Ang. Moneybookers
Har efter en tid nu insett att det här med att sätta in och ta ut pengar via sitt VISA är synnerligen osmidigt om man vill ha igång flera bolag samtidigt. Om jag öppnar ett Moneybookers konto nu, kan jag då överföra befintliga medel till det, eller måste jag använda mig av den överföringsmetod som jag körde med då jag gjorde min första insättning?
Dvs. om jag satte in 2k på Nordicbet och spelat upp det till 3500 kan jag föra över det till Moneybookers om jag gjorde första insättningen med VISA? Om detta inte funkar skulle man kunna ta ut samtliga medel på kontot till sitt VISA och sedan öppna ett Moneybookers account, göra en ny insättning och sen använda Moneybookers för alla ut och insättningar? Som det är nu har jag en väldigt stor del av min kassa på ett bolag och "små portioner" på övriga, detta är ju, inser jag nu, inte optimalt |
De flesta bolag kräver generellt sätt att man använder samma överföringsmetod. Vissa kan man betala en avgift till för att de använder en annan metod och hos vissa fungerar det att göra en liten insätting via den nya metoden för att sedan föra tillbaka allt dit.
Jag har inte stött på något generellt svar på denna fråga, isf får svaret bli "In med VISA - ut med VISA" men det stämmer som sagt inte rakt igenom. |
För att ta ut pengar till ditt MB måste du ha gjort en insättning med ditt MB. Efter de är det fritt att ta ut :)
|
Citat:
Om du t ex sätter in 1000 via VISA och sen sätter in 100 via MB, sedan dubblar din rulle så finns det (eller fanns iaf) böcker som bara lät dig plocka tillbaka 200 via MB och resten var tvunget att gå via VISA. Är detta system inte längre i bruk? |
Jo då det ska nog finnas fortfarande, man kan inte byta rakt av om man inte satt in pengar via båda alternativen. Har för mig att t.ex NB kör så om jag inte missminner mig. PAF har t.ex att du måste ta ut alla pengar först innan du kan byta insättnings/uttagsmetod.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Blir fundersam då jag kollar moneybookers hemsida. Står att de tar en avgift på 5 kronor varje gång man skickar pengar. Har jag missupfattat något. Inga jättesummor visserligen men tradar jag pengar mellan bolagen 5 gånger per dag så är det 25 spänn om dan och det blir 9k på ett år. Jag fick uppfattningen om att det var gratis?
|
Var hittar du den infon? Dom tar ju en avgift när du sätter in pengar med t.ex Visa men däremot att flytta pengar till och från olika bookies ska nog vara gratis.
|
Citat:
|
ok, så skickar jag Pengar från låt säga Bet365 till mitt moneybookers acc. och sen direkt vidare till Pinnacle så ska det inte kosta något?
blev osäker då jag såg http://www.moneybookers.com/app/help.pl?s=fees |
Citat:
|
Citat:
|
Om jag kan få låna tråden lite.
Undrar nu när jag har ca 10-15 spelkonton på olika spelbolag och vill NU skaffa Moneybookers. Är det värt? Problematiskt? Läste någonstans att spelbolag kan vägra MB nu när jag har använt visakortet eftersom dom måste betala avgift. Sen problemen med att jag har SEK på alla spelbolag och kommer ha Euro på MB, att det alltid kommer bli sämre med växelkurs.? Någon som kan ge mig något tips? Är ganska novis på detta med MB och spelbolag på nätet. Vad bör jag göra? |
Med risk för att ha helt fel...Men efter svaren jag fått i tråden tolkar jag det som om du tar ut allt du har på bolagen, skapar ett MB account och sen sätter in pengarna igen via MB ska det inte vara några problem. Har svårt att tänka mig att de nekar dig att sätta in pengar.
Men avvakta svar från någon mer kunnig innan du kör på. |
Citat:
Du kan även konvertera om dina befintliga konton till euro hos majoriteten utav alla spelbolag. Gör ett uttag på allt sedan kontaktar du supporten. Vissa bolag har dock regeln att de endast tillåter 1 valutaändring per livstid. Bwin tillåter dig inte byta valuta alls. |
En grej att tänka på att du kanske bör skaffa flera mailalias på MB eftersom en del bookies inte tillåter en att byta mailadress så då måste ju den på MB match sitens. Sedan står det ju oftast att det måste vara samma personuppgifter på MB som du har på siten men om dom verkligen kollar detta kan jag inte svara på.
|
Citat:
|
Citat:
Det är bara de asiatiska som brukar strula till det samt andra utomeuropeiska bolag. Pinnacle tillåter dock endast 1 uttag per månad med moneybookers. Gör du fler tillkommer en avgift. Vissa spelsiter har regler som säger att görs insättning via mb så godkänns inte insättningsbonusen. |
Citat:
Okey tack så mycket nu har jag förstått lite mer. Men det första jag måste göra är en insättning från mitt bankkonto. Jag kan inte bara göra en insättning med pengar från mina spelkonton, de första jag gör? Har nämligen inte mycket pengar på bankkontot just nu haha. |
Citat:
|
Så har jag då äntligen fått tummen ur och fixat mitt MB- konto, blir dock fundersam då jag kollar på pinnacles info om insättning med MB.
"Om du gör insättningar från ditt Moneybookers konto, kommer uttag upp till beloppet för insättningarna att föras tillbaka till ditt Moneybookerskonto." Vad menar de här egentligen? Om jag satt in 10k kan jag då bara få ut 10k till MB? Verkar ju helt sjukt. Säg att jag spelar upp summan till 13k, kan jag då inte ta ut hela beloppet till mitt MB account? Om inte, vad gör jag då med resten? Förmodligen har jag missförstått alltihopa, men tyckte det såg riktigt konstigt ut. |
Nej, men om du ska ta ut 20 000 till bankkonto så måste du föra över lika mycket till MB först innan du kan välja andra alternativ...
|
Misstänker att det innebär att de första 10000 som du tar ut måste tas ut till Moneybookers igen, då dem kom där ifrån... Vinner du upp till 20000 så ska du enligt min uppfattning kunna skicka 10000 till MB och 10000 till annan.
|
Citat:
Jag insåg dock att det enklaste faktiskt är att ställa frågan till supporten som kort och koncist svarade att man kan ta ut mer än det insatta beloppet. |
Lånar denna tråden.
Gjorde igår 2 st uttag från Expekt och även bet365, fick då 2 st emails, av moneybookers som lyder: ************************************************** ***************************************** THIS IS AN AUTOMATED EMAIL - PLEASE DO NOT REPLY. TO REPLY YOU MUST LOGIN TO YOUR MONEYBOOKERS ACCOUNT AND SEND US A MESSAGE VIA OUR SUPPORT CENTRE. ************************************************** ***************************************** Dear O12 , We would like to inform you that you have received a payment or made an upload of xxxx.00 SEK to your Skrill (Moneybookers) account. Since your balance would exceed GBP 1,000 by crediting this amount, this payment is currently scheduled. Before it can be processed you must accept an electronic acknowledgement that the Financial Services Compensation Scheme (FSCS) does not apply to regulated UK e-money issuers. This is a requirement by the Financial Services Authority, and in no way affects the security of your e-money. You will be prompted to accept this waiver the next time you login to your Skrill (Moneybookers) account. Here you will also find further details of what it means to you. Thank you for using Skrill (Moneybookers)! ******************************* Moneybookers Security Reminders Protect Your Password Moneybookers and its representatives will NEVER ask you to reveal your password. There are NO EXCEPTIONS to this policy. If anyone asks for your password by phone or by email, or on any website other than moneybookers.com, refuse and immediately report this to [email protected]. Access your account ONLY using the login link on the Moneybookers homepage Please be advised that Moneybookers and its representatives will NEVER send you an email asking you to provide your login details within a form provided or to click on a hyperlink to access your account! Immediately report any incident to [email protected]. Case Sensitive Login Please make sure your password is longer than 8 characters and contains at least one number or non-alphabetic character such as '9','-' or '%'. It must also be unique to Moneybookers and should not be used elsewhere. Please remember your password is case-sensitive when re-entering it. ******************************* Moneybookers Ltd., London, Registered in England and Wales no 4260907. Registered office: Welken House, 10-11 Charterhouse Square, London, EC1M 6EH, United Kingdom. Authorised by the Financial Services Authority (FSA) under the Electronic Money Regulations 2011 for the issuing of electronic money. Fick mig ingen jätte uppfattning av vad detta är(?) Någon som fått det här och vet vad man bör göra? |
Du måste bara godkänna ett villkor i ett avtal nästa gång du loggar in, är typ att du är medveten om att du bara har rätt till x antal kronor om dom konkar osv...
|
Tack för det Pacman, du styrkte iaf det jag kom fram till.. Känns som ett luddigt mejl, med den "viktiga" stämpeln som mailet verka ha.
Inte fasen skulle dem väl konka? |
Dubbelpost
|
Näe det lär dom väl inte göra MEN insättningsgarantin gäller väl bara upp till 1000 GBP så allt över det lär man inte få ut om dom konkar eller stänger ner osv...
|
Jag har nu skapat ett MB konto. Och tänkte använda mig utav det från och med nu.
Men tanke på att jag har flera spelbolagskonton med olika summor av pengar i. Så har jag skickat över de flesta utav pengarna tillbaka till mitt bankkonto (Hade läst någonstans att jag inte kan föra över pengarna hos ett spelbolag ifall du har gjort insättning via bankkontot). Så min fråga är hur ska jag börja? Så som jag har förstått det så ska jag: Föra först pengar från mitt Bankkonto till MB. Sedan därifrån skicka över pengar från MB till spelbolag, och då kan jag dessutom skicka tillbaka pengarna från spelbolag till MB. Stämmer detta? Eller kan jag nu te x skicka mina pengar från Unibet 10 000ke till mitt MB konto? Då jag gjort insättning via Bankkontot? Sedan när jag ska föra pengarna från mitt Bankkonto till MB, vad väljer jag då? Bank transfer eller Credit Card? Under bank transfer så står det "We cannot debit the amount from your bank account: You need to instruct the bank transfer by yourself!" Så det känns väl inte rätt metod att använda. Under Credit card så står det: Please declare the purpose of this deposit*: Ska jag kryssa in gaming purposes? Blev kanske lite för mycket frågor på en och samma gång. |
Citat:
På din fråga ang överföringsmetoder från bok till MB är det lite olika. Vad jag kan personligen minnas använde jag mig av vanligt bankkort & i begynnelsen men kan nu efter viss verifiering obehindrat skicka deg fram & tillbaka mellan bookie MB & bank (förhoppningsvis i den ordningen) Fan var svårt att förklara här med några Hoegaarden i nöjesfältet, hoppas du fattar :drunk: |
veteöl? :yes:
Okej så det bästa sättet är instant bank transfer. Förmodar att med det menar du "online-banköverföring" som det står på sidan. Men varför står allting i USD..? Det finns ingen chans att jag har friviligt valt USD då jag alltid ser till att ha SEK. Kan jag ändra det någonstans? När jag trycker på "online-banköverföring" så står det "amount to upload" fast i USD. |
Yes online bank transfer sker i realtid ingen väntan dessutom gratis om du nu har SEB, Swedskit eller HB dvs.
Angående SEK vet jag faktiskt inte, jag verifierade min hemadress + bankkonto vid registrering & fick därmed automatiskt SEK & tillräcklig generös limit på köpet. Skicka ett mail & fråga vettja. :cheers: |
Har gått in nu på Support Centre. Sedan gått in på "I want to change the currency of my Skrill (Moneybookers) account"
Så står det så här. "Your currency cannot be changed because your account has transaction history. Do NOT open a new Skrill (Moneybookers) account. " Hur kan jag ha en transaction history när jag inte gjort någon instättning ännu? Och eftersom jag inte gjort någon insättning så kan jag inte heller ha skickat pengar. Det enda jag har gjort hittills är att registrera mig, wtf |
Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved