inte är ngt "lurt" med det. |
Efter att du skickat transfers för ett visst belopp har alltid jag fått göra de iaf. Har aldrig varit några problem tar en dag eller tre innan dom tar bort spärren bara.
|
Hittar ingen bättre tråd så jag ställer min (korkade?) fråga här!
Jag försöker sätta en pengar på olika spelbolag med Skrill men varje gång så kommer denna text upp " Saldo tillgängligt: 0.00 Ditt saldo på X SEK innefattar medel som skickas till en obekräftad adress. För att använda dessa medel, *vänligen bekräfta din e-postadress ." *Länk När jag klickar på länken så kommer startsidan upp (Skrill). Förstår inte riktigt vad jag ska göra här, för jag kan fortfarande inte sätta in pengar när jag har loggat in. Det kanske ska sägas att det har gått felfritt tidigare, men att pengarna jag har på kontot nu är pengar som jag har tagit ut från andra spelbolag (om nu det spelar någon roll) Hoppas att någon förstår vad jag menar och kan hjälpa till! MVH |
Har du reggat dig på spelbolaget på samma e-post adress som du har på Skrill?
|
Ja det har jag. Var det en miss?
|
Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved