Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nyheter (https://www.sharps.se/forums/nyheter/)
-   -   Sharps.se officiella EM-tävling 2012 (https://www.sharps.se/forums/nyheter/12239-sharps-se-officiella-em-taevling-2012-a/)

oggeborreh 2012-06-16 13:54

Citat:

Ursprungligen postat av FrankieJr (Inlägg 189769)
DU har rättat Sverige-England över 2.25 som push? Jag såg fem mål i matchen :)

Råkade lägga två spel på över 2.25 så de ena är push och den andra är rättad som vinst :)

RobinD 2012-06-16 14:20

Citat:

Ursprungligen postat av oggeborreh (Inlägg 189813)
Råkade lägga två spel på över 2.25 så de ena är push och den andra är rättad som vinst :)

"Om du råkat lägga 2 spel på samma spelform ska det rättas så här: push på vinster och förlust på förluster. Båda lagda spelen ska rättas på samma vis."

Du skall rätta bägge som push.

greedy 2012-06-16 14:32

Citat:

Ursprungligen postat av oggeborreh (Inlägg 189813)
Råkade lägga två spel på över 2.25 så de ena är push och den andra är rättad som vinst :)

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 189816)
"Om du råkat lägga 2 spel på samma spelform ska det rättas så här: push på vinster och förlust på förluster. Båda lagda spelen ska rättas på samma vis."

Du skall rätta bägge som push.

Du har flera dubletter i ditt sheet där du rättat fel. Alla dubletter du har ska rättas som RobinD sa vid vinster, och alla förlustspel ska rättas förlust (dvs båda spelen).

Dessa tre spel har du dubletter på och båda spelen ska rättas som push:

Croatia vs Republic of Ireland ÖVER
Ukraine vs Sweden ÖVER
England vs Sweden ÖVER

Detta spel på har du dubletter på och båda ska rättas som förlust:
Poland vs Russia

Då detta är ett spel som ger hälften push och hälften förlust så vet jag inte om du ska rätta båda som hälften förlust eller båda som hel förlust. Rådfråga admins.

oggeborreh 2012-06-16 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 189816)
"Om du råkat lägga 2 spel på samma spelform ska det rättas så här: push på vinster och förlust på förluster. Båda lagda spelen ska rättas på samma vis."

Du skall rätta bägge som push.

tyvärr har du förmodligen rätt :(

hade läst detta tidigare "Om ett av spelen ger förlust rättar du förlust på det samt push på det andra, om båda spelen ger vinst rättar du vinst på det som ger lägst vinst och push på det andra"

har råkat lägga dubbla spel några gånger ...

Sprite 2012-06-16 15:26

Riktigt tråkigt oggeborreh. Förstår själv inte varför reglerna är sådana. Är det dubbelt på samma spel borde man rätta det som ger minst vinst som rätt och push på det andra. Förlustspel borde ge förlust på det som ger mest förlust och push på det andra. Finns säkert en tanke bakom reglerna de har valt men kan inte komma på någon själv :)

Se nu till att inte lägga fler dubbelspel ;)

oggeborreh 2012-06-16 15:35

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 189823)
Riktigt tråkigt oggeborreh. Förstår själv inte varför reglerna är sådana. Är det dubbelt på samma spel borde man rätta det som ger minst vinst som rätt och push på det andra. Förlustspel borde ge förlust på det som ger mest förlust och push på det andra. Finns säkert en tanke bakom reglerna de har valt men kan inte komma på någon själv :)

Se nu till att inte lägga fler dubbelspel ;)

Precis så tänkte jag att det var, men men.. har bara mig själv att skylla. Som tur är ligger jag fortfarande plus så chanserna finns ju fortfarande! :p

fireas 2012-06-16 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 189610)
Nej, det är max 500kr per sida som gäller.


Regler för att förhindra fusk

Endast ett konto per person - endast ett spreadsheet per konto och person.
Dubbla konton leder till omedelbar diskvalifikation.
Om du råkat lägga 2 spel på samma spelform ska det rättas så här: push på vinster och förlust på förluster. Båda lagda spelen ska rättas på samma vis.
Om du råkat lägga 2 spel på samma spelform men olika linor så ska du rätta det mest negativa resultat som möjligt: Om ett av spelen ger förlust rättar du förlust på det samt push på det andra, om båda spelen ger vinst rättar du vinst på det som ger lägst vinst och push på det andra.

Har jag förstått det rätt om detta gäller vid olika linor.

Men spelar man på samma spel så är det push på båda?

greedy 2012-06-16 17:46

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 189832)
Har jag förstått det rätt om detta gäller vid olika linor.

Men spelar man på samma spel så är det push på båda?


Ja, läs raden ovan:


"Om du råkat lägga 2 spel på samma spelform ska det rättas så här: push på vinster och förlust på förluster. Båda lagda spelen ska rättas på samma vis."

hardballs 2012-06-16 19:43

Så jävla sämst tv4 som sänder gre-rys på tv4sportX :gun_bandana:

Sverige behöver inte skämmas, Ryssland däremot... fyfan

fireas 2012-06-17 10:38

Ok då är det så att jag har råkat göra ett litet fel:

Hade 300 på ett spel och skulle lägga 200 till men råkade lägga 300.

Nu kommer båda dessa bli push om spelet går in.

Kan jag lägga ett nytt spel på 200 så det blir 500 sammanlagt och sedan push på den för 300 vid vinst? Annars förlust på samtliga. Kan jag göra så?

forbannat 2012-06-17 11:04

Haha en dålig dag så gled jag från andra platsen rakt ner utanför topp 10 :whoco5:

Oscar 2012-06-17 11:15

Citat:

Ursprungligen postat av forbannat (Inlägg 189891)
Haha en dålig dag så gled jag från andra platsen rakt ner utanför topp 10 :whoco5:

Hade en riktigt dålig dag också.....
Låg inte etta men låg på sjätteplats..

greedy 2012-06-17 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av fireas (Inlägg 189887)
Ok då är det så att jag har råkat göra ett litet fel:

Hade 300 på ett spel och skulle lägga 200 till men råkade lägga 300.

Nu kommer båda dessa bli push om spelet går in.

Kan jag lägga ett nytt spel på 200 så det blir 500 sammanlagt och sedan push på den för 300 vid vinst? Annars förlust på samtliga. Kan jag göra så?

Min tolkning är nej. Gör du fler spel så måste den enligt hur jag tolkar reglerna också rättas som push vid vinst och förlust vid förlust.

fireas 2012-06-17 17:40

ok:( så då är portugal matchen borta för mig:(

forbannat 2012-06-17 17:42

Citat:

Ursprungligen postat av Oscar (Inlägg 189892)
Hade en riktigt dålig dag också.....
Låg inte etta men låg på sjätteplats..

Det är bara ta nya tag. Jag planerade ju givetvis att inte släppa 1a platsen men nu får någon annan "låna" den ett litet tag ;). Njut medans det varar är vad jag har att säga :KO:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved