Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-11-02, 09:56   #1
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ang. Moneybookers


Har efter en tid nu insett att det här med att sätta in och ta ut pengar via sitt VISA är synnerligen osmidigt om man vill ha igång flera bolag samtidigt. Om jag öppnar ett Moneybookers konto nu, kan jag då överföra befintliga medel till det, eller måste jag använda mig av den överföringsmetod som jag körde med då jag gjorde min första insättning?

Dvs. om jag satte in 2k på Nordicbet och spelat upp det till 3500 kan jag föra över det till Moneybookers om jag gjorde första insättningen med VISA? Om detta inte funkar skulle man kunna ta ut samtliga medel på kontot till sitt VISA och sedan öppna ett Moneybookers account, göra en ny insättning och sen använda Moneybookers för alla ut och insättningar?

Som det är nu har jag en väldigt stor del av min kassa på ett bolag och "små portioner" på övriga, detta är ju, inser jag nu, inte optimalt
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 10:00   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

De flesta bolag kräver generellt sätt att man använder samma överföringsmetod. Vissa kan man betala en avgift till för att de använder en annan metod och hos vissa fungerar det att göra en liten insätting via den nya metoden för att sedan föra tillbaka allt dit.

Jag har inte stött på något generellt svar på denna fråga, isf får svaret bli "In med VISA - ut med VISA" men det stämmer som sagt inte rakt igenom.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 10:01   #3
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

För att ta ut pengar till ditt MB måste du ha gjort en insättning med ditt MB. Efter de är det fritt att ta ut
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 10:04   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av henke111 Visa inlägg
För att ta ut pengar till ditt MB måste du ha gjort en insättning med ditt MB. Efter de är det fritt att ta ut
Det där stämmer väl inte helt va?

Om du t ex sätter in 1000 via VISA och sen sätter in 100 via MB, sedan dubblar din rulle så finns det (eller fanns iaf) böcker som bara lät dig plocka tillbaka 200 via MB och resten var tvunget att gå via VISA.

Är detta system inte längre i bruk?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 10:08   #5
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Jo då det ska nog finnas fortfarande, man kan inte byta rakt av om man inte satt in pengar via båda alternativen. Har för mig att t.ex NB kör så om jag inte missminner mig. PAF har t.ex att du måste ta ut alla pengar först innan du kan byta insättnings/uttagsmetod.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 10:08   #6
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det där stämmer väl inte helt va?

Om du t ex sätter in 1000 via VISA och sen sätter in 100 via MB, sedan dubblar din rulle så finns det (eller fanns iaf) böcker som bara lät dig plocka tillbaka 200 via MB och resten var tvunget att gå via VISA.

Är detta system inte längre i bruk?
Var ett tag sen jag satte in med kort, men jag kommer inte ihåg att de var några problem faktiskt. Men jag kan ha fel
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 10:08   #7
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2706
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det där stämmer väl inte helt va?

Om du t ex sätter in 1000 via VISA och sen sätter in 100 via MB, sedan dubblar din rulle så finns det (eller fanns iaf) böcker som bara lät dig plocka tillbaka 200 via MB och resten var tvunget att gå via VISA.

Är detta system inte längre i bruk?
Vad jag vet så är detta nog lite olika från bookie till bookie.
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 10:13   #8
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Det där stämmer väl inte helt va?

Om du t ex sätter in 1000 via VISA och sen sätter in 100 via MB, sedan dubblar din rulle så finns det (eller fanns iaf) böcker som bara lät dig plocka tillbaka 200 via MB och resten var tvunget att gå via VISA.

Är detta system inte längre i bruk?
De flesta är så faktiskt. Du måste göra ett uttag till din första insättningsmetod upp till det beloppet. Sedan kan du ta ut resten till MB.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 10:24   #9
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
De flesta är så faktiskt. Du måste göra ett uttag till din första insättningsmetod upp till det beloppet. Sedan kan du ta ut resten till MB.
Ok, så om jag skulle rensa alla mina konton helt och sen göra nya insättningar med MB då ska det väl inte vara några konstigheter att sköta allt via MB i framtiden? Inser som sagt nu att det är helt omöjligt att få vettig ordning på det med nuvarande sätt att jobba.
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 10:27   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
De flesta är så faktiskt. Du måste göra ett uttag till din första insättningsmetod upp till det beloppet. Sedan kan du ta ut resten till MB.
Misstänkte att så fortfarande var fallet, transaktionsavgifter som spökar antar jag.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 10:31   #11
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Misstänkte att så fortfarande var fallet, transaktionsavgifter som spökar antar jag.
Nej pengatvätt. Så du inte gör insättning via MB och sedan ut till ett visakort direkt. Utan samma väg in, samma väg ut.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 10:53   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Nej pengatvätt. Så du inte gör insättning via MB och sedan ut till ett visakort direkt. Utan samma väg in, samma väg ut.
Så pass, låter logiskt. big brother ser allt
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 13:31   #13
 
Semicolons avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 853
Sharp$: 1997


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Blir fundersam då jag kollar moneybookers hemsida. Står att de tar en avgift på 5 kronor varje gång man skickar pengar. Har jag missupfattat något. Inga jättesummor visserligen men tradar jag pengar mellan bolagen 5 gånger per dag så är det 25 spänn om dan och det blir 9k på ett år. Jag fick uppfattningen om att det var gratis?
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 13:41   #14
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Var hittar du den infon? Dom tar ju en avgift när du sätter in pengar med t.ex Visa men däremot att flytta pengar till och från olika bookies ska nog vara gratis.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 13:57   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Blir fundersam då jag kollar moneybookers hemsida. Står att de tar en avgift på 5 kronor varje gång man skickar pengar. Har jag missupfattat något. Inga jättesummor visserligen men tradar jag pengar mellan bolagen 5 gånger per dag så är det 25 spänn om dan och det blir 9k på ett år. Jag fick uppfattningen om att det var gratis?
Om du skickar från moneybookers till moneybookers tar de en avgift upp till 5kr. Inte mb > spelsite eller spelsite > mb eller om du tar emot pengar från någon.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td